![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bah, nu niet echt mijne muziek.
Nederlands is maar een stomme taal, zeker als het gezongen wordt.
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben een fan van u, Max. Echt waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Nederlands is echt geen stomme taal (stomme talen bestaan niet), maar het is - eerlijk gezegd - ook mijn muziek niet. Maar een heleboel mensen zijn er gek op, dus wie ben ik om dat af te breken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik op teruggekomen na een ontmoeting met de muziek van Boudewijn de Groot, Doe Maar, Blof, Bots, 't Hof van Commerce, KIA, Sint Andries MC's, Wannes Van de Velde, Laïs, Abel, &c.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 november 2007 om 23:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
mag ik dan de mening niet hebben, nederlandse muziek stom te vinden? ![]()
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]()
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er al eens over nagedacht wat de Vlamingen in 177 jaar België al niet moeten ondergaan hebben en hoeveel bloed, zweet en tranen het hen niet gekost heeft om ervoor te zorgen dat het Nederlands op nationaal vlak gelijkgeschakeld werd met het Frans en uiteindelijk de enige officiële bestuurs- en onderwijstaal werd in Vlaanderen? Iets meer respect zou wel op zijn plaats zijn voor die 'stomme taal'!
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 6 november 2007 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlandstalig lelijk?
![]() Mijn hemel blauw met gouden harp Mijn wolkentorens, ijskristallen Kometen, manen en planeten, aah alles draait om mij En door de witte wolkenpoort tot diep onder de golven Boort mijn vuur, mijn liefde, zich in de aarde En bij het water speelt een kind En alle schelpen die het vindt gaan blinken als ik lach 'k Hou van je warmte op mijn gezicht Ik hou van de koperen kleur van je licht Ik geef je water in mijn hand En schelpen uit het zoute zand Ik heb je lief, zo lief Ik scheur de rotsen met mijn stralen Verhoog de meren in de dalen en Onweersluchten doe ik vluchten, aah als de regen valt Verberg je ogen in een hand Voordat m'n glimlach ze verbrandt M'n vuur, m'n liefde, mijn gouden ogen 't Is beter als je nog wat wacht Want even later komt de nacht en schijnt de koele maan De nacht is te koud, de maan te grijs Toe neem me toch mee naar je hemelpaleis Daar wil ik zijn alleen met jou En stralen in het hemelblauw Ik heb je lief, zo lief Als ik de aarde ga verwarmen Laat ik haar leven in m'n armen Van sterren weefde ik het verre, aah het noorderlicht Maar soms ben ik als kolkend lood Ik ben het leven en de dood In vuur, in liefde, in alle tijden M'n kind ik troost je, kijk omhoog Vandaag span ik mijn regenboog Die is alleen voor jou Nee nooit sta ik een seconde stil 'k Wil liever branden neem me mee Geen mens kan mij dwingen wanneer ik niet wil Wanneer je vanavond gaat slapen in zee Geen leven dat ik niet begon En vliegen langs jouw hemelbaan Je kunt niet houden van de zon Ik wil niet meer bij jou vandaan Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voort zelfde geld waren we geboren als franstaligen trouwens (had mss beter geweest, met frans kom je veel verder in de wereld dan met nederlands)
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je met 'de wereld'? Bedoel je daarmee Frankrijk en zijn voormalige koloniale imperium, dat nu hoofdzakelijk bestaat uit verarmde Afrikaanse landen die op het economische vlak niets voorstellen? Denk je dat je met Frans veel gaat kunnen bereiken in bijvoorbeeld de V.S. of in de nieuwe economieën van Centraal- en Oost-Europa of in Zuid-Oost Azië? De tijd van Frans als wereldtaal is ondertussen al een tijd voorbij. En is je voor de rest al de matige bereidwilligheid van Franstaligen om andere talen aan te leren opgevallen en hoezeer de meesten in hun eigen Franstalige wereld opgesloten zitten, terwijl dat bij Vlamingen veelal het omgekeerde is? Of je als Franstalige dus daadwerkelijk zoveel beter afgeweest zou zijn, durf ik te betwijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
met frans kan je in veel landen terecht hoor. Ga maar is op vakantie in Europa. Op veel plaatsen zullen ze je verstaan als je frans spreekt, als je nederlands spreekt zullen ze je niet gauw verstaan hoor ![]() In Afrika verstaan ze ook beter frans dan nederlands (niet overal kweetet). Frans is sowieso een grotere wereldtaal dan Nederlands.
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vlakke land Jacques Brel Tekst: Ernst van Altena Wanneer de Noordzee koppig breekt aan hoge duinen En witte vlokken schuim uiteenslaan op de kruinen Wanneer de norse vloed beukt aan het zwart basalt En over dijk en duin de grijze nevel valt Wanneer bij eb het strand woest is als een woestijn En natte westenwinden gieren van venijn Dan vecht mijn land, mijn vlakke land Wanneer de regen daalt op straten, pleinen, perken Op dak en torenspits van hemelhoge kerken Die in dit vlakke land de enige bergen zijn Wanneer onder de wolken mensen dwergen zijn Wanneer de dagen gaan in domme regelmaat En bolle oostenwind het land nog vlakker slaat Dan wacht mijn land, mijn vlakke land Wanneer de lage lucht vlak over 't water scheert Wanneer de lage lucht ons nederigheid leert Wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is Wanneer de lage lucht er vaal als keileem is Wanneer de noordenwind de vlakte vierendeelt Wanneer de noordenwind er onze adem steelt Dan kraakt mijn land, mijn vlakke land Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon En elke Vlaamse vrouw flaneert in zon-japon Wanneer de eerste spin zijn lentewebben weeft Of dampende het veld in juli-zonlicht beeft Wanneer de zuidenwind er schatert door het graan Wanneer de zuidenwind er jubelt langs de baan Dan juicht mijn land, mijn vlakke land Goede vertaling van Van Altena! Een toemaatje voor max: http://www.youtube.com/watch?v=RHfOJm2xpfs Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |