Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2007, 16:30   #41
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Ik ga hier niet discussieren over mesenlijk denken, mens-gemaakt-wetten, maar mijn topic gaat duidelijk over pedophilia en domme mensen.
Yahya
Volgens jou zijn mensen die de kans hebben pedofilie te plegen en het niet doen dom?
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 16:33   #42
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Volgens jou zijn mensen die de kans hebben pedofilie te plegen en het niet doen dom?
Dat zeg ik niet, dat zeg jij miss en als jij dat zeg dan ben jij idd dom!

Maar als je wilt weten wie ik met domme mensen bedoel dan moet jij de topic opnieuw 5,6 of 10 keer lezen.

Groetjes
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 16:36.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 16:40   #43
koolvis
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik leef in 2007 of stel jij vragen wat ik in 600 heb gehad ?? denk jij nou eens normaal na?
Volgens jou door de islam misvormde denken; denk ik inderdaad niet normaal na.
Wij vinden pedeofilie niet normaal noch keuren wij het goed. De kerk noch de paus keurt het goed.
Als uw zoon zich zou bezondigen aan pedofilie, moeten wij jou dan ervan beschuldigen dat je het goedkeurt? Nee toch? (wellicht kan jij deze zin als moslim niet begrijpen)
Net zoals wellicht elke maatschappij
pedofilie kent, kent de kerk dit jammer genoeg ook. Maar keurt het wel nadrukkelijk af!
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
Oud 8 november 2007, 16:46   #44
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Volgens jou door de islam misvormde denken; denk ik inderdaad niet normaal na.
Wij vinden pedeofilie niet normaal noch keuren wij het goed. De kerk noch de paus keurt het goed.
Als uw zoon zich zou bezondigen aan pedofilie, moeten wij jou dan ervan beschuldigen dat je het goedkeurt? Nee toch? (wellicht kan jij deze zin als moslim niet begrijpen)
Net zoals wellicht elke maatschappij
pedofilie kent, kent de kerk dit jammer genoeg ook. Maar keurt het wel nadrukkelijk af!
En de bijbel (nieuwe+oude testament) ?

Heb jij eens de topic gelezen of niet ? zo ja op welk stuk regaeer jij dan ? kun jij wat duidelijker zijn ?

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 16:56   #45
koolvis
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik spreek slechte dingen nooit goed maar ik daag jij uit om hier te komen bewijzen dat huwelijk van Mohammed (vzmh) met Aisha slecht is geweest: Een open uitdaging!
Uitdagen? Mohammed daagde niet alleen uit, hij vocht ook en veroverde, een soera in de koran gaat zelfs over de (oorlogs-) buit!
Heb jij wel goede trekken of eigenschappen, man, of alleen moslimtrekken?
Gij zijt ge-indoctrineerd man! Mss even erg als de Getuigen van Jehovah! Daar kan je ook niet mee praten, tenzij met hun onzintaal.
Ik ben idd niet verplicht uw onzin te lezen, maar zeg je dit niet omdat je me hier liever kwijt bent dan rijk? Omdat mijn antwoorden je raken? In tegenstelling tot vrijzinnigen kan ik je vrij goed verstaan omdat ik zowel de bijbel als de koran ken.

Oud 8 november 2007, 17:00   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
vrouwenbesnijdenis is niet het onderwerp van deze topic, je begon over goed/normaal te spreken, dus ik stelde de vraag:
Wat is goed?
Wat is normaal?

En wie bepaalt dat ? en als je dat niet weet waarom spreek jij dan van normaal en goed?

Mvg
Yahya
U antwoordt weer niet op mijn vraag: wie bepaalt wat goed of kwaad is volgens u. Dat is wat ik u vroeg. In uw ogen is het toch Allah die bepaalt wat goed of kwaad is. Niet? Dus Allah laat toe dat Mohammed trouwde met een kind, vermits Mohammed dat effectief deed. Is dit juist wat ik nu stel of maak ik ergens een fout?

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:02   #47
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U antwoordt weer niet op mijn vraag: wie bepaalt wat goed of kwaad is volgens u. Dat is wat ik u vroeg.
Ik stelde eerst deze vraag man, waarom noem jij iets slecht of kwaad en op basis van wat ?

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 17:04   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stelde eerst deze vraag man, waarom noem jij iets slecht of kwaad en op basis van wat ?

Mvg
Yahya
Ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:06.
Oud 8 november 2007, 17:09   #49
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.
Dank u voor het antwoord.! heel goed ..

Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht?

Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen.!

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:15.
Oud 8 november 2007, 17:15   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u voor het antwoord.! heel goed ..

Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht is?

Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen.!

Mvg
Yahya
Kom nu. Het gaat hier om het principe. Sex met kinderen kan niet omdat een kind een kind is. Net zoals kinderarbeid niet kan omdat een kind een kind is. Dus u keurt sex met kinderen goed omdat het kind instemt. Mooi is dit.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:16.
Oud 8 november 2007, 17:16   #51
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kom nu. Het gaat hier om het principe. Sex met kinderen kan niet omdat een kind een kind is. Net zoals kinderarbeid niet kan omdat een kind een kind is.
Maar begin niet dom te worden beste Systeem,

Beantwoord mijn vraag a.u.b dan gaan we verder naar de volgende stap.

Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht was?

Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen heeft gehad!

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:16.
Oud 8 november 2007, 17:17   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar begin niet dom te worden beste Systeem,

Beantwoord mijn vraag a.u.b dan gaan we verder naar de volgende stap.

Mvg
Yahya
U keurt dus sex met kinderen goed omdat ik niet kan bewijzen dat het slecht is. Mooie moraal die islam.
Oud 8 november 2007, 17:23   #53
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U keurt dus sex met kinderen goed omdat ik niet kan bewijzen dat het slecht is. Mooie moraal die islam.
Luister, ik dacht dat jij geschoold bent, ik hoop het zo te zijn ..laat mij aub niet van gedachte veranderen .. dank u.

Ik keur sex met kinderen, overspel, homosexualiteit, Heteroseksualiteit, sex met dieren, sex met erotische artikelen , metroseksueel, zelfbevrediging, .. niet goed! duidelijk??

Nu, mijn vraag:

jij zei:

Citaat:
dus, beantwoord mijn vraag aub zoals ik uw vragen beantwoord.

Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht was?

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:24.
Oud 8 november 2007, 17:28   #54
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik keur sex met kinderen, overspel, homosexualiteit, Heteroseksualiteit, sex met dieren, sex met erotische artikelen , metroseksueel, zelfbevrediging, .. niet goed! duidelijk??
Niet helemaal. Keur jij overspel even sterk af seks met kinderen? Of nóg sterker? Of juist minder sterk? Kan je de seksvormen die je hierboven opsomt eventjes rangschikken van "minder erg" tot "het ergst"? Of is alles "even erg" volgens jou?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:30   #55
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Niet helemaal. Keur jij overspel even sterk af seks met kinderen? Of nóg sterker? Of juist minder sterk? Kan je de seksvormen die je hierboven opsomt eventjes rangschikken van "minder erg" tot "het ergst"? Of is alles "even erg" volgens jou?
Beste vriend,

Ik keur al die dingen af, rangschikking is dus niet van belang!

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 17:34   #56
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste vriend,

Ik keur al die dingen af, rangschikking is dus niet van belang!

Mvg
Yahya
Mag ik hieruit afleiden dat jij alles "even erg" vindt, en dat er geen gradatie bestaat?

Een eenvoudige vraag die je met "ja" of "neen" kan beantwoorden. En voor de verdere discussie is dit antwoord wél van belang. Kwestie van te weten of jij en ik min of meer een gelijk(w)aardige waardenschaal hanteren. Indien niet, lullen we gewoon naast mekaar door en kan ik evengoed er het zwijgen toe doen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 17:47   #57
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Mag ik hieruit afleiden dat jij alles "even erg" vindt, en dat er geen gradatie bestaat?

Een eenvoudige vraag die je met "ja" of "neen" kan beantwoorden. En voor de verdere discussie is dit antwoord wél van belang. Kwestie van te weten of jij en ik min of meer een gelijk(w)aardige waardenschaal hanteren. Indien niet, lullen we gewoon naast mekaar door en kan ik evengoed er het zwijgen toe doen.
Beste vriend EFL,

Ten eerste, we gaan nu off-topic!
Ten tweede dat is niet van belang !
Ten derde ik keur al die dingen af !
Ten vierde wie mag bepalen wat erg, minder erg, het ergst .. ? en op basis van wat ?

Zie, als ik nu op deze manier antwoord dan gaan we te off-topic en jij weet heel goed wat de inhoud van deze topic is en u bent welkom om te discussieren en uw bijdrage te leveren.

U vraagt mij om "ja" of "nee" te zeggen en dat is eigenlijk een bepaling, jij bepaalt zelf het antwoord en jij weet ook mischien dat een gesloten vraag een gelosten antwoord terug krijgt

ps; wat ik in mijn eerste bericht heb geschreven is niet aan gematige christenen gericht want ik ken grote orientalisten en die zijn chritselijk maar zo'n domme argument hebben ze nooit gebruikt .. het is dus aan fanatici gericht.!

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 18:09.
Oud 8 november 2007, 17:50   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, ik dacht dat jij geschoold bent, ik hoop het zo te zijn ..laat mij aub niet van gedachte veranderen .. dank u.

Nu, mijn vraag:

jij zei:

dus, beantwoord mijn vraag aub zoals ik uw vragen beantwoord.

Mvg
Yahya
U weet heel goed dat ik dat niet kan bewijzen. Maar u kunt evenmin bewijzen dat het goed was voor het kind, Aisha incluis.

Indien een kind opgevoed werd in een maatschappij waar,bijvoorbeeld, de gastvrijheid zo ver gaat dat de vader één van zijn kinderen aanbiedt aan zijn gast voor de nacht (en dit was vrij courant vroeger in het Midden-Oosten en in Azië en bij de Eskimo's, enz), dan zal dat kind dit normaal vinden omdat het zo hoort en het nooit iets anders heeft geleerd. Vraag is natuurlijk of dit kan en of dit nu goed is voor het kind.

In feite keurt u het gedrag van Mohammed niet af, zelfs nu niet, ook al was het een gebruik in die tijd dat huwelijken zeer jong plaatsgrepen. U zou kunnen zeggen: volgens de morele maatstaven, die ik nu heb, kan het gedrag van Mohammed mbt Aisha niet goedkeuren, ook al was het toen de gewoonte dat jonge meisjes zeer jong huwden. Maar dat hoor ik u niet zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:59.
Oud 8 november 2007, 18:00   #59
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U weet heel goed dat ik dat niet kan bewijzen. Maar u kunt evenmin bewijzen dat het goed was voor het kind was, Aisha incluis.

Indien een kind opgevoed werd in een maatschappij waar,bijvoorbeeld, de gastvrijheid zo ver gaat dat de vader één van zijn kinderen aanbiedt aan zijn gast voor de nacht, dan zal dat kind dit normaal vinden omdat het zo hoort en het nooit iets anders heeft geleerd. Vraag is natuurlijk of dit kan en of dit nu goed is voor het kind.

In feite keurt u het gedrag van Mohammed niet af, zelfs nu niet, ook al was het een gebruik in die tijd dat huwelijken zeer jong plaatsgrepen. U zou kunnen zeggen: volgens de morele maatstaven, die ik nu heb, kan het gedrag van Mohammed niet goedkeuren, ook al was het toen de gewoonte dat jonge meisjes zeer jong huwden.
Nee, jij bent tegenstrijdig meneer Systeem .. jij zegt sex met een kind is slecht.

Dit is wat jij zei:

Citaat:

Ik vroeg:

Citaat:

En jij antwoordt:

Citaat:
U weet heel goed dat ik dat niet kan bewijzen. Maar u kunt evenmin bewijzen dat het goed was voor het kind was, Aisha incluis.
Ik heb meermaals bewezen dat Aisha (Moge Alalh met haar tevreden zijn) geen kind was!

Ik zei ook:

Citaat:
Maar islamitisch gezien kan een 18-jarige meisje zelfs vandaag niet trouwen als de voorwaaren niet voldaaan zijn:

1) Volwassen, dus menstruatie. <== 1
2) Meisje gaat akkoord <== 2
3) Vader of voogd van meisje gaat akkoord <== 3
4) Huwelijk mag
in geen opzicht schadelijk of lastig zijn: psychologisch, lichamelijk, .... <== 4
5) ... etc.

Ik zei ook
dat er in de islam een gerechtelijke regel is, die eigenlijk een principe van islamitische wetgeving is: ((===>>>"Elke schade of schade uit wraak voor een schade, is verboden (La dharara wa la dhirar = Arabisch لا ضرر و لا ضرار). <<<===)) islamitische principe!

Als je in een niet-Arabische google naar "لا ضرر و لا ضرار" zoekt dan krijg jij
114.000 resultaten alwetend dat er geen islamitische staat die islamitische wetgeving volledig toepast!

Nu stel ik een andere vraag:

Citaat:
Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE...MNONNATIVE.HTM

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm
Dus tot 34 jaar geleden was het volgens de wet toegestaan voor mannen om met zelfs 7 JARIGE meisjes seksueel gemeenschap te hebben! Waarom was dat toen geen pedofielie en nu wel? Wie heeft gezegd in 1973 seksueel gemeenschap met kinderen toegestaan is maar in 2007 niet? En als 50 jaar later de wet veranderd en niemand jonger dan 20 mag trouwen, mogen de mensen die dan leven ons pedofielen noemen?!

Ik stel een andere vraag los van Arabië en 1400 jaar geleden:

Kan een kind een moeder worden?

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 18:05.
Oud 8 november 2007, 18:08   #60
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Nee, jij bent tegenstrijdig meneer Systeem .. jij zegt sex met een kind is slecht.

Dit is wat jij zei:

Ik vroeg:

En jij antwoordt:

Citaat:
Ik heb meermaals bewezen dat Aisha (Moge Alalh met haar tevreden zijn) geen kind was!
Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 18:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be