![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens jou zijn mensen die de kans hebben pedofilie te plegen en het niet doen dom?
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als je wilt weten wie ik met domme mensen bedoel dan moet jij de topic opnieuw 5,6 of 10 keer lezen. Groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wij vinden pedeofilie niet normaal noch keuren wij het goed. De kerk noch de paus keurt het goed. Als uw zoon zich zou bezondigen aan pedofilie, moeten wij jou dan ervan beschuldigen dat je het goedkeurt? Nee toch? (wellicht kan jij deze zin als moslim niet begrijpen) Net zoals wellicht elke maatschappij pedofilie kent, kent de kerk dit jammer genoeg ook. Maar keurt het wel nadrukkelijk af!
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb jij eens de topic gelezen of niet ? zo ja op welk stuk regaeer jij dan ? kun jij wat duidelijker zijn ? Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heb jij wel goede trekken of eigenschappen, man, of alleen moslimtrekken? Gij zijt ge-indoctrineerd man! Mss even erg als de Getuigen van Jehovah! Daar kan je ook niet mee praten, tenzij met hun onzintaal. Ik ben idd niet verplicht uw onzin te lezen, maar zeg je dit niet omdat je me hier liever kwijt bent dan rijk? Omdat mijn antwoorden je raken? In tegenstelling tot vrijzinnigen kan ik je vrij goed verstaan omdat ik zowel de bijbel als de koran ken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() U antwoordt weer niet op mijn vraag: wie bepaalt wat goed of kwaad is volgens u. Dat is wat ik u vroeg. In uw ogen is het toch Allah die bepaalt wat goed of kwaad is. Niet? Dus Allah laat toe dat Mohammed trouwde met een kind, vermits Mohammed dat effectief deed. Is dit juist wat ik nu stel of maak ik ergens een fout?
Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.
Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht? Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen.! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Kom nu. Het gaat hier om het principe. Sex met kinderen kan niet omdat een kind een kind is. Net zoals kinderarbeid niet kan omdat een kind een kind is. Dus u keurt sex met kinderen goed omdat het kind instemt. Mooi is dit.
Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beantwoord mijn vraag a.u.b dan gaan we verder naar de volgende stap. Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht was? Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen heeft gehad! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik keur sex met kinderen, overspel, homosexualiteit, Heteroseksualiteit, sex met dieren, sex met erotische artikelen , metroseksueel, zelfbevrediging, .. niet goed! duidelijk?? Nu, mijn vraag: jij zei: Citaat:
Kun je nu bewijzen dat huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met Aisha (moge God met haar tevreden zijn) slecht was? Dus lichamelijk en/of geestelijke slechte gevolgen heeft gehad! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 17:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Niet helemaal. Keur jij overspel even sterk af seks met kinderen? Of nóg sterker? Of juist minder sterk? Kan je de seksvormen die je hierboven opsomt eventjes rangschikken van "minder erg" tot "het ergst"? Of is alles "even erg" volgens jou?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik keur al die dingen af, rangschikking is dus niet van belang! Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een eenvoudige vraag die je met "ja" of "neen" kan beantwoorden. En voor de verdere discussie is dit antwoord wél van belang. Kwestie van te weten of jij en ik min of meer een gelijk(w)aardige waardenschaal hanteren. Indien niet, lullen we gewoon naast mekaar door en kan ik evengoed er het zwijgen toe doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste, we gaan nu off-topic! Ten tweede dat is niet van belang ! Ten derde ik keur al die dingen af ! Ten vierde wie mag bepalen wat erg, minder erg, het ergst .. ? en op basis van wat ? Zie, als ik nu op deze manier antwoord dan gaan we te off-topic en jij weet heel goed wat de inhoud van deze topic is en u bent welkom om te discussieren en uw bijdrage te leveren. U vraagt mij om "ja" of "nee" te zeggen en dat is eigenlijk een bepaling, jij bepaalt zelf het antwoord en jij weet ook mischien dat een gesloten vraag een gelosten antwoord terug krijgt ![]() ps; wat ik in mijn eerste bericht heb geschreven is niet aan gematige christenen gericht want ik ken grote orientalisten en die zijn chritselijk maar zo'n domme argument hebben ze nooit gebruikt .. het is dus aan fanatici gericht.! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien een kind opgevoed werd in een maatschappij waar,bijvoorbeeld, de gastvrijheid zo ver gaat dat de vader één van zijn kinderen aanbiedt aan zijn gast voor de nacht (en dit was vrij courant vroeger in het Midden-Oosten en in Azië en bij de Eskimo's, enz), dan zal dat kind dit normaal vinden omdat het zo hoort en het nooit iets anders heeft geleerd. Vraag is natuurlijk of dit kan en of dit nu goed is voor het kind. In feite keurt u het gedrag van Mohammed niet af, zelfs nu niet, ook al was het een gebruik in die tijd dat huwelijken zeer jong plaatsgrepen. U zou kunnen zeggen: volgens de morele maatstaven, die ik nu heb, kan het gedrag van Mohammed mbt Aisha niet goedkeuren, ook al was het toen de gewoonte dat jonge meisjes zeer jong huwden. Maar dat hoor ik u niet zeggen. Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is wat jij zei: Citaat:
Ik vroeg: Citaat:
Citaat:
Ik zei ook: Citaat:
Ik zei ook dat er in de islam een gerechtelijke regel is, die eigenlijk een principe van islamitische wetgeving is: ((===>>>"Elke schade of schade uit wraak voor een schade, is verboden (La dharara wa la dhirar = Arabisch لا ضرر و لا ضرار). <<<===)) islamitische principe! Als je in een niet-Arabische google naar "لا ضرر و لا ضرار" zoekt dan krijg jij 114.000 resultaten alwetend dat er geen islamitische staat die islamitische wetgeving volledig toepast! Nu stel ik een andere vraag: Citaat:
Ik stel een andere vraag los van Arabië en 1400 jaar geleden: Kan een kind een moeder worden? Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 18:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Verteld door Aisha De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen. Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 18:09. |
||
![]() |
![]() |