![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wonen hier nogal veel Turken en Marokkanen. De Turken beginnen zich echt te integreren. Zijn lid geworden van verenigingen en mijn vrouw koopt brood en pizza's bij een Turkse bakker.
Nog nooit zag in Turkse jongeren in een groep een bejaarde vrouw overvallen. Natuurlijk zijn er best nog wel wat problemen tav de taal en de godsdienst. Over die andere groep wil ik het niet hebben.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bent niet de eerste die dat zegt.
ik vind dat raar, eigenlijk, dat men slachtoffers anders bejegend naargelang de afkomst van de dader.
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb ooit aandelen van Nike gehad en in India heb ik 's "Fuck you!" naar een autochtoon geroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door nubian : 20 oktober 2007 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Slechte mens!
![]() |
#46 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Wel, als vertegenwoordiger van mijn leeftijdgroep kom ik regelmatig in contact met allochtone jongeren. Er zijn uiteraard hier en daar uitzonderingen, maar over het algemeen kloppen helaas veel verhalen. Ik ben zelf allochtoon van een in de straatwereld gerespecteerde afkomst (Rus) en daarom maak ik veel minder problemen mee. Wel vinden ze het raar dat ik niet meedoe aan de criminaliteit. Regelmatig krijg ik wel te horen dat ik veel te goed Nederlands spreek. Dat mag blijkbaar niet, omdat ik moet praten met een dialect om niet "verbelgd" te zijn. Zo toon ik dat ik mijn moederland nog steeds respecteer. En ja, Belgen worden vies bekeken. Je moet een "zware belg" zijn om door deze mensen te worden geaccepteerd. Andere culturen? Neen. Ik heb het hier over jeugdculturen. Iemand die goth, metalfan, rocker of gewoon wat extravagant is wordt meteen vies bekeken en vaak uitgescholden. Als je niet meedoe word je raar bekeken. Ik heb een tijdje rondgehangen met deze jongeren, omdat ik dacht dat het de bedoeling was voor mij als allochtoon (toen was ik immers 16, puber, rebel en wilde ik misdadig zijn gewoon voor de kick). Het is ook niet zo dat ik in een marginale groep terecht kwam, nee, dit waren normale mensen, your casual antwerp city immigrant. Sommigen ervan maakten iets met hun leven, maar het grootste percentage bleef gewoon bij op straat rondhangen, stelen, drugs verkopen en niets doen. O ja, en ik weet nog hoe ze mij uitlachten toen ik een paar "oud-vrienden" onlangs tegenkwam toen ik zei dat ik studeer. Ik hoop dat ik nu wat meer heb opgeklaard en wat minder op een idioot lijk in jouw ogen (en nee ik probeer mijn kansen bij u niet te verhogen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een duwtje , een zwaaike met een hand , het flikkeren van een mesje ....
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het milieu vind ik een ernstige zaak. Ik voelde me hierdoor noch links noch rechts ! 13 jaar geleden was mijn buurt in Gent slechts door een 5 % allochtonen "bezet". Stilaan kon ik zien ! Ik zag bv. hoe ze huwden, hoeveel ze "slechts" solliciteerden (ik ben ook een tijd werkloos geweest), hoe zij ons sociaal systeem en gans ons premiestelsel beter kenden dan mij (en ik leer nog iedere dag bij door hun !), het zou elkeen die dit ziet, doen schreien omdat het een afbraak is van ons sociaal systeem. Desondanks, ik heb leuke contacten met velen van hun. Maar 't doet pijn om te zien hoe ze hier strikter gesluierd worden, om te zien hoe kinderen gesluierd worden en om aangesproken te worden op mijn vrijheid als Belgische vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Als u slachtoffer bent van geweld maakt het niet uit wie de dader is. Tenminste, dat zou normaal zo moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Ik had de indruk dat u met enige tegenzin rechts van het centrum stond. Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 20 oktober 2007 om 20:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() geweld? 't zijn zo'n lieve beestjes
![]()
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Links haalt simpelweg enorm veel stemmen door dit te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ja, maar als men kijkt naar de oorzaak van het geweld, en naar de geweldplegers, merkt men een patroon op...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dubbel, delete
da spel zei hier iets van, dezelfde post als je reeds in zoveel tijd geplaatst hebt, doe ik het opnieuw en staat ie dubbel... Grrrr ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 20 oktober 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() ![]() En deze? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Awel sé, vanaf het moment dat je deze draad opende hoorde ik je IQ meteen dalen, maar dit was dan ook meteen te verwachten!!
Laatst gewijzigd door nubian : 20 oktober 2007 om 21:24. |
![]() |
![]() |