![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Ja, het is zo erg.
Ik heb vista Business door de maag gesplitst gekregen op m'n nieuwe Vaio notebook en het is inderdaad alsof ik teruggezapt ben in de tijd naar de vroege XP dagen. Ik kwam toen van WIN2000 pro, dat ik nog altijd beschouw als de meest stabiele OS die ik ooit heb gebruikt (op DOS na dan). Nu valt de ellende met de hardware nogal mee (ik heb een tiental apparaten aan het docking station hangen: scanner, printers, HDD's, camera's), maar het zaakje is uit zichzelf niet stabiel en vraagt belachelijk veel resources. (zelfs op een 2 Gb RAM, 2 Ghz Dual Core is er nog niet echt sprake van vuurwerk. Ik heb ook een goeie nvidia kaart, dus daar kan het ook niet aan liggen) Ik wou dat ik een XP in dual boot kon zetten, maar Sony kan me daar de schijven niet voor leveren... Jazeker heeft een héél goed punt hier.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vista is wel stylish eigenlijk. Mijn enige kritiek is dat internet explorer veel te vaak crasht. En dat vista te veel geheugen inneemt. Een gig gecombineerd met vista én McAfee maakt opstarten ongelooflijk traag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men raadt 2 gig geheugen aan enkel om het OS te lopen. Dat kan tellen. Nee, dan blijf ik liever even bij XP dat 256 MB nodig heeft om enkel het OS te lopen. En als je naar de features kijkt, dan hebben ze bij de ontwikkeling van Vista alle features laten vallen buiten de nieuwe "eye candy" interface. Wil je echt een pc die je $$$ kost en die vier keer meer electriciteit verbruikt om enkel een nieuwe GUI te krijgen terwijl het OS nog niet stabiel is? Ik alvast niet. Heb me net voor de launch van Vista nog een XP pro cd gekocht en die ga ik blijven gebruiken voor de komende jaren. Ik verwacht dat MS ofwel Vista stabiel krijgt ofwel het gaat opgeven zoals het dat met windows ME heeft gedaan en dan een goede opvolger maken. Ik wacht wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik gebruik nu twee jaar Mac OSX en mij hoor je niet klagen.
't is niet perfect, maar stukke beter dan Windows het enige wat ik in kan denken wat je zou kunnen missen zijn games, maar die speel ik niet, online Flash-spellekes gaan al rap genoeg verder lukt alles, ik heb Office (geen access), FileMaker, de Mac-software (iTunes, iDVD, en andere iDinges), Firefox, Mail, Safari, Limewire, Bittorrent, Messenger, Garageband, Photoshop,.... ik zou niet weten wat ik moet missen en geen virussen of ander ongein dat is nog veruit het grootste voordeel en dan krijg ik al twee jaar te horen;"ja maar dat gaat niet blijven duren, hoe populairder Mac Os wordt, hoe groter de kans op virussen ed." Maar ik zit die twee jaar toch al mooi virusvrij te surfen enzo... En voorlopig heb ik nog geen weet van het eerste Mac Os-virus, dus ik zit nog altijd safe! Op naar het derde jaar!
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Het loopt vlotjes op 1 gig. McAfee is enige reden waarom het traag in opstarten is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 gig geheugen enkel voor het OS. Ehm.... ik vind dat toch veel hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
enkel voor het OS? Nee, mijne laptop heeft gewoon 1 gig ram geheugen, en dat is ruim voldoende om vista op te laten lopen. Vista gebruikt 512 als ik het mij juist herinner. Zolang ge uw geheugen dus niet volstouwt met rommelprogramma's die ge nergens voor gebruikt zit ge dus safe. Op de virusscanner na dan. Er bestaan wel lichtere virusscanners die beter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is wel een jaar of twee geleden dat ik nog met Linux heb gewerkt maar mijne Mac Os is ondertussen ook al dik twee jaar oud dus... total commander ken ik niet en kan ik dus ook niet missen en ga het nu aub niet bewieroken want dan ga ik vloeken dat ik het niet kan draaien... ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bewierook Total Commander
![]() Jammer dat je het niet kan draaien, eigenlijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die pc die ik zou kopen, voorziet 4GB RAM geheugen. Zijn er dan nog problemen te verwachten met vista ??
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of dat aan vista ligt weet ik niet: IE waarsch wel. Voor de rest geen klachten bij mij. Enkel nog zeggen dat Vista wel overzichtelijk en stylish is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die cheer staat mij ni aan... ![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de voornaamste kritiek is dat Vista veel ram geheugen verbruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een upgrade en dat is opgelost. Ja de mensen met laptops... hun probleem. (kan je een laptop eigenlijk upgraden?)
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|