Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 11:50   #41
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hij zei niets over kloppen ... Slecht gelezen zeker ???
Ik zie dat in ieder geval niet staan ....
Maar laat me raden ... U zou ook niet ter hulp schieten als iemand afgeranseld wordt door zo'n groepje ....
U zou mss eerder mee op die chauffeur gaan kloppen ... per slot van rekening is er altijd 1 kans op 3 dat hij VB stemmer is ...
Ik denk dat hij daar zou zitten genieten van het schouwspel eigenlijk.Ik kan me vergissen hé! Teveel fantasie mischien...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:56   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn er hier geen patronen in de vinden, dat ziet het kleinste kind. Patronen bestaan dan ook enkel wanneer het om de meerderheid (de autochtonen) gaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:01   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een woord, schrik.

Angsthazen.
't Is eigenlijk al erg dat die chauffeur z'n bus eerst moest parkeren , om dan door een volle bus te wandelen en achteraan een vrouw te helpen ...

Toch al goed dat die chauffeur de ballen had om iets te ondernemen , hoe zag de vrouw er mss anders nu uit
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:08   #44
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

De reactie van de overige busgebruikers is natuurlijk onaanvaardbaar, maar wel deels begrijpelijk. Niemand heeft zin om een mes in de keel geplant te krijgen. Niemand heeft zin om Guido Demoor achterna te gaan. En niemand heeft zin om een proces wegens racisme aan zijn broek gesmeerd te krijgen.

Maar dan nog is hun reactie onaanvaardbaar. In een gezonde maatschappij zou er, ondanks al die factoren, toch nog ingegrepen worden. Jammer genoeg kan een individualistische maatschappij onmogelijk een gezonde maatschappij zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:17   #45
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Die 'lafheid' is echt een maatschappelijk probleem aan het worden.
Lafheid en bedrog zijn het voorportaal van de multicul. Heb de vraag nogal eens ergens gesteld, die verrijking waar men de bevolking hier warm voor wil maken, wat houd die in. Dezelfde middelen voor een bepaald ongenoegen beginnen gebruiken zoals de cultuurverrijkers die hier rondlopen en dus niet langer schaap maar wolf worden.

Of toekijken hoe op regelmatige basis de bevolking hier wordt geterroriseerd door deze cultuur verrijkende allochtonen. Hopelijk komt deze soort ooit eens terecht op een bus zonder schapen, maar met wolven. Dit gun ik ook hun goedpraters. Hoe zouden de progressieve goedpraters erop reageren moesten de bussen, straten, steden, dorpen en recreatiegebieden onveilig zouden worden gemaakt door autochtoonse jongeren ten nadele van de allochtoonse? Misschien politieke processen opvoeren zoals in het geval HVT. Deze was een moordenaar, maar dat zijn die allochtoonse straatbende's evenzeer, kijk maar naar GDM en zij die hem al zijn voorgegaan.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:22   #46
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

De grootste lafaards zijn niet die criminele migranten, maar onze blauwrode beleidsmensen die mij zeggen dat ik een racist ben als ik tussenbeide kom. Die 'eigen schuld, dikke bult' zullen zeggen als ik zelf een pak rammel krijg.
Die me op geen enkele wijze vergoeden als ik schade oploop of schade toebreng door ter hulp te komen.

P. Dewael voor mijn part de doos in.

Laatst gewijzigd door Duym : 18 oktober 2007 om 12:23.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:24   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De grootste lafaards zijn niet die criminele migranten, maar onze blauwrode beleidsmensen die mij zeggen dat ik een racist ben als ik tussenbeide kom. Die 'eigen schuld, dikke bult' zullen zeggen als ik zelf een pak rammel krijg.
Die me op geen enkele wijze vergoeden als ik schade oploop of schade toebreng door ter hulp te komen.

P. Dewael voor mijn part de doos in.
De nagel op de kop!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:50   #48
Don Quichote
Banneling

Standaard

Die buschauffeurs zijn brave lieden.

Telkens bij zulke incidenten laten ze zich weer met wat vage beloftes in de luren leggen door de vakbond.
Gaan dan braaf weer aan het werk om klop te krijgen.

Ze hebben blijkbaar nog niet door dat de vakbond de islam aan het promoten is.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:01   #49
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Geef de chauffeurs een ASP-matrak, handboeien en pepperspray.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:02   #50
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Verbaasd omdat de mensen niet helpen? Kom nou, de eerste die helpt wordt ook ineen geslagen.
...
Het is een droevige vaststelling maar U omschrijft het volgens mij 100% correct, mensen komen niet tussen omdat ze vrezen zelf pijn te moeten lijden.

Citaat:
En als er iemand zoals ik in bus zou zitten die die jongeren wat petsen geeft, wel, die zal direkt naar de gevangenis vliegen. Wat verwacht men dan?
Dat is niet het eerste waar ik aan zou denken maar toch, er komt een punt waarop iemand je ter verantwoording zal roepen en een oordeel zal vellen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:05   #51
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik niet snap, en nooit zal snappen, is dat er nu eens gene ene godgeklaagde lafbek op die bus reageert.
Gebeurt zoiets als ik op die bus zit...denk dat het stad te klein zou zijn...
Wsl wel met alle nadelige gevolgen van dien voor mezelf.
Als iemand probeert te helpen wordt deze goede ziel meteen een racist omdat hij de culturele verrijking tegen wilde gaan.

Wat wilt u, in een maatschappij waarin de goeden ontwapend zijn, de slechten hebben even veel recht als de goeden en zelfverdediging een misdrijf is.
Oud 18 oktober 2007, 13:09   #52
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje
Wat ik niet snap, en nooit zal snappen, is dat er nu eens gene ene godgeklaagde lafbek op die bus reageert.
Inderdaad, de meeste mensen zijn geen vechtersbazen en zijn allang blij dat het niet met hen gebeurt.

En als u dan tussenkomt wordt u misschien wel kreupel geslagen of erger. of u geeft hen wat peren en dan hebt u later als u voor de rechter staat 4 verklaringen tegen u, wie trekt er aan dat laagste eind? En dan tegen vreemdelingen, hoort u het links gehuil al opstijgen: RACISME! Voorbeeld stellen. Pats, drie jaar bak tegen uw hoofd.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:10   #53
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
wél dat het allochtonen waren...Eerlijk gezegd, ik denk dat het Marokkanen zijn.Helemaal hun stijl van doen.We zullen nog wel te weten komen of ik gelijk heb.Maar ik zeg het: daar zijn grote kansen voor.
Ze zijn dan ook met meer. En het ligt in hun cultuur.

Arabieren zijn goede herrieschoppers. Ze kunnen stenen gooien, auto's platbranden. Tot er iemand volautomatisch vuur opent.

Daarom zijn het waardeloze soldaten. Allemaal grote bek tot dat de eerste Israelische granaat landt. Dan is het wapen laten vallen en lopen.
Oud 18 oktober 2007, 13:12   #54
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Als iemand probeert te helpen wordt deze goede ziel meteen een racist omdat hij de culturele verrijking tegen wilde gaan.

Wat wilt u, in een maatschappij waarin de goeden ontwapend zijn, de slechten hebben even veel recht als de goeden en zelfverdediging een misdrijf is.
Daar hebben de grote grijze partijen toch hard genoeg voor gewerkt ...
Een maatschappij vol mensen die als schaapjes hun ding doen , en die ene keer per jaar geschoren worden met een belastingsbrief ....
Dat er bevolkingsgroepen zijn die de gewoonte hebben schapen de strot over te snijden , daar hadden de herders-politiekers natuurlijk niet aan gedacht ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:25   #55
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn dan ook met meer. En het ligt in hun cultuur.

Arabieren zijn goede herrieschoppers. Ze kunnen stenen gooien, auto's platbranden. Tot er iemand volautomatisch vuur opent.

Daarom zijn het waardeloze soldaten. Allemaal grote bek tot dat de eerste Israelische granaat landt. Dan is het wapen laten vallen en lopen.
Ze zijn met meer én ze rekenen op de collectieve lafheid en broekschijterij van hun tegenstander. Jaren geleden was ik op een fuif met hele hoop van mijn vrienden. Ook aanwezig was een grote groep marokkanen. Eén van mijn kameraden krijgt domweg ruzie met de migranten, waarop die in groep (circa 10 man) op hem beginnen meppen. Ik ben er zonder nadenken tussengekomen. We waren daar met meer dan 20 man, de rest zou wel volgen, dacht ik. Niets dus. Ze waren allemaal 'iets gaan drinken', 'met iemand aan het praten aan de andere kant van de zaal', 'net even naar buiten gegaan'. Ikke klop gekregen.

Maar als je achteraf naar één van de marokkanen gaat en voorstelt om het met z'n twee eventjes buiten 'te regelen', dan gaan ze lopen. Eens ze hun collectieve sterkte kwijt waren, gingen ze lopen.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:40   #56
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Met name over Japanners en Chinezen las ik enige malen dat bij dergelijke "incidenten" vaak alle omstanders ingrijpen en de agressors gezamenlijk en ombeurten platbeuken; ietwat volksgericht-achtig maar bij zo veel "medeplichtigen" die in feite een goede zaak verrichten valt er gerechtelijk weinig meer te regelen.
Oud 18 oktober 2007, 14:51   #57
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ook nadat de zelfverdediger die Demoor heeft doodgeschopt zo mocht handelen omdat hij zich "uitgedaagd" voelde?

Ik denk niet dat de mensen zoiets vergeten.
Ik ben dat ook niet vergeten.
Reden te meer dat ik zou ingrijpen zonder meer.
Het wordt maar eens tijd dat al het krapuul dat zo'n dingen doet, in leert zien dat dat niet kan.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:54   #58
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus ik zou blij zijn als ik daar mee geconfronteerd wordt. C'mon make my day pigs!

Ik woon in Molenbeek en daar kijken ze ook altijd verwonderd als een blanke naar hen terugpraat. Doet er niemand anders dat dan? Laat je toch niet doen. Niets te vrezen. In het ergste geval ben je dood. So what? Take some pride in living.

Laatst gewijzigd door Dycore : 18 oktober 2007 om 14:55.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:55   #59
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat ze me zien zoals ze willen, zolang ik maar beter weet. Wat een ander van me denkt, kan mij nu eens echt gene ene ruk schelen.
Dat zo'n kereltjes die denken alles te mogen eens een lesje van eigen deeg krijgen, dat kan me wel schelen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:56   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ik mag dan wel een vrouw zijn maar ik zou toch niet lijdzaam kunnen toezien hoe een buschauffeur (of iemand anders) in mekaar wordt geslagen.

Maar dat is het probleem van vandaag: mensen hebben zodanig veel schrik om zelf klop te krijgen dat ze met oogkleppen rondlopen en achteraf gewoon vragen "gaat het, zal ik een ambulance bellen"?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be