Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Acht je onderzoek naar "genezing van de dood" wenselijk / nuttelijk / noodzakelijk?
Ja, liefst zo snel mogelijk. 8 34,78%
Ja, al steekt het mij niet mocht ik er niets aan hebben. 2 8,70%
Neen, ik vind het onzin. 6 26,09%
Neen, ik heb daar ideologische / morele bezwaren tegen. 4 17,39%
Iets anders / ik weet het niet / ik geef er niet om. 3 13,04%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 20:42   #41
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Laten we dan maar allemaal euthanasie plegen op de gezegende leeftijd van 30. Want dat is jouw "logica".
Laat ons allen, door middel van algemene sociale welstand 100 worden, wat héél goed mogelijk is.
Waar heb ik ergens geschreven dat we beter euthanasie plegen op ons dertig? Wat is jou logica?
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 20:46   #42
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zo te zien heb je niet het verstandelijk vermogen om mijn vergelijking met de mens die vliegt te begrijpen. Ik verschiet daar niet van.

Klinkt arrogant, is het ook.
Dat als er vliegtuigen door de lucht zoeven veel minder negatieve inpact hebben dan dat een deel vd wereldbevolking 1000 wordt. Lijkt me heel logisch.
Oud 7 oktober 2007, 21:18   #43
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik zou zoiets wel razend interessant vinden. Ik dacht dat ik al 's in de Knack een artikel over die Aubrey de Grey had zien staan (kerel met een gigantische baard, is het niet? ).

Het lijkt me persoonlijk alleen maar wenselijk als ik in goede gezondheid oud kan worden. Negenhonderd jaar potdoof in een rolstoel zitten en van toeten noch blazen weten heeft ook weinig zin, hé.
Yup & yup.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 21:18   #44
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Tja, je moet geen appelen met peren vergelijken. Het gevolg van de uitvindingen vd Gebr Wright is niet belastend voor de aarde, en komt zowat iedereen ten goede.
Het gevolg en vooral op lange en héél lange termijn van de bevolking 1000 jaren te laten worden zal heel nefast voor de aarde zijn. Als je een beetje veruitziend bent.
Waar heb jij die glazen bol ook weer gekocht?
Oud 7 oktober 2007, 21:21   #45
Heftruck

Standaard

Citaat:
Laat ons allen, door middel van algemene sociale welstand 100 worden, wat héél goed mogelijk is.
Waar heb ik ergens geschreven dat we beter euthanasie plegen op ons dertig? Wat is jou logica?
Kijk eh. Jij zegt dat het onrechtvaardig zou zijn mocht ik 1000 jaar leven omdat mijn voorouders maar tot pakweg 50 hebben geleefd. Als je zo denkt, kan je beter maar meteen ophouden met alle innovatieve onderzoeken en weer de bossen intrekken, want de mensen in het verleden hebben die innovaties nooit meegemaakt. Dát is jouw "logica".
Oud 7 oktober 2007, 21:29   #46
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Kijk eh. Jij zegt dat het onrechtvaardig zou zijn mocht ik 1000 jaar leven omdat mijn voorouders maar tot pakweg 50 hebben geleefd. Als je zo denkt, kan je beter maar meteen ophouden met alle innovatieve onderzoeken en weer de bossen intrekken, want de mensen in het verleden hebben die innovaties nooit meegemaakt. Dát is jouw "logica".
Ik sta 100% achter de innovatie's zolang die niet onmiddelijk of op lange termijn belastend zijn voor de aarde. Dat is mijn punt. Het argument van vroeger 50 jaren, later 1000 jaren kan voor verschillende individuen persoonlijk, wat zuur overkomen, maar is geen reden om het tegen te houden indien er geen nadelige gevolgen zijn.
Oud 7 oktober 2007, 21:29   #47
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Waar heb jij die glazen bol ook weer gekocht?
Logica! Waar heb jij je glazen bol gekocht?
Oud 7 oktober 2007, 21:30   #48
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dat als er vliegtuigen door de lucht zoeven veel minder negatieve inpact hebben dan dat een deel vd wereldbevolking 1000 wordt. Lijkt me heel logisch.
Het is maar wat je negatieve impact noemt. Mag ik nu eindelijk weten wat je in je glazen bol hebt gezien?

Blijkbaar ben jij zo iemand die het welzijn van een bol plasma boven het eigen voortbestaan stelt. Al eens bij nagedacht dat je er toch niets aan hebt dat de aarde bestaat of niet wanneer jij dood bent? Argumenteren dat je zoiets doet voor je kinderen of voor een goed geweten of iets dergerlijks is evenwel onzinnig, je bent er toch niet meer om die gebeurtenissen te ervaren.

Ik kan maar concluderen dat je meer geeft om het "gezond" voortbestaan, wat dat ook moge betekenen, van een planeet waarvan er miljarden zijn dan om je eigen leven, waarvan er maar 1 is.

Wat een grootheidswaanzin trouwens, te denken dat "de mensheid" in staat is natuur te vernietigen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 oktober 2007 om 21:30.
Oud 7 oktober 2007, 21:31   #49
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik sta 100% achter de innovatie's zolang die niet onmiddelijk of op lange termijn belastend zijn voor de aarde. Dat is mijn punt. Het argument van vroeger 50 jaren, later 1000 jaren kan voor verschillende individuen persoonlijk, wat zuur overkomen, maar is geen reden om het tegen te houden indien er geen nadelige gevolgen zijn.
Je gaat er van uit dat er de facto nadelen zijn. Knap hoor.
Oud 7 oktober 2007, 21:32   #50
Heftruck

Standaard

Citaat:
Logica! Waar heb jij je glazen bol gekocht?
Niet. Waarzeggers zijn bij voorbaat bedriegers.
Oud 7 oktober 2007, 21:33   #51
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik voorspel dat jij zal sterven!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 21:37   #52
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik voorspel dat jij zal sterven!
Ik daag je uit met redelijke precisie te zeggen wanneer. Daar gaat deze thread immers over.
Oud 7 oktober 2007, 21:50   #53
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Al eens bij nagedacht dat je er toch niets aan hebt dat de aarde bestaat of niet wanneer jij dood bent? Argumenteren dat je zoiets doet voor je kinderen of voor een goed geweten of iets dergerlijks is evenwel onzinnig, je bent er toch niet meer om die gebeurtenissen te ervaren.

Ik kan maar concluderen dat je meer geeft om het "gezond" voortbestaan, wat dat ook moge betekenen, van een planeet waarvan er miljarden zijn dan om je eigen leven, waarvan er maar 1 is.

Wat een grootheidswaanzin trouwens, te denken dat "de mensheid" in staat is natuur te vernietigen.
Kijk, als je 1000 jaren gaat leven, heb je er alle belang bij dat de omstandigheden daarvan gunstig zijn. Mogelijks kun je nog mee maken hoe de aardbol helemaal verloederd, met al die oude mensen, die geen plaats willen maken voor de generaties na hen, die de generaties na hen alle kansen ontneemt, want zo zou dit min of meer er aan toe kunnen gaan.

En het is niet alleen de natuur dat deze toestanden zouden kunnen vernietigen, maar ook vooral de mensheid zelf.

En inderdaad, jij hebt last van een ongelooflijk ego en grootheidswaanzin, als je denkt dat jij zó belangrijk bent om zo lang te moeten leven. Want als jij morgen zou sterven, gaat de wereld gewoon door.

En wat heb ik eraan dat ik weet dat de toekomst rooskleurig is van mn eventuele toekomstige kinderen, en de mensheid in het algemeen? Innerlijke rust.
Oud 7 oktober 2007, 21:52   #54
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Je gaat er van uit dat er de facto nadelen zijn. Knap hoor.
Lees eens de posts die de mensen voor mij hebben gepost? Ieder komt verscheidene argumenten voor en tegen.

Ik denk dat jij last hebt van serieuze vooringenomenheid.
Oud 7 oktober 2007, 21:53   #55
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Tja, waarom kom je dan altijd af met die glazen bol? Bij gebrek aan argumentatie?
Oud 7 oktober 2007, 21:54   #56
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit met redelijke precisie te zeggen wanneer. Daar gaat deze thread immers over.
Dus jij hebt een glazen bol of verwacht dat wij er één hebben?

Ik doe niet meer mee aan die discussie, het heeft toch geen zin.
Oud 7 oktober 2007, 22:02   #57
Heftruck

Standaard

Citaat:
Kijk, als je 1000 jaren gaat leven, heb je er alle belang bij dat de omstandigheden daarvan gunstig zijn.
We hebben er dus alle belang bij dat er met "het milieu" beter wordt omgesprongen tijdens die periode. Is dat geen interessant uitgangspunt om te stellen dat zorg voor de aarde wel eens zou kunnen toenemen?

Citaat:
Mogelijks kun je nog mee maken hoe de aardbol helemaal verloederd, met al die oude mensen, die geen plaats willen maken voor de generaties na hen, die de generaties na hen alle kansen ontneemt, want zo zou dit min of meer er aan toe kunnen gaan.
Gelukkig heb je in je glazen bol gezien dat dezelfde levenspatronen aangehouden gaan worden, dat dezelfde reproductiepatronen zich verderzetten (desondanks de evoluties gedurende de laatste eeuw), dat er onvoldoende wetenschappelijke bijdrage aan het mileu zal zijn (desondanks de evoluties gedurende..), dat wij voor eeuwig en altijd op deze planeet blijven (desondaks de evoluties..), etc.

Citaat:
En het is niet alleen de natuur dat deze toestanden zouden kunnen vernietigen, maar ook vooral de mensheid zelf.
Weer die grootsheidswaanzin die (valselijk) dicteert dat de mensheid de mogelijkheid heeft natuur te vernietigen. Langer leven zal de mensheid vernietigen? Veelzeggend dat je die contradictie niet doorhebt.

Citaat:
En inderdaad, jij hebt last van een ongelooflijk ego en grootheidswaanzin, als je denkt dat jij zó belangrijk bent om zo lang te moeten leven. Want als jij morgen zou sterven, gaat de wereld gewoon door.
Ik ben de enigste persoon die telt in mijn leven. Sterf ik, dan is er niets meer voor me, net zoals ik er niet was voor mijn geboorte. Zonder een "ik" is het onmogelijk de realiteit te ervaren. Dat de wereld dan doorgaat, nou, daar heb ik bitter weinig aan.

Citaat:
En wat heb ik eraan dat ik weet dat de toekomst rooskleurig is van mn eventuele toekomstige kinderen, en de mensheid in het algemeen? Innerlijke rust.
Idioot te denken dat je innerlijke rust zal hebben terwijl je dood bent. Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik reeds schreef.
Oud 7 oktober 2007, 22:04   #58
Heftruck

Standaard

Citaat:
Lees eens de posts die de mensen voor mij hebben gepost? Ieder komt verscheidene argumenten voor en tegen.

Ik denk dat jij last hebt van serieuze vooringenomenheid.
Integendeel. Jij bent de vooringenomen persoon die denkt te weten dat "de aarde", "de natuur" en "de mens" vernietigd zal worden.

Ik koester daarentegen dat sprankeltje hoop dat er veel goeds uit te halen valt, hoewel ik me bewust ben van de onderzekerheid hieromtrent.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 oktober 2007 om 22:04.
Oud 7 oktober 2007, 22:05   #59
Heftruck

Standaard

Citaat:
Tja, waarom kom je dan altijd af met die glazen bol? Bij gebrek aan argumentatie?
Omdat jij doet alsof je allemaal al weet wat er gaat gebeuren in de toekomst. Weer zulk een metafoor die je blijkbaar niet hebt begrepen.
Oud 7 oktober 2007, 22:06   #60
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt een glazen bol of verwacht dat wij er één hebben?

Ik doe niet meer mee aan die discussie, het heeft toch geen zin.

Heb je daar voor gestudeerd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be