Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 00:54   #41
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Moordaantal in Aalst rond 1600: 60 (60!) ten 100 000.
allemaal de nek omgedraaid, veronderstel ik?
Oud 2 november 2007, 00:58   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De stad was geen plaats voor stille, vredelievende lombas toen.

Oud 2 november 2007, 01:03   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ge kunt daar nu misschien mee lachen, maar: ik wil later duiven. (als ik meer tijd heb voor die beesten).
Maar dat kweekt dus eh, die duiven, en ze zijn nog lekker ook, en ik ben van plan om die beesten te slachten, ja.
Een onkel van me slacht ook altijd z'n eigen duiven en regelmatig krijgen we dan een portie duivensoep. Heerlijk!
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 02:07   #44
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat was compleet niet professioneel en zou verboden moeten worden.
Hoe kan jij, als rabiaat tegenstander van het slachten van dieren, professioneel zijn in het slachten van dieren? (anders kan je immers niet inschatten of die kerel dat effectief goed of slecht doet...)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 02:09   #45
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal de nek omgedraaid, veronderstel ik?
de jeugd van toen hé
Oud 2 november 2007, 02:31   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Ik maakte een tweetal halalslachtingen van schapen mee in Marokko (Mers El Kebir heet 't dorpje) en later enkele runderen in een slachthuis hier. Ik zag later ook een stierengevecht in Arles. Een dier zien sterven vind ik onaangenaam maar de halaslachtingen waren zeker niet 't ergste: d�*t was 't stierengevecht. Daar ben ik na de eerste stier weggegaan.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 09:59   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar wat ik net op VT4 zag in het programma "De Jeugd van Tegenwoordig" gaat werkelijk te ver.

Ik vind het echt niet verantwoord dat men tienermeisjes opleidt om op gruwelijke wijze een kip te slachten. Dat was compleet niet professioneel en zou verboden moeten worden.

Men voedt kinderen op tot moordende beestenbeulen en schrikt er dan van dat ze elkaar daarna met messen te lijf gaan.
euh.....

Misschien is dat juist het probleem ..... dat de dood van dieren "weg gemoffeld" wordt...men nooit eens gekonfronteerd wordt met situaties dat men zelf iets "hards" moet doen,het nemen van een leven bijvoorbeeld....zij het een konijn of kip,zij het een nest kattenjongen of een rat, zij het een vis...

Dat leer je niet achter je PS3.

Volgens mij behoort het zelfs tot het opgroei-proces.....wil je eten,dat zal er gedood moeten worden.....voor JOU!.. (ook planten worden "afgemaakt" om op te eten!)

Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2007 om 10:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:54   #48
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik maakte een tweetal halalslachtingen van schapen mee in Marokko (Mers El Kebir heet 't dorpje) en later enkele runderen in een slachthuis hier. Ik zag later ook een stierengevecht in Arles. Een dier zien sterven vind ik onaangenaam maar de halaslachtingen waren zeker niet 't ergste: d�*t was 't stierengevecht. Daar ben ik na de eerste stier weggegaan.
Daar ben ik het mee eens. Gelukkig zijn barbaarse praktijken als stierengevechten hier al lang verboden. En nu de verdoken hanen- en hondengevechten nog aanpakken.
Oud 2 november 2007, 19:57   #49
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoe kan jij, als rabiaat tegenstander van het slachten van dieren, professioneel zijn in het slachten van dieren? (anders kan je immers niet inschatten of die kerel dat effectief goed of slecht doet...)
Ik ben nog steeds realistisch genoeg om in te zien dat een maatschappij waarin geen dieren gedood worden, niet mogelijk is. Daarom lijkt het me het beste om mensen op te leiden, die bekwaam zijn een slachting zo snel en pijnloos mogelijk uit te voeren.

De manier waarop het er bij die kippen aantoe ging, was dat duidelijk niet. Als een dier nog een met een mes in de hals moet rondlopen, omdat het mislukt, is dat mishandeling. Als men een kip het snelst slacht door ze meteen de kop af te hakken, moet men niet met messen in de nek liggen peuteren. Daarnaast kan men de knepen beter eerst leren op een dier dat al dood is, voor men er meteen een levend dier in betrekt.
Oud 2 november 2007, 20:51   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben nog steeds realistisch genoeg om in te zien dat een maatschappij waarin geen dieren gedood worden, niet mogelijk is. Daarom lijkt het me het beste om mensen op te leiden, die bekwaam zijn een slachting zo snel en pijnloos mogelijk uit te voeren.
Wel, dat is juist de vraag: hoe kun jij zo professioneel zijn, dat je kan inschatten dat die boer/leraar, geen professional was?

Citaat:
De manier waarop het er bij die kippen aantoe ging, was dat duidelijk niet. Als een dier nog een met een mes in de hals moet rondlopen, omdat het mislukt, is dat mishandeling.
'k Heb het programma ook gezien, en dat was dan ook het geval niet...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 00:22   #51
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdrijf je zo niet een klein beetje? Ik heb ook geleerd hoe ik duiven moet slachten, maar ik heb tot nu toe dus nog niemand de nek omgedraaid en ik ben het ook niet echt van plan.
Kunnen duiven ook een tijdje zonder kop blijven rondlopen? Een kip wel, al heb ik de indruk dat het zicht dan niet meer optimaal is.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 12:45   #52
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan moet je hanengevechten eens zien. Was afgelopen week een reportage over.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 14:22   #53
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Een kip slachten en dan nog op TV, schande zeg

Der zijn best meer shockerende zaken te zien op TV.

Ik ga hiervoor mijn steakje of kipbilletje niet laten hoor.
Oud 4 november 2007, 15:32   #54
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik kan daar ook allemaal niet tegen.
ik ben 'hooggevoelig'.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 18:58   #55
Boadicea

Standaard

In ieder geval: seizoen 3 van Lost komt binnenkort uit op DVD.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder die rioolzender bij mij nog ooit zal opstaan. Dankzij dit dierenleed hebben ze alweer definitief een kijker minder.
Oud 5 november 2007, 19:14   #56
rik47
Gouverneur

Standaard

Alleszins goed nieuws voor Boadicea, VT4 heeft een klacht aan zijn broek van dierenrechtenorganisatie Bite Back.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 19:20   #57
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Alleszins goed nieuws voor Boadicea, VT4 heeft een klacht aan zijn broek van dierenrechtenorganisatie Bite Back.

Ik hoop dat het hen een aardige duit en nog vele kijkcijfers gaat kosten. Buiten Lost spelen ze toch niets bijzonders meer.
Oud 5 november 2007, 19:22   #58
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Een kip slachten en dan nog op TV, schande zeg

Der zijn best meer shockerende zaken te zien op TV.

Ik ga hiervoor mijn steakje of kipbilletje niet laten hoor.
Heu, in het journaal waarschuwen ze voor harde beelden en krijg je niet meteen een close up van een kippenkeel die ze met een mes doorboren.

Sorry, maar ik wordt misselijk van dat soort beelden. Zeker als ik ze zonder waarschuwing moet zien.
Oud 5 november 2007, 19:25   #59
Boadicea

Standaard

Jeugd van Tegenwoordig: Stop gesol met dieren nu!

Voor diegenen die het tafereel - gelukkig - niet live hebben gezien, even de wansmakelijke beschrijving. Jongeren in het VT4-programma ‘De Jeugd van Tegenwoordig: de Boerenstiel’ gaan terug in de tijd en moeten in het kader van hun opleiding een kip slachten. Als amusement bedoelde televisie, waarin de kijker geconfronteerd wordt met ondeskundige kinderen die geheel tegen hun zin een kip onverdoofd moeten slachten. Jongeren die huilend weigeren dit te doen maar toch gedwongen worden, met alle gevolgen van dien. Kippen die halfdood proberen te ontsnappen, dieren die onnodig lang lijden omdat ze niet door een ervaren persoon geslacht worden … Allemaal gesol met dieren!

Om kijkcijfers te scoren, en om de sensatie wat op te voeren, mag je dieren als gevoelloze dingen gebruiken en mag je er wat mee experimenteren, zo blijkt uit de beelden van het programma ‘De Jeugd van Tegenwoordig’.
Dit gebruik van dieren, puur uit entertainment-overwegingen, zie je steeds vaker: in het programma Big Brother en Expeditie Robinson nog onlangs, of in Nederland studenten die hun medestudenten als doop kippen laten verkrachten, …
Programma’s zoals ‘De Jeugd van Tegenwoordig: de Boerenstiel' dragen door bovenstaande taferelen bij tot het bagatelliseren van het leven van dieren: ‘Je eet ze ook op, dus je kan er mee doen wat je wilt’, zo lijkt de gedachtengang hierachter wel.
Erger jij je ook aan deze vorm van goedkoop vermaak ten koste van dieren?
Stuur vandaag nog onderstaande e-mail, of je eigen e-mail, naar volgende adressen:
[email protected] en [email protected] en vraag hen het gesol met dieren nu te stoppen.
Gelieve ook in CC een mail naar
[email protected] te sturen.

Beste,
Bij deze wil ik u laten weten het gesol met o.a. varkens en kippen in het programma ‘De Jeugd van Tegenwoordig: de Boerenstiel’ totaal onacceptabel te vinden. Kippen worden door ondeskundige kinderen, geheel tegen hun wil in, op een uiterst botte manier onverdoofd geslacht, waarbij de dieren duidelijk onnodig lijden en halfdood aan hun lot willen ontsnappen. Dit geeft een beeld dat het leven van dieren bagatelliseert, dat je kan doen met een dier wat je wilt: het gaat toch dood als je het opeet, het kost toch niets …
Daarom wil ik u met aandrang vragen onmiddellijk te stoppen met het kwellen van dieren in uw programma. Dieren zijn geen levenloze dingen waar je maar mee kan doen wat je wilt.
Ik neem aan dat u beseft dat u een verantwoordelijkheid draagt ten overstaan van de meer dan 300.000 kijkers. Mede gezien het feit dat het programma herhaald wordt op een ogenblik dat ook kleine kinderen kijken, is het onverantwoord dat er zo'n bot beeld geschetst wordt van dieren als gevoelloze gebruiksvoorwerpen.
Het zou allemaal even leuk en aardig kunnen, zonder dat daarvoor dieren moeten lijden.

Ik hoop dat u mijn kritiek ter harte neemt en vanaf nu wilt bijdragen aan een maatschappij die dieren met respect bejegent in plaats van dieren behandelt als gevoelloze dingen.
Met vriendelijke groet,

TELEX 5 November 2007»VT4-programma aangeklaagd na slachten kip

http://www.biteback.be/action/e_acti...php?actid=3833

Mijn mail hebben ze al.
Oud 5 november 2007, 20:04   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De jeugd zou beter eens wat vaker zelf voor zijn eten instaan, inclusief slachten van een kip of konijn of villen van een vis of versnijden van een varken.
Puur natuur.

Hoe moeten ze het anders leren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be