![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Marc Dutroux heeft zijn beroep gemist, die had namelijk priester moeten zijn, die worden daar behandeld met de mantel der liefde.
Laatst gewijzigd door Andro : 20 oktober 2007 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Hihi, onbewust stampt de kerk zichzelf nog dieper de grond in.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik wens gewoon geen belasting te betalen voor eender welke religie ! Ik laat het aan jou over om baas te spelen over de paus ! Vergeet het niet : geen condoomkes, geen voorbehoudsmiddelen, geen voorhuwelijkse seks en enkel procreatie telt. En ik denk dat ook geen eicelimplantatie kan (scheelt weer in ons medische kosten !) En een schuldbewustzijn voor al hetgene op deze wereld foutief gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Over voorbehoedsmiddelen en de kerk, u staat achter, ze zijn aan het evolueren op dat punt. Trouwens, mensen die hun richtlijnen van god krijgen zijn gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Terug : ik kan hiermee akkoord gaan van zodra ik via mijn belastingen niet meer subsidieer in religies ! Kost jou als religie-aanhanger een stuk meer en ik kan met dat geld eens heerlijk een weekje op verlof en jij kunt dan een weekje minder op verlof! Zo eenvoudig is dat !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
E n hoe is die evolutie i.v.m. condooms tegen aids in Afrika ? Is het niet godgeklaagd hoe ze die mensen daar hebben bewerkt. Volledig akkoord wat die mensen betreft die zgn. richtlijnen van God krijgen. Tenslotte als er een God bestaat, dan wenst deze dat we van deze wereld iets goeds maken en als een homo zich aandient aan de hemel dan zal deze ook niet zeggen : jij komt er niet in. Dixit, een hetero |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de arm der longhorn reikt ver. Maar we wachten tot het iets kouder is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De RKK, dat logge instituut is zich beetje bij beetje aan het aanpassen. Kleine veranderingen die meestal in tegenspraak met het dogmatische zijn. Niet omdat de RKK dat zo graag wil, maar omdat ze genoodzaakt zijn, anders vedwijnt ze op termijn. Wat uiteraard ook nog kan gebeuren spijts de veranderingen. Ik heb de indruk dat deze Paus toch enigermate met zijn voeten in de werkelijkheid staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar kan jij toch niets op tegen hebben,zeker? Citaat:
Citaat:
Doe me niet lachen, nu vergelijk je Marc Dutroux een kinderverkrachter en moordenaar met een getuige die homo is. U doet me lachen.
![]() |
![]() |
#53 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=HAMC;3011257]Belasting betalen is uw eigen keuze. Denkt u dat iedereen in dit land dat doet? Denkt u dat ieder bedrijf dit doet?
Ik, in elk geval, betaal voluit mijn rechtmatig deel. Laat gewoon elkeen die een religie aankleeft, zijn religie betalen. Waarom zou ik dat moeten betalen via mijn belastingen ? Laat mijn deel dan eerder naar Gaia gaan en ik ben in vrede met ons religiesubsidies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Rechhtmatig wil toch zeggen dat u niets te klagen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://findarticles.com/p/articles/m...7/ai_111616394 http://survivreausida.net/b19-pour-l...-arretent.html Eerst was er kardinaal Lopez Trujilo die gaatjes zag in condooms, nu RECENT: In De Standaard van 27 september 2007 p.18 staat een citaat van de gereputeerde aartsbisschop van Mozambique, Francisco Chimio: Citaat:
Als een club als de RKK dergelijke "boodschappen" verspreidt om condooms te bestrijden, spreken we dan nog over fanatisme? ![]() ![]() ![]() ![]() (of kent iemand een geschikter woord?) Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2007 om 20:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik had alleen de indruk dat onder deze paus kleine veranderingen lijken plaats te vinden wat tegen de traditie in. Ik denk dat deze paus beseft dat ze moeten meeveranderen met de tijd of ten gronde gaan. Als ze van het dogmatische zouden afstappen en de leer van Kristus zouden uitdragen, de evangelies in de vuilbak smijten, dan hebben ze misschien een toekomst. In de westerse wereld is het concept van de absolute god voorbij, en het komt in deze beschaving niet meer terug. Persoonlijk denk ik dat het veel te weinig is en zeker veel te laat. Laatst gewijzigd door HAMC : 20 oktober 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor die dat afschafte wist ik zelfs niet dat er nog mensen in die onzin geloofden. Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Congreg...de_Geloofsleer Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2007 om 21:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 20 oktober 2007 om 21:28. |