Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2004, 00:42   #41
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watje

en mijn antwoord is: ....................... bevorderen!

Wat zegt dit over mijn denkvermogen en waarom?
dit zegt inderdaad veel over uw denkvermogen, het gebrek aan argumentatie is daarenboven schrijnend en verontrustend. Alleen iemand die z'n 5 zintuigen ontbreekt kan dezer dagen tot de conclusie komen dat een moslimscouts integratiebevorderend zou werken. Een moslimonderwijsnet of -scouts werkt gigantisch desintegrerend omdat het de apartheid nog meer promoot. Nu wacht ik op uw argument...
In Nederland bestaan geruime tijd moslimscholen, en daar ligt het percentage werkloosheid bij deze groep lager dan in België.

Indien iedereen het recht heeft vanuit zijn ideologie (christenen, kommunisten, ...) een jeugdbeweging op te richten, en moslims hebben dat recht niet, dan is er sprake van discriminatie.

Citaat:
nog een voorbeeldje: hoe kan een apart Islamonderwijsnet ooit allochtone jongeren kians geven op een goede voorbereiding voor de Belgische arbeidsmarkt? Het éne jaar loopt u in een betoging voor een apart net, het jaar nadien loopt u in een betoging om de "discriminatie" op de arbeidsmarkt aan te klagen en het feit dat de overheid te weinig inspanningen doet
Waarom zou dat niet kunnen? Als alle vakken er gegeven worden die nodig zijn om het betreffende diploma te halen?
Watje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 00:53   #42
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u lacht ermee veronderstel ik? ik heb ook heel wat kritiek op de ISraelische politiek, maar minstens evenveel op de Palestijnse. Wie komt er nu geloofwaaridger, objectiever en genuanceerder over? In dit conflict komt het geweld van beide kanten en het is een vicieuze cirkel: de Palestijnen voeren zelfmoordacties uit omwille van de bezetting, en de Israeli's bezetten omdat de Palestijnen zelfmoordacties plegen
Nee hoor. Ik vind dit onderwerp niet bepaald om te lachen.
De Palestijnen plegen zelfmoordacties uit zelfverdediging en pure wanhoop. Het is ook de enige manier om in de media te komen. Anders zou bijna niemand op de hoogte zijn van de systematische vernietiging van het Palestijnse volk. Maar blijkbaar maakt het niet veel verschil uit of de hele wereld het weet of niet.
Dit geeft u zelf eigenlijk al aan door te zeggen: wie kom geloofwaardiger over (is niet hetzelfde als geloofwaardiger zijn).

De houding van Europa (Europese regeringen) zou hier het verschil kunnen maken. Vandaar het belang van drukkingsgroepen binnen Europa.
Oud 24 februari 2004, 08:30   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

De AEL zijn fundamentalisten omdat Abou Jahjah
1) in zijn boek pleit voor de vernietiging (demagogisch woordgebruik) van Israël, op welke manier op,
Hij pleit voor het ontbinden van de staat Israël, niet voor de vernietiging noch deportatie van de Israëlische burgers. Israël daarentegen doet beide (vernietigen + deporteren) met de Palestijnse burgers. ;
Correctie: hij pleit voor de staat PALESTINA met een "ISLAMITISCHE" democratie waarin OOK Joden zouden mogen leven! (in een dhimmi-status zoals voorzien in de sharia)

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
3) hij ijvert voor een grote arabisch-islamitische natie in Europa, gegeven
dat ter plaatse duidelijk niet haalbaar is in de arabische staten, en hij dus hier maar uitprobeert. ...
... Nee, een idioot is hij zeker niet.
Volgens mij, pleit hij voor een politieke beweging voor de Europese Arabisch-islamitische minderheid. dit met twee doelen:
1. opkomen voor de rechten van die minderheid
2. de cultuur van deze minderheid te laten bloeien, hetgeen in de meeste Arabische landen inderdaad onmogelijk is, daar de bevolking onder de knoet gehouden wordt door dictators of fundamentalistische bewegingen die door het zogenaamde westen worden gesteund, met het oog op eigenbelang.
Een sterke politieke beweging kan dan op lange tetrmijn druk uitoefenen op de Europese politiek om democratische bewegingen in de Arabische wereld te steunen en zelfs te stimuleren.
Correctie: hij pleit voor één grote Arabische Islamitische NATIE :

Dit zou moeten leiden tot vestiging van een federale Arabische staat op alle Arabische bodem. Deze staat is het uiteindelijke doel van de nationale strijd van het Arabische volk. Arabische eenheid is ook de politieke oplossing voor het legitieme streven van etnische en taalkundige minderheden, die recht hebben op hun eigen zelfbestuurde regio's binnen de Arabische federatie.

De Arabische natie behoort tot de islamitische gemeenschap, de Ummah. De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn

http://www.arabeuropean.org/nederlands/aboutus.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 09:20   #44
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
De Palestijnen plegen zelfmoordacties uit zelfverdediging en pure wanhoop. Het is ook de enige manier om in de media te komen. Anders zou bijna niemand op de hoogte zijn van de systematische vernietiging van het Palestijnse volk.
hoezo ? Leg me nu eens uit waarom de palestijnen aan zelfverdediging (moeten) doen en hoe ze systematisch uitgeroeid worden ?
Oh ja, nog één vraag : wilt u bij de uitleg wel historisch correct zijn
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 12:51   #45
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

heel simpel : ze roeien zichzelf gewoon uit met die zelfmoordaanslagen.

Als in de media willen komen zijn daar andere manieren voor.

Ik wil een onafhankelijk Vlaanderen, moet ik daarvoor ook al onschuldige Walen gaan vermoorden... De Palestijnen hadden eenvoudigweg vreedzame manifestaties (sit-ins, blokkage van havens,... ) moeten organiseren in de jaren 60. Niet met bommen smijten want dan verlies je alle vorm van legimiteit (kijk naar de ETA)

Maar ja het zal dat 'warme' zuiderse karakter wel zijn dat een vreedzame oplossing uitsluit, nietwaar.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 13:25   #46
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Hello Mensen,

't Is toch wel godgeklaagd zeker !

Deze topic wil Yves Desmedt even "in het zonnetje" zetten, en quasi onmiddellijk trekken we naar de warme landen rond de Middellandse Zee !
Desmedt is bij mijn weten toch nog altijd géén moslim.

Alhoewel, ik kan de "deviatie" in deze topic zéér gemakkelijk begrijpen. Deze inwoner van Mechelen, de tweede grootste vuilbak van Vlaanderen ... iedereen volgt toch nog ... komt dus onvermijdelijk dagelijks in kontakt met arabieren. De man heeft in elk geval twéé karaktertrekken van zijn "getaande" medebewoners overgenomen :

- soms is hij zéér dom, en
- hij liegt !

De heer Desmedt is dé Hoofdredacteur bij de Morgen geweest. Inderdaad dé kwaliteitskrant ... In 2000 schoten hij en zijn krant een hoofdvogel af :

onze huidige Minister van de Fiscale Amnestie heeft een klandestiene rekening in Luxemburg !

Foto's en verslagen op de eerste blz. van de Morgen, moesten die bewering staven. Spijtig voor Desmedt en de Morgen bleek alles "vervalst en foutief" te zijn. En dergelijke fout, een dergelijke leugen, kost een journalist zijn kop !!! Begrijpelijk natuurlijk !

Wie de domme en leugenachtige Yves steunt mag Joost weten want plots waren er bij de Morgen 2(twee) hoofdredakteurs :

-de Hoofdredakteur Algemeen, en :
-de Hoofdredakteur Politiek : Yves Desmedt.

Oud 24 februari 2004, 17:55   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik vind dit onderwerp niet bepaald om te lachen.
De Palestijnen plegen zelfmoordacties uit zelfverdediging en pure wanhoop. Het is ook de enige manier om in de media te komen. Anders zou bijna niemand op de hoogte zijn van de systematische vernietiging van het Palestijnse volk. Maar blijkbaar maakt het niet veel verschil uit of de hele wereld het weet of niet.
Dit geeft u zelf eigenlijk al aan door te zeggen: wie kom geloofwaardiger over (is niet hetzelfde als geloofwaardiger zijn).
De houding van Europa (Europese regeringen) zou hier het verschil kunnen maken. Vandaar het belang van drukkingsgroepen binnen Europa.
een deel van die zelfmoordterroisten plegen inderdaad zelmoord omwille van de bezetting, dat gee ik ook toe. Zeggen dat ze dat doen uit pure "zelfverdediging" is pure bullshit, ik raad u aan om eens wat BBC-documentaires te zien over dit onderwerp. Zelfverdediging zijn de strijders van Al-Aqsa die Israelische tanks beschieten wanneer die Hebron of Jenin binnenrijden, en dat is allesbehalve gelijk aan opgeleid en gebrainwasht worden door Hamas om vervolgens met een dynamietgordel en zoveel mogelijk spijkers jezelf op te blazen in een bus vol schoolkinderen omdat een martelaar te worden met 70 maagden. Als u die nucance niet maakt ziet u de dingen compleet verkeerd
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 18:01   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die jonge moeder die een zelfmoordaanval pleegde deed het alvast niet om in een paradijs met 72 vrouwelijke maagden terecht te komen.

blijkbaar was het een manier om de familie-eer te redden nadat ze ergens een scheve schaats had gereden.
Enfin, haar man en haar schoonfamilie en haar kindertjes zullen nu wel maandelijks een toelage krijgen van Hamas veronderstel ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 februari 2004, 10:12   #49
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

Hij pleit voor het ontbinden van de staat Israël, niet voor de vernietiging noch deportatie van de Israëlische burgers. Israël daarentegen doet beide (vernietigen + deporteren) met de Palestijnse burgers. ;
Correctie: hij pleit voor de staat PALESTINA met een "ISLAMITISCHE" democratie waarin OOK Joden zouden mogen leven! (in een dhimmi-status zoals voorzien in de sharia)
Ja vanzelfspreken zal deze staat Palestina heten. De neutrale naam uit de Romeinse tijd, net zoals Belgica, Francia, Germania, enz ...
Dit geniet toch de voorkeur boven een naam die gekozen is uit godsdienstig fundamentalisme, zoals de naam Israel

Gen 15:18 Op dezelfde dag maakte de Heere een verbond met Abram, zeggende: Aan uw zaad heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af, tot aan die grote rivier, de rivier Frath

Gen 32:28 Toen zeide Hij: Uw naam zal voortaan niet Jakob heten, maar Israël, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

Volgens mij, pleit hij voor een politieke beweging voor de Europese Arabisch-islamitische minderheid. dit met twee doelen:
1. opkomen voor de rechten van die minderheid
2. de cultuur van deze minderheid te laten bloeien, hetgeen in de meeste Arabische landen inderdaad onmogelijk is, daar de bevolking onder de knoet gehouden wordt door dictators of fundamentalistische bewegingen die door het zogenaamde westen worden gesteund, met het oog op eigenbelang.
Een sterke politieke beweging kan dan op lange termijn druk uitoefenen op de Europese politiek om democratische bewegingen in de Arabische wereld te steunen en zelfs te stimuleren.
Correctie: hij pleit voor één grote Arabische Islamitische NATIE :

Dit zou moeten leiden tot vestiging van een federale Arabische staat op alle Arabische bodem. Deze staat is het uiteindelijke doel van de nationale strijd van het Arabische volk. Arabische eenheid is ook de politieke oplossing voor het legitieme streven van etnische en taalkundige minderheden, die recht hebben op hun eigen zelfbestuurde regio's binnen de Arabische federatie.

De Arabische natie behoort tot de islamitische gemeenschap, de Ummah. De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn

http://www.arabeuropean.org/nederlands/aboutus.html
So what??? wat is het verschil met een federale Europese staat op Europese bodem?. Trouwens in Europa staan we zelfs nog niet zover dat etnische en taalkundige minderheden recht hebben opzelfbestuurde regio's, isn't it?

... en wat de islamitische eenheid betreft: dat is een ideologische verbondenheid, die ertoe zou leiden dat deze Arabische natie bv. de Tsjetsjenen zou steunen tegen de Russische onderdrukking (Poetain, Poetain, ... )
Net zoals VS en Europa (zouden moeten) ideologisch verbonden zijn door de principes van de mensenrechten (ontwikkeld vanuit christelijke cultuur).
Oud 25 februari 2004, 10:22   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what??? wat is het verschil met een federale Europese staat op Europese bodem?.
Wat is alle arabisch bodem? Weet jij w�*�*r dat zou kunnen liggen?

Europa = sinds eeuwen bewoond door Europeanen, en niet door arabieren als ik me niet vergis.

Wat willen arabieren dan in Europa één grote Arabische NATIE komen stichten?

Oud 25 februari 2004, 10:30   #51
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Hello Mensen,

't Is toch wel godgeklaagd zeker !

Deze topic wil Yves Desmedt even "in het zonnetje" zetten, en quasi onmiddellijk trekken we naar de warme landen rond de Middellandse Zee !
Desmedt is bij mijn weten toch nog altijd géén moslim.
Geen moslim maar wel uiterst islamofoob!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Wie de domme en leugenachtige Yves steunt mag Joost weten want plots waren er bij de Morgen 2(twee) hoofdredakteurs :

-de Hoofdredakteur Algemeen, en :
-de Hoofdredakteur Politiek : Yves Desmedt.

Wie zou nu iemand steunen die islamofobe propaganda voert, in een krant die door de lezers (die precies niet goed doorhebben dat onze samenleving veranderd is buiten 20 jaar geleden) als links wordt beschouwd?. M.a.w. wie heeft er alle belang bij dat "linkse" personen beetje per beetje islamofoob geïndoctrineerd worden?
Zou het niet dezelfde groep zijn die door de partij waar u reklame voor maakt, wordt doodgeknuffeld in Antwerpen?
Oud 25 februari 2004, 10:58   #52
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een deel van die zelfmoordterroisten plegen inderdaad zelmoord omwille van de bezetting, dat gee ik ook toe. Zeggen dat ze dat doen uit pure "zelfverdediging" is pure bullshit, ik raad u aan om eens wat BBC-documentaires te zien over dit onderwerp. Zelfverdediging zijn de strijders van Al-Aqsa die Israelische tanks beschieten wanneer die Hebron of Jenin binnenrijden, en dat is allesbehalve gelijk aan opgeleid en gebrainwasht worden door Hamas om vervolgens met een dynamietgordel en zoveel mogelijk spijkers jezelf op te blazen in een bus vol schoolkinderen omdat een martelaar te worden met 70 maagden. Als u die nucance niet maakt ziet u de dingen compleet verkeerd
Zo zag ik een documentaire getiteld "Jenin, Jenin". De hele infrastructuur rond was Jenin vernietigd, zodat je er enkel te voet kon komen. Journalisten zitten liever in een luxehotel in Tel Aviv te wachten op een mededeling van een regerinsafgevaardigde. De makers van de documentaire moesten een halve dag te voet + karretje door ezel getrokken (apparatuur), om ons de waarheid te kunnen tonen over de 50 doden, aanvallen op verpleegster, op ambulance, bom door dak van ziekenhuis, die zuurstofbevoorrading vernielde ... Misselijkmakende genocidestijl!

Nu loopt er een gerechtelijke procedure tegen het vertonen van deze documentaire, wegens antisemitisme!!! Zo gaat dat en hoe jezelf tegen zo'n goed georganiseerde moordmachine (een groot percentage van het budget ontwikkelingshulp van de VS gaat er naartoe!!!) te verdedigen? Als je niet eens het recht hebt om wapens te kopen?
Oud 25 februari 2004, 11:03   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Watje, ik heb het gevoel dat je heel goed weet wat die 500.000 palestijnse vluchtelingen meemaken.

Heb je er ook enig idee van hoe het vergaan is met die 500.000 Arabische Joden die naar israel gevlucht zijn? Zitten die daar ook nog steeds in kampen? of werden die gewoon in de Israelische maatschappij opgenomen?

Oud 25 februari 2004, 11:09   #54
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Citaat:
Zo zag ik een documentaire getiteld "Jenin, Jenin". De hele infrastructuur rond was Jenin vernietigd, zodat je er enkel te voet kon komen. Journalisten zitten liever in een luxehotel in Tel Aviv te wachten op een mededeling van een regerinsafgevaardigde. De makers van de documentaire moesten een halve dag te voet + karretje door ezel getrokken (apparatuur), om ons de waarheid te kunnen tonen over de 50 doden, aanvallen op verpleegster, op ambulance, bom door dak van ziekenhuis, die zuurstofbevoorrading vernielde ... Misselijkmakende genocidestijl!

Nu loopt er een gerechtelijke procedure tegen het vertonen van deze documentaire, wegens antisemitisme!!! Zo gaat dat en hoe jezelf tegen zo'n goed georganiseerde moordmachine (een groot percentage van het budget ontwikkelingshulp van de VS gaat er naartoe!!!) te verdedigen? Als je niet eens het recht hebt om wapens te kopen?
Als uw zus haar lichaam door spijkers en TNT uit elkaar gerukt zou worden op de vrijdagsmarkt zou je wel anders piepen. Alhoewel ik begrijp dat de AL-aqsa-brigades milities oprichten om tegen de militaire bezeting te vechten natuurlijk. Ik wil alleen maar zeggen dat Abou jahjah al goed bezig met het importeren van dit conflict dat het onze niet is, en het ook niet moet worden! einde discussie, eigen sores eerst oplossen, of is dat teveel gevraagd mss?
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2004, 11:10   #55
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Als in de media willen komen zijn daar andere manieren voor.

Niet met bommen smijten want dan verlies je alle vorm van legimiteit (kijk naar de ETA)
Ben het volledig eens met deze punten uit je repliek.

Maar er is ook nog iets anders: er moet ook druk uitgeöefend worden op de Israëlische burgers. Ze mogen niet vergeten dat hun regering een genocide aan het plegen is op de autochtone bevolking.

De Israëlische burgers zijn net zoals alle andere burgers, in die zin dat er maar weinigen zijn die zich diepgaand voor geschiedenis en internationale politiek interesseren.

Als ze het geweld beu zijn kunnen ze beginnen met niet te stemmen op racistische provocateurs.
Oud 25 februari 2004, 11:25   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zijn de arabische joden in Israel nu autochtoon of allochtoon?

Oud 25 februari 2004, 14:30   #57
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Arabische joden, Belgische joden, Ethiopische joden, Russische joden, ...

... veranderen niets aan het feit dat de Palestijnen autochtoon zijn in Palestina, evenals de Palestijnse joden, aren't they?
Oud 25 februari 2004, 15:01   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arabische joden, Belgische joden, Ethiopische joden, Russische joden, ...

... veranderen niets aan het feit dat de Palestijnen autochtoon zijn in Palestina, evenals de Palestijnse joden, aren't they?
En waarom zijn al die 500.000 arabischeJoden dan gaan vluchten uit de arabische landen?

Waarom werden de 500.000 palestijnse arabieren (nee PALESTINA BESTOND NIET!!!) dan niet gewoon opgenomen in de rest van het Jordaanse gebied waar het toe behoorde? Wat is in feite "ARABISCHE grond"?
Enig idee?

Waarom wil het AEL een ARABISCHE STAAT op ARABISCHE GROND in Europa enerzijds en waarom ontkennen ze de souvereiniteit van nationale staten anderzijds?

Waarom is de islamitische Ummah enerzijds verheven boven de nationale territoria BEHALVE in het niet-bestaande Palestina?

Oud 25 februari 2004, 19:34   #59
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/nieuws/buite...004_008&Snel=1

Lap, 't is weer van da ...
Oud 25 februari 2004, 19:40   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

hij heeft zijn zwarte voorpagina al besteld voor maandag 14 juni 2004

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be