![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar blijft die ambulance voor Feremans? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om zulke onzin uit te kramen moet je inderdaad al ver ''weg'' zijn. ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() ericferemans;over integratie zeg je,das echt een goeie,ene mee een hoofddoek die hier beetje over integratie beginnen terwijl ze zelf aantoont zelf niet eens geintegreerd te zijn,manman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Manmanman, wat een fanatisme. Net zoals de Taliban begaan zijn met klederdracht, of de pastoors van Italiaanse parochietjes gaat de VB-ordure zich weer eens moeien met de medemens op stupiede wijze. Wanneer gaat ge u eens eindelijk integreren in een beschaving die tweehonderjaar verder staat? Reactionair zijn en middeleeuws: is dat "geïntegreerd" zijn? Sukkels toch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @ericferemans
Als er geen verbod meer moet zijn op religieuse symbolen, mag die op politieke symbolen dan ook afgeschaft worden? Zowel op politiek als religieus vlak kies je, en jou keuze moet je niet opdringen aan anderen. Hoe zou u reageren als u morgen in het stadshuis te woord wordt gestaan door een man met Vlaams Belang-trui aan? Ik vind het eerder logisch dat het verbod op politieke symbolen afgeschaft wordt... Politiek bestaat, daarentegen is het bijlange niet zeker dat God (of hoe je hem ook wilt noemen) bestaat... Waarschijnlijk ziet links in de Moslims hun toekomst... Dat we onze eigen regels en wetten aanpassen voor een minderheid, dat is dan maar normaal. De autochtoon moet zich maar aanpassen, alles voor de arme allochtoon die hier uit vrije keuze is komen wonen, en op dat moment gekozen heeft om te leven volgens onze regels en wetten. En ja, ik heb het over allochtonen. Dat er een deel van de moslims een Belgisch (en dan nog meestal dubbel...) paspoort heeft, dat trek ik mij niet aan. Als ik in moslimgebied ga wonen, en ik start er mijn eigen varkenskwekerij om mijn lekkere dagelijkse ribbetjes te kunnen eten, daarboven zet ik een 30 meter hoge kerstboom in mijn voortuin in december, ik draai wanneer ik wil bidden enkele preken van de paus door mijn voortuin, en ik wil op alles een voorkeursbehandeling, desondanks ik met moeite de taal kan... Dan zal ik zelfs met hetzelfde paspoort als mijn buurtbewoners altijd als allochtoon bekeken worden.
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 7 november 2007 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Indien iemand moslim is, of VB-militant, maakt het niet uit indien deze persoon een ambtenaar of bediende is of hij hier een symbool van draagt, tenzij dit aanstootgevend is en illegale boodschappen verspreidt. Deze ambtenaar, bediende, personeelslid heeft immers die overtuiging, en dient er als ambtenaar, bediende personeelslid mee rekening te houden dat dit niet mag meespelen bij het gedrag tegenover zijn cliënten: de bevolking of de klanten die hij bedient, helpt, verzorgt enz... Ook al draagt een VB-er niet zijn bord voor zijn kop, het blijft aanwezig. Ook al draagt een syndicalist zijn speldje niet, een gedecoreerde oudstrijder zijn decoratie niet, ook al draagt een HIV-steuner zijn lintje niet en een moslima haar hoofddoek niet: dat verandert NIETS aan de ingesteldheid, de identiteit, het karakter en ook niet aan het gedrag van die persoon. Alleen is het het zo dat wanneer hij of zij die symbolen WEL draagt er ook niets verandert. Het maakt niets uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar de keerzijde van de medaille is natuurlijk wel dat een klant zich ongemakkelijk kan voelen, als door de kledij of wat dan ook blijkt wat de denkwijze van de persoon achter de balie is. Als deze denkwijze niet overenstemd met jou eigen denkwijze, soms zelfs compleet het tegenovergestelde, dan hebben veel mensen liever iemand die zich niet zo nodig dient te outen voor wat hij/zij staat. Dat er een factor religie bij komt kijken bij de moslima's maakt voor mij niet uit. Zij weten op voorhand dat ze voor deze job zo goed mogelijk "onpartijdig" moeten zijn, en het minste wat je dan kan doen is jezelf niet outen op een job waar dat verwacht wordt. Als er op mijn werk gesteld wordt dat er geen alcoholische dranken mogen zijn, dan moet ik ook niet een fles van thuis meebrengen.
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 7 november 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie gaat helemaal niet over het veranderen van personen, wel over het maatschappelijk standpunt of je steeds en overal je geloofsovertuging kunt uitdragen. De hoofddoek staat voor seksuele ongelijkheid tussen man en vrouw, wat tot op heden niet het maatschappelijk standpunt is en hopelijk nooit wordt, voor een hoofddoek kun je persoonlijk kiezen omdat je denkt dat dit moet maar daarom is dit nog niet gelijk aan steeds en overal! Juist omdat er ook andere overtuigingen zijn wordt ana iedereen in openbare functie gevraagd neutraal te zijn en blijkbaar is dit vooral voor de draagsters van de guillotine van vrouwenrechten een probleem!
Zij stellen dat de hoofdoek moet, steeds en overal en verwachten dat de samenleving zich hieraan aanpast. Dat is fout maar aangezien het gebod van Allah boven wetten gemaakt door mensen staan, blijven deze dames zeuren! Het argument dat dit vrouwen beperkt op de arbeidsmarkt is belachelijk, dat doet een gebod wat zegt dat vrouwen dit moeten dragen, daar zit het probleem, niet bij de verwachting vanuit de samenleving om je overtuiging niet op te dringen aan wie er anders over denkt!Dus nee; de hoofdoek discussie is helemaal niet belachelijk omdat het gaat over grenzen tussen persoonlijke overtuiging en de plaats hiervan binnen een diverse samenleving! Dat verzet wordt trouwens door vrouwen met hoofddoek amper gedragen omdat velen niet eens mogen werken, hun man hoort hen volgens het geloof te onderhouden maar daar hoor je natuurlijk niets over bij de dames met guillotine voor vrouwenrechten op het hoofd! Die keuze mag; maar daarom niet steeds en overal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het argument dat dit vrouwen beperkt op de arbeidsmarkt is belachelijk" Inderdaad , dat argument is belachelijk, zeker als ze het samen met de nuttige idioten verdraaien tot de stelling dat '' een hoofddoekverbod hen kansen op de arbeidsmarkt ontneemt". Belachelijk want de enigen die zichzelf kansen op de arbeidsmarkt ontnemen zijn zijzelf natuurlijk aangezien ze hun religieuse wanen belangrijker achten dan de job zelf. Alsof ze zonder hoofddoek niet kunnen functioneren? ![]() M.i. moeten moslima's die het vertikken om een hoofddoekloze job te aanvaarden het recht op een werkloosheidsvergoeding ontzegd worden. Dat ze maar consekwent zijn en voor hun werkloosheidsvergoeding gaan aankloppen bij allah. Gelukkig ziet het er naar uit dat we in de toekomst in die richting evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Maar heb je dan liever dat een mens zich moet verbergen achter een sluier, zodat ge die niet meer kunt zien? Dan moeten alle ambtenaren doen zoals in de fundamentalistische islamlanden: een Burka dragen ![]() Onze maatschappij heeft verschillende soorten mensen, met al evenveel soorten overtuigingen. Dat is zo typisch aan Vlaanderen. Als je enkel mensen kan verdragen die van jouw partij zijn, die houden van de sporten waar jij van houdt, die de films, boeken tv-programma's mooi vinden die jij mooi vindt en die daarenboven een hekel hebben aan alles waar jij het schijt aan hebt: dan wordt je nooit bediend! Ik heb liever iemand met een kruisje aan die me goed helpt dan een tjeef zonder kruis... Citaat:
Je kan beter gewoon mensen beoordelen op wat ze doen, en niet op hoe ze er uit zien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
|
![]() Citaat:
In andere landen beperkt men dit: door bijvoorbeeld hoofddoeken te verbieden, of nonnenkleren. Dat is een GEMIS aan godsdienstvrijheid. Vrijheid van godsdienst is niet het zelfde vrij zijn van godsdiensten ![]() Citaat:
Ik ga hen echter hier niet in adviseren. Dat lijkt me hopeloos. Het is merkwaardig, vaak heel aardig en in mijn ogen eigenaardig. Ik heb gemerkt dat bepaalde kledingstukken van vrouwen uiterst ongemakkelijk zijn om uit te krijgen, laat staan om die zelf aan- en uit te doen! Indien ik als man mij hul in vrouwenkleding dan ben ik quasi zeker van uit mijn functie te worden ontslagen. Maar toch laat ik heur doen. En ook moslima's, die vaak veel minder complex zich toetakelen als vele mijn stamgenoten ![]() De suggestie dat ze die sjallekes niet WILLEN dragen is onjuist. Ze willen dat wel. En over godsdiensten, de rituelen en verplichtingen hiervan, het feit dat ze vele rare gewoonten hebben en daar mee kunnen leven wens ik mij niet te moeien. Ik ben agnost. Maar een verdraagzame. Ik ga wel soms kijken naar hun vreemd gedrag: in het buitenland heb ik daar geld voor over. Maar daar direct grote guillotines in zien: dat laat ik aan fanaten over. Citaat:
Indien je geen discriminatie wil op basis van kleding: kleed je dan uit en loop in je blote kont rond. Ik kan daar ook mee leven. Soms zelf heel goed ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het over het zichzelf bewust distantieëren van de rest. En een punker achter de balie op het gemeentehuis? Dan nog eerder iemand die zich anders gedraagt om zijn/haar denkbeeldige god te plezieren... Let wel, die punker kan van mij op even weinig sympathie rekenen (behalve op het vlak dat punkers niet spontaan over de hele wereld af en toe ontploffen...) als een moslima. Zij kiezen er voor om zich opzichtig te kleden, dan moeten zij er mee kunnen leven dat ik hen daardoor anders bekijk. Dus natuurlijk heb ik liever niet dat de mensen zich moeten verbergen achter een sluier. Iedereen mag van mij zijn zoals hij wil, maar voor een deftige job, denk ik dat het best is dat je je normaal en deftig kleedt. Er zijn genoeg jobs waar je al ruzie krijgt met je baas als je ongeschoren op het werk komt. Dat vinden we dan wel normaal? Een beetje schaduw over de kin kan niet, maar een gans tafellaken over het hoofd wel? Ik loop thuis ook graag rond in sportkledij, al dan niet van mijn favoriete voetbalteam. Op het werk moet ik daar ook niet mee af komen... Er zijn genoeg jobs waar je je piercings moet uit doen, waar je geen zichtbare tattoeages mag hebben,... maar in naam van allah moet alles kunnen? Natuurlijk zijn er veel verschillende persoonlijkheden en overtuigingen in Vlaanderen, en het is bijlange niet zo dat ik enkel overeen kom met mensen met dezelfde gedachtengang. En als antwoord op je laatste alinea: Van mij mag iedereen op straat rondlopen zoals hij wil, wat heb ik daar last van, ik kan maar eens goed lachen met hoe sommigen er bij lopen... Maar als je een job hebt waar neutraliteit gevraagd wordt, dan lijkt het mij logisch dat je je daar aan houdt. Dus. "Waarom mogen ze dat niet tonen?" Ze mogen dat tonen, maar niet in een job waar neutraliteit gevraagd wordt. Dat zij hun koran en/of tapijtje meenemen naar het werk, en tijdens hun pauze hun geloof willen bekrachtigen, daar heb ik geen problemen mee. Ik ga ook niet aan de balie bij een moslima met hoofddoek gaan staan met een cartoon van mo'ke op mijn t-shirt. Ik zeg het nog eens: als er op mijn werk in het lokaal geen alcoholische dranken mogen zijn, dan breng ik geen fles van thuis mee. Of nog simpeler: het is niet omdat je thuis in de pompbak pist, dat je dat op het werk ook doet.
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En nog even over moslima's...
1) Zij mogen liegen voor hun geloof. 2) De koran staat boven de wet voor hun. 3) Volgens dat zelfde sprookjesboek ben ik maar een ongelovig varken. Als er daar bovenop nog eens een doek gedragen wordt tijdens het uitvoeren van hun taak, zijn ze op dat moment zeker bezig met geloofsbelijdenis... Ik hoop op neutraliteit...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 8 november 2007 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat jij hier doet is je eigen opvattingen over wat "normaal" is, of "neutraal" is, en eigenlijk alleen maar overeenkomt met jouw referentiekader te zien als evident. Dat is bekrompenheid! Een neutrale overheid moet eerst eens definieren wat neutraal is. Ik vind kostuums met een das bourgeois en afstotend! Jij gaat dat "neutraal" vinden? Of hou je meer van tatous en een blote bast, een matrozenpak? Een leren SM uitrusting? Een neutrale overheid is een overheid waarin iiedereen welkom is. Een overheid zonder uniformen. Zonder voorschriften dan dat mensen geen gevaarlijke of ronduit schunnige dingen mogen dragen. Godsdienst is niet schunnig: het is iets dat behoort tot de fundamentele rechten in ons land om bij om het even welke godsdienst te gaan en om dat te mogen tonen. Indien je onder een "neutrale" overheid een overheid verstaat die rigide kleding oplegt, en bijvoorbeeld bepaalde godsdiensten (of alle godsdiensten!) uitsluit, zoals de Franse "étét laic" (de lekenstaat) dan ben je even erg bezig als de Taliban: die verplichten ook hun vestimentaire zaken aan hun bevolking, aan hun ambtenaren. Misschien de ambtenaren een "abacos" laten dragen, zoals onder Mobutu, of een militair uniform, zoals in China, of uiteindelijk: naakt! Je begrip neutraliteit is eigenlijk een even grote vorm van domme onverdraagzaamheid als die van de Taliban. Het laat mensen niet tot om vrij te zijn in hun kleding, terwijl verdraagzaamheid dit precies toejuicht. Je bent derhalve een even erge despoot als degenen die in andere landen, met een even bekrompen visie op de wereld als jij, vestimentaire regeltjes voorschrijven die voorkomen uit hun (on)geloof. Het verbieden van klederdracht is even stom als het verplichten ervan, het verbieden van godsdiensten even erg als het opleggen ervan. Het VB, met zijn anti-islamisme en zijn anti-hoofddoeken standpunt is derhalve een Vlaamse versie van de Taliban. Goe bezig, schat! Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 november 2007 om 00:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 8 november 2007 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Ik hou van de vrijheid in dit land en de wetten die ons behoeden voor minkukkels, imbeciliteiten en allerlei verbodjes omdat er kiekens zijn die hun bekrompenheid moeten kunnen onverstoord cultiveren. Het heeft wat studie gevergd, maar zelf een kieken zonder kop zou toch mijn vergelijking met de Taliban moeten verstaan: het is een overduidelijk voorbeeld. Wil je eens antwoorden wat het verschil is tussen een Taliban die zijn kledingswijze oplegt en een Vlaams Imbeciel die dit hier doet met hoofddoekjes? of is dat te moeilijk ![]() Alles wat we als individu doen, dragen, zeggen, verhullen verraad onze cultuur, onze afkomst, onze opleiding, onze identiteit. Ambtenaren moeten enkel in hun GEDRAG neutraal zijn, ze hoeven hun persoonlijkheid niet om te vormen zodat ze als robotten, met een robbot stem en met een stalen omhulsel niet verraden wie ze zijn. Onze staat eist namelijk dat we godsdiensten, overtuigingen, culturen mogen hebben die verschillend zijn. Onze staat eist geen uniformiteit maar garandeerd juist de diversiteit. Dit is de ware juridische en politieke basis van onze vrijheid: dat iedereen recht heeft op een eigen persoonlijke identiteit, op verscheidenheid... Dit is een recht dat verplichtingen schept: de verplichting om de andersdenkenden te accepteren, te aanvaarden, en ze niet omwille van hun afwijkende persoonlijkheid af te wijzen of te discrimineren. Derhalve mag men dit ook niet beperken: een ambtenaar doet met zijn kleding wat hij wil, op voorwaarde dat hij iedereen gelijk behandeld, volgens de wetten en de regelgeving van dit land, zonder te discrimineren doet hij aan wat hij wil zolang het niet tegen de goede zeden is. Dat werkgevers zich moeien met de kledij van hun personeel is al ongehoord. Ik zou bij zo'n baas rap gaan lopen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 november 2007 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |