Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 21:40   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De BHV splitsing, en dus de metaforische maagdelijkheid van de kakelverse Vlaamse leeuw, was al verkocht op het moment er politici mee om gingen.
Oud 9 november 2007, 21:43   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ja filosoof, iedereen gelooft dat direct

waarschijnlijk even hard gelachen als vandelanotte en verhofstadt op 10 juni
Aan een Franse vriend die één en ander had gelezen en nieuws vroeg* had ik voor het artikel van YD al gemaild " je ne m'en fais pas, on fait trois petits tours et on recommence le jeu; de toute façon, l'essence coute trop cher ici pour en faire des cocktails molotov"... met een grote smiley erbij.

*Le Figaro had er niets over, maar op de site van Libé stond veel.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:47   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Aan een Franse vriend die één en ander had gelezen en nieuws vroeg* had ik voor het artikel van YD al gemaild etc..
bron?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 22:37   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dhr Straatrue zal ondertussen wel door hebben dat hij veel te vroeg was met zijn Belgicistisch leedvermaak, en dat het ACV deze voormiddag een zodanig tik heeft gekregen van de Vlaamsgezinde CD&V-vleugel dat het niet zo snel terug aan zet zal komen.

Er komt geen oranjeblauwe regering zonder voorafgaande spijkerharde garanties voor een grote staatshervorming. Dat zei Jo Van Deurzen. En er komt geen "vertrouwenwekkend signaal" naar de al veel te verwende Franstaligen.

Wat mij betreft evolueren de zaken zeer gunstig. Het was een rollercoaster-dag met een zalige afsluiter. Puur genieten was dat. En ik hoop van u hetzelfde, m'n beste Straatje.
Straatrue was er trouwens vanmorgen ook al vroeg bij om de naderende ondergang van de N-VA te voorspellen en het door de knieën gaan van de CD&V. Hij deed net alsof hij reeds op de partijraden aanwezig was geweest en al alles wist van de naderende beslissingen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 22:44   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Straatrue heeft wel gelijk.

1 dezer dagen gaan de cartel-leden hun broek laten zakken, en mogen de Franstalige eens een ritje maken.
Oud 9 november 2007, 22:47   #46
straatrue
Minister-President

Standaard

Ik ben helemaal niet Belgicistisch, tegenover de Fr verdedig ik de splitsing van BHV want ik mag in WL ook niet stemmen voor VL kandidaten; maar ik probeer wel hun houding te begrijpen.

En ik was niet alleen hé, alle Vlaamse kranten wisten te melden dat BDW zelf als vette vis in de pan zou liggen.
Toch wel merkwaardig een partij die in een halve dag volledig van mening verandert.

En wie weet hoe het zal aflopen? In Terzake zei men dat De Standaard morgen Leterme zou afvallen wegens niet geschikt.

Mijn mening is vanaf dag 1: Reynders is aan een lange uitputtingsslag bezig om zelf premier te worden.
BHV is van de baan, volgende stap is het nog wat laten aanslepen zodat de VL hun vertrouwen in Leterme verliest en Reynders van de verwarring binnen het kartel gebruik kan maken om zelf chef te worden.

Niet dat ik dat een goede zaak zou vinden, maar ik denk dat Reynders hoopt ergens in maart 2008 de nieuwe premier te zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 23:06   #47
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Niet dat ik dat een goede zaak zou vinden, maar ik denk dat Reynders hoopt ergens in maart 2008 de nieuwe premier te zijn.
Op 1 april wellicht? Als zijn aprilvis in de pan ligt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 23:08   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch wel merkwaardig een partij die in een halve dag volledig van mening verandert.
Het ACV dacht in de slipstream van de koninklijke staatsgreep zijn slag te kunnen slaan. Dat is dan aardig mislukt. Het ACV moet nu naar de NVA luisteren, het heeft de juiste machtsverhoudingen leren kennen.
Oud 9 november 2007, 23:17   #49
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het ACV dacht in de slipstream van de koninklijke staatsgreep zijn slag te kunnen slaan. Dat is dan aardig mislukt. Het ACV moet nu naar de NVA luisteren, het heeft de juiste machtsverhoudingen leren kennen.
Vermoedelijk laten ze het nu zolang aanslepen tot de mensen op hun knieën smeken of men toch geen nieuwe regering wil vormen.
Het is onmogelijk om je in te beelden dat het netwerk van het ACW het zou moeten afleggen van BDW.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 23:53   #50
bk232214
Gouverneur

Standaard niet laten

Citaat:
CD&v heeft die meegeschreven!

Kiezers N-VA worden gesplitst
De glazenbol niet laten vallen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 11:20   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk laten ze het nu zolang aanslepen tot de mensen op hun knieën smeken of men toch geen nieuwe regering wil vormen.
Vergeet het. Vlaanderen wil een grote staatshervorming, zoals de laatste peiling maar weer eens aangaf (zelfs de belastingsinning haalde 59 pct), en het wil dat al 10 jaar. Die wil zal niet in rook opgaan omdat oranjeblauw er niet in slaagt een regering te vormen.

Citaat:
Het is onmogelijk om je in te beelden dat het netwerk van het ACW het zou moeten afleggen van BDW.
Toch is het zo. Niet vergeten dat niet alleen oranjeblauw niet zonder de NVA kan, maar ook CD&V kan dat niet. Als de CD&V het NVA zou dumpen of kwijtraken, zou ze haar dominerende positie in België én in Vlaanderen verliezen. Dat kan ook het ACV zich niet permitteren.

Het is simpel: de kans dat NVA het aftrapt is zeer reëel, de kans dat het ACV uit de CD&V trekt is vele malen kleiner. Voila: dat is de basis van de macht die de NVA op dit moment over het ACV heeft. Netwerk of geen netwerk.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 november 2007 om 11:21.
Oud 10 november 2007, 12:01   #52
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet nu wel duidelijk zijn dat VL (en vooral N-VA) gerold is.
We worden al 177 jaar gerold en ja voor ons is het duidelijk. Bedankt straatrue om daar nog een keer op te wijzen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be