![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() *** geeeeuuuuw ***
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat het deze mevrouw is die model stond voor "Monique" in de Britse serie: Lifeline?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Er bestonden veel vormen van verzet, de ontsnappingslijn Comète van Dédé was er eentje van. Samen met Albert Guérisse (de Pat Line) behoorde zij tot de grootsten in de ontsnappingslijnen. Mijn persoonlijke favorieten zijn -behalve Dédé- ook Walthère Dewé (La Dame Blance, een inlichtingendienst) maar vooral Louis Van Brussel van de Gewapende Partizanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn favoriet is de verzetsgroep "Groupe G", onder leiding van Jean Burgers. Zonder slachtoffers te maken hebben ze de Duitsers enorm gehinderd door hun spectaculaire sabotagedaden, zoals bvb "La Grande Coupure".
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Louis Van Brussel is overleden op 11 maart 2001 op 82-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hersenbloeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
In feite zou Spielberg (of gelijk wie) hier ook wel es een film over mogen maken, deze drie verzetshelden hebben 115 joden het leven gered!
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Mogen zij dan niet op het VB stemmen misschien: Belgicist!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens bleek veel later, in een interview met Maistriau, dat enkel hij een wagon had opengemaakt en de twee anderen er meer voor spek en bonen bijstonden. Al bij al toch een stunt van formaat die jammer genoeg nooit werd nagegaan. Het werd daarna ook riskanter, vermits van dan af, bewakingspersoneel werd meegegeven om elke tarnsport te begleiden, met name Vlaamse collaborateurs van de Vlaamse Wacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Als je iets niet weet moet je het toch vragen nee? Ik snap niet goed wat dat met schammte te maken heeft?
Zijjn er nu ook vragen om beschaamd over te zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
En een heldin: die hebben jullie niet hé? Wel heb je diegenen die per ongeluk deelden in de klappen, na de oorlog. Maar dat is heel wat anders: martelaars die vallen door een vergissing is nu eenmaal maar een flauwe afspiegeling dan ware helden die het fascisme en zijn bloedige terreur onder het Vlaamse volk bestreden met gevaar voor hun leven. Het moet zeer doen aan alle zwartzakjes, en hun crapuleuze nakomelingskes, hun volgelingskes-mestkevertjes, dat de ware helden aan de kant stonden die hun voorvaderen terrecht verachtten! Zie maar lekker af, en hou je domme praatjes maar voor je meetingskes met loozers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
En, onschuldige weervraag: hoe komt dat eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Stel de vraag eens aan mijn ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Ik kan alleen maar ontzag en respect voelen voor iemand als gravin de Jongh niet enkel tijdens de oorlog, maar ook hoe zij erna haar leven ter dienste stelde van kanslozen.
Mensen die dat niet kunnen hebben m.i. een gebrek aan goeie opvoeding. |
![]() |
![]() |