![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dat al die unitaire staten en dan zeker diegenen die al dan niet met harde hand seperatischtische tendensen de kop in druk veel symphatie zullen hebben voor een regiootje als Vlaanderen? Denk je dat de Chinezen of Russen kunnen lachen met dit soort grapjes? De Spaanse en Britse regering om nog maar te zwijgen van de Franse regering. Internationaal recht stelt allemaal niets voor als ge het niet kan afdwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 6 november 2007 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/...rder/n_3_1.htm
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() woensdag zal het lachen u vergaan, net als de franstalige politici
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op RTL gaven ze gisteren een geldstroom toe van 6 miljard euro ! een professor gaf een inkomenverlies toe per waal van 10 �* 15 % !
ooit al zoveel vlaggen gezien in Bruxelles en la walonie ??? ze weten godverdomme goed waarom...
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik vind het heel eigenaardig dat de VRT, die toch op voorhand de uitslag zou moeten kennen, aan een dergelijke peiling meewerkt...
Zou de RTBF dat gedaan hebben als deze een andere uitslag zouden verwacht hebben? Ik geloof het niet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien de grenzen door de franstaligen zelf zijn getrokken en volledig in hun voordeel, hebben ze géén argumenten om ze te verleggen. Zo eenvoudig is dat. En als er geweld aan te pas komt, WAT zal er dan beschermd worden door de internationale machten? JUIST, Vlaanderen en zijn havens, die wereldbelang hebben en cruciaal zijn voor de europese economie. Jij denkt toch niet dat de waaltjes de wapens zullen opnemen, of wel soms?
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat niet over bij Brussel willen of niet. Ze willen gewoon niet méér instroom daar. Rustige gemeentes veranderen naar minder rustige door instroom...
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. De Franstaligen doen een vage toezegging dat ze tot een oplossing willen komen 2. De Vlaamse onderhandelaars kondigen triomfantelijk aan dat een oplossing in zicht is en stellen de stemming uit D�*t lijkt me nu het meest waarschijnlijke scenario. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() De steekproef was vooreerst te klein om er direct conclusies aan te hangen. Verder denk ik dat de mensen te weinig informatie hadden om hun keuze bewust te maken. Ik denk hier met name aan de financiële verschillen. Als ik me niet vergis zijn er een aantal tarieven stukken lager in Vlaanderen dan in Brussel, ik denk hier met name aan bijvoorbeeld notariskosten bij aankoop (beschrijf), successierechten, gemeentebelastingen, ...
Als men dit de mensen even voorrekend dan zullen er een aantal franstaligen wel van gedacht veranderen. Het zijn immers niet direct de arme luizen die in de rand zijn gaan wonen, dus het financiële zal zwaar doorwegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig akkoord met een referendum, Filo. Maar dan geen referendum enkel wanneer het gelegenheidsdemocraten goed uitkomt. Dus:
- Invoering BROV op elk niveau - Afschaffing alarmbelprocedure - Afschaffing pariteit Toch?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
met als vaste componenet 2 "brugtalen" Engels en Esperanto ; op die manier komt de verknochtheid aan het oorspronkelijk Brabantse Vlaams en de historisch gegroeide franstaligheid tot uiting evenals de internationale en europese uitstraling. Eventueel kan dan een "uitbreiding" van dit "open" Brusselse gewest overwogen worden op een gelijkmatige verantwoorde wijze nl. door evenveel "Waalse" als "Vlaamse" grond aan deze internationale moloch af te staan. Ook kan men besluiten dat sommige gemeenten niet meedoen - ook op een evenwichtige gelijke wijze - zo kunnen er een gelijk aantal gemeenten besluiten altijd franstalig of altijd nederlandstalig te besturen.. de bestuurstaal heeft in feite weinig invloed op het privéleven van de handel drijvende en werkende medemens .. een Nederlandstalig bestuurd Brussel kan gerust functioneren naast een franstalig bestuurd Anderlecht en vv...
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voornaamste conclusie is dat ook de Vlamingen in de faciliteitengemeenten tegen afschaffing van die faciliteiten zijn, waarmee ze zich heel wat redelijker opstellen dan bepaalde politici.
Aan de reacties van sommige extremisten hier ("Brussel afschaffen", brussel etnisch zuiveren") wordt wel duidelijk hoezeer het vlaams-nationalisme aan het ontsporen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 6 november 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |