Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 09:54   #41
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Ik stel serieuze vragen bij de opvoeding van "jongeren" die naar school gaan in het bezit van een mes. Voor zover er sprake is van een opvoeding natuurlijk.

Het is bij allochtone jongeren blijkbaar een trend om "gewapend" buiten te komen. Voeg daar een portie frustratie en impulsiviteit aan toe en het is wachten op een banaliteit om van de situatie een ramp te maken.
Hoort bij die jongens hun "cultuur" ...

Mijn cultuur zal dan binnenkort zijn om met een Glock op zak rond te lopen ? ;p
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 10:14   #42
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Mijn cultuur zal dan binnenkort zijn om met een Glock op zak rond te lopen ? ;p
Wel, ik heb als vader enige ervaring met geweld op school en met de dubbelhartige reacties van de schooldirectie daarop als de dader tot een "kansarme" groep behoort.

Het behoort tot mijn cultuur, die ik mijn kinderen meegeef, dat op elke geweld- of pestdaad moet gereageerd worden. En dat zeg ik met die woorden aan de schooldirectie: het behoort tot mijn cultuur en ik verwacht dat die gerespecteerd wordt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:31   #43
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waar haalt u juist vandaan dat de dader het product is van "een gewelddadig islamitisch geloof en cultuur en opvoeding"?
Uit de media ?Uit persoonlijke ervaringen ? Beide?
Ik uit persoonlijke ervaringen, en de media versterken in mij het gevoel dat het geen toeval was als ik ooit ambras had met allochtonen. Ze zijn nu éénmaal zo: agressief, en vechtlustig, vanaf het moment dat ze in een machtspositie verkeren (=met velen, en u alleen bvb.). En als het één tegen één is, en hij kan het niet halen, steekt hij u omver, of begint toch op z'n minst met een wapen te dreigen.

Laatst gewijzigd door forumspook : 12 oktober 2007 om 11:35.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 12:06   #44
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wel, ik heb als vader enige ervaring met geweld op school en met de dubbelhartige reacties van de schooldirectie daarop als de dader tot een "kansarme" groep behoort.

Het behoort tot mijn cultuur, die ik mijn kinderen meegeef, dat op elke geweld- of pestdaad moet gereageerd worden. En dat zeg ik met die woorden aan de schooldirectie: het behoort tot mijn cultuur en ik verwacht dat die gerespecteerd wordt.
En wat was het antwoord? "Racist!"?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 12:16   #45
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
HTV heeft bekend dat zijn daden racistisch geïnspireerd waren.
Wat wil je nog meer?
Ik vraag mij werkelijk af wat er zou gebeuren indien de Turk zou verklaren dat hij er geen problemen mee had om zijn slachtoffer neer te steken omdat het toch maar een Marokkaan was.
Is dit racisme bekennen en zou dit in ons land dan als een racistisch misdrijf worden beschouwd ?
Ik veronderstel van niet want in bepaalde politiek correcte kringen bestaat nog steeds de overtuiging dat wij boze, bange, blanke Westerlingen het monopolie op racisme hebben.
Na ongeveer 40 jaar van mijn leven in verschillende landen te hebben gespendeerd, weet ik echter wel beter.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 12:18   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij werkelijk af wat er zou gebeuren indien de Turk zou verklaren dat hij er geen problemen mee had om zijn slachtoffer neer te steken omdat het toch maar een Marokkaan was.
Ik niet. Het boeit me namelijk niet erg.

Citaat:
Is dit racisme bekennen en zou dit in ons land dan als een racistisch misdrijf worden beschouwd ?
Voor mij wel. Dat 2de weet ik niet. Zal van de rechter afhangen, zeker.

Citaat:
Ik veronderstel van niet want in bepaalde politiek correcte kringen bestaat nog steeds de overtuiging dat wij boze, bange, blanke Westerlingen het monopolie op racisme hebben.
Maar dit zal niet de redenering zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 12:32   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Na ongeveer 40 jaar van mijn leven in verschillende landen te hebben gespendeerd, weet ik echter wel beter.
Ze zullen dan zeggen dat het in de Turken hun traditie is om Marokkanen te minachtten, en dat men de mensen hun tradities hoort te respecteren.
In feite haten de Turken arabieren omdat deze hun van in de arabische landen buitengegooid hebben, en dan nog wel met hulp van de westerse grote mogendheden.De Turken hadden immers héél Noord afrika en midden oosten gekoloniseerd, en waren daar heer en meester voor onze voorouders daar een eind aan maakten.
Oud 12 oktober 2007, 12:41   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ze zullen dan zeggen dat het in de Turken hun traditie is om Marokkanen te minachtten, en dat men de mensen hun tradities hoort te respecteren.
In feite haten de Turken arabieren omdat deze hun van in de arabische landen buitengegooid hebben, en dan nog wel met hulp van de westerse grote mogendheden.De Turken hadden immers héél Noord afrika en midden oosten gekoloniseerd, en waren daar heer en meester voor onze voorouders daar een eind aan maakten.
Van die haat merk ik weinig, wel andersom. Het is een gegeven dat Maroc's niet kunnen opschieten met zowel Turken en mensen met een zwarte Afrikaanse achtergrond.
Een ander probleem met dit soort scholen is grote aantal leerlingen uit de laagste sociale klassen die daar opzitten.
Hier heeft het ROC 6000 leerlingen op 90.000 inwoners.
Oud 12 oktober 2007, 12:51   #49
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Van die haat merk ik weinig, wel andersom. Het is een gegeven dat Maroc's niet kunnen opschieten met zowel Turken en mensen met een zwarte Afrikaanse achtergrond.
Een ander probleem met dit soort scholen is grote aantal leerlingen uit de laagste sociale klassen die daar opzitten.
Hier heeft het ROC 6000 leerlingen op 90.000 inwoners.
Ja, Marokkanen waren vroeger overheerst door de Turken, dat is nog niet verdwenen uit hun collectieve geheugen.En zwarte Afrikanen worden sinds de goeie ouwe tijd van de slavernij nog steeds een beetje als vee beschouwd, ze kunnen er dus niet goed mee om dat die zwarten tegenwoordig zo een grote muil hebben.
Oud 12 oktober 2007, 13:53   #50
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Marokkanen zijn zelf gedeeltelijk zwart.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 13:56   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niet stigmatiseren, er zijn er ook die alles netjes aangeven hoor.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 oktober 2007 om 13:57.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 15:39   #52
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de media ?Uit persoonlijke ervaringen ? Beide?
Ik uit persoonlijke ervaringen, en de media versterken in mij het gevoel dat het geen toeval was als ik ooit ambras had met allochtonen. Ze zijn nu éénmaal zo: agressief, en vechtlustig, vanaf het moment dat ze in een machtspositie verkeren (=met velen, en u alleen bvb.). En als het één tegen één is, en hij kan het niet halen, steekt hij u omver, of begint toch op z'n minst met een wapen te dreigen.
En als het één van hun tegen ons allen is gaan ze slachtofferke spelen en bléten tuurlijk. En wij zijn dan zekers weer de rascisten...??
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 16:10   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Niet stigmatiseren, er zijn er ook die alles netjes aangeven hoor.
Ha ha ha.
*kietelt oksel*
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 16:13   #54
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Op een aantal plaatsen in Marokko leven idd nog afstammelingen van zwarte Afrikanen.
Oud 12 oktober 2007, 17:24   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
u bent misselijkmakend.
Wat misselijkmakend is, is de houding van de multicul-opgefokte media die van het ene een nationaal drama maken met de grootste misdaad die er bestaat: racisme, en wanneer de rollen omgekeerd zijn (allo - autoch) hoor, lees en zie je er nauwelijks wat van.
Hebben we het recht als burger van dit land op een degelijke en niet-aangepaste informatie?
We hebben geen media nodig om te bepalen wat we mogen weten en wat we mogen/moeten denken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 17:28   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dit een maatschappelijk probleem of een fait divers, zeg maar een nieuwsfeit ?

Deze topic hoort hier niet thuis;
Daar zijn we weer! Ze hoort nergens thuis, ze moet verstopt en verzwegen worden, als "niet relevant" bestempeld...
Om vergissingen van die aard te voorkomen kunnen we het misschien overal vermelden?
Oud 12 oktober 2007, 17:43   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
1) Dat VB-lidmaatschap was een féit.
2) Waarom zou je een logica overnemen die je beweert te verwerpen? Discussieer gewoon en consequent op basis van je eigen logica. Dat voorkomt misverstanden.
De meegebrachte of geërfde kultuur in geval van "hier geboren" is toch ook een "feit"? Hoeveel voorbeelden moeten we nog te zien krijgen?
Is dat soort kortzichtigheid en gedeeltelijke blindheid tov bepaalde feiten het gevolg van een virus, hersenspoeling of iets anders? Bestaan daar geneesmiddelen voor?

Laatst gewijzigd door andev : 12 oktober 2007 om 17:49.
Oud 12 oktober 2007, 17:48   #58
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
HTV heeft bekend dat zijn daden racistisch geïnspireerd waren.
Wat wil je nog meer?
Indien hij vroeger door een bende blanke nozems was gepest, dan zou hij blanken hebben neergeschoten,en was dat niet racistisch nietwaar? Als allochtonen (voor de zoveelste keer) een autochtoon neerschieten of neersteken of doodstampen is dat ook niet racistisch nietwaar?
Om de kotsen, die blijvende hypocrisie...
Oud 12 oktober 2007, 17:52   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
die steekpartij in Oostende, was dat ook een "allochtoon"?
Heb je al een lijstje en een optelsom gemaakt over het aantal messentrekkende allo's en aantal messentrekkende autochtonen? Zonder die van de 19de en 20st eeuw erbij te tellen?
Oud 12 oktober 2007, 17:53   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allemaal in hun blote kont naar school. Dan kunnen ze geen messen verstoppen.En: Make Love, Not War
Inderdaad, en in hun blote kont zou dat nogal veel voorkomen zelfs...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be