![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. In zijn strikje lachen zou ik dat ook niet noemen.
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het nog meest plezante is dat vele mensen dit niet zagen aankomen, of nu zelfs nog niet zien wat er aan het gebeuren is. Ik had het tegen verschillende mensen al zitten zeggen een tiental maanden geleden, en maar lachen. Sindsdien is bijna alles wat ik hun voorspeld had stap voor stap uitgekomen, en iedere keer herriner ik ze er aan. Ze lachen al wat minder maar ze geloven het nog niet. Uiteindelijk is er , ondanks al de zijsprongen, tussentijdse bochten en nevenacties, slechts één dikke donkerrode draad in dit proces: alles zit muurvast en kan geen kant uit. Of toch wel, we kunnen slechts één kant uit. En die kant gaan we dan ook mooi uit, gezapig maar zelfverzekerd... En dat beginnen velen van "grote mannen" stillekesaan in te zien, vandaar de groeiende paniek. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hetgeen jij spijt noemt lijkt meer op kiezersbedrog, en tot heden kun je het kartel daar nog niet op betrappen. Zelfs de VLD heeft zijn wagentje vastgemaakt, er is geen weg meer terug, tot spijt die het benijdt, of de CD&V doet liever aan politieke zelfmoord, ook daar zijn nog geen indicaties voor in die richting. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een afstraffing door een tweede partij die op een paar verkiezingen tijd meer dan 20% van de stemmen gaat behalen in Vlaanderen verwachetn onze politici nu niet direct, ze waren al verbaast dat LDD de kiesdrempel haalde en verwachten dat hij bij de volgende verkiezingen terug van het toneel verdwijnt. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker de meeste politici denken dat ze het nog kunnen tegenhouden en het tij kunnen keren, maar ze zijn reeds een brug te ver. Gaat nog leuk worden de komende onderhandelingen, want het zal voor de Walen BUIGEN OF BARSTEN worden. Langs Vlaamse kant zit alles muur vast. Daar is het doorgaan of zelfmoordplegen. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() zoals ik al gezegd had betrek het VB en LDD erbij
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen ziet gewoon dat er gewoon geen écht werkbare regering meer op poten kan komen. Dus als ze er nog een in gang krijgen, zal het een zeer onwerkbaar onding zijn, waar er constant ruzie gemaakt zal worden. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Dat, plus dat de CD&V, indien die in die regering zit, ook meteen het premierschap van Vlaanderen in 2009 opgeeft.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik de verkiezingen van 2011 nam als einddatum, want dan gaan de twee uitersten van het land tegenover elkaar staan. PS met CDH aan waalse kant en VB-LDD en N-VA aan Vlaamse kant. En laat ze dan maar eens een regering van nationale eenheid op poten proberen te zetten, want dat is het enige wat ze nu nog kunnen doen, een technocraten regering van nationale eenheid op poten zetten. Die dan probeert om een nationale verzoening te krijgen, zodat het rampenscenario van 2011 niet plaats grijpt. Maar hun slaagkansen krimpen met de dag, of onze bert zou nu moeten gaan besluiten een staatgreep in zijn eigen land te gaan uitvoeren, wat waarschijnlijk op een burgeroorlog zou uit kunnen draaien. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() De SPA wil gewoon dat het crisis blijft.
|
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Ongeacht wat je politieke overtuiging is, denk ik dat je de Sp.a best begrijpen kan.
1) Ze hebben de verkiezingen vet verloren: de kiezer heeft besloten hen UIT een coalitie te houden. De kiezer heeft Sp.a een dreun verkocht. Daadwerkelijk in de oppositie gaan, betekent dus het gehoorzamen van de kiezer. 2) Draai en keer het zoveel je wil: Yves de chief had zichzelf in de 'kanseliersstrijd' geworpen, heeft die glansrijk gewonnen en moet de verantwoordelijkheid en dankbaarheid t.o.v. de kiezer bewijzen. Hoe? Aan hem om de touwtjes in handen te nemen en voorstellen tot compromissen te lanceren naar de oppositiepartijen. Dat is de meest logische richting die strookt met de jongste verkiezing. Pallas Athena |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Het toont toch het grote verschil tussen de VLD met Verhofstadt (waar het trio heerst) en de CD&V met Leterme (die door de eigen partij teruggefloten wordt).
|
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Dubbel ..
Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 12 november 2007 om 16:53. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is het grote verschil met GVH, die zelf als partijvertegenwoordiger optrad. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Leterme is toch duidelijk teruggefloten door de partijtop.
|
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Als ik van de cd&v was trok ik me terug uit de regeringsvorming,ze hebben de waardering van de Vlaamse bevolking,ik ben dan eens benieuwd wat de sp-a dan gaat doen??
Zouden ze het aandurven om na hun zelf gekozen opositiekuur terug mee te gaan voor het vormen van een Vlaamse minderheidsregering samen met de vld,toch de 2 grote verliezers van de verkiezingen??
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Wat een lelijke, arrogante smoel zeg. |
![]() |