Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2007, 16:35   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Wederom is de oppositie op straat gekomen en er is geen politiegeweld bij te pas gekomen: Opposition Kicks off Campaign against Venezuelan Constitutional Reform
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:42   #42
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De eerste doden onder de studenten zijn gevallen:

Oorspronkelijk geplaatst door nu.nl
Studenten gedood tijdens protesten Venezuela
Uitgegeven: 3 november 2007 10:44

CARACAS - Zeker twee studenten zijn gedood tijdens protestacties vrijdag aan de universiteit van Zulia, in het westen van Venezuela. Dat heeft rector Leonardo Atencio van de universiteit van Zulia laten weten, aldus de interneteditie van de Spaanse krant El Pa�*s zaterdag.
ANP

Media in Zulia berichtten dat onbekenden vanaf een voertuig het vuur openden op studenten die protesteerden tegen het opschorten door de overheid van studentenverkiezingen, die voor 8 november op de agenda stonden.

Twee studenten werden gedood, acht anderen raakten gewond.
Bizar trouwens dat ik hier op de BBC-site niets over lees...
Oud 4 november 2007, 16:47   #43
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Waarom zou Chavez wiens project massale steun geniet, zoiets doen?

(En btw, ik heb Chavez dat van die schietpartij op den TV ofzo niet weten zeggen. Dat was gewoon mijn eigen veronderstelling.)
Als hij het niet gezegd heeft, Steven, dan bekend hij schuld. Het zou me dus verbazen. In ieder geval, de schuld van de rellen in dat Spaans artikel waarnaar je linkte, wordt volledig bij de betogers gelegd, die op erg agressieve wijze tegen de politie chargeerden, hen met vanalles bekogelden, vernielingen aanrichtten, wat politiebussen in brand staken, etc... (aldus de één of andere onder-minister) Natuurlijk betreft het volgens de regering niet meer dan een circus, een opgezet spel.

La actitud de violencia manifestada este jueves por los sectores de la oposición en el Consejo Nacional Electoral (CNE) no es más que parte de un circo

Nu, ik kan de video niet downloaden om de één of andere manier, maar als het, zoals de topic-starter beweert om tienduizenden demonstranten gaat, waaronder nogal wat studenten die toch ook in staat zijn Amerikaanse propaganda te doorprikken, kan ik moeilijk geloven dat er niet op zijn minst een aanzienlijk deel van de Venezolaanse bevolking toch wel wat problemen heeft met Chavez en zijn manieren.

@Tommymax2: betrouwbare bron of niet, de overheid geeft het ook toe. De grootste fout van links ligt volgens mij niet in de miljoenen doden die de communistische heilsstaten hebben achtergelaten, maar wel in het feit dat links in het westen altijd, steevast en categoriek de ogen heeft gesloten wat uiteindelijk toch wel voor iedereen duidelijk was. Ze lijden aan dezelfde ziekte als de fundamentalistische moslims. Hét is de weg, maar de ware weg is nog nooit ergens afdoende in praktijk gebracht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:49   #44
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waarom zou Chavez wiens project massale steun geniet, zoiets doen?

(En btw, ik heb Chavez dat van die schietpartij op den TV ofzo niet weten zeggen. Dat was gewoon mijn eigen veronderstelling.)
Het HOEFT niet zo te zijn maar het is wel een oud en beproefd communistentrucje.
Oud 4 november 2007, 16:50   #45
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wederom is de oppositie op straat gekomen en er is geen politiegeweld bij te pas gekomen: Opposition Kicks off Campaign against Venezuelan Constitutional Reform
En weer veel studenten hé, die doorgaans iets beter geïnformeerd zijn dan de Juan uit de barras. Zou er dan toch meer aan de hand zijn dan wat gekonkel vanuit Washington?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 4 november 2007, 16:54   #46
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat in de VS en hier in die stijl gebeurt is uiteraard minder erg in jouw ogen?
Las je al de bepalingen van de Patriot Act? Guantanamo en geheime CIA-vluchten naar gevangenissen god-weet-waar, las je d�*�*r over?
Guantanamo doet hier toch niks ter zake? Probeer je de aandacht af te leiden Filo? Je mag er voor mijn part ook Tienamen en Vietnam bijsleuren, dat doet geen meter af van hetgeen waar het écht over gaat: Venezuela!

Oud 4 november 2007, 16:55   #47
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
De critici vrezen dat de burgervrijheden ernstig onder druk komen te staan
Filo, je citeert mij hier, maar deze quote komt wel van Derk. (voor de goede orde)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 november 2007 om 16:56.
Oud 4 november 2007, 16:57   #48
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Link onverdacht van stemmingmakerij?

Citaat:
Wat in de VS en hier in die stijl gebeurt is uiteraard minder erg in jouw ogen?
Las je al de bepalingen van de Patriot Act? Guantanamo en geheime CIA-vluchten naar gevangenissen god-weet-waar, las je d�*�*r over?
Is de Patriot-Act nou die link waarnaar ik je vroeg ivm de politie-infiltratie waarnaar jij refereerde?

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 november 2007 om 16:58.
Oud 4 november 2007, 16:59   #49
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Als hij het niet gezegd heeft, Steven, dan bekend hij schuld. Het zou me dus verbazen.
Ik zou voor die schietpartij toch nog even wachten op deftige informatie. Voor de moment las ik er enkel iets van via nu.nl en DS...
Citaat:
In ieder geval, de schuld van de rellen in dat Spaans artikel waarnaar je linkte, wordt volledig bij de betogers gelegd, die op erg agressieve wijze tegen de politie chargeerden, hen met vanalles bekogelden, vernielingen aanrichtten, wat politiebussen in brand staken, etc... (aldus de één of andere onder-minister) Natuurlijk betreft het volgens de regering niet meer dan een circus, een opgezet spel.

La actitud de violencia manifestada este jueves por los sectores de la oposición en el Consejo Nacional Electoral (CNE) no es más que parte de un circo

Nu, ik kan de video niet downloaden om de één of andere manier, maar als het, zoals de topic-starter beweert om tienduizenden demonstranten gaat, waaronder nogal wat studenten die toch ook in staat zijn Amerikaanse propaganda te doorprikken, kan ik moeilijk geloven dat er niet op zijn minst een aanzienlijk deel van de Venezolaanse bevolking toch wel wat problemen heeft met Chavez en zijn manieren.
In Caracas wonen enkele miljoenen mensen. En studenten zullen van nog wel verder komen (zeker de rijke.) Enkele tienduizenden is dan zeker niet te verwaarlozen maar eerdere marsen van voorstanders van Chavez waren vaak toch wel net iets indrukwekkender. Alleszins is er zeker oppositie maar ja, als je de verkiezingen boycot omdat je weet dat je gaat verliezen, moet je niet gaan zagen als 't parlement vol linksere mensen die Chavez gemakkelijker steunen, zit. En ze mogen protesteren, er komt een referendum, Chavez is al ettele keren overtuigend gesteund geweest in stemmingen, de oppositie mag op private zenders zelfs tot staatsgrepen oproepen, ... Laat het democratisch debat zegevieren !
Dat er het politie optreden overdadig was, kan trouwens wel zijn maar uit wat ik lees blijkt dat de studenten door de politie te bekogelen toegang tot het parlement wilden verkrijgen. Voor een delegatie is dat ook toegestaan maar die zijn dan in het parlement zich nog proberen gaan vastketenen, tja...

BBC over de drijfveren van de studenten (alhoewel er wel meer aan de hand is): "
The students want a December referendum on the reforms to be postponed, to give voters more time to study the plans."

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 november 2007 om 17:02.
Oud 4 november 2007, 17:01   #50
StevenNr1

Standaard

Citaat:
En weer veel studenten hé, die doorgaans iets beter geïnformeerd zijn dan de Juan uit de barras. Zou er dan toch meer aan de hand zijn dan wat gekonkel vanuit Washington?
Studenten komen gemakkelijker uit de elite, dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Oud 4 november 2007, 17:07   #51
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Inderdaad vind ik er ook alleen op de iets minder bekende kanalen wat over.
http://www.eitb24.com/new/en/B24_733...udents-killed/

http://farmersletters.blogspot.com/2...ooting-of.html

Het schijnt in de landbouwgebieden van Venezuela en met name in Zula een tamelijke gewoonte van landeigenaren te zijn om huurmoordenaars in te schakelen; wellicht liep er iets "tussendoor" dat met de demonstraties noch met Chavez of USA ook maar iets te maken had .....
http://hrw.org/englishwr2k7/docs/200...enezu14888.htm
Oud 4 november 2007, 17:30   #52
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Studenten komen gemakkelijker uit de elite, dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Steven, de studenten van mei '68 kwamen ook meestal iets bovengemiddeld uit de elite. So what?

Oud 4 november 2007, 17:42   #53
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Steven, de studenten van mei '68 kwamen ook meestal iets bovengemiddeld uit de elite. So what?
Goh ja, good point. Maar als je elk jaar naar Miami op vakantie gaat en je examens studeert op vaders landgoed... (Die ongelijkheid arm-rijk is in Latijns-Amerika nog zeer sterk dus al is het misschien wat cru gesteld, die tegenstelling kan er wel voor zorgen dat enkele tienduizenden fils-a-papa tegenover miljoenen chavisten uit sloppenwijken staan.) Ik kan mij vergissen natuurlijk, heb die studenten nooit gesproken ofzo.
('t Is alleszins wel frappant dat bij oppositiemarsen de media gemakkelijk in het Engels te woordt wordt gestaan en er wel eens Amerikaanse vlaggen opduiken, weet niet of dat nu met die studentenprotesten ook zo was.)
Oud 4 november 2007, 18:59   #54
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wellicht "te onbelangrijk" of niet passend in hun straatje.
Oud 4 november 2007, 19:05   #55
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wellicht "te onbelangrijk" of niet passend in hun straatje.
Ze berichtten nochtans wel over de studentenprotesten en wat die voorgestelde grondwetswijziging nu inhoudt. En 'hun straatje' zijnde?
Oud 4 november 2007, 23:46   #56
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Perkins onthult hier hoe de Vs een global Empire heeft gecreerd met hulp van WTO en wereldbank door landen in de 3W opzettelijk leningen en schulden op te dringen en daarna te kunnen manipuleren.
Hij beschrijft ook de methoden waarmee presidenten in zuid amerika vermoord zijn als ze niet wilden luisteren naar de VS .
Guatemala, Panama, Venezuela, Chili
Hij werkte als een economische Hitman om leningen en grote handelsakkoorden te sluiten... en werd gerecruteerd door de NSA.
maar tewerkgesteld onder contract van bedrijven zodat het niet duidelijk is wie er achter zit.
http://www.youtube.com/watch?v=WjPoeQRewiE&eurl
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 05:33   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Chavez, den onbeschofte, linkse boer ging in de clinch in Chili met Zapatero en zelfs Juan Carlos zei dat ie zijn muil moest houden. Toch mooi, hoe Hugo zijn ware aard weer tentoonstelt. Die CIA-kogel kan niet te vroeg komen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 10:01   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Chavez, den onbeschofte, linkse boer ging in de clinch in Chili met Zapatero en zelfs Juan Carlos zei dat ie zijn muil moest houden. Toch mooi, hoe Hugo zijn ware aard weer tentoonstelt. Die CIA-kogel kan niet te vroeg komen.
Leg uit...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 10:47   #59
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Tommymax2: betrouwbare bron of niet, de overheid geeft het ook toe. De grootste fout van links ligt volgens mij niet in de miljoenen doden die de communistische heilsstaten hebben achtergelaten, maar wel in het feit dat links in het westen altijd, steevast en categoriek de ogen heeft gesloten wat uiteindelijk toch wel voor iedereen duidelijk was. Ze lijden aan dezelfde ziekte als de fundamentalistische moslims. Hét is de weg, maar de ware weg is nog nooit ergens afdoende in praktijk gebracht.
Klopt absoluut niet. Het spijt me. Tamelijk vroeg in de geschiedenis van de USSR is er binnen de KPSU verschillende oppositiestromingen ontstaan die dit aanklaagden. De Arbeidersoppositie (olv Alexandra Kollontai, die later wel haar kazak gedraaid heeft) en de Linkse Oppositie (olv Trotski, Preobrazhenski en van Andres Nin, allen hebben hun houding met de dood bekocht) zijn hiervan de bekendste voorbeelden. Letterlijk honderduizenden opposanten zijn vermoord geweest door Stalin en vriendjes.
Alleen komt dit in de Westerse geschiedschrijving quasi nooit aan bod. De westerse KP's (die strikt onder de voogdij van 'Moskou' stonden) repten daar uiteraard met geen woord over, en de Westerse kapitalistische media, die hadden er uitdrukkelijk belang bij om de volledige marxistische beweging als een bende massamoordenaars af te schilderen. Zie bijv ook het eeuwige gezeur van Chipie.

De felste kritieken op de misstanden in de Sovjetunie komen dan ook NIET uit 'democratische' hoek, maar net vanuit de marxistische beweging zelf. Trotski, Kollontai, Ernest Mandel, Isaac Deutscher, Roy Medvedev, Antonio Gramsci hebben consequent een anti-stalistische marxistische houding aangenomen.
lees wat dat betreft maar eens volgende werken
http://www.marxists.org/archive/trot...vbet/index.htm
http://www.marxists.org/archive/trot...r/pr-index.htm

over het optreden van Stalins moordmachine in Spanje
http://www.marxists.org/archive/trot...3/09/spain.htm
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:12   #60
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dus ik kan aannemen dat die verhalen over CIA-moorden waar zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be