![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() ok 't was een genoegen.
je hebt dus niets "bewezen", zoals voorspeld. Wikipedia heeft een hit extra dat wel dag sjoe ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 november 2007 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nuja... zo kan je ook afgaan natuurlijk! Don't worry niemand merkt deze kemel tussen de pak kemels die je op dit forum al hebt afgeschoten hoor born2bewild...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moeten we nu werkelijk geloven dat er in Europa een dunne strook bestaat waar men, ondanks noeste arbeid en onverzettelijk ondernemerschap, toch geografisch is verdoemd tot armoede? Een strook die wegens een kosmisch toeval precies samenvalt met de Franse landsgrens in het zuiden en de Vlaamse gewestgrens in het Noorden? Wat zal het morgen zijn, aardstralen? diplomatie.be, I'll say ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() mollen in de grond?
Locale turbulenties? Micro-klimaat? Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 november 2007 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Dat vlaanderen een plotse en sterke kracht vooruit heeft kunnen krijgen heeft ze (deels) te danken aan haar ligging... Dit valt niet (NIET!) te betwijfelen het is gewoon zo. je kan natuurlijk ook beweren dat gisteren de zon niet is opgekomen... ![]() Wat jij erbij fantaseert doet natuurlijk weinig ter zake... OOooh en trouwens wallonië is niet gedoemd om arm te blijven! Dat is ze wel als ze in handen (jaja "in handen") blijft van de ps. Maar dat zal ze niet... En dan zullen de transfers vanzelf verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Nee, ik moet niet hebben van de Belgische politici wegens onbekwaam/corrupt/eigenzakkeneerst mentaliteit, ik heb echter wel geen problemen met autoriteit of een bestuursorgaan, in feite komt het erop neer dat ik een beter, werkend bestuur wil voor België (of Vlaanderen).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() ach komaan zeg, de publieke opinie is in Wallonië totaal anders als in Vlaanderen. Neem nu de verkiezingen: in Vlaanderen gingen de liberalen er fors op achteruit, in Franstalig België waren ze de winnaars!
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() ja, in het Ruhr gebied kunnen ze nu ook beter het licht uitdoen.
Die liggen nl. ook niet aan de schelde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=96109&page=11 Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 november 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 12 november 2007 om 18:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() dat ze in de walen altijd maar zonder geld zitten heeft niks te maken met hun ligging op den aardkluit of met grenzen die al dan niet politiek afgelijnd zijn..........
de échte reden zit hem gewoon in de aard van het volk, ja je zou zelfs kunnen stellen dat het genetisch bepaald is, iedereen in de walen die ook maar zijdelings met de politiek in aanraking komt is gehandicapt......... ze hebben een groot gat in hun hand en zo kunde geen centjes bijhouden nietwaar ! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#55 | |
|
![]() Ach kom, wees nou es eerlijk, jouw argument snijdt geen hout.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
hier: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() precies moeilijker dan gedacht om een argument te verdedigen.
Misschien is het zo'n groot geheim dat ge het zelf niet weet...sssssst |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() Nooit zoveel Vlamingen gezien in het hart van Wallonie dan op 11 november.
Ver weg van de leuterende en malkontente Vlamingen waren ze allen hier om te genieten van de prachtige natuur,de ongelooflijk lekkere wildkeuken en de vriendelijke benadering van deze landgenoten. Bij de herdenking van de gesneuvelden van de beide wereldoorlogen vertelde de burgemeester van Bouillon dat hij het bezoek kreeg van de Franse pers die vroeg of hij als grensgemeente niet bang was van een eventuele splitsing van Belgie. Zijn antwoord was heel duidelijk,soms waan ik mij in deze gemeente volledig geintegreerd in Vlaanderen en daar ben ik fier op. Jaren ga ik naar voetbalwedstrijden over gans Belgie,nooit maar dan ook nooit werd ik er in Vlaanderen op gewezen dat ik maar een Waal was,nooit waren er op of naast het veld communautaire problemen. Buiten enkele extremisten en domme meelopers ook in dit gedeelte van Belgie moeten we de meerderheid van onze landgenoten niet overtuigen Belg te zijn. Laat de jeugd het juk van extremisme minimaliseren tot een randverschijnsel in de Belgische geschiedenis. Honderden Vlamingen reageerden met een warm aplaus en zongen uit volle borst de brabançone (zonder woorden). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie maakte je dat wijs jongen.Er zit dorie nog genoeg steenkool in het Waalse bekken voor 100 jaar.Maar het boeltje moest toe.Kan het dorie goed weten. ![]() En in de oude gangen,weet je wat er nu inzit?Aardgas ! ! ! Ze spreken zelfs van alle steenkool te vergassen om te winnen.Maar de huidige technologie kost nog een beetje teveel. Voor alle duidelijkheid.Dat gas kwam er niet zomaar hé,ze pompen dat erin,is werkje geweest van jaren om alles in orde te brengen.1/4de van Henegouwen zit op die bom Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 november 2007 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Aan de bron van de armoede in Wallonië zit vooral het rood syndicaat.De afgevaardigden werden ouder,en wilden absoluut de sluitingspremie van de grote bedrijven opstrijken,daar zijn ze dan ook zeer goed in geslaagd.
Onlangs kon ik trouwens iets lezen,de laatste mijnwerker kwam naar boven eind jaren '80.Man man man,de laatste mijn is gesloten geweest jaren '60 in het Henegouwse bekken.Die vent heeft nooit een mijn gezien,was wel weerom een Italiaan,die bleven er ook hoop en al maar 5 jaar in.Trokken wel 5x meer pensioen dankzij de kamaraden, dan de vlamingen en walen die er 30 jaar en meer inzaten.Men eigen kozijn van 52 jaar hebben we letterlijk zien kreperen met zuurstofflessen aan de mond,die was boûte fêu,als je dat kent. Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 november 2007 om 20:20. |
![]() |
![]() |