Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 17:19   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Ik doe het op zijn Vlaams, ik roep dat ik een meerderheid heb en doe rustig mijn ding !
dus ge gaat het ook zelf betalen?

be my guest
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 18:39   #42
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wat een onzin, Limburg een succesverhaal. De mensen daar moeten honderden km rijden per week om aan werk te raken in Brussel of Antwerpen. Als u kijkt naar netto aantal jobs wat ze natuurlijk niet durven uitgeven zal u zien dat de waarheid anders is.
En we zullen dan ook maar meteen zwijgen over alle schandalen binnen het LRM.
Ik vrees dat u onzin uitkraamt!
Zullen we eens de cijfers er bij halen van het nationaal bureau der statistieken?

http://statbel.fgov.be/studies/thesis_nl.asp?n=186

Er wordt gewoon de vloer aan geveegd met uw commentaar!
Limburg is de laatste 7 jaar de sterkste groeier, zowel op economisch als sociaal gebied! Ze kunnen zelfs betere cijfers voorleggen dan het gemiddelde in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 november 2007 om 18:42.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 18:48   #43
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zullen we eens de cijfers er bij halen van het nationaal bureau der statistieken?

.

Omdat het aantal werkenden en de beroepsbevolking (demografie) in het voorbije decennium toch nog relatief sterker groeide dan Vlaanderen en de werkgelegenheid geen hiermee gelijke tred hield, blijft de werkloosheid in Limburg zorgen baren. Limburg telde eind december 2004 16,5% van de niet-werkende werkzoekenden. Opmerkelijk is dat het aantal werkenden in Limburg tussen 1997 en 2002 sterker gestegen is (+8,3%) dan in Vlaanderen (+4,5%). Recent is er echter terug een stijging van de werkloosheid.

Laatst gewijzigd door De Waal : 12 november 2007 om 18:49.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 18:51   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Omdat het aantal werkenden en de beroepsbevolking (demografie) in het voorbije decennium toch nog relatief sterker groeide dan Vlaanderen en de werkgelegenheid geen hiermee gelijke tred hield, blijft de werkloosheid in Limburg zorgen baren. Limburg telde eind december 2004 16,5% van de niet-werkende werkzoekenden. Opmerkelijk is dat het aantal werkenden in Limburg tussen 1997 en 2002 sterker gestegen is (+8,3%) dan in Vlaanderen (+4,5%). Recent is er echter terug een stijging van de werkloosheid.
Iets verder (na 2003) staat dat de opgang verder werd gezet.
Maar in die periode was er overal een terugval. In 2002 was er een malaise op de arbeidsmarkt.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 november 2007 om 18:51.
Oud 12 november 2007, 19:01   #45
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Dat is nog altijd een 912.5€ per jaar en een 77.5€ per maand. Voor nogal wat mensen is 77.5€ méér of minder het verschil tussen wél en niet rondkomen per maand. En die 2.5€, dat is per persoon hé. Niet per werkende Vlaming. Dus nemen we aan dat er 3 miljoen werkende Vlamingen zijn. Elke werkende Vlaming geeft elke dag 5€ per dag af aan Wallonië. Dat komt overeen met ± drie kwartier werken per dag.
Valt nog heel goed mee.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:58   #46
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Limburg is de laatste 7 jaar de sterkste groeier, zowel op economisch als sociaal gebied! Ze kunnen zelfs betere cijfers voorleggen dan het gemiddelde in Vlaanderen.
Maar wat een verschil in werkloosheid tussen mannen en vrouwen. Limburgers ik zou zeggen, alle vrouwen buiten. De luiaarden seg !!!
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:17   #47
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Valt nog heel goed mee.
De oorlog in Afghanistan en Irak valt nog beter mee met jouw redenatie.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:20   #48
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar wat een verschil in werkloosheid tussen mannen en vrouwen. Limburgers ik zou zeggen, alle vrouwen buiten. De luiaarden seg !!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Hoe veel keer gaat die belachelijke zever nog terug komen.
Het draait helemaal niet om solidair te zijn. Maar tonnen geld eisen, die verkwisten, dan nog meer vragen om vervolgens de schenker voor racist uit te schelden; dát is waar het om gaat.
En dan zwijgen we nog over het politieke labyrint, inefficiëntie van de overheid en verfransing van de Vlaamse rand rond Brussel.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 22:53   #49
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Verkwisten zoals mmmmmm laat ons zeggen de ring rond Antwerpen opnieuw openbreken om misschien een vierde baanvak te maken, zoiets ?

Of is verkwisten echt een pure Waalse aangelegenheid misschien ?
Oud 12 november 2007, 23:19   #50
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik doe het op zijn Vlaams, ik roep dat ik een meerderheid heb en doe rustig mijn ding !
je doet het op zijn waals en hebt een minderheid.
Oud 13 november 2007, 09:01   #51
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Wie heeft er nu gelijk??
Abafim kwam al tot een gelijkaardig resulaat. Ik vind dat je precies doet alsof je het warm water hebt uitgevonden.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 09:08   #52
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vrees dat u niet kan lezen. Namelijk in uw artikel staat niet waar de limburgers gaan werken.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 09:43   #53
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u niet kan lezen. Namelijk in uw artikel staat niet waar de limburgers gaan werken.
Een sterk groeiende economie, en 28% van de bedrijventerreinen liggen in Limburg. Een duidelijk teken dat de werkgelegenheid in Limburg een mager beestje is...
Oud 13 november 2007, 09:55   #54
santos
Minister

Standaard

min alle jobs die er verloren gegaan zijn.
Die van de n-va gebruiken ook maar de cijfers van de blauw als het hun uitkomt precies.
Maar als het is om op verhofstadt te kappen dan vinden ze wel ineens de zaken die ervan af moeten.
Oud 13 november 2007, 10:04   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
min alle jobs die er verloren gegaan zijn.
Die van de n-va gebruiken ook maar de cijfers van de blauw als het hun uitkomt precies.
Maar als het is om op verhofstadt te kappen dan vinden ze wel ineens de zaken die ervan af moeten.
Je bent op uwe bek gegaan! Als ik U was zou ik het nu efkes afdruipen, want je maakt uzelf belachelijk.
Oud 13 november 2007, 10:06   #56
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Je bent op uwe bek gegaan! Als ik U was zou ik het nu efkes afdruipen, want je maakt uzelf belachelijk.
U kan nog steeds niet lezen hoor, ik had het over netto jobs u heeft het over bedrijven. 2 totaal verschilllende aspecten in de economie.
Als ik zou moeten afdruipen nu dan had jij al lang in de vergeetput moeten zitten.
Maar zoals ik al verwacht had, buiten wat links kan u zich niet verdedigen.
Oud 13 november 2007, 10:11   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan nog steeds niet lezen hoor, ik had het over netto jobs u heeft het over bedrijven. 2 totaal verschilllende aspecten in de economie.
Als ik zou moeten afdruipen nu dan had jij al lang in de vergeetput moeten zitten.
Maar zoals ik al verwacht had, buiten wat links kan u zich niet verdedigen.
Netto jobs? Wie bezetten die bedrijven dan? Kabouters?
Oud 13 november 2007, 10:15   #58
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Netto jobs? Wie bezetten die bedrijven dan? Kabouters?
Precies uitgegleden dat u zo'n vraag moet stellen. Zie maar dat jij niet op je bek gaat.
Oud 13 november 2007, 10:25   #59
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heel de discussie over werkloosheid is zinloos. In Limburg veel meer vrouwen dan mannen, in Antwerpen de meeste werklozen maar wel netjes "verdeelt" als het om gender gaat. in Vlaams Brabant zijn dan de hoger geschoolden weer de pineut,...

Daarom kan je wtee dingen doen :

1. Blijven regionaliseren tot in het oneindige want die verschillen zijn waarschijnlijk terug te vinden tot bij U in de straat
2. één iemand die de portefeuille beheerst en enkel geld uitgeeft daar waar het nodig is en wat het nodig is.

Vele kiezen voor het eerste met de vraag naar een staatshervorming maar weinige willen zien dat dit de "misbruiken" enkel meer en meer in de hand werkt en dat het veel makkelijker is om één iemand "verantwoordelijk" te stellen voor een falend beleid.
Oud 13 november 2007, 10:40   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel de discussie over werkloosheid is zinloos. In Limburg veel meer vrouwen dan mannen, in Antwerpen de meeste werklozen maar wel netjes "verdeelt" als het om gender gaat. in Vlaams Brabant zijn dan de hoger geschoolden weer de pineut,...

Daarom kan je wtee dingen doen :

1. Blijven regionaliseren tot in het oneindige want die verschillen zijn waarschijnlijk terug te vinden tot bij U in de straat
2. één iemand die de portefeuille beheerst en enkel geld uitgeeft daar waar het nodig is en wat het nodig is.

Vele kiezen voor het eerste met de vraag naar een staatshervorming maar weinige willen zien dat dit de "misbruiken" enkel meer en meer in de hand werkt en dat het veel makkelijker is om één iemand "verantwoordelijk" te stellen voor een falend beleid.
Hebt u liever dat anderen verantwoordelijk dan zijn?
Zonder verantwoordelijkheid van de bestuurders, is geen correct en efficiënt beleid mogelijk. Wat momenteel in Wallonië gebeurt, is nergens in Europa te bespeuren! Dit komt volledig doordat Waalse politici nooit moeten opdraaien voor hun perversiteiten.

De reden waarom Vlaanderen niet moet worden opgesplitst, is omdat geen enkele streek in Vlaanderen blijk geeft zijn verantwoordelijkheid niet te willen opnemen. Alle Vlaamse steden werken aan regionale samenwerkingsverbanden voor economische ontwikkeling en tewerkstelling. Dit is in Wallonië spijtig genoeg niet het geval.
Dit komt door de verticale partijstructuren in Vlaanderen, waardoor Plaatselijke baronieën minder kans maken aan clientelisme te doen. Partijen staan in Vlaanderen onder nauw toezicht door het partijbestuur, en partijraad.
In Wallonië is dit echter niet het geval. In Wallonië kunnen we spreken van een matrix structuur in de partijen.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 november 2007 om 10:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be