![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, de Vlamingen werken voor dat geld, iets dat je van de transfers niet kan zeggen, de walen krijgen en souperen op, that's it. De Vlaming gaat elke dag nr de hoofdstad om iedere cent te verdienen. Een verschil dat kan tellen.
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar allez, ik zeg net dat de helft van de Belgen die overuren maken, dat gratis doen voor hun baas. Drie vierden maakt overuren en kaapt zo de werkplaatsen. En dat terwijl de werkloosheid in augustus gestegen is in Vlaanderen (+6.009), in Wallonië (+5.139) en Brussel (+3.019). In Wallonië zitten ongeveer 200 000 werkwiligen, waarvan er 70000 ook voor niks willen komen, zelfs zonder te klagen dat ze dan de werkloosheid niet kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door DannyS : 9 november 2007 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Velen beginnen over geldstromen en ze weten nog niet eens wat een geldstroom inhoud,manman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij misschien niet... ingeweken Brusselaar of waal
![]() ik ben Brabander en Vlaming en fier het te zijn ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 9 november 2007 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, u mist een belangrijke nuance. De conventie is dat belastingen betaald worden op de plaats van de arbeid. Maar bilaterale bedragen kunnen deze conventie natuurlijk 'overrulen'. Maar wettelijk is er niks dat Brussel dwingt om een dergelijk verdrag af te sluiten.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 9 november 2007 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is de kwestie natuurlijk. De staat heft belastingen op de inkomens van werknemer en werkgever. Als de staat Brussel heet, dan gaan die belastingen naar de staat Brussel.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zwaartepunt van KB heeft heel lang in Antwerpen gelegen. Daar kloeg toen niemand over. De naam en faam van de locatie van uw hoofdplaats speelt in feite weinig rol. De hoofdzetel van IBM is in Armonk. Ooit van gehoord? Microsoft zit zelfs in een verre uithoek van de VS zonder dat het hun ooit gehinderd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar gelooft u dat Vlaanderen zoiets op de spits zal drijven? Hoe gaan ze aan de VLamingen verkocht krijgen, dat ze al die jobs gaan schrappen? Een mens is vooral bezig met zijn eigen toekomst, he, dat gaan de kiezers niet pikken. Daarbij, ook al komt er een splitsing, die zal ook niet onmiddellijk voltrokken zijn, er zal veel mankracht nodig zijn om die praktisch uit te voeren.
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Armdonk hoorde ik nog nooit. Wel zag ik dat volgens IBM zelf de hoofdzetel en maatschappelijke zetel in Brussel ligt. (Bourgetlaan 42 1130 BRussel). Microsoft, tja, dat is een Amerikaans bedrijf . Ik zeg toch ook niet dat elke Brusselse hoofdzetel in 1000 Brussel ligt.
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Armdonk hoorde ik nog nooit. Wel zag ik dat volgens IBM zelf de hoofdzetel en maatschappelijke zetel in Brussel ligt. (Bourgetlaan 42 1130 BRussel). Microsoft, tja, dat is een Amerikaans bedrijf dat . Ik zeg toch ook niet dat elke Brusselse hoofdzetel in 1000 Brussel ligt.
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Armdonk hoorde ik nog nooit. Wel zag ik dat volgens IBM zelf de hoofdzetel en maatschappelijke zetel in Brussel ligt. (Bourgetlaan 42 1130 BRussel). Microsoft, tja, dat is een Amerikaans bedrijf dat dus . Ik zeg toch ook niet dat elke Brusselse hoofdzetel in 1000 Brussel ligt.
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Armdonk hoorde ik nog nooit. Wel zag ik dat volgens IBM zelf de hoofdzetel en maatschappelijke zetel in Brussel ligt. (Bourgetlaan 42 1130 BRussel). Microsoft, tja, dat is een Amerikaans bedrijf dat dus in de VS gevestig is. Ik zeg toch ook niet dat elke Brusselse hoofdzetel in 1000 Brussel ligt.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 9 november 2007 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Brussel word nog altijd gefinancierd door Vlaanderen.
Bovendien moet Brussel niet altijd zo aanspannen met hun Waalse vriendjes. Brussel moet niet denken dat het zal winnen bij onafhankelijkheid, integendeel. Als ze een onafhankelijke administratieve staat worden in de EU zal het Europa zijn die hun zal onderhouden. Als Vlamingen niet verder willen, kan België niet verder blijven bestaan zo simpel is dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U moet eens verder leren kijken dan de belgische grens. Ik had het over hun hoofdzetels in de VS. Men schijnt daar geen nood te hebben aan een hoofdzetel in een stad met naam en faam. Waarom zou dat hier wel zo moeten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De rest is practisch allemaal dienstensector en daar speelt de locatie een veel mindere rol. De laatste decennia zijn in de financiële sector zowat alle regionale zetels opgedoekt en gecentraliseerd, voornamelijk in Brussel. Een omgekeerde beweging is evengoed mogelijk en sociaal gezien meer wenselijk. Als u het wil nagaan zal u merken dat de meeste belastingen de federale pot ingaan. Dat u dit wil regionaliseren kan enkel toegejuichd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |