![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Dit is hier dus wel een discussiegroep van links. Als je dat smerig vindt, doe dan je ding bij rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben voor sociale zekerheid...
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel links als rechts zijn voor sociale zekerheid. Probleem.
Maar ik ben links. Dus daarom tegen de sociale zekerheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever niet. @Vavli; Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al vrees ik enkel dat je de democratie van een organisatie pas gaat inzien door er langere tijd in mee te draaien... democratisch centralisme enzo bijvoorbeeld, het is niet altijd het van het, de vraag is ook hoelang blijven u leden lid? Ik hoop voor jou dat je gelij hebt en dat de pvda uitgroeit tot de partj die je beschrijft, dat zou althans een positieve evolutie zijn, maar we wachten af en zien.
![]() |
![]() |
#46 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() zalige humor, absurdisme op de top gedreven, laten we het daarbij houden.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vindt het dus goed dat mensen arm worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga ervanuit dat mensen arm worden omwille van de vrije markt economie,
jij gaat ervanuit dat mensen uit armoede geraken door de vrije markt economie, jouw stelling is echter al ontkracht door de praktijk, vb. lonen onder de armoede grens, mijn model van een volledig cooperatieve economie nog niet...
![]() |
#49 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() maar qua absurdisme kan je logica uiteraard wel gelden,
al goed dat je met zo een genie als mij te maken hebt die achter je logica probeert te zoeken ![]()
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Wie heeft bepaald dat men maar één job zou moeten hebben? Allemaal relatieve zaken, in Amerika werken ze soms in drie jobs, maar ze zijn dat ook de wereldmacht geworden.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben blij dat wij geen 'wereldmacht ' zijn die zijn jongens de woestijn instuurt om daar (met de lokale bevolking) te sterven voor de olie. Ik ben blij dat wij niet de "gezondheidszorg" van die wereldmacht hebben. Ik ben blij dat wij veel meer dan het Amerikaans gemiddelde aan vakantiedagen (Circa 14 per jaar !) hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou er mis zijn met een loon onder de armoedegrens? Denk je niet dat dat beter is dan géén loon? Aleja, 't kan aan mij liggen. Een ocmwinkomen ligt op (ongeveer) 722 euro, het minimumloon ligt op 1 000 euro (netto). Je verbiedt dus mensen voor een marge van 280 euro zichzelf te verbeteren. Dat vind jij 'sociaal'. Om maar te zwijgen dat als er (veel) meer mensen aan het werk zijn, de lonen - logischerwijze - stijgen. Dat snap je wel, niet? (Wrslk niet, maar we gaan toch proberen.) Even een praktijkvoorbeeld. De lonen in de horeca zijn in België voor het overgrote deel zwart werk. Dus, compleet vrije markt, zonder de overheid die daartussen komt met sociale bijdragen, etc. Die mensen komen echt niet om van de honger, zover ik weet. Maar dat kan aan mij liggen. Om maar te zwijgen van iemand van de Sans Papiers die een heel triestig verhaal vertelde van iemand die maar 1 euro per uur verdiende! Helaas waren wij zo intelligent om op te merken dat het dus wel degelijk mogelijk is om met zo weinig te overleven. (Niet dat ik wil dat iedereen 1 euro verdient, maar het feit dat 'ie zwart werkt, zal daar zeker mee te maken hebben. Zonder overheid verdient die, sowieso, meer.) Jij zegt 'mensen worden arm, doordat er lonen zijn onder de armoedegrens'. Ik zeg 'mensen worden arm omdat er uitkeringen zijn onder de armoedegrens.' Ik zeg 'armoede is persoonlijk en relatief'. Ik zeg 'doordat de overheid zoveel belastingen vraagt, is er simpelweg minder geld voor mensen om geld te verdienen'. (Denk daar maar eens over na.)
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je daar over wilt discussieren begin dan een nieuwe draad, he. Ga mijn tijd op dit forum niet verspillen om terug met jou over diezelfde rommel te hebben waar we keer op keer over discussieren, dat kan niet de bedoeling zijn van deze draad.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed punt.
Maar als we het dan hebben over een arbeiderspartij, dan zou ik onmiddellijk zeggen een liberale partij. Zelfs als je maar belastingsdruk vergelijkt, dat zegt toch genoeg, denk ik?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() je bent een held
![]() ![]() en ik zou zeggen en jouw arbeiderspartij vindt het dan normaal dat al deze arbeiders hun meerwaarde ontstolen wordt door werkgevers, en dan beginnen we beide weer te glunderen, want eindelijk is het weer zover en kunnen we onze oude argumenten weer gaan bovenhalen... ik bereid me al psychisch voor ![]()
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar laat ons inderdaad terugkeren naar het thema van deze draad: ik blijf het niet correct vinden van LSP dat ze stellen dat er in dit land geen arbeiderspartij is. Dat ze het niet eens zijn met de visie van de PvdA ios natuurlijk hun volste recht, maar dat is nog iets anders dan het bestaan van de PvdA ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie, wat heb je liever. Ik die 100 euro arbeidswaarde heb, waarvan mijn werkgever 30 van neemt en 70 aan mij. Of ik die 100 euro arbeidswaarde heb, waarvan mijn werknemer 30 neemt en - als ik de huidige belastingen erbij neem - de overheid er nog eens 50 vanaf neemt.
In 'mijn' samenleving heb ik er 70, in de jouwe hebben we er 20.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zoals ik al eerder stelde, een arbeiderspartij dient ook electoraal (waarmee ik bedoel van steun en aanhang) iets te betekenen, iets dat helaas voor hen zowel de lsp als de pvda nog niet doen, de lsp wl zich wel inzetten om van de cap zo een partij te maken, althans dat denk ik toch...
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Overigens vind ik de discussie; 'wat is een arbeiderspartij' zeer relevant om te weten of er 1 is. Maar goed, laten we ons afvragen 'is er een linkse partij die zich uitsluitend profileert voor het werkvolk'.
![]() |
![]() |