Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2007, 11:54   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het verkondigen dat het niet schadelijk is lijkt me heel schadelijk.
inderdaad
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:56   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Nope, geen heavy metal fan, en ik ben niet tegen iets wat nieuw is, ik ben tegen hetgeen onze jeugd verziekt.
Wa verstaat gij onder "verzieken"?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:59   #43
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alcohol, koffie, chocolade en tabak heb je veel meer onder controle, dus ja, ik wil de controle niet verliezen.
Ik kan wel begrijpen dat er sommigen zijn die daar van genieten, maar ik vind het niet nodig.
Als ik bij iemand op bezoek ga en we drinken daar samen gezellig een Leffe zit ik niet versuft, heb ik geen razende honger, ben ik helder van geest, plakt m'n bek niet dicht en kan ik zonder enige moeite een voertuig besturen.
Los van het feit dat samen een joint roken helemaal niet dezelfde gezelligheid teweeg brengt, zal ik ook geen pint drinken om in een roes te geraken zoals hier voordien ook reeds verteld werd
Dat is uw persoonlijke men ing hierover. Waarom zou iemand anders daar zich iets van aantrekken buiten deze discussie?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:00   #44
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dus grote zever, zelfs appelsap is schadelijk als je deze in grote hoeveelheden gebruikt/misbruikt.
Ik drink nog steeds liever een pint of 'n leffe, want dat heb ik veel meer onder controle, een joint kan je slecht of goed bevallen, kan je verschillende effecten geven, en je weet nooit of je na die ene joint wel nog jezelf kan zijn.
Nu ja, ik ben er gelijk hoe radikaal tegen
Na die ene joint??? Je moet me toch eens vertellen waar jij je wiet haalt. Moet goed spul zijn als jet mij vraagt.

En er radikaal tegen zijn is je volste recht, zolang je maar niet begint te zeggen wat anderen wel en niet mogen.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:10   #45
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht

Tja, idem voor alcohol, alsook voor sedatieven en slaapmiddelen.

Naar 't schijnt is de voornaamste inkomst van de maffia alhier de teelt van cannabis. De vraag is dan ook continu en dus overal groter dan het aanbod, waardoor gigantische bedragen kunnen verdiend worden.

Het zou misschien beter zijn om het beperkt toe te laten, maar alleen als de staat voor productie en geregistreerd verkoop instaat i.t.t. het gedoogbeleid in Nederland. Zo krijg je ook geen buitenlanders, als de staat verkoop enkel aan Belgen toelaat. Enkele plantjes voor eigen gebruik moet dan ook kunnen, mits er geen artificieel licht voor gebruikt wordt (iets analoog als de wetgeving op zelf brouwen en destilleren).

Preventie blijft natuurlijk de belangrijkste maatregel. Jongeren moeten op jonge leeftijd grondig en regelmatig geïnformeerd worden over de gevolgen van alcohol-, tabak- en drugsmisbruik. Het is niet omdat cannabis minder gevaarlijk is dan vele andere middelen, dat het onschadelijk en zonder risico zou zijn.
De maffia??? Wtf!?

Productie en verkoop door de staat? Gaan we communistich worden??? Elektriciteitsbevoorraading aan de Fransen verkopen, maar het telen van cannabis door de staat laten doen?

En artificieel licht? Wat is daar het grote probleem mee? Dat is ook een halve maatregel die geen enkel nut heeft.
Oud 17 oktober 2007, 12:26   #46
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zowel tabac, alcohol als cannabis zijn schadelijk: de schadelijkheid van tabak en alcohol verandert niets aan de schadelijkheid van cannabis (cannabis is bvb 7 keer zo kankerverwekkend als tabak) en de cannabis bevat op dit pgenblik tot 20 maal zoveel THC als 't spul dat in de jaren '60 en '70 gerookt werd, tgv. Hollandse "veredelings"technieken.
http://www.lefigaro.fr/sciences/2006...igarettes.html

Bij cannabis kent men geen juiste doseringen: wil je cannabis met alcohol vergelijken, vergelijkhet danmet de beruchte absynthe: bucht.
Tot 20 maal zoveel THC??? Nu zitten de hoogste THC waarden rond de 20% (99% THC e.d. zijn mythes), dus volgens jou bezat een cannabisplant in de jaren '60 slechts 1% THC?

Als je Cannabis met absint gaat vergelijken zou ik graag eens weten welke cannabis jij al gerookt hebt?
Oud 17 oktober 2007, 12:31   #47
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol, koffie, chocolade en tabak heb je veel meer onder controle, dus ja, ik wil de controle niet verliezen.
Ik kan wel begrijpen dat er sommigen zijn die daar van genieten, maar ik vind het niet nodig.
maar waarom zou je die mensen dit plezier dan willen ontnemen....

hiermee projecteer jij immers je eigen angst om de controle over jezelf te verliezen op anderen die het juist wel fijn vinden om dit af en toe te ervaren?
Oud 17 oktober 2007, 12:33   #48
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
En het loopt fout met sommige hardrijders !

Als probleemblowers enkel en alleen zijzelf het probleem hebben is er geen probleem. Maar, ... na verloop van tijd hebben de verslaafden hun familie en gezin mee de miserie ingesleurd en nadien worden ze een last voor de maatschappij. DAT moet vermeden worden.

Er is nog een andere oplossing : de probleemblowers worden gewoon gedumpt in een put en het probleem is ook opgelost. Voor mijn part mag blowen dan wel toegelaten worden want het 'afval'probleem is dan opgelost.
De verslaafden??? Cannabis is minder verslavend dan tabak!

Hun gezin meesleuren in de miserie? Dat heb ik al gehoord van alcoholisten, maar nog niet van blowers.
Oud 17 oktober 2007, 12:34   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Omdat het met sommige drinkers misloopt, moeten er bijkomen waarmee het misloopt met joints roken?
de statistieken spreken wel in het nadeel van de alcoholici
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:36   #50
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
… kan je verschillende effecten geven, en je weet nooit of je na die ene joint wel nog jezelf kan zijn.
Nu ja, ik ben er gelijk hoe radikaal tegen
U hebt een juiste beslissing genomen, U lijkt me te onzeker om de geest te verruimen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:53   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de statistieken spreken wel in het nadeel van de alcoholici
ook van de blowers
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:57   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Na die ene joint??? Je moet me toch eens vertellen waar jij je wiet haalt. Moet goed spul zijn als jet mij vraagt.

En er radikaal tegen zijn is je volste recht, zolang je maar niet begint te zeggen wat anderen wel en niet mogen.
Mensen met aanleg tot vb epileptie kunnen na 1 joint een aanval krijgen.
Probleem is dat niet iedereen van zichzelf weet of je die aanleg hebt of niet.
Oud 17 oktober 2007, 12:58   #53
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De media geven meestal ook niet echt een reël beeld over cannabisgebruik. Kikkerperspectief, gezicht niet zichtbaar van de blowers, alsof het om criminelen zou gaan.

Ik herriner mij een "schrijnende" reportage in Koppen hierover. Zoonlief van +/- 15 jaar, blowde zich heel de dag suf, wilde niet naar school, en mamma stak de schuld op die slechte drugs, die zoonlief daarenboven nog agressief maakten ook als hij er geen had.

Ik had haar graag gezegd: "Mevrouw, uw zoon is sowieso een agressief ventje, het is door de cannabis dat hij suf en kalm is. Moest hij geen cannabis roken dan was hij heel de dag agressief."

Ikzelf steek er graag eentje op s'avonds na het werk, terwijl ik naar een film op tv kijk. 's Ochtends ga ik weer gewoon gaan werken. Is mijn voorraadje wiet opgerookt, dan kan ik heel gemakkelijk zonder. Soms duurt het tot 2 maanden voor ik er terug liggen heb.

Waar haalt iemand anders het recht om te zeggen, wat ik wel en niet mag doen?
Is het om mijn gezondheid te beschermen? Tis toch mijn gezondheid?
En moet je dan ook alcohol niet verbieden, is die niet schadelijk voor mijn hersencellen?
Misschien moet tabak gewoon algemeen verboden worden? Het is immers ook slecht voor mijn gezondheid, en ik kan zelf de juiste keuze niet maken, dus is het toch o.k. om mensen zoals ik tegen zichzelf te beschermen?
Oud 17 oktober 2007, 13:00   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hun gezin meesleuren in de miserie? Dat heb ik al gehoord van alcoholisten, maar nog niet van blowers.

Welke onzin is me dat?
Cannabis is net als tabak een roesmiddel en worden op identieke manier gebruikt. Alleen is cannabis sterker dan gewoon tabak.
Nu moet jij mij eens komen uitleggen waarom cannabis minder verslavend zou zijn dan tabak.

Hoeveel verkeersongevallen gebeuren er niet op de weg door concentratiestoornissen al of niet ten gevolge van regelmatig cannabis gebruik?

Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2007 om 13:03.
Oud 17 oktober 2007, 13:01   #55
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mensen met aanleg tot vb epileptie kunnen na 1 joint een aanval krijgen.
Bewijs?

Mensen met aanleg tot vb epileptie kunnen in een discotheek met flikkerende lichten na 1 minuut een aanval krijgen.
Oud 17 oktober 2007, 13:07   #56
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Welke onzin is me dat?
Cannabis is net als tabak een roesmiddel en worden op identieke manier gebruikt. Alleen is cannabis sterker dan gewoon tabak.
Nu moet jij mij eens komen uitleggen waarom cannabis minder verslavend zou zijn dan tabak.

Hoeveel
Niets onzin!

Nicotine is de drug die voor fysische verslaving van tabak zorgt. Nicotine zit niet in cannabis. Nicotine is fysisch (niet psychisch) zelfs verslavender dan heroïne. Fysisch kun je van heroïne in 2 dagen afkicken, van nicotine is dit weken.

Informeer je ipv als een oud wijf 'moord en brand' voor drugs te schreeuwen.
Oud 17 oktober 2007, 13:08   #57
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoeveel verkeersongevallen gebeuren er niet op de weg door concentratiestoornissen al of niet ten gevolge van regelmatig cannabis gebruik?

Ja, hoeveel eigenlijk??? Zeg jij het eens???

Of waren die nu tengevolge van alcohol?
Oud 17 oktober 2007, 13:20   #58
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg ik toch ook niet?
Oud 17 oktober 2007, 13:25   #59
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is dus niet correct...
Anyway, elke vorm van drugs in te grote getale kan je gezinsleven schaden.

Heb trouwens misschien nog een interessant tekstje voor jullie allen waarmee toch niet objectief te discussiëren valt, want weed is cool, maar goed...

http://www.angob.nl/jubgocannabiseen.htm
Oud 17 oktober 2007, 13:50   #60
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:

Heb trouwens misschien nog een interessant tekstje voor jullie allen waarmee toch niet objectief te discussiëren valt, want weed is cool, maar goed...

http://www.angob.nl/jubgocannabiseen.htm
Ik heb de tekst gelezen, de eerste en laatste paragraaf lijken me correct, wie ben ik om een organisatie tegen te spreken die haar honderd en tiende verjaardag viert?!

De tweede paragraaf, die uitleg over reservewied in vet, voor het geval je wilt vermageren? Komaan he, beetje serieus blijven.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 17 oktober 2007 om 13:58.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be