![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wederom is de oppositie op straat gekomen en er is geen politiegeweld bij te pas gekomen: Opposition Kicks off Campaign against Venezuelan Constitutional Reform
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
La actitud de violencia manifestada este jueves por los sectores de la oposición en el Consejo Nacional Electoral (CNE) no es más que parte de un circo Nu, ik kan de video niet downloaden om de één of andere manier, maar als het, zoals de topic-starter beweert om tienduizenden demonstranten gaat, waaronder nogal wat studenten die toch ook in staat zijn Amerikaanse propaganda te doorprikken, kan ik moeilijk geloven dat er niet op zijn minst een aanzienlijk deel van de Venezolaanse bevolking toch wel wat problemen heeft met Chavez en zijn manieren. @Tommymax2: betrouwbare bron of niet, de overheid geeft het ook toe. De grootste fout van links ligt volgens mij niet in de miljoenen doden die de communistische heilsstaten hebben achtergelaten, maar wel in het feit dat links in het westen altijd, steevast en categoriek de ogen heeft gesloten wat uiteindelijk toch wel voor iedereen duidelijk was. Ze lijden aan dezelfde ziekte als de fundamentalistische moslims. Hét is de weg, maar de ware weg is nog nooit ergens afdoende in praktijk gebracht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Het HOEFT niet zo te zijn maar het is wel een oud en beproefd communistentrucje.
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Guantanamo doet hier toch niks ter zake? Probeer je de aandacht af te leiden Filo? Je mag er voor mijn part ook Tienamen en Vietnam bijsleuren, dat doet geen meter af van hetgeen waar het écht over gaat: Venezuela!
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Filo, je citeert mij hier, maar deze quote komt wel van Derk. (voor de goede orde)
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 november 2007 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Is de Patriot-Act nou die link waarnaar ik je vroeg ivm de politie-infiltratie waarnaar jij refereerde?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 november 2007 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er het politie optreden overdadig was, kan trouwens wel zijn maar uit wat ik lees blijkt dat de studenten door de politie te bekogelen toegang tot het parlement wilden verkrijgen. Voor een delegatie is dat ook toegestaan maar die zijn dan in het parlement zich nog proberen gaan vastketenen, tja... BBC over de drijfveren van de studenten (alhoewel er wel meer aan de hand is): "The students want a December referendum on the reforms to be postponed, to give voters more time to study the plans." Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 november 2007 om 17:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Studenten komen gemakkelijker uit de elite, dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
http://www.eitb24.com/new/en/B24_733...udents-killed/ http://farmersletters.blogspot.com/2...ooting-of.html Het schijnt in de landbouwgebieden van Venezuela en met name in Zula een tamelijke gewoonte van landeigenaren te zijn om huurmoordenaars in te schakelen; wellicht liep er iets "tussendoor" dat met de demonstraties noch met Chavez of USA ook maar iets te maken had ..... http://hrw.org/englishwr2k7/docs/200...enezu14888.htm
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Steven, de studenten van mei '68 kwamen ook meestal iets bovengemiddeld uit de elite. So what?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
('t Is alleszins wel frappant dat bij oppositiemarsen de media gemakkelijk in het Engels te woordt wordt gestaan en er wel eens Amerikaanse vlaggen opduiken, weet niet of dat nu met die studentenprotesten ook zo was.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht "te onbelangrijk" of niet passend in hun straatje.
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Perkins onthult hier hoe de Vs een global Empire heeft gecreerd met hulp van WTO en wereldbank door landen in de 3W opzettelijk leningen en schulden op te dringen en daarna te kunnen manipuleren.
Hij beschrijft ook de methoden waarmee presidenten in zuid amerika vermoord zijn als ze niet wilden luisteren naar de VS . Guatemala, Panama, Venezuela, Chili Hij werkte als een economische Hitman om leningen en grote handelsakkoorden te sluiten... en werd gerecruteerd door de NSA. maar tewerkgesteld onder contract van bedrijven zodat het niet duidelijk is wie er achter zit. http://www.youtube.com/watch?v=WjPoeQRewiE&eurl |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Chavez, den onbeschofte, linkse boer ging in de clinch in Chili met Zapatero en zelfs Juan Carlos zei dat ie zijn muil moest houden. Toch mooi, hoe Hugo zijn ware aard weer tentoonstelt. Die CIA-kogel kan niet te vroeg komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Alleen komt dit in de Westerse geschiedschrijving quasi nooit aan bod. De westerse KP's (die strikt onder de voogdij van 'Moskou' stonden) repten daar uiteraard met geen woord over, en de Westerse kapitalistische media, die hadden er uitdrukkelijk belang bij om de volledige marxistische beweging als een bende massamoordenaars af te schilderen. Zie bijv ook het eeuwige gezeur van Chipie. De felste kritieken op de misstanden in de Sovjetunie komen dan ook NIET uit 'democratische' hoek, maar net vanuit de marxistische beweging zelf. Trotski, Kollontai, Ernest Mandel, Isaac Deutscher, Roy Medvedev, Antonio Gramsci hebben consequent een anti-stalistische marxistische houding aangenomen. lees wat dat betreft maar eens volgende werken http://www.marxists.org/archive/trot...vbet/index.htm http://www.marxists.org/archive/trot...r/pr-index.htm over het optreden van Stalins moordmachine in Spanje http://www.marxists.org/archive/trot...3/09/spain.htm
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Dus ik kan aannemen dat die verhalen over CIA-moorden waar zijn?