Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2004, 15:46   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

culturele grenzen verleggen, wil niet zeggen dat men geen baas in eigen land mag zijn.
Het probleem van de Westerse multikulaanhangers is nu net dat ze de eigen cultuur niet meer kennen, maar een plat individualisme aanhangen, eventueel met een salsa-sausje overgoten.
Pure zever...defenitie 'baas' is hier slecht geplaatst..weet je wat..ik zou zeggen laat het VB het land leiden en zijn grenzen verleggen , ben echt nieuwsgierg in hoeverre Europa zijn grenzen gaat willen open houden in zowel in het cultureel,economisch en politiek gebeuren..daar gaat poor vlaanderen... je hoeft geen klein kind te zijn om te raden in welke categorie van mensen het VB geplaatst wordt op onze aardbol...
People will say ' VB ? Oh yeah, is that the Flemish party who had strong tights with Nazi-lovers ? ..mmhh .
Mss raden ze de mensen wel af om bij ons nog te komen skiën.
Oud 23 februari 2004, 12:24   #42
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als het Vlaams Blok aan de macht komt en het slaat elke moslim tot moes, dan zal men in het buitenland over Vlaanderen zeggen : "Daar wonen strijdvaardige en trotse mensen".
Ik moet kotsen van u.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 13:48   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[quote="wolf"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Dan is dat maar zo, ik lig daar niet wakker van. Liever een marginaal dan een linkse schijterd. Marginaal genoeg voor u?
Welpje,
Géén grote mensen lastig vallen: ga maar met je blokjes spelen!! en let wat op je taal!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 13:49   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als het Vlaams Blok aan de macht komt en het slaat elke moslim tot moes, dan zal men in het buitenland over Vlaanderen zeggen : "Daar wonen strijdvaardige en trotse mensen".
Ik moet kotsen van u.
ik ook
Oud 23 februari 2004, 14:04   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten

Ik moet kotsen van u.
ik ook
Ik ook.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 15:11   #46
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Wel het is een goede zaak dat iemand de agressievelingen kan tegenhouden.
Maar ik begrijp het niet dat de agenten dat niet onden doen, die zouden toch zo een groep mensen kunnen arresteren?
Ik begin mischien een beetje te dromen maar misschien wouden die agent juist dat het zo afloopt. Dan is er plezante nieuws in de kranten en de mensen kunnen de allochtonen meer gaan haten.
He dat klinkt mij zo bekend in de oren. Was dat ook niet zo met de bende van Nijvel?
Goede strategie van extremisten hé, laat alles een boel lijken en de mensen met haat vullen om later zelf de zakken te vullen.
Zeveraar.

Agenten krijgen tegenwoordig de richtlijnen om de allochtonen zo min mogelijk te provoceren.

Dit weekend nog een allochtoontje gezien die voor de voeten van agenten "per ongeluk" een lege fles liet vallen.

Dat de agenten ongeveer 3 meter van hem vandaag liepen was niet belangrijk, de fles "glipte" uit zijn handen.

En die smerige klootzakjes staan daar dan nog mee te lachen ook.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 15:24   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Wel het is een goede zaak dat iemand de agressievelingen kan tegenhouden.
Maar ik begrijp het niet dat de agenten dat niet onden doen, die zouden toch zo een groep mensen kunnen arresteren?
Ik begin mischien een beetje te dromen maar misschien wouden die agent juist dat het zo afloopt. Dan is er plezante nieuws in de kranten en de mensen kunnen de allochtonen meer gaan haten.
He dat klinkt mij zo bekend in de oren. Was dat ook niet zo met de bende van Nijvel?
Goede strategie van extremisten hé, laat alles een boel lijken en de mensen met haat vullen om later zelf de zakken te vullen.
Zeveraar.

Agenten krijgen tegenwoordig de richtlijnen om de allochtonen zo min mogelijk te provoceren.

Dit weekend nog een allochtoontje gezien die voor de voeten van agenten "per ongeluk" een lege fles liet vallen.

Dat de agenten ongeveer 3 meter van hem vandaag liepen was niet belangrijk, de fles "glipte" uit zijn handen.

Citaat:
Lijkt me normaal dat agenten niemand mogen provoceren

Citaat:
Big deal een lege fles per ongeluk voor de voeten van agenten laten vallen....

Citaat:
Wat een misdrijf: Lachen!! Je hebt de Staatsveiligheid toch ingelichht, hoop ik

Waarom noem je die
Citaat:
"smerige klootzakjes"
Oud 23 februari 2004, 15:31   #48
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zeveraar.

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Waarom noem je die
Citaat:
"smerige klootzakjes"
Jij hebt volgens mij een probleem met begrijpend lezen.

De agenten liepen 3 meter van hem vandaag, hij SMEET de fles.

Jij vindt dat natuurlijk normaal , dat ze flessen smijten naar mensen. Zeker als bij het kapotvallen glas in alle richtingen uiteenspat.

Onder provoceren verstaan de allochtonen tegenwoordig :
-In hun richting kijken.
-In hun richting ademen.
-Identiteitscontrole.
-Identiteitscontrole door een vrouw is provocatie van een hogere graad.
-Per ongeluk op hun tenen trappen in een druk cafe is vragen om een mes in je rug.

Moet ik nog verdergaan ?
Jij moet eens praten met de o-zo-racistische politie , over hoe moeilijk ze het hebben met die "smerige klootzakjes".

P.S. Ik noem Hooligans ook "smerige klootzakjes" , zelfs recht in hun gezicht. ( Ik ben een Club Brugge supporter ).
Oud 23 februari 2004, 15:32   #49
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
och jongens toch!
Binnekort is het gedaan met die zwetzakken.
Dan gaat er elke week wel ene aan!
En dan kunnen we terug feestvieren in Belgie.

Elke week ne zwette minder die op ons kap leeft !
JOEHOE

Driewerf HOERA!!
Waar zijn onze "verdraagzame" VB-vrienden nu om Malinwa te bekritiseren?
Of zijn jullie het eens met hem?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 15:45   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom noem je die

Jij vindt dat natuurlijk normaal , dat ze flessen smijten naar mensen. Zeker als bij het kapotvallen glas in alle richtingen uiteenspat.

-In hun richting kijken.
-In hun richting ademen.
-Identiteitscontrole.
-Per ongeluk op hun tenen trappen in een druk cafe is vragen om een mes in je rug.

Moet ik nog verdergaan ?
Jij moet eens praten met de o-zo-racistische politie , over hoe moeilijk ze het hebben met die "smerige klootzakjes".

P.S. Ik noem Hooligans ook "smerige klootzakjes" , zelfs recht in hun gezicht. ( Ik ben een Club Brugge supporter ).
Citaat:
nu wordt het "smijten"..."naar mensen. Zeker als bij het kapotvallen glas in alle richtingen uiteenspat." Het verhaal wordt sterker.... binnen een half uurtje is het een molotovcocktail, veronderstel ik?
Nutteloze identiteitscontroles zijn idd provocerend:hoe reageer jij als dezelfde agent, die jij kent, je voor de drde keer op één namiddag je papieren nog eens vraagt?
Kreeg je al dikwijls een mes in je rug omdat je in een druk cafe op allochtone tenen trapt?
Citaat:
Ik noem Hooligans ook "smerige klootzakjes" , zelfs recht in hun gezicht. ( Ik ben een Club Brugge supporter ).
En ga je soms eens op de vuist, zo?
Ik een probleem met begrijpend lezen? niet zozeer, maar ik heb wel de indruk dat we niet dezelfde taal spreken...
Oud 23 februari 2004, 15:50   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
och jongens toch!

JOEHOE

Driewerf HOERA!!
Malinwa, keur jij die dreigbrieven goed?
Schijnbaar wél
Oud 23 februari 2004, 16:00   #52
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

-In hun richting kijken.
-In hun richting ademen.
-Identiteitscontrole.

Moet ik nog verdergaan ?

Citaat:
nu wordt het "smijten"..."naar mensen. Zeker als bij het kapotvallen glas in alle richtingen uiteenspat." Het verhaal wordt sterker.... binnen een half uurtje is het een molotovcocktail, veronderstel ik?
Nutteloze identiteitscontroles zijn idd provocerend:hoe reageer jij als dezelfde agent, die jij kent, je voor de drde keer op één namiddag je papieren nog eens vraagt?
Kreeg je al dikwijls een mes in je rug omdat je in een druk cafe op allochtone tenen trapt?
Citaat:
Ik noem Hooligans ook "smerige klootzakjes" , zelfs recht in hun gezicht. ( Ik ben een Club Brugge supporter ).
En ga je soms eens op de vuist, zo?
Ik een probleem met begrijpend lezen? niet zozeer, maar ik heb wel de indruk dat we niet dezelfde taal spreken...
Jij hebt inderdaad problemen.

Kijk naar mijn eerste post.
Kijk nog eens.
Als ik zeg dat hij de fles liet vallen voor de voeten van agenten die 3 meter verder liepen, dan bedoel ik wel SMIJTEN he.

Als een fles kapotvalt, dan gebeurd het wel eens meer dat het glas in alle richtingen spat, zeker als de fles vanop 3 meter is gesmeten.

Jij bent echt iemand die op de details gaat discussieren , omdat je toch de argumenten niet kan weerleggen he ?
En wat ik doe als een agent dat vraagt ? Misschien eens mopperen binnensmonds als hij verdergaat, maar ik zal geen vinger naar hem uitsteken.

Ik heb namelijk van thuis uit respect voor gezagsdragers meegekregen.

Ivm dat mes, mijn beste kameraad kan daarover meepraten ja, ik stond ernaast.

En ik zeg net dat ik tegen Hooligans hetzelfde zeg, ik zeg niet dat ik op de vuist ga.
Oud 23 februari 2004, 17:08   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een oude vrouw die een uitgebloeide bloem op het voetpad laat vallen is natuurlijk een veel zwaarder misdrijf en moet streng gestraft worden wegens sluikstorten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 21:30   #54
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
In elk geval kan dergelijk gedrag op geen enkele wijze getoereerd worden. Als u in dit geval de harde aanpak verkiest dan ben ik het met u eens.
Wel moet er een alternatief zijn, namelijk degelijke opvoeding en kansen voor jongeren zodat zij niet opgroeien tot criminelen maar procuctieve mensen van onze maatschappij.
Elke mens heeft capaciteiten, ze moeten alleen ontdekt en aangemoedigd worden. Als je niets in hande hebt dan je bende kan er ook niks goeds uit groeien. Geef jongeren vooruitzichten en gelijkheid. Spreek ze aan op hun capaciteiten en waarde. Aanvaard ze in hun eigenheid, probeer ze in te sluiten in uw groep maar verstik ze niet. Laat ze voelen dat ze welkom zijn en een betekenis hebben voor de groep en voor hun eigen individu.
Om het kort te maken, degelijke preventie om dergelijke zaken in de toekomst niet te moeten meemaken.
Welke kansen hebben ze niet gekregen ?
Is het nu echt nodig om ieder individu bij het handje te houden om ze toch maar een kans te geven aangepast aan hun eigenheid en capaciteiten?
U weet zogoed als ik dat het onderwijs in België tot de betere mag gerekend worden en handen vol geld kost.
Ik weet waarschijnlijk beter als u wat er allemaal aan toegaat in het onderwijs (sta er al 10 jaar in).
Het Belgisch onderwijs hoort tot de grootste gemiddelde prestaties over de hele wereld. Maar het Belgisch onderwijs behoort ook tot de grootste schoolverlaters zonder diploma. In het zo goed Belgisch onderwijs is 70 % van de allochtonen in beroeps en technisch onderwijs tegenover de 40% Vlamingen. In het onderwijs is de wereld op zijn kop. Mensen in de armoede en allochtonen kunnen het huidig leerplan niet volgen. (cfr. Ides Nicaise).
Dit zijn klare feiten dat ik weergeef en geen beklag over de leerkrachten en andere onderwijspersoneel. Ik vooral lof voor mijn collega's die de kinderen zo goed als ze kunnen willen onderwijzen en emanciperen.
Het is juist daar waar het schoentje wringt. Ze kunnen niet meer in het huidig stysteem.

Daarom is een groot groep mensen voor hervormingen in de richting van meer sociaal onderwijs. (ook spirit)
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 21:40   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een oude vrouw die een uitgebloeide bloem op het voetpad laat vallen is natuurlijk een veel zwaarder misdrijf en moet streng gestraft worden wegens sluikstorten.
schreef IK d�*t? W�*�*r
Oud 23 februari 2004, 22:30   #56
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welke kansen hebben ze niet gekregen ?
Is het nu echt nodig om ieder individu bij het handje te houden om ze toch maar een kans te geven aangepast aan hun eigenheid en capaciteiten?
U weet zogoed als ik dat het onderwijs in België tot de betere mag gerekend worden en handen vol geld kost.
Ik weet waarschijnlijk beter als u wat er allemaal aan toegaat in het onderwijs (sta er al 10 jaar in).
Het Belgisch onderwijs hoort tot de grootste gemiddelde prestaties over de hele wereld. Maar het Belgisch onderwijs behoort ook tot de grootste schoolverlaters zonder diploma. In het zo goed Belgisch onderwijs is 70 % van de allochtonen in beroeps en technisch onderwijs tegenover de 40% Vlamingen. In het onderwijs is de wereld op zijn kop. Mensen in de armoede en allochtonen kunnen het huidig leerplan niet volgen. (cfr. Ides Nicaise).
Dit zijn klare feiten dat ik weergeef en geen beklag over de leerkrachten en andere onderwijspersoneel. Ik vooral lof voor mijn collega's die de kinderen zo goed als ze kunnen willen onderwijzen en emanciperen.
Het is juist daar waar het schoentje wringt. Ze kunnen niet meer in het huidig stysteem.

Daarom is een groot groep mensen voor hervormingen in de richting van meer sociaal onderwijs. (ook spirit)
Discipline, jongen, daar gaat het om. Niet die zachte eitjes-aanpak die jij blijkbaar voorschrijft.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 22:41   #57
Weisse Wolf
Minister

Standaard

[quote="filosoof"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Welpje,
Géén grote mensen lastig vallen: ga maar met je blokjes spelen!! en let wat op je taal!
Plotseling zo uitdagend? Ik vind u veel beter in uw rol van linkse lafaard, gaat u veel beter af.
Oud 23 februari 2004, 22:49   #58
Weisse Wolf
Minister

Standaard

filosoof schreef:
Citaat:
Ik haal mijn portefeuille boven en haal mijn pas eruit. Hoe reageer jij? Wat een onzin. Moet je daarvoor zo oud geworden zijn?
Oud 23 februari 2004, 23:14   #59
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
och jongens toch!

JOEHOE

Driewerf HOERA!!
Malinwa, op vraag van links. Vrije meningsuiting word hier niet meer geduld op het forum. Let wat op uw woorden, wil je?
Oud 24 februari 2004, 00:00   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
schreef IK d�*t? W�*�*r
Dat schreef jij niet, dat schrijf ik.
Een oude vrouw die bloemetjes laat vallen of een oude vrouw die eendjes gaat voederen in het park wordt beboet. Gelijke behandeling is niets teveel gevraagd nietwaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be