Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 13:40   #41
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Kijk.... enkele tientallen jaren geleden hebben "wijze mannen" politiekers de taalgrans vastgelegd... een koehandel van "jij krijgt dit en ik neem dat" en omgekeerd...

intussen ging het leven zijn normale gang en de bevolking van de rand kon zijn grond heel, heel duur verkopen en er werd zelfs in het tijdschrift van het Davidsfonds te Leuven reklame gemaakt (in het Frans a.u..b) om de gronden aan te prijzen...
er kwamen zich Brusselaars en Louvainois vestigen in het mooie groen en in de open ruimte en bouwden er villa's en riante huizen...
de plaatselijke middenstanders waren maar al te blij met die kapitaalkrachtige francofonen...
tussen haakjes gezegd: de taalwetten, de faciliteiten, etc... werden van in het begin anders gezien en geïnterpreteerd door de Vlaamse en Waalse politiekers...

dan werden die enkele procenten gauw tientallen procenten Franstalige inwoners en ze werden meerderheden en ze verkozen politiekers die hun belangen zouden behartigen: FDF en latere MR en laters CdH... ze mochten geen cultuurverenigingen georganiseerd door de gemeente hebben maar ze schiepen die op eigen kosten en die waren eensgezind zonder heibel en ruzies allerhande...
de Vlaamse gemeentelijke en andere culturele instellingen werden verpest door ruzies allerhande tussen vleugels van Vlaams nationalisme en nadien de uiteengevallen VU in allerlei groepjes... allerlei VMO, etc kwamen ook nog ruzieke stoken... resultaat, de originele bewoners keerden zich ook van de Vlaamse partijen af... minder cultuur die bindt... en ten slotte: de macht van de vele frankskes en eurokes die de meerderheid van de bevolking kwistig uitgaf...

resultaat: de rand is in grote meerderheid Franstalig, zowel effectief als politiek...

en dan moet "de wet toegepast worden"... Vlaamse grond maar Franstalige inwoners....,
faciliteiten die nooit op dezelfde manier geïnterpreteerd werden als de andere groep ervan denkt... etc...

en dan wordt de "scheet in de fles" van vorige woensdag losgelaten... Franstalige gemaakte verontwaardiging en Vlaams triomfalisme van sommigen...
maar
en de miskleum van tientallen jaren geleden in het leven geroepen door "wijze mannen" blijft bestaan...
historisch moment voor sommigen... in feite een belachelijk vertoon....
veel spellekes spelen... ronkende en forse uitspraken... natte dromen voor journalisten �* la Yvan De Vadder en vele Franstalige collega's....
maar uiteindelijk komt men bij wat 5 maanden geleden had moeten gebeuren... regeringsonderhandelingen voor een sociaal-economisch beleid
en
wat "wijze mannen" gaan weer eens iets uitvinden waar men binnen kort of lang weer kan over *******
"l'histoire est un éternel recommencement"

ik herinner mij dat een nietsnut , Yves Leterme ronkend kwam verklaren in de debatten vóór de stembusgang dat eindelijk eens betrouwbaarheid nodig was, dat eindelijk geloofwaardigheid zou komen, dat...... etc....
hij kreeg zijn stemmen... zijn partij met een afscheuring van de VU maar verafschuwd door het VB, Spirit, etc...
maar het menneke kon niets, kan niets en zal nooit iets kunnen...
heeft beijlange niet de bekwaamheid van zijn voorganger en zal dus nog minder dan bijna niets realiseren...

en wat is tot nu toe gebeurd: ze dronken een glas, pisten in een zelfde plas en het bleef zoals het was...
tenzij dat er wel dikke gedroogde spermavlekken van de natte dromen in veel onderbroeken en slipjes moeten uitgewassen worden met Dash, of een ander witter dan wit...

en wij onnozele kloten, wij maken ons druk over.....
Oud 9 november 2007, 13:40   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zorroaster? Wat denk je?
Een commissie (onder leiding van twee bélgicains zonder weerga) zonder agenda en deadlines wordt een Costa-II uiteraard.
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 13:41   #43
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Een commissie (onder leiding van twee bélgicains zonder weerga) zonder agenda en deadlines wordt een Costa-II uiteraard.
Fijn, we zitten op dezelfde golflengte.

Ik hoop van harte dat de NVA haar unieke positie gebruikt om die commissie te torpederen.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 13:46   #44
rik47
Gouverneur

Standaard

Aan de vastberaden reactie te horen van Vandeurzen en De Wever kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat Leterme op zijn eentje roulette heeft gespeeld en nu teruggefloten wordt na de massale negatieve reacties op zijn overeenkomst met de koning en de Franstalige partijen.
rik47 is offline  
Oud 9 november 2007, 13:46   #45
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik ben al tevreden dat CD&V zijn woord blijft houden .... de bal ligt nu stil op het veld. Ik ben benieuwd wie de eerste is die hem aanraakt ....
Philips Inc. is offline  
Oud 9 november 2007, 13:47   #46
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Aan de vastberaden reactie te horen van Vandeurzen en De Wever kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat Leterme op zijn eentje roulette heeft gespeeld en nu teruggefloten wordt na de massale negatieve reacties op zijn overeenkomst met de koning en de Franstalige partijen.
Zou best kunnen.
Philips Inc. is offline  
Oud 9 november 2007, 13:48   #47
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Is dit de verklaring die zonet is afgelegd? Dan is die grote bocht van Leterme misschien toch niet zo groot (of is hij ondertussen weer bijgedraaid).

Volgens mij hadden ze nu moeten zeggen dat ze - samen als kartel - uit de regeringsonderhandelingen stappen. Maar met deze verklaring kunnen ze dit later nog doen...

Ja, ik ben er zo een die altijd nog wel ergens een sprankeltje hoop zie
Idd, ik heb ook nog hoop dat ze de nest doorschuiven aan didieeke.
Laat dan de eisen maar komen.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline  
Oud 9 november 2007, 13:50   #48
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is Vandeurzen die spreekt maar Leterme zwijgt. HIJ is het nochtans die de handdoek in de ring hoort te gooien omdat hij zijn verkiezingsbeloften niet mag waarmaken.
Toen Judas zijn dertig zilverlingen ontvangen had, hield hij ook geen persoonlijke persconferentie toen het misliep. Integendeel, hij trok zijn conclusies, kocht een strop en ging zich ophangen.
Oud 9 november 2007, 13:51   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Voor de 'Vlaamse Zaak' is het wel spijtig dat een grote Vlaamse partij (gedwongen) langs de zijlaan blijft staan...

Zou die partij nu in feite geen blok aan het been zijn van de 'Vlaamse Zaak'?
Chipie is offline  
Oud 9 november 2007, 13:51   #50
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Aan de vastberaden reactie te horen van Vandeurzen en De Wever kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat ...
Ik luister vooral naar de emotie die in zijn stem klonk, het was duidelijk, deze man staat onder enorme druk, er zat werkelijk een kikker in zijn keel.

Man wat moet dat leuk zijn!

Laatst gewijzigd door Ovidius : 9 november 2007 om 13:54.
Ovidius is offline  
Oud 9 november 2007, 13:52   #51
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Toen Judas zijn dertig zilverlingen ontvangen had, hield hij ook geen persoonlijke persconferentie toen het misliep. Integendeel, hij trok zijn conclusies, kocht een strop en ging zich ophangen.
Leterme is ook in geen velden te bespeuren.
rik47 is offline  
Oud 9 november 2007, 13:54   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De Franstaligen hebben inderdaad te weinig initiatieven genomen voor een onderhandelde oplossing.
De franstaligen hebben vanaf dag 1 de Vlamingen alleen laten worstelen met het probleem en nooit enige inspanning geleverd om tot een compromis te komen. Ik zie maar één uitzondering : Reynders en zijn federaal kiesdistrict. Dat heeft 24 uur geduurd. En waarom moest hij zonodig zijn ideetje via de pers bekend maken. Die poging was volgens mij niet ernstig te noemen.

Citaat:
Maar dat betekent niet dat Vandeurzen zijn handen nu in onschuld kan wassen. Na woensdag was er inderdaad een gebaar nodig van de Vlamingen om het vertrouwen te herstellen. Dat gebaar is er niet gekomen, wel integendeel.
Hoe kom jij daarbij zeg. De CD&V heeft vorstellen gemaakt over BHV. Die werden weggewuifd. De franstaligen wouden er zelfs niet over praten. Daarom is die stemming er gekomen. De franstaligen hadden dat perfect kunnen voorkomen door te zeggen dat zij bereid waren te praten op basis van de Vlaamse voorstellen. Zelfs dat was teveel gevraagd, en toch vind jij dat Vandeurzen een gebaar moet doen?

Je kan de CD&V slechts één ding verwijten en dat is dat ze zolang gewacht hebben. Dat varkentje had al maanden geleden gewassen kunnen worden. Ik beschouw leterme dan ook als een klungelaar eerste klas. Maar dat heeft niets met "gebaren" of "vertrouwen" te maken.

Citaat:
Als Vandeurzen het vertrouwen niet wil herstellen, moet hij consequent zijn en de regeringsvorming overlaten aan partijen die zich wel constructief wensen op te stellen.
Daar is inderdaad iets voor te zeggen. Mee eens.
Kaal is offline  
Oud 9 november 2007, 13:55   #53
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Leterme is ook in geen velden te bespeuren.
Hij is zijn speech aan het voorbereiden voor hij zijn opdracht terug aan de koning geeft. Ja ik ben hoopvol
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn

Laatst gewijzigd door godisanidiot : 9 november 2007 om 13:55.
godisanidiot is offline  
Oud 9 november 2007, 13:56   #54
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de partij van Milquet en Reynders bedoel je zeker?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 13:58   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik herinner mij dat een nietsnut , Yves Leterme ronkend kwam verklaren in de debatten vóór de stembusgang dat eindelijk eens betrouwbaarheid nodig was, dat eindelijk geloofwaardigheid zou komen, dat...... etc....
Ik herinner mij ook zo'n joenk.
Het schreef burgermanifesten waar dingen in stonden waarvoor hij later het VB liet vervolgen.

HIJ ging alles snel en efficiënt aanpakken, weet je nog?

Nieuwe politieke cultuur, weet je nog?

Afschaffing van de kabinetten en hen vervangen door bekwame ambtenaren, weet je nog?

Geen politieke benoemingen of cumuls meer, weet je nog?

Het referendum zou ingevoerd worden, weet je nog?

Er zou geen vreemdelingenstemrecht komen met de VLD, weet je nog?

Het succes van Verhofstadt's beleid mocht afgemeten worden aan het terugdringen van het VB, weet je nog?

Maar het was ZIJN partij die achteruit ging inplaats van het VB.

Van beleid kwam NIETS in huis.
Communaitaire spanningen, die waren er echter niet meer.
De Franstaligen hadden wél het judasgeld voor hun rotslecht onderwijs binnen waarmee Verhofstadt himself de fundamenten legde voor hun huidige non-gehuil.

Kan jij een stukske zeuren, man!
Oud 9 november 2007, 13:58   #56
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Hij is zijn speech aan het voorbereiden voor hij zijn opdracht terug aan de koning geeft. Ja ik ben hoopvol
In dat geval had hij het nodige respect verdiend, gisterenavond was HET moment daarvoor, maar wou waarschijnlijk te graag premier worden.
rik47 is offline  
Oud 9 november 2007, 13:59   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Leterme NU niet opstapt is het idd gedaan.
Leterme is ACW man. ACW is tegen verdere staatshervorming ... en dat is de vrijwel openlijke interne strijd die we meemaken momenteel

dat BdW dit momentum niet aangrijpt om de stekker uit te trekken is merkwaardig

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 november 2007 om 14:00.
Anna List is offline  
Oud 9 november 2007, 14:02   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Fijn, we zitten op dezelfde golflengte.

Ik hoop van harte dat de NVA haar unieke positie gebruikt om die commissie te torpederen.
Dat commissies gestuurd worden vanachter de schermen ligt trouwens nog vers in ieders geheugen.
Oud 9 november 2007, 14:02   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Is dit de verklaring die zonet is afgelegd? Dan is die grote bocht van Leterme misschien toch niet zo groot (of is hij ondertussen weer bijgedraaid).

Volgens mij hadden ze nu moeten zeggen dat ze - samen als kartel - uit de regeringsonderhandelingen stappen. Maar met deze verklaring kunnen ze dit later nog doen...

Ja, ik ben er zo een die altijd nog wel ergens een sprankeltje hoop zie
gewoon noodzakelijke 'spin' ... de bocht is genomen, het rund(Bdw) verzopen.
Anna List is offline  
Oud 9 november 2007, 14:05   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat BdW dit momentum niet aangrijpt om de stekker uit te trekken is merkwaardig
(Wan)hoop doet ook leven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be