Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 februari 2004, 00:43   #41
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Patriot!,

logica is mijn passie.
De mijne ook. Daarom koos ik trouwens voor Vivant.
Citaat:
k was dan ook zeer verrast dat jij een contradictio in terminis meende ontdekt te hebben in mijn bovenstaande bedenking dat de VLD Vivant heeft opgegeten.
Het huwelijk tussen VLD en Vivant is een 'marriage de raison'.

Vivant heeft 5 partijpunten die - toevallig of niet - ook onderschreven worden door de VLD. Wat de VLD ernaast wil doen is hun probleem. Niet dat van Vivant.

Als deze 5 punten gerealiseerd geraken heeft Vivant zijn doel bereikt en houdt op te bestaan (tenzij er nieuwe doelstellingen zouden ontstaaan).

Het heeft geen zin als idee-partij 'cavalier seul' te spelen terwijl er machtspartijen zijn die bereid zijn om uw mening te delen en te verdedigen.

Of denk je er anders over ?
Descartes Jr is offline  
Oud 21 februari 2004, 01:03   #42
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Descartes Jr,

even op voorhand zeggen dat ik veel sympathie heb voor Vivant. Mijn replieken zijn dan ook niet bedoeld om jullie af te kraken, maar zijn een uiting van oprechte bezorgdheid over het lot van Vivant, of liever van hun ideeën, nu ze volgens mij zijn opgegeten door de VLD.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Vivant heeft 5 partijpunten die - toevallig of niet - ook onderschreven worden door de VLD.
Hebben we de laatste vijf jaren niet voldoende gezien dat er een hemelsbreed verschil is tussen wat de VLD onderschrijft, en ze in werkelijkheid uitvoert?

Citaat:
Wat de VLD ernaast wil doen is hun probleem. Niet dat van Vivant.
Wat ze ERNAAST doen, volledig akkoord. Maar wat als zij, eens in het parlement, net het omgekeerde doen van wat in het kartel was overeengekomen? Blijft het dan ook enkel het probleem van de VLD en niet van Vivant?

Citaat:
Het heeft geen zin als idee-partij 'cavalier seul' te spelen terwijl er machtspartijen zijn die bereid zijn om uw mening te delen en te verdedigen.
In hoeverre is de VLD daar echt toe bereid, en in hoeverre is het hen enkel te doen om de enkele honderden of duizenden extra kiezers?

Vivant zou niet het eerste slachtoffer zijn van hun "verstandshuwelijk".
De NCD heeft het jullie voorgedaan met de VLD. Wie kent vandaag nog de NCD, wie weet nog waarvoor ze stonden, en vooral: waar zijn hun ideeën heen?
SP.a-SPIRIT leek de kip met de gouden eieren voor SPIRIT. Althans voor één regeringsperiode. Deze week is de kop van Nelly Maes al gerold. Wie weet hoeveel zullen volgen?

Een kenmerk van machtspartijen is net, dat ideeën in dienst staan van de macht. En indien nodig daarvoor moeten wijken.
Xanthippe is offline  
Oud 21 februari 2004, 07:28   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zoals België ook het koningshuis niet is.
Heb ik ook nooit beweerd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 21 februari 2004, 08:07   #44
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wat als zij, eens in het parlement, net het omgekeerde doen van wat in het kartel was overeengekomen? Blijft het dan ook enkel het probleem van de VLD en niet van Vivant? .
Het samengaan met VLD in een kartel houdt ook in dat er (hopelijk) een paar Vivanters verkozen raken.

En vanaf dat moment kunnen zij op het Europese of Vlaamse platform wetsvoorstellen indienen, amenderen of tenminste de discussie op gang brengen in de geest van het Vivant-programma. Zij zijn hiervoor niet ondergeschikt aan de VLD-partijleider. Zij beschikken trouwens over het gemeenschappelijke kartelprogramma (dat ik hier reeds plaatste) waaraan VLD zich ook bond.

Als VLD zijn woord niet zou houden (wat m.i. niet zal gebeuren) snijden ze enkel in hun eigen vlees. Maar Vivant heeft dan mogelijk alvast bereikt wat ze door de demotiverende kiesdrempel niet konden bereiken : media-aandacht voor hun partijpunten, recht op een spreekgestoelte, erkenning als partij tussen de grote jongens ...
Descartes Jr is offline  
Oud 21 februari 2004, 08:19   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ocharme al die 'selfishen'.

Het zal immers alleen Duchatelet himself zijn die een postje gaat bemachtigen.

(waar het hem natuurlijk niet om te doen was. Hij had enkel een andere partij nodig dan de zijne om zijn ideeën te kunnen waarmaken)
Dank zij andere selfish-denkende partijen die zich maar wat graag barikkadeerden achter een hoge kiesdrempel. Zonder echte ideeën.
Daar ga ik al te graag mee akkoord.

Maar daarna wordt er wel met die selfishe partijen in zee gegaan om zijn idealen te kunnen verwezenlijken...
Oud 21 februari 2004, 14:10   #46
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het samengaan met VLD in een kartel houdt ook in dat er (hopelijk) een paar Vivanters verkozen raken. En vanaf dat moment kunnen zij op het Europese of Vlaamse platform wetsvoorstellen indienen, amenderen of tenminste de discussie op gang brengen in de geest van het Vivant-programma. Zij zijn hiervoor niet ondergeschikt aan de VLD-partijleider.
Dat zou mooi zijn. Maar mijn bedenking was net dat de VLD, Vivant op dat punt liggen heeft, door jullie op elke lijst een strijdplaats te "garanderen".
Hoe groot is in de huidige omstandigheden, de kans dat de VLD op 13 juni voldoende stabiel blijft of groeit, om strijdplaatsen te winnen? Ik zou momenteel geen ene euro inzetten op een VLD-strijdplaats, en ik denk dat de kandidaten om dat wel te doen, ook bij de VLD erg dun gezaaid liggen.
Vandaar mijn uitdrukking dat de VLD, Vivant heeft opgegeten: VLD heeft aan Vivant een lege doos geschonken, in ruil voor enkele honderden of duizenden stemmen meer, stemmen die vooral cruciaal zullen zijn om "zekere" VLD-plaatsen te kunnen behouden. Het zou mij verwonderen dat er momenteel bij de VLD nog sprake is van strijdplaatsen winnen. Behalve in de media en in gesprekken met Vivant, natuurlijk.

Citaat:
Zij beschikken trouwens over het gemeenschappelijke kartelprogramma (dat ik hier reeds plaatste) waaraan VLD zich ook bond. Als VLD zijn woord niet zou houden (wat m.i. niet zal gebeuren)
Hebben 5 jaren Verhofstadt niet voldoende aangetoond dat bindende afspraken niets waard zijn voor de VLD-top, zodra het gaat over macht?

Citaat:
snijden ze enkel in hun eigen vlees.
Dat is een redenering van een normale mens. Maar bij de VLD verkeren ze al 5 jaren in de stellige zekerheid dat zij zich kunnen snijden zonder zich te bezeren.

Citaat:
Maar Vivant heeft dan mogelijk alvast bereikt wat ze door de demotiverende kiesdrempel niet konden bereiken : media-aandacht voor hun partijpunten, recht op een spreekgestoelte, erkenning als partij tussen de grote jongens ...
De NCD is ook een tijdje heel bekend geweest. Hoe lang heeft dat geduurd? Wie kent nu nog de NCD? Wie weet nog waarvoor ze stonden? Waar zitten hun ideeën nu?
Xanthippe is offline  
Oud 21 februari 2004, 14:21   #47
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

- meer investeringen?
- en dus meer werk?

Nee:

- de mensen kunnen minder kopen ---- dus productie verlaging --- dus minder werk
- de belasting op arbeid vermindert ------ gaat in de zakken van de eigenaars
Als er veel geld te verdienen valt voor eigenaars komen er snel nieuwe investeerders bij. En dus stijgt de productie. En de werkgelegenheid.
Oud 21 februari 2004, 22:30   #48
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Dank zij andere selfish-denkende partijen die zich maar wat graag barikkadeerden achter een hoge kiesdrempel. Zonder echte ideeën.
Daar ga ik al te graag mee akkoord.

Maar daarna wordt er wel met die selfishe partijen in zee gegaan om zijn idealen te kunnen verwezenlijken...
Eens die idealen verwezenlijkt zijn en u er eveneens baat bij heeft zal het u worst wezen hoe die idealen er kwamen.

De werkwijze is trouwens volledig legaal en gezien de omstandigheden de enig mogelijke.

Een eerste kartel-voorstel aan een andere kleine partij (Groen!) werd hoogdunkend door deze laatsten afgewezen. Het zal mij worst wezen als zij hun idealen NIET kunnen verwezenlijken doordat ze navelstarend onder hun eigen kiesdrempel verzanden.
Descartes Jr is offline  
Oud 22 februari 2004, 16:06   #49
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Beseft U dat er weinig Belgen zijn die niet met uw partijke lachen?
Ik heb daar geen probleem mee. Alleen hebben wij geen andere partijen nnodig om aan politiek te doen. Dat is het grote verschil met Vivant. Zoek het op het terrein van de idealen.
Waarom overwoog je dan een kartel met Veiligblauw, Vivant en SoLide?
Bruno* is offline  
Oud 22 februari 2004, 16:15   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

Ik heb daar geen probleem mee. Alleen hebben wij geen andere partijen nnodig om aan politiek te doen. Dat is het grote verschil met Vivant. Zoek het op het terrein van de idealen.
Waarom overwoog je dan een kartel met Veiligblauw, Vivant en SoLide?
"De B.U.B. zal herkenbaar zijn op de stembiljetten of het computerscherm
onder de benaming "BELG.UNIE-BUB", behalve in Oost-Vlaanderen waar de benaming B.U.B.-B.E.B. zal zijn."

http://www.belgischeunie.be/ned/nieuws2.htm

8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be