![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vivant heeft 5 partijpunten die - toevallig of niet - ook onderschreven worden door de VLD. Wat de VLD ernaast wil doen is hun probleem. Niet dat van Vivant. Als deze 5 punten gerealiseerd geraken heeft Vivant zijn doel bereikt en houdt op te bestaan (tenzij er nieuwe doelstellingen zouden ontstaaan). Het heeft geen zin als idee-partij 'cavalier seul' te spelen terwijl er machtspartijen zijn die bereid zijn om uw mening te delen en te verdedigen. Of denk je er anders over ? |
||
![]() |
![]() |
#42 | |||
Schepen
|
![]() Descartes Jr,
even op voorhand zeggen dat ik veel sympathie heb voor Vivant. Mijn replieken zijn dan ook niet bedoeld om jullie af te kraken, maar zijn een uiting van oprechte bezorgdheid over het lot van Vivant, of liever van hun ideeën, nu ze volgens mij zijn opgegeten door de VLD. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vivant zou niet het eerste slachtoffer zijn van hun "verstandshuwelijk". De NCD heeft het jullie voorgedaan met de VLD. Wie kent vandaag nog de NCD, wie weet nog waarvoor ze stonden, en vooral: waar zijn hun ideeën heen? SP.a-SPIRIT leek de kip met de gouden eieren voor SPIRIT. Althans voor één regeringsperiode. Deze week is de kop van Nelly Maes al gerold. Wie weet hoeveel zullen volgen? Een kenmerk van machtspartijen is net, dat ideeën in dienst staan van de macht. En indien nodig daarvoor moeten wijken. |
|||
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vanaf dat moment kunnen zij op het Europese of Vlaamse platform wetsvoorstellen indienen, amenderen of tenminste de discussie op gang brengen in de geest van het Vivant-programma. Zij zijn hiervoor niet ondergeschikt aan de VLD-partijleider. Zij beschikken trouwens over het gemeenschappelijke kartelprogramma (dat ik hier reeds plaatste) waaraan VLD zich ook bond. Als VLD zijn woord niet zou houden (wat m.i. niet zal gebeuren) snijden ze enkel in hun eigen vlees. Maar Vivant heeft dan mogelijk alvast bereikt wat ze door de demotiverende kiesdrempel niet konden bereiken : media-aandacht voor hun partijpunten, recht op een spreekgestoelte, erkenning als partij tussen de grote jongens ... |
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarna wordt er wel met die selfishe partijen in zee gegaan om zijn idealen te kunnen verwezenlijken...
![]() |
#46 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Hoe groot is in de huidige omstandigheden, de kans dat de VLD op 13 juni voldoende stabiel blijft of groeit, om strijdplaatsen te winnen? Ik zou momenteel geen ene euro inzetten op een VLD-strijdplaats, en ik denk dat de kandidaten om dat wel te doen, ook bij de VLD erg dun gezaaid liggen. Vandaar mijn uitdrukking dat de VLD, Vivant heeft opgegeten: VLD heeft aan Vivant een lege doos geschonken, in ruil voor enkele honderden of duizenden stemmen meer, stemmen die vooral cruciaal zullen zijn om "zekere" VLD-plaatsen te kunnen behouden. Het zou mij verwonderen dat er momenteel bij de VLD nog sprake is van strijdplaatsen winnen. Behalve in de media en in gesprekken met Vivant, natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkwijze is trouwens volledig legaal en gezien de omstandigheden de enig mogelijke. Een eerste kartel-voorstel aan een andere kleine partij (Groen!) werd hoogdunkend door deze laatsten afgewezen. Het zal mij worst wezen als zij hun idealen NIET kunnen verwezenlijken doordat ze navelstarend onder hun eigen kiesdrempel verzanden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onder de benaming "BELG.UNIE-BUB", behalve in Oost-Vlaanderen waar de benaming B.U.B.-B.E.B. zal zijn." http://www.belgischeunie.be/ned/nieuws2.htm 8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |