Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Leterme zou er beter aan doen zijn ontslag aan de koning aan te bieden
Ja 17 68,00%
Neen 5 20,00%
Ik weet het niet, geen idee, ik twijfel ... 3 12,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 november 2007, 21:48   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Burgemeester van Wezembeek gehoord?

Weeral?

Het is je ook al gezegd maar jij bent aan je frankiljonse kant blijkbaar stokdoof en stekeblind: Je famililid IS nog niet tot burgemeester benoemd.
Oud 10 november 2007, 21:52   #42
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Burgemeester van Wezembeek gehoord?

Zegt nu al dat hij de wetten van de Vlaamse regering niet meer zal eerbiedigen.

Nu is dat nog blufpoker; maar als het VL echt onafhankelijk wordt...
Zal hij dubbelk zo rap op zijn plaats gezet worden... of eigenlijk van zijn plaats verwijderd worden...

.
Eddy B is offline  
Oud 10 november 2007, 21:52   #43
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Weeral?

Het is je ook al gezegd maar jij bent aan je frankiljonse kant blijkbaar stokdoof en stekeblind: Je famililid IS nog niet tot burgemeester benoemd.
ook al juist

.
Eddy B is offline  
Oud 10 november 2007, 22:05   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van entousiasme overlopen, bedoel je?

Ja hoor! Er is alle reden voor al zullen er ook nog heel wat onaangename dingen gebeuren voor het zover is.

Ikzelf blijf er rustiger bij omdat ik al enkele jaartjes eerder 'zag' dat in 2007 de laatste federale verkiezingen zouden plaatsvinden.
jamaar, ik heb het je gisteren al gezegd: uw kristallen bol is blijkbaar van betere kwaliteit dan de mijne.

en mijn karakter hé! blijkbaar stop ik ook met vechten voordat het vechten begint zei ooit mijn baas. Nou - als ik de zaken kan inschatten die sowieso gingen gebeuren, dan dacht die pipo toch niet dat ik me nog voor het hoofd ging laten schieten zeker?

Enfin, even terug op Schiltz: ineens kom ik tot het besef dat ZONDER zijn miskleun (het Egmontpact), we misschien NOOIT in dit stadium hadden geraakt? Dan hadden we alles maar netjes blijven slikken en blijven betalen en blijven doen alsof 1830 "onze LIBERTE" betekende, zoals nu les wallons denken dat la belgique voor hun "la liberté" is.

Ik zal mijn woorden dan toch moeten inslikken en mijn spijt verklaren dat hij nu nèt moet overleden zijn zonder het nog te kunnen meemaken.

Nu begin ik me wreed schuldig te voelen Hugo!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 november 2007 om 22:08.
circe is offline  
Oud 10 november 2007, 22:18   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ach rudy toch! wie is hier anti-waal? welke linkiewinkie heeft je dit nu weer door je strot geduwd?

Niemand is hier anti-waal! Iedereen wil gewoon dat de WAAL gewoon de WAAL IS (en vooral WORDT) en géén afhankelijke sukkelaar die van la belgique son argent moet krijgen!

Vraagje: je hebt twee kinderen:

de ene voed je op als waal, de andere als vlaming.

Welke is de sukkelaar?
Goed dan. Wat is dan het verschil in opvoeding tussen die van de waal en die van de Vlaming ?

Gisteren zag ik "de weg naar Mekka", een uitzending van en met Jan Leyers. In Libanon komen Christenen, Moslims en Joden blijkbaar beter overeen dan Walen en Vlamingen binnen onze regio.

Heb je dan echt geen Waalse vrienden of vriendinnen ?

Er zijn meningsverschillen tussen regio's. Ze kunnen worden opgelost. Maar niet door radicaal optreden a la nva of fdf;

Waar halen wij het recht vandaan, om net als jij, een onderscheid te maken tussen wel of geen sukkelaars op een zakdoekgroot terrein ?

Leef jij dan echt zo op een eiland ?
Rudy is offline  
Oud 10 november 2007, 22:23   #46
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Da mag blijkbaar nie hé Circe. Je kan de koning der Belgen toch niet verwijten de cohesie te verdedigen ?

Weet je. Aan de afgrond zullen de twee partijvoorzitters van het kartel cd&v/nv-a kunnen verkondigen dat ze alles hebben gedaan om hun electoraat te plezieren.
En de formateur. Welja, die zal zich schikken naar de wens van de voorzitter.

En dan. cd&v en nv-a dood en begraven. Retour naar paars. nv-a opgeslorpt door LDD. VB wortd een minderheid.

Blauw en rood kijkt ernaar en ziet dat het goed is.
zolang cd&v/nv-a voet bij stuk houden blijft het vertrouwen in het kartel en gaan ze zeker niet dood en begraven worden.wanneer ze dat doen zie ik nog een groter succes in 2009.
Oud 10 november 2007, 22:27   #47
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wel. Daar valt dus over te praten.

Denk je dat de impact van de EU en ons koningshuis op het behoud van België te onderschatten is ?

Nogmaals. Als Vlaanderen eenzijdig kiest voor een splitsing dan blijft België bestaan maar dan enkel samengesteld uit het Waals en het Brussels hoofdstedelijk gewest.
de wil van de bevolking zal de doorslag geven,en niet de EU of het koningshuis.waarom zou het brussels gewest bij belgie blijven?
Oud 10 november 2007, 22:28   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De meerderheid ziet Leterme dus niet zitten. Niet noodzakelijk de fout van Leterme zelf. Een formateur is ook maar een product van z'n partij tenzij z'n naam verhofstadt is.

14 hebben ondertussen "ja" gestemd. 3 op "neen".

Niet ieder heeft ondertussen met tekst gereageerd. Toch niet de "ja"-stemmers.

Is er schrik voor vrije meningsuiting en publique ?

2009 wordt een very good year.
Rudy is offline  
Oud 10 november 2007, 22:30   #49
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
de wil van de bevolking zal de doorslag geven,en niet de EU of het koningshuis.waarom zou het brussels gewest bij belgie blijven?
Ga eens naar Bruxelles en vraag het daar eens,
je zult niet veel tijd verliezen want na een klein uurtje zal het je duidelijk zijn.
straatrue is offline  
Oud 10 november 2007, 22:32   #50
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weeral?

Ja, sorry, op papier heb je gelijk; maar ik denk dat de FR inwoners hem daar zullen aanspreken als monsieur le bourgemestre.
straatrue is offline  
Oud 10 november 2007, 22:40   #51
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
Als de wil van de bevolking de doorslag geeft, kiezen Brussel en de rand nooit voor Vlaanderen. De rol van de EU zou ik evenmin onderschatten. Het gaat niet enkel om de hoofdstad van Europa, maar ook om het falen van een staatsvorm die gebaseerd is op consensus zoals het Europese model. Als iedereen in Europa gaat bekvechten zoals Vlamingen en Franstaligen eindigen we in de middeleeuwen.
Superlux is offline  
Oud 10 november 2007, 22:40   #52
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, sorry, op papier heb je gelijk; maar ik denk dat de FR inwoners hem daar zullen aanspreken als monsieur le bourgemestre.
Maar niet lang meer dus.

.
Eddy B is offline  
Oud 10 november 2007, 22:41   #53
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Blijkbaar wil een kleine meerderheid van de Fransen de Walen erbij nemen.
http://www.lejdd.fr/sondages/70.html
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

10% Tout �* fait favorable

44% Plutôt favorable

23% Pas du tout favorable

18% Plutôt pas favorable

5% Ne se prononce pas

Merkwaardige commentaren bij deze peiling (van Waalse lezers van Le Journal de Dimanche):

Tegen aansluiting bij Frankrijk:
"Ïl vaut mieux lire cela que d'être aveugle
Ce genre de sondage est l'exemple même de l'égocentrisme français qui pense qu'un peuple voisin pourrait avoir intérêt �* le rejoindre. Il n'existe en Wallonie aucune envie de devenir français. La Wallonie n'a jamais été française sinon durant une brève période d'occupation sous Napoléon. En Wallonie, Waterloo est considéré comme une victoire et non comme une défaite.
"

Voor:
"Enfin, la question est posée!
Il faut y croire! Déj�* en 1945 au Congrès Wallon de Liège, une majorité s'était prononcée pour le retour de la Wallonie �* la France. Ce serait une chance historique �* saisir! Les Wallons rejoindraient une grande communauté de langue et de culture et cesseraient d'être exposés en permanence au mépris de la majorité des politiques flamands. La France verrait son territoire s'agrandir pacifiquement et atteindrait une dimension proche de celle d'autres grands pays européens. C'est le voeu de nombreux Wallons d'être réunis �* la France. P.S. Waterloo est bien sûr une défaite pour nous aussi. A Liège, nous fêtons le 14 juillet avec enthousiasme...
"

Het is in Vlaanderen te weinig bekend hoe grootscheeps de Franse nationale feestdag in Luik gevierd wordt: vuurwerk, toespraken van de consul enz In Vlaanderen bestaat nergens een vergelijkbare viering van een buitenlands nationaal feest. Die Luikse viering van 14-07 wordt trouwens ook door de provincie Luik gesponsord.

Het zou voor Frankrijk wel heel symbolisch zijn indien ze Waterloo binnen hun grenzen zouden krijgen, op deze manier.

Bij de Nederlanders:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 10 november 2007 om 22:42.
Jos Verhulst is offline  
Oud 10 november 2007, 22:43   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens naar Bruxelles en vraag het daar eens,
je zult niet veel tijd verliezen want na een klein uurtje zal het je duidelijk zijn.
Inderdaad. Brusselaars hebben niets tegen Vlamingen. Waarom zouden ze ?

Wie het meest polariseert heeft volgens mij nog geen voet in Brussel gezet.
Rudy is offline  
Oud 10 november 2007, 22:44   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Blijkbaar wil een kleine meerderheid van de Fransen de Walen erbij nemen.
http://www.lejdd.fr/sondages/70.html
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

10% Tout �* fait favorable

44% Plutôt favorable

23% Pas du tout favorable

18% Plutôt pas favorable

5% Ne se prononce pas

Merkwaardige commentaren bij deze peiling (van Waalse lezers van Le Journal de Dimanche):

Tegen aansluiting bij Frankrijk:
"Ïl vaut mieux lire cela que d'être aveugle
Ce genre de sondage est l'exemple même de l'égocentrisme français qui pense qu'un peuple voisin pourrait avoir intérêt �* le rejoindre. Il n'existe en Wallonie aucune envie de devenir français. La Wallonie n'a jamais été française sinon durant une brève période d'occupation sous Napoléon. En Wallonie, Waterloo est considéré comme une victoire et non comme une défaite."

Voor:
"Enfin, la question est posée!
Il faut y croire! Déj�* en 1945 au Congrès Wallon de Liège, une majorité s'était prononcée pour le retour de la Wallonie �* la France. Ce serait une chance historique �* saisir! Les Wallons rejoindraient une grande communauté de langue et de culture et cesseraient d'être exposés en permanence au mépris de la majorité des politiques flamands. La France verrait son territoire s'agrandir pacifiquement et atteindrait une dimension proche de celle d'autres grands pays européens. C'est le voeu de nombreux Wallons d'être réunis �* la France. P.S. Waterloo est bien sûr une défaite pour nous aussi. A Liège, nous fêtons le 14 juillet avec enthousiasme..."

Het is in Vlaanderen te weinig bekend hoe grootscheeps de Franse nationale feestdag in Luik gevierd wordt: vuurwerk, toespraken van de consul enz In Vlaanderen bestaat nergens een vergelijkbare viering van een buitenlands nationaal feest. Die Luikse viering van 14-07 wordt trouwens ook door de provincie Luik gesponsord.

Het zou voor Frankrijk wel heel symbolisch zijn indien ze Waterloo binnen hun grenzen zouden krijgen, op deze manier.

Bij de Nederlanders:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
Waarom zit jij nog te zeveren over Fransen ? we zijn over België bezig.
Rudy is offline  
Oud 10 november 2007, 22:49   #56
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Als de wil van de bevolking de doorslag geeft, kiezen Brussel en de rand nooit voor Vlaanderen. De rol van de EU zou ik evenmin onderschatten. Het gaat niet enkel om de hoofdstad van Europa, maar ook om het falen van een staatsvorm die gebaseerd is op consensus zoals het Europese model. Als iedereen in Europa gaat bekvechten zoals Vlamingen en Franstaligen eindigen we in de middeleeuwen.
Rationeel lijkt me het gelijktijdig doorvoeren van twee maatregelen:

(1) directe stopzetting van alle transfers
(2) bindende referenda op gelijke wijze doorgevoerd in alle (deel)gemeenten van heel België, waarbij de burgers mogen kiezen bij welk gebied ze willen aansluiten: Vlaanderen, Wallonië, Brussel, of andere gebieden (bv. een buurland, of een ander autonoom gebied).

Indien de uitslagen hiervan dan gerespecteerd worden lijkt het me dat met een schone lei kan voortgeboerd worden.

En voor de rest:
- hoe minder EU hoe beter
- hoe kleiner en zelfstandiger de staten hoe beter
- hoe meer scheiding tussen politiek en economie, hoe beter
Oud 10 november 2007, 22:52   #57
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Rationeel lijkt me het gelijktijdig doorvoeren van twee maatregelen:

(1) directe stopzetting van alle transfers
(2) bindende referenda op gelijke wijze doorgevoerd in alle (deel)gemeenten van heel België, waarbij de burgers mogen kiezen bij welk gebied ze willen aansluiten: Vlaanderen, Wallonië, Brussel, of andere gebieden (bv. een buurland, of een ander autonoom gebied).

Indien de uitslagen hiervan dan gerespecteerd worden lijkt het me dat met een schone lei kan voortgeboerd worden.

En voor de rest:
- hoe minder EU hoe beter
- hoe kleiner en zelfstandiger de staten hoe beter
- hoe meer scheiding tussen politiek en economie, hoe beter
Ja, en borgerokko bij marokko...
Dag jan!

.
Eddy B is offline  
Oud 10 november 2007, 22:54   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed dan. Wat is dan het verschil in opvoeding tussen die van de waal en die van de Vlaming ?
Misschien helpt het als je eens een mijnstreek gaat bekijken in Limburg en eentje in Wallonië?

Limburg was achtergesteld gebied. Iets dat je niet van Wallonië kunt zeggen. De twee hadden niet alleen hun koolmijnen gemeen, ze grenzen ook aan elkaar en het zijn allebei bosrijke gebieden.
In Limburg gingen de mijnen ook dicht.

Je hoeft maar met de trein door Limburg en Wallonië te rijden om het verschil te zien. In Limburg lachen de goed onderhouden mijnwerkershuisjes, leuke privéwoningen en nette straten je toe. In Wallonië is het al grauwheid en grijsheid als je door de mijnstreken rijdt.

Er MOET een verschil zijn in cultuur, opvoeding en attitude anders is dus verschil in gebieden die zoveel met elkaar gemeen hebben (op de taal na) niet te verklaren!

Mijn kinderen werken allemaal, alsook hun partners. Ze bezitten alledrie de hoop bakstenen dien men 'huis' noemt en waarmee ze niet in hun maag wilden blijven zitten.
In de Waalse mijnstreken zijn er families die al drie generaties niet hebben gewerkt.

Mijn Limburgse vader moest nog naar Brussel om (in het frans!) voor kleermaker te studeren. Toen dat beroep wegens de opkomst van de confectie overbodig werd fietste mij vader zes dagen per week (ook nog de zaterdag toen!) 60 kilometer om in de mijn van Zolder te gaan werken. Later verhuisde hij ernaartoe omdat dit niet vol te houden was.
Ons is geleerd niets voor niets te krijgen maar om te werken als we vooruit willen. Desnoods elders. Als het moet verhuizen we ervoor.

D�*t is wat Circe bedoelt!
Oud 10 november 2007, 22:55   #59
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Kuch kuch, De rand is toch nog altijd grotendeels Nederlandstalig hoor!

Welke EU bedoel je? Die van regeringsleiders die zelf separatistische bewegingen in eigen land hebben? Die van een Commissielid die benoemt is door de regering? Of die van een Catalaanse MEP? Dé EU bestaat niet hierin.

Verder is er een ENORM verschil tussen België en de EU. 'Solidariteit' zoals in België zou onaanvaardbaar zijn in de EU. Meer nog, elke Europeaan met een beetje hersenen zou moeten inzien dat het uiteenvallen van België net een triomf is van Europa. De Europese staten zijn nu zo dicht naar elkaar gegroeid, voor de Burger zijn de grenzen zo vaag geworden dat de oude staten die delen van hun bevolking onderdrukten weggesmeten kunnen worden.

Europa zal helemaal niet ingrepen, zelfs niet die regeringsleiders die het zelfde voor hun eigen land vrezen. Ze zullen enkel zekerheid en kalmte willen. En die komt er door zich er zo snel mogelijk bij neer te leggen.
vooruit is offline  
Oud 10 november 2007, 22:56   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel verdorie! Ben je wéér aan het dénken inplaats van zeker te weten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be