![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En er radikaal tegen zijn is je volste recht, zolang je maar niet begint te zeggen wat anderen wel en niet mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Productie en verkoop door de staat? Gaan we communistich worden??? Elektriciteitsbevoorraading aan de Fransen verkopen, maar het telen van cannabis door de staat laten doen? En artificieel licht? Wat is daar het grote probleem mee? Dat is ook een halve maatregel die geen enkel nut heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je Cannabis met absint gaat vergelijken zou ik graag eens weten welke cannabis jij al gerookt hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hiermee projecteer jij immers je eigen angst om de controle over jezelf te verliezen op anderen die het juist wel fijn vinden om dit af en toe te ervaren?
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hun gezin meesleuren in de miserie? Dat heb ik al gehoord van alcoholisten, maar nog niet van blowers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() de statistieken spreken wel in het nadeel van de alcoholici
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is dat niet iedereen van zichzelf weet of je die aanleg hebt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De media geven meestal ook niet echt een reël beeld over cannabisgebruik. Kikkerperspectief, gezicht niet zichtbaar van de blowers, alsof het om criminelen zou gaan.
Ik herriner mij een "schrijnende" reportage in Koppen hierover. Zoonlief van +/- 15 jaar, blowde zich heel de dag suf, wilde niet naar school, en mamma stak de schuld op die slechte drugs, die zoonlief daarenboven nog agressief maakten ook als hij er geen had. Ik had haar graag gezegd: "Mevrouw, uw zoon is sowieso een agressief ventje, het is door de cannabis dat hij suf en kalm is. Moest hij geen cannabis roken dan was hij heel de dag agressief." Ikzelf steek er graag eentje op s'avonds na het werk, terwijl ik naar een film op tv kijk. 's Ochtends ga ik weer gewoon gaan werken. Is mijn voorraadje wiet opgerookt, dan kan ik heel gemakkelijk zonder. Soms duurt het tot 2 maanden voor ik er terug liggen heb. Waar haalt iemand anders het recht om te zeggen, wat ik wel en niet mag doen? Is het om mijn gezondheid te beschermen? Tis toch mijn gezondheid? En moet je dan ook alcohol niet verbieden, is die niet schadelijk voor mijn hersencellen? Misschien moet tabak gewoon algemeen verboden worden? Het is immers ook slecht voor mijn gezondheid, en ik kan zelf de juiste keuze niet maken, dus is het toch o.k. om mensen zoals ik tegen zichzelf te beschermen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke onzin is me dat? Cannabis is net als tabak een roesmiddel en worden op identieke manier gebruikt. Alleen is cannabis sterker dan gewoon tabak. Nu moet jij mij eens komen uitleggen waarom cannabis minder verslavend zou zijn dan tabak. Hoeveel verkeersongevallen gebeuren er niet op de weg door concentratiestoornissen al of niet ten gevolge van regelmatig cannabis gebruik? Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2007 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mensen met aanleg tot vb epileptie kunnen in een discotheek met flikkerende lichten na 1 minuut een aanval krijgen. Probleem is dat niet iedereen van zichzelf weet of je die aanleg hebt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nicotine is de drug die voor fysische verslaving van tabak zorgt. Nicotine zit niet in cannabis. Nicotine is fysisch (niet psychisch) zelfs verslavender dan heroïne. Fysisch kun je van heroïne in 2 dagen afkicken, van nicotine is dit weken. Informeer je ipv als een oud wijf 'moord en brand' voor drugs te schreeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeg ik toch ook niet?
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is dus niet correct... Anyway, elke vorm van drugs in te grote getale kan je gezinsleven schaden. Heb trouwens misschien nog een interessant tekstje voor jullie allen waarmee toch niet objectief te discussiëren valt, want weed is cool, maar goed... http://www.angob.nl/jubgocannabiseen.htm
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De tweede paragraaf, die uitleg over reservewied in vet, voor het geval je wilt vermageren? Komaan he, beetje serieus blijven. Laatst gewijzigd door Ovidius : 17 oktober 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |