![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() De CD&V bonzen willen er niet uit. Nu gij? Tis knielen voor de franskiljons en de koning met postjes tot gevolg of de eer aan u zelf houden.
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Forza flandria nu! Bellen naar LDD |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Samen' het een of het ander kan dus niet. Wat zal het zijn Zorro?
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() we zouden op straat moeten komen, maar ja, dan kunnen ze het leger sturen omdat we niet veel kans hebben een succesvolle stakingsaanvraag te doen, en waar is het leger nu geplaatst? Wallonie...
ik begin claustrofobisch te worden Laatst gewijzigd door goodluck : 9 november 2007 om 09:51. |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder realistisch lijkt me.
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De eerste stap is gezet: de regering zal zich niet met de staatshervorming bezighouden, die wordt begraven door de parlementsvoorzitters. De NVA komt er met andere woorden langs geen kanten meer aan te pas en kan een of ander obscuur staatssecretariaatje krijgen. Nu de tweede stap. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bartje zal héél straf moeten klappen wil hij zijn vel kunnen redden. NVA duidelijk terug onder de kiesdrempel!
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een slecht gevoel bij wat de pers ons aan het voorschotelen is.
Ik zou eens een deftig bericht willen zien, offisieel, van de cdenv, van de nva, van de formateur ... ik heb zo'n indruk dat de verwerkingsfase na de slag van de stemming nog bezig is, dat er ondertussen weinig nieuws is, en dat de joernalisten aan het fantazeren geslagen zijn. Immers, de ommezwaai zou iedere verantwoordelijke tsjeef, tot en met de min.pres. Vlaamse regering, dermate moeilijk uit te leggen zijn ..... dat het niet kan kloppen. Het kan perfekt dat een tweede onderhandelingspiste geopend wordt via die voorzitters. Misschien in de hoop om via het parlement aan een tweederde meerderheid te geraken, vb. om de franstalige sossen mee in het bad te trekken .... maar let op mijn woorden: hetgeen nu als gerucht rondspookt, dat kan niet kloppen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Poll in DS vandaag, je kan hier nog stemmen
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar er rook is, is er vuur.
Er wordt nu het volgende foefje voorbereid waarmee de goedgelovigen Vlamingen zich zullen laten lijmen.
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat het veel zal helpen, maar ik heb voor een keertje gestemd.
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lees ook eens dit: http://www.ad.nl/buitenland/article1809037.ece |
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...8-560000.shtml Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net een nieuw artikel in de standaard.
Ik kleur een beetje rood, wat de essentie is in de kontekst van de huidige stadslegende. De Standaard Online donderdag 08 november 2007 | Bron: BELGA CD&V wil 'spoedig daadkrachtige regering' BRUSSEL - CD&V vraagt dat formateur Yves Leterme de oranje-blauwe partners zo snel mogelijk samenbrengt om de regeringsonderhandelingen met succes af te ronden. CD&V zal de formateur hierin steunen zodat deze 'spoedig een daadkrachtige regering' op de been kan brengen. De partij verwijst er naar dat de oranje-blauwe partijen al acht sociaal-economische en maatschappelijke hoofdstukken van het ontwerp van regeerakkoord hebben onderhandeld. 'Verder werden een aantal belangrijke afspraken gemaakt over de aanpak en het tijdschema voor een verdere staatshervorming', zegt CD&V. De eenzijdig door Vlaamse partijen goedgekeurde splitsing van BHV gisteren in de Kamercommissie is er gekomen 'omdat een onderhandelde oplossing niet haalbaar bleek', herhaalt CD&V. De partij ziet daarin het bewijs 'dat het land grondige hervormingen nodig heeft'. De koning vraagt de voorzitters van Kamer en Senaat om 'de dialoog over een evenwichtige uitbouw van onze instellingen op te starten'. De Vlaamse christendemocraten zijn tevreden met deze snelle aanpak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als de tijd daar is zullen we allemaal onze conclusies wel trekken, maar op basis van een paar krantenkoppen ga ik nog niet hysterisch worden. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bron
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeten ze maar niet foefelen, dan gebeurt dat niet!
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die snelle aanpak kan Reynders aan zijn reet roesten.
Hij wil eerst een signaal van alle Vlaamse partijen waardoor het geknakte vertrouwen van onze lieve broeders uit het zuiden,die we zo democratisch....euh...ik bedoel democratisch beledigd hebben, hersteld wordt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 november 2007 om 10:23. |
![]() |