Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2007, 01:24   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, hoor de kosten blijven gelijk. Enkel minder ontsnappingen en minder problemen met opstanden, want de gevangenen kunnen toch niet weg en niet bereiken door geweld.
Ik ben niet overtuigd.

En over opstanden, niets kunnen bereiken door geweld? ik denk dat u dat verkeerd inschat want in de situatie die u beschrijft is de enige manier dat ze nog iets kunnen bereiken gijzeling en geweld.

De gevangenisdirektie is zich daarvan bewust, dat bleek uit het intervieuw met een direkteur in terzake van enige dagen geleden.

En waar u daar zegt:

"veroordeelden moeten niet meer naar de rechtbanken"

Wel naar cassatie en het beroepshof. (ik krijg die color niet weg.)

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 01:52   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ontsnappen en meteen maar beginnen aan een zoveelste hold-up.
ik vind dat bijzonder marginaal
Oud 31 oktober 2007, 01:53   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ontsnappen en meteen maar beginnen aan een zoveelste hold-up.
ik vind dat bijzonder marginaal
Hij kan zich moeilijk in de RVA gaan inschrijven als werkzoekende he?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 02:03   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En volgens zijn zuske was het toch zo'ne brave gediescriemienierde jongen die zijn leven wou beteren?

Twee dagen buiten en l�*p gewapende overval!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 02:35   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hij kan zich moeilijk in de RVA gaan inschrijven als werkzoekende he?

Hij heeft precies niet al te veel overgehouden aan zijn criminele hobby's. Moest ik ontsnappen uit een gevangenis, ik zou me toch een eilandje proberen uitzoeken
Oud 31 oktober 2007, 03:11   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik hoopte maar dat hij naar zijn moederland was teruggekeerd..... zijn wij ervan af.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 07:06   #47
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.nu.nl/news/1294553/14/Ont...Nederland.html#
Met een fotoserie van zijn arrestatie!
Oud 31 oktober 2007, 07:47   #48
Gargamel
Banneling

Standaard

Belgische crimineel....Raar namen de belgen tegenwoordig,zeer raar....
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 07:55   #49
DaS
Provinciaal Statenlid

DaS's schermafbeelding

Standaard

Ik ben rabiaat voorstander van het afschaffen van ons huidige gevangenissysteem en het installeren van arbeidskampen.

Het "opnieuw klaarmaken voor de maatschappij", en dit ga ik nu even los beschouwen van wat voor maatschappij dat momenteel ook mag zijn want dat zou deze discussie te veel doen afwijken, kan mijns inziens veel doeltreffender gebeuren door een onderwerping aan fysiek zware, intensieve en doelloze arbeid. Laat gevangenen minstens 14u per dag arbeiden. Laat hen ervaren waarom ze beter uit de gevangenis blijven en dat de kansen die de maatschappij hen biedt te verkiezen zijn boven de misdaad.

In de doelloze arbeid ligt de kiem tot zelfreflectie en de mogelijkheid om zijn leven te beteren. Jammer dat Theodor Eicke de grapjas moest uithangen en de uitspraak "Arbeit macht Frei" zo'n wrange connotatie geven...
Oud 31 oktober 2007, 07:59   #50
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik hoop dat ze hem op zijn minst nu geen buitenwandelingen laten maken. Dat ze hun gezever over rechten van de gevangene, steken waar de zon niet schijnt.
als ge de ezel uithangt mag je je cel niet meer uit, of word eenzaam opgesloten.Allee, vroeger ging dat toch zo.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 08:00   #51
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
Jeetje, ontsnappingen zijn dagelijkse kost bij gevangenissen. Logisch, want geen enkele gevangenis is waterdicht. Het wordt weer zwaar opgeblazen.
ik heb ergens gelezen dat er voor een paar dagen een stuk van de gevangenis in Vorst/Forest ingestort was...Een franstalige krant.
Oud 31 oktober 2007, 08:04   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik begrijp het probleem niet, tenslotte is ontsnappen niet verboden. Als iets niet verboden is dan is het toch toegelaten?
wel oppassen dat u niks beschadigt tijdens uw ontsnapping (sloten, tralies enz bvb), en niets meeneemt (gevangeniskleding eventueel). En cipiers ontvoeren is natuurlijk verboden.Ontvoering= assisenhof. Of zie ik dat verkeerd?
Oud 31 oktober 2007, 08:11   #53
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor zijn prestaties in het ontsnappen.

Maar hij laat zich telkens weer zosnel opsluiten.

Hij moet dus nu eens deftig gaan werken aan zijn verdwijntruc na zijn ontsnapping, anders gaat hij zijn 40 jaar dus wel moeten uitdoen, al is het in stukken.
Aarde en hemel bewegen om buiten te komen en 2 dagen later opnieuw gepakt worden is wel wat onnozel inderdaad, vooral dat er elke keer wat jaartjes bijkomen. Uw vrienden moeten u een onderduikadres klaarmaken, of vijf voet afstand van het gevang, en daar moet u dan een week ofzo stil zitten, terwijl de flikken de grenzen "vergrendelen", en heel de streek afrijden , met helikopters rondrazen enz. l
Langer als een week houden ze dat toch niet vol,daarna gebeurt er wel iets anders dat de prioriteit krijgt .Gedurende die tijd kunt u dan uw baard laten groeien, of anders trekt u daarna een boerka aan, en verlaat zo uitgedost het land.
Oud 31 oktober 2007, 08:15   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Gevangenissen doen meer kwaad dan goed
toch de "belgische"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 08:16   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En volgens zijn zuske was het toch zo'ne brave gediescriemienierde jongen die zijn leven wou beteren?

was zijn visabankkaart toch wel vergeten zeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 31 oktober 2007, 08:20   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
de vergeetput, die moslims lopen achter met hun waarden en normen, een normale straf vatten ze nt, de barbaarse toer op dus ...... de vergeetput ( bij wijze van spreke, vr alle duidelijkheid )
maar neen... naar huis in "de Hel van Tanger".

Meisjes die hier te "westers zijn" geworden, worden ook naar het "thuisland" gestuurd om heropgevoed te worden...

Met jongens moet dat ook lukken...
Oud 31 oktober 2007, 08:20   #57
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

In de goeie ouwe tijd (BOB en zo...) wou zo'n stuk krapuul nog wel eens 'per ongeluk' van de trap vallen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 08:21   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Belgische crimineel....Raar namen de belgen tegenwoordig,zeer raar....
gelukkig voel ik mij steeds minder belg... het schuldgevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon
Oud 31 oktober 2007, 08:22   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoopte maar dat hij naar zijn moederland was teruggekeerd..... zijn wij ervan af.
pech... pech... pech...
Oud 31 oktober 2007, 08:23   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

heb gisteren bij het lezen van dat artikel zeker twee zakdoeken vol gesnotterd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be