![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De piramide is dus eerder een cirkel , de voedselketen draait netjes rond ...
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Het kweken van planten voor consumptie is even zielig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou dan bijgevolg jezelf dienen te pijnigen als je consequent wil blijven. Misschien is nu een goed moment om te beginnen. Ik stel voor dat je even je klokkenspel in een koffiemolen laat zakken, deze aanzet en ons dan komt vertellen of je er nog hetzelfde over denkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Partijlid
|
![]() Maar veel efficienter en gezonder.
Planten hebben geen bewustzijn, daarom zijn het ook planten. Dit in tegenstelling tot dieren, die hebben weldegelijk bewustzijn. Er zijn zwakzinnige mensen met een lager IQ dan een kip. Ik zou zeggen dat die er dus eerder aan moeten gaan. Spaart weer ongeloofelijk in de gezondsheid zorg. Laatst gewijzigd door de kat : 2 oktober 2007 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar plantjes zijn natuurlijk inferieur levende wezens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Indien er nooit gekweekt werd, moest er ook al lang niet meer gejaagd worden, want alles ging uitgeput zijn. Ik eet niet zoveel vlees, omdat ik daar niet veel behoefte aan heb, en omdat ik te lui ben het klaar te maken (woon alleen.) Ik eet vooral vis, wild, soms wat zwijn, nooit kip, vind dat niet echt lekker, te gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het toch best veel om al die dieren op te eten. Had daar nog niet bij stilgestaan feitelijk.
Er is veel te veel aanbod op dat gebied. Ge ziet dat genoeg bij de beenhouwer, van alles moeten ze 100 gram hebben en tegen dat ze alles hebben hebben ze 4 beesten versneden daarvoor. Allee het lag nu wel al maar kom, ze zijn toch versneden.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 3 oktober 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder de dieren zijn er ook enorme verschillen waarneembaar. Je kan er zelfs aan twijfelen of er een duidelijke grens is tussen plant en dier, plant en gesteente. Neem nu bv een oester. Plant of dier? Hangt er maar vanaf welke criteria je hanteert. Kristal. Plant of gesteente? Hangt er vanaf welke criteria je hanteert. Het gaat hier enkel om respect. Respect voor alle leven, niet enkel de mens. Indien je dat respect niet hebt, verdien je dat respect ook niet. Het ligt in onze handen. Wij zijn de enige dieren die beslissingen al dan niet kunnen nemen. Nu, jij plaatst de mens boven de dieren, op basis van die criteria. De mens heeft immers een grotere herseninhoud. Dat kan je toch even makkelijk op de andere dieren toepassen? De koe grotere herseninhoud dan het varken, het varken grotere herseninhoud dan de kip, de kip grotere herseninhoud dan de plant (die uiteraard geen hersenen heeft). Dat is waar ons bewustzijn, ons gevoel, ons verstand aan te wijten is, niets anders: hersenen. Hoewel je de vraag stelt om mij te proberen belachelijk te maken in de veronderstelling dat ik ze niet zou kunnen beantwoorden, weet jij diep vanbinnen even goed als iedere andere mens, dat een dier meer respect verdient dan een plant. Iedere mens zal makkelijker een plant uit de grond sleuren dan een koe de keel oversnijden. Dat zegt voldoende. Ik pleit niet voor stoppen met eten van vlees. Ik pleit voor natuur. En de natuur is hard. Als jij liever in het afgeschermde Disneyland leeft, dan zal je de gevolgen daarvan misschien nog ondervinden. De bevolking van deze planeet door mensen heeft stilaan een hoogtepunt bereikt. Dat is enkel mogelijk geweest door de natuurlijke regels te miskennen. Laatst gewijzigd door Dycore : 3 oktober 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een bende zieligaards.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het to-taal niet om. Het gaat hier over mensen onderling, al de rest is filosofisch overgedragen op vermoedens en gevoelens.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 3 oktober 2007 om 11:28. |
|