Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 november 2007, 23:29   #41
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een journalist verwoorde het daarstraks op tv zo:

''Ik zit met dit bericht van het hof met een wrang gevoel van dat we 100 jaar terug gaan in de geschiedenis toen het nog gewoon was dat de koning alles te zeggen had. Een koning die een politieke partij belet voor haar programma te gaan is een brug te ver. Ik kan me niet voorstellen dat Leterme en de CD&V in het bijzonder zich daar in kan vinden''
Dat stoorde mij ook, kan ook niet geloven dat Leterme daar intrapt, of er was steeds een verborgen agenda.
rik47 is offline  
Oud 8 november 2007, 23:30   #42
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

max, MAX, MA-AX, wakker worden !! Dietsland is in nood, kleppe brand .

Leterme gaat een mini-regeringtje vormen zonder staatshervorming noch garanties. Le roi heeft het gevraagd. Wat de roi zegt is gedekt door de formateur, Leterme.

Je kan nog conclusies trekken voor 11 november. Het lijk is nog niet koud.
Oud 8 november 2007, 23:36   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
max, MAX, MA-AX, wakker worden !! Dietsland is in nood, kleppe brand .

Leterme gaat een mini-regeringtje vormen zonder staatshervorming noch garanties. Le roi heeft het gevraagd. Wat de roi zegt is gedekt door de formateur, Leterme.

Je kan nog conclusies trekken voor 11 november. Het lijk is nog niet koud.
Nee, het is de premier die de koning dekt.
De formateur is niet beëedigd en kan de koning zijn uitspraken dus niet dekken of controleren, dat is de taak van GVH tot er een nieuwe regering is.
En die wil nu wel zo snel mogelijk een nieuwe regering, want hij staat te springen om naar de EU over te stappen.
Jantje is offline  
Oud 8 november 2007, 23:37   #44
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Geboren en getogen Vlaming, studies in Vlaanderen, woon al 25 jaar in WL en werk in VL.

Ik weet intussen hoe de FR denken en vergeet niet: diplomatie is eeuwenlang een Franstalige kunst geweest.

De Vlamingen mogen nog maar sinds de 2de Wereldoorlog in hun taal aan politiek doen.
Zullen nog veel leergeld moeten betalen.
U werkt in een "tweetalig bedrijf"!, en doorheen de jaren bent u opgeklommen op de sociale ladder, in datzelfde bedrijf. Omdat u als Nederlandstalige Frans sprak en alzo deel kon uitmaken van het kader(promotie gehad), mag je al eens deelnemen aan vergaderingen en dan moet je al eens een mondje Frans praten hé!

Ik denk dat ik er niet zover naast zit, based op uw opmerkingen hier op het forum.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 8 november 2007, 23:57   #45
Sante
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht

Och nee, de Walen zullen niet moeten bedelen. Maar de federale regering wel. Leuk hoor, mooie idealen die van solidariteit, maar met een kas die leeg is is dat alleen nog virtueel.
Als de kas leeg is kunnen we de dotatie van dat stelletje hersenloze jet-setters in laken misschien ook in de tijd beperken. Kwestie van het goede voorbeeld te geven... . Als liberaal moet zelfs boezemvriend Reynders daar wel iets in zien.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline  
Oud 9 november 2007, 00:13   #46
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet intussen hoe de FR denken en vergeet niet: diplomatie is eeuwenlang een Franstalige kunst geweest.

De Vlamingen mogen nog maar sinds de 2de Wereldoorlog in hun taal aan politiek doen.
Zullen nog veel leergeld moeten betalen.
De Franstaligen maken idd. hun numerieke minderheid goed door onderhandelingstechniek en taktisch lef. Politici hebben er relatief veel macht, en leiden meer.

Anderzijds loopt de Vlaamse politiek meestal achter de maatschappelijke evoluties aan. Vlaamse politici doen maar een hervorming als ze electoraal echt niet anders kunnen.

Het sentiment onder de Vlamingen tov de Franstaligen is iets wat zelfs de leepste Franstalige politieker niet onder controle heeft. En op dit moment gaat het in de richting van een volledige boedelscheiding. Nog 1 of 2 verkiezingen...
Oud 9 november 2007, 01:44   #47
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrijdag 09 november 2007 CD&V maakt pijnlijke bocht

BRUSSEL - De volte-face van CD&V is een feit. De partij gaat akkoord met een sociaal-economische regering en laat de staatshervorming los. De N-VA zit klem.

Van onze redacteur

Nauwelijks een dag nadat CD&V de borst nat heeft gemaakt voor een regeerakkoord met communautaire accenten, maakt de partij een bocht van formaat. De Vlaamse christendemocraten begraven hun communautaire verzuchtingen in een Raad van Wijzen onder leiding van de parlementsvoorzitters. Die Raad mag met een open agenda de communautaire discussie organiseren. Van een resultaatsverbintenis is geen sprake.

De Vlaamse christendemocraten betalen de prijs voor het behoud van het Franstalige vertrouwen in formateur Yves Leterme (CD&V). De weg naar zijn premierschap ligt nu breed open. Maar het regeerakkoord zal op communautair vlak mager klinken. De stemming van het wetsvoorstel schoof woensdag de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde op de lange baan. Gisteren kwam daar de beloofde overdracht van bevoegdheden bovenop.

Zo raakte de formatie gisteren erg onverwacht in een stroomversnelling. Net na de middag trok formateur Leterme voor een verslag naar koning Albert. Twee uur later lag het scenario vast. De koning eiste 'vlug' een federale regering. Bovendien kondigde hij een dialoog aan, onder leiding van de parlementsvoorzitters, over 'een evenwichtige verdere uitbouw van onze instellingen en de versterking van de cohesie tussen de gemeenschappen'.

De scherpe bewoordingen van de koning waren opvallend. Maar zijn snelle reactie, in samenspraak met de formateur, voedden de geruchten dat de communautaire crisis van de afgelopen dagen - inclusief de stemming in het parlement - in scène was gezet om de vastgelopen formatie te redden. Aan Vlaamse kant werd dat ten stelligste ontkend.

Voor kartelpartner N-VA betekent dat scenario een drama. De partij zit volledig gevangen in de christendemocratische strategie. Voorzitter Bart De Wever wordt niet eens betrokken bij de voorbereidende bilaterale gesprekken om de formatie te herstarten. De partij wilde gisteravond absoluut niet reageren. Morgen bekijkt een partijraad de situatie. Er zal meer dan een lepeltje suiker nodig zijn om dat helemaal door te slikken. Een breuk in het kartel is niet onwaarschijnlijk.

CD&V was zich goed bewust van de moeilijke positie van zijn kartelpartner. De partij benadrukte dat ze alles heeft geprobeerd om een communautaire doorbraak te forceren. Nu dat niet is gelukt, moet het geweer van schouder worden veranderd. Het was alvast veelzeggend dat voorzitter Jo Vandeurzen het niet aandurfde om die bocht op Terzake te verdedigen. Ondervoorzitter Cathy Berx kreeg die weinig benijdenswaardige opdracht.

Bart Brinckman
Superlux is offline  
Oud 9 november 2007, 01:52   #48
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

mja, laten we hopen dat het nt waar is e.

Kan men de stemming van BHV eigenlijk als ongeldig beschouwen, op welke manier dan ook ?

Nu ja, tss stemmen en uitvoeren is er natuurlijk een verschil, mr toch.

NV-A zit idd vast, ik vraag me af of ze het kartel niet in vraag gaan stellen, ik denk van nt, mr vind het toch het overwegen waard.

De tsjeven laten zich weer van hun sterkste kant zien, ... zoals altijd al geweest is.

nu ja, indien dit alles juist is, komt dit mr ten goede aan 1 enkele partij nl Vlaams Belang.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 9 november 2007, 01:57   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
NV-A zit idd vast, ik vraag me af of ze het kartel niet in vraag gaan stellen, ik denk van nt, mr vind het toch het overwegen waard.
.

Als NV-A nu, nadat ze die atoombom op hun kop kregen het nu nog niet snappen weet ik het ook niet meer hoor.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 november 2007 om 01:58.
daiwa is offline  
Oud 9 november 2007, 01:58   #50
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard column Frank Vanhecke

Gezond verstand

Nu front tegen België!

07.11.2007 - De Vlaamse volksvertegenwoordigers keurden in de Kamercommissie Binnenlandse Zaken dan toch de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde goed. Een uitzonderlijke gebeurtenis, want – zoals Gerolf Annemans het stelde – voor het eerst in decennia durft Vlaanderen een vuist maken tegen de francofone arrogantie. Volgens politicologen zou de B-H-V-stemming ‘het begin van het einde van België’ kunnen zijn. Wij hopen het van harte, maar mogen echter niet te vroeg juichen: op dit ogenblik is nog geen enkele Vlaamse verzuchting gerealiseerd.

‘Grote staatshervorming’?

Opvallend is dat de Franstalige partijen nu een pleidooi houden voor het vormen van “een sociaal-economische noodregering”. Dat zal ongetwijfeld een regering worden waarbij de Vlaamse eisen een begrafenis eerste klas zullen krijgen. De lakmoesproef moet dus nog volgen: zullen CD&V en N-VA een regering steunen zonder verregaande staatshervorming, in tegenstelling tot wat zij de Vlaamse kiezers uitdrukkelijk hebben beloofd?

Wat zijn eigenlijk de overgebleven Vlaamse eisen? Ondanks de ‘deelakkoorden’ – of wat daarvoor moet doorgaan – liggen er geen bevoegdheidsoverdrachten in de domeinen werk, gezondheidsbeleid of justitie in het verschiet. En over fiscale autonomie – ook dat was een uitdrukkelijke verkiezingsbelofte van CD&V/N-VA – wordt evenmin nog met een woord gerept. Nogmaals: wie herinnert zich nog dat het ‘Vlaams Kartel’ zweerde onder geen beding in een regering te zullen stappen vooraleer de ‘grote staatshervorming’ in kannen en kruiken was? Het moet bovendien gezegd dat de zogenaamde ‘kadertekst’ van Yves Leterme – die neerkomt op een de facto uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten – blijk geeft van een angstaanjagende toegeeflijkheid.

Knechtjesmentaliteit

Wat is dat trouwens toch met die waarnemers die de afgelopen dagen stelden dat Vlaanderen “redelijk” moet zijn en slechts het “haalbare” mag vragen? Zo waarschuwde Luc Van der Kelen - nochtans een uitstekend politiek analist - deze week voor de eenzijdige goedkeuring van Brussel-Halle-Vilvoorde, omdat zoiets de Walen zou bruuskeren: “De Franstaligen zullen dan iedere vorm van samenwerking opzeggen en alles blokkeren wat ze kunnen blokkeren dat maar enigszins in het belang van Vlaanderen is.” (Het Laatste Nieuws, 6.11.2007) Dergelijke stellingen zijn typerend voor de knechtjesmentaliteit van heel wat Vlamingen.

CDH en MR/FDF eisen de benoeming van de burgemeesters van vier faciliteitengemeenten die in aanloop naar de verkiezingen manifest de taalwet hebben overtreden. Als bijkomende provocatie lieten diezelfde burgemeesters onlangs hun gemeenteraden gedeeltelijk in het Frans doorgaan. De Franstalige politici eisen onverkort de uitbreiding van Brussel en maken zonder schroom aanspraak op Vlaams territorium. De tegenpartij is dus allerminst bescheiden en redelijk. De tegenpartij bestaat uit mensen die zichzelf cultureel superieur achten en die neerkijken op het Vlaams gepeupel. En de Vlamingen zouden ‘redelijkheid’ aan de dag moeten leggen door volstrekt legitieme eisen in te slikken? Laat me niet lachen.

‘Beggars can’t be choosers’

De Vlaamse welvaartstransfers naar Wallonië – een dossier dat geen enkele Vlaamse onderhandelaar tot dusver op tafel durfde te leggen – bedragen meer dan 12 miljard euro per jaar. De Vlamingen maken niet alleen de meerderheid van de bevolking uit, maar houden dit land ook op economisch vlak overeind. ‘Beggars can’t be choosers’ luidt een Engels spreekwoord, maar de Franstaligen tonen geen greintje dankbaarheid of respect. Wel integendeel: zij spuwen en bijten in de hand die hen voedt.

Het moet stilaan voor iedereen duidelijk zijn dat er geen Belgische regering meer kán gevormd worden. Vlaanderen moet zich zelf bevoegdheden toe-eigenen, zodat het eindelijk op eigen benen kan staan. De Vlaamse partijen moeten het been stijf houden en weigeren nog langer mee te stappen in de voor Vlaanderen schadelijke Belgische compromissenpolitiek. Na het Vlaams front voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde moeten de Vlaamse partijen een weigeringsfront tegen de Belgische status quo – en dus tegen België zelf - vormen.

Frank Vanhecke
http://www.vlaamsbelang.be/6/66/

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 9 november 2007 om 02:08.
the outlaw torn is offline  
Oud 9 november 2007, 02:07   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Leterme bereidt gewoon de eerstvolgende verkiezingen v. d. CD&V voor, zoals hij vanuit de Vlaamse regering de laatste verkiezingen voorbereide.
filosoof is offline  
Oud 9 november 2007, 02:27   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de N-VA nu de eer niet aan zichzelf houdt zal er gebeuren wat Dehaene écht met zijn nota bedoelde. De N-VA wordt tsjeef en laat zijn Vlaamse eisen compleet vallen of vliegt eruit. De Walen aanvaarden Leterme dan als premier en Leterme doet braafjes wat de franstaligen, geruggesteund door le roi, van hem verlangen. Van goed bestuur komt niets in huis. De Vlamingen zullen zich paars inplaats van blauw betalen want Belgique zit finacieel aan de grond en er is niets gedaan om de transfers te verminderen of af te schaffen. Er zal verzet, gemor en gestaak zijn alom. De kranten staan vol met veelzeggende brieven van boze Vlaamse burgers.

En dan komen er weer verkiezingen....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 november 2007 om 02:28.
Knuppel is offline  
Oud 9 november 2007, 06:54   #53
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een journalist verwoorde het daarstraks op tv zo:

''Ik zit met dit bericht van het hof met een wrang gevoel van dat we 100 jaar terug gaan in de geschiedenis toen het nog gewoon was dat de koning alles te zeggen had. Een koning die een politieke partij belet voor haar programma te gaan is een brug te ver. Ik kan me niet voorstellen dat Leterme en de CD&V in het bijzonder zich daar in kan vinden''
De koning is ook maar een exponent van de elite die de lakens uitdeelt in België. Die elite heeft het staatsapparaat in handen en kan via dat staatsapparaat administratief geweld uitoefenen, indien er geen regering komt. Het probleem is niet dat Vlaamse onderhandelaars niet kunnen onderhandelen, het probleem is ook niet dat het allemaal verraders en kazakdraaiers zijn; het probleem is dat ze moeten onderhandelen onder dreiging van geweld. Indien de CD&V het been zou stijfhouden en haar verkiezingsprogramma niet zou opgeven, zodat er geen regering komt, dan keert de Belgische staatsmachine zich tegen Vlaanderen. Dan wordt gedoseerd administratieve chaos en boycot toegediend, tot wordt geplooid. De Vlaamse onderhandelaars weten dat, maar NIEMAND zegt dat blijkbaar. Toch is het een waarheid als een koe. Dit zijn geen vrije onderhandelingen; dit zijn in laatste instantie onderhandelingen onder dreiging van geweld. Geweld! Hebt u dat gehoord? GEWELD!
Oud 9 november 2007, 07:00   #54
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
U werkt in een "tweetalig bedrijf"!, en doorheen de jaren bent u opgeklommen op de sociale ladder, in datzelfde bedrijf. Omdat u als Nederlandstalige Frans sprak en alzo deel kon uitmaken van het kader(promotie gehad), mag je al eens deelnemen aan vergaderingen en dan moet je al eens een mondje Frans praten hé!

Ik denk dat ik er niet zover naast zit, based op uw opmerkingen hier op het forum.
Meer zal ik er niet over zeggen, maar op mijn werk heb ik nog nooit 1 woord Frans nodig gehad en kom ook nooit in contact met Franstaligen.

En mijn job is na 25 jaar dienst nog altijd dezelfde.
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:07   #55
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
De koning is ook maar een exponent van de elite die de lakens uitdeelt in België. Die elite heeft het staatsapparaat in handen en kan via dat staatsapparaat administratief geweld uitoefenen, indien er geen regering komt. Het probleem is niet dat Vlaamse onderhandelaars niet kunnen onderhandelen, het probleem is ook niet dat het allemaal verraders en kazakdraaiers zijn; het probleem is dat ze moeten onderhandelen onder dreiging van geweld. Indien de CD&V het been zou stijfhouden en haar verkiezingsprogramma niet zou opgeven, zodat er geen regering komt, dan keert de Belgische staatsmachine zich tegen Vlaanderen. Dan wordt gedoseerd administratieve chaos en boycot toegediend, tot wordt geplooid. De Vlaamse onderhandelaars weten dat, maar NIEMAND zegt dat blijkbaar. Toch is het een waarheid als een koe. Dit zijn geen vrije onderhandelingen; dit zijn in laatste instantie onderhandelingen onder dreiging van geweld. Geweld! Hebt u dat gehoord? GEWELD!
Geef eens een concreet voorbeeld
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:21   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geduld jongens, geduld.

We moeten eerst nog afwachten wat de CD&V echt gaat doen.
Want wat men nu doet is speculeren.
Leterme blijft wel formateur, maar dat wil helemaal niet zeggen dat hij zijn eisen laat vallen.

Trouwens Letreme zit daar niet als partijverantwoordelijke.

En buiten BHV was er geen communautair probleem.

De staatshervorming is een federaal probleem.
Een waarbij de tegenstellingen niet tussen Walen en Vlamingen zitten, maar meer tussen CD&V/N-VA en MR tegen VLD en CDH en FDF en de sossen.

De tegenstellingen zitten dus zelfs in het kartel MR/FDF wat de problemen dus nog eens vergroot.
Want ook Reynders wil wel een staatshervorming, maar hij wil ze op zo'n manier dat hij geen macht aan de PS geeft in wallonië. Het is daar dat het schoentje wringt voor de MR. zij zitten zelf niet in de Waalse regering en zitten met de meeste corrupte partij van belgië in hun regionale regering.
En net die parij gaat dus veel meer macht krijgen bij een staatshervorming.

Het zou dus van Leterme heel verstandig zijn om het voorstel om de staatshervorming pas na 2009 in werking te laten gaan te aanvaarden.
Hij kan dan een maasa zware hervormingen doordrukken en heeft steeds de steun van MR, omdat die de hervormingen dan verkocht krijgen in Wallonie, maar geen macht wegschenken aan de PS.

De veronderstelling dat ze de verkiezingen in 2009 even goed kunnen verliezen moet hij niet maken en MR is er toch zeker van zijn opmars verder te zetten.
Jantje is offline  
Oud 9 november 2007, 07:25   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De vijf minuten politieke moed zijn duidelijk op, de meeste vlamingen zitten nog in hun overwinningsroes. Nu is dan ook het moment om viskes te bakken.
Zijne majesteit koning heeft gesproken en welke onderdaan zal hem ook maar durven tegenspreken?
Iedere democraat zou dat moeten doen. 't Is niet aan de koning voor te schrijven wat politieke partijen of volksvertegenwoordigers moeten doen of laten. Onze volksvertegenwoordigers zijn soeverein, want ze vertegenwoordigen het volk.

Hier zien we dat de "brave Albert" zich plotseling als Leopold I gaat gedragen die nu eens zal voorschrijven wat politici horen te doen en wat er de agenda van een komende regering moet staan. Iedereen met een beetje democratische fierheid zou hiertegen moeten protesteren. Dit is een constitutionele monarchie onwaardig en al zeker een democratische rechtsstaat!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:25   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef eens een concreet voorbeeld
Op dit ogenblik is er nog geen geweld. Maar je mag er donder op zeggen, dat als de PS verder klappen moet blijven incasseren, deze gaan oproepen tot stakingen en Waalse stakingen gaan steeds gepaard met vernielingen en geweld.
Jantje is offline  
Oud 9 november 2007, 07:26   #59
born2bewild
Banneling

Standaard

de geest is uit de fles
hoopik
born2bewild is offline  
Oud 9 november 2007, 07:28   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
mja, laten we hopen dat het nt waar is e.

Kan men de stemming van BHV eigenlijk als ongeldig beschouwen, op welke manier dan ook ?

Nu ja, tss stemmen en uitvoeren is er natuurlijk een verschil, mr toch.

De tsjeven laten zich weer van hun sterkste kant zien, ... zoals altijd al geweest is.

nu ja, indien dit alles juist is, komt dit mr ten goede aan 1 enkele partij nl Vlaams Belang.
Ik zie niet in waarom Brinckman schrijft dat de N-VA "vast zit". Hoezo? Heeft deze partij dan geen eigen wil meer? Ontbreekt het de N-VA-politici aan politieke moed? Iedere zichzelf respecterende partij stapt uit een regeringsonderhandeling als die merkt dat wezenlijke punten van haar partijprogramma geschaad worden. Welnu, dat ook de N-VA nu eens vijf minuten politieke moed toont en uit deze regeringsonderhandelingen stapt zodra duidelijk wordt dat er geen staatshervorming komt. Dat hebben ze ten andere beloofd.

Of gaan ze misschien de weg op van de partij van de woordbreuk, de aloude CVP?
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be