![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het plakkaat was gebaseerd op keuren van de verschillende vorstendommen, waarin de vrijheden van de steden en vorstendommen waren opgesomd. De staten verklaarden dat hun taaie vorst FilipsII deze vrijheden en rechten had geschonden en verklaarden hem vervallen van de troon. Zijn troon werd verlaten verklaard. Raar dat bozegeus dan zegt: Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar ben je meer op uw plaats. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2007 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() 'T lijken wel de onderhandelingen zelf! Steeds hetzelfde verhaal maar iets anders ingepakt, steeds hetzelfde antwoord!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 12 november 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Dat is alleen maar mogelijk omdat onze klojo's er mee instemden, doeme toch.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
1 - De Vlamingen binden in (meest voor de hand liggende als men naar't verleden kijkt) 2 - De Walen binden in (Ongehoord, maar wenselijk) 3 - België stopt met bestaan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat niveau betreft zou enige bescheidenheid je sieren. Of ga je misschien ontkennen dat je hier onlangs een posting plaatste waar je noch min noch meer een medeforummer de dood toewenste? Wie zoiets doet zwijgt best over niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() De vraag is, is dit voldoende?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want mijn en uw portomonee heeft er baat bij dat Wallonie welvarend wordt. En zolang de PS daar de plak zwaait, is dat niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() In de kamercommissie. Wat wil zeggen dat het voorstel rijp is om in de kamer en senaat behandeld te worden. ALLE volksvertegenwoordigers en Senatoren kunnen daar ammendementen op indienen, die allen diennen besproken te worden.
Als het uiteindelijk tot een stemming komt van het ONGEHAVENDE voorstel, in kamer én senaat, dan is het rijp om wet te worden.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 - De Walen hebben dat nooit gekunt, dus ook nu niet. 3 - Enige resterende mogelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() um, in gent wonen wel vlamen en in mijn aftandse geest meer dan in de brabanden en verder. maar ik ga er dictatoriaal gemakshalve vanuit dat ze zich in de eerste plaats gentenaar voelen. en de waaslanders, waaslanders, en last dat die laatsten hebben met die brabantse havenbaronnen uit antwerpen. als ze nie oppasse hebben ze over honderd jaar tgrootste dok ipv de grootste markt in sinnekloas. ma bon genoeg gezeverd(al gaak de republiek gent te pas en te onpas blijven voorstellen als een schoon alternatief, persoonlijke obsessie) .
ik ben heus trots op ons nederlands taalke. en ksnap heus da we verbonden zijn door ons taalke. en kben blij dat de rijken hier nie meer zo uitgesproken franstalig zijn. En tis spijtig van die parel aan de brabantse kroon en hoe die de laatste honderd jaar op slinkse en soms ronduit gemene wijze verfranst is. Veelal een sociaal proces, maar toch. om u eens goe kwaad te maken,moette arm brussel van van istendael maar ies leze.. Belgie behoort nie meer vanzelfsprekend tot de francofone landen (of toch voor die belgieksaanschouwenden die kunnen lezen) en dat is een schoon ding. Tis ook schoon da ik nie automatisch of boer of strontraper ben omda ik nederlands spreek (al ben ik natuurlijk strontraper van beroep, ma tchadom tpreinciep niewaar). aan een andere oever zou ik kunnen klagen dat ik niet zoals de mensen van mijn leeftijd in hondschoote of lijk dien alve vlaam, één van de grootste dichters van de laatste 50 jaar, ons brelleke of den enige gentse nobelprijswinnaar ons maeterleinxske al mijn geslachten en al mijn verbuidingen anda vervoegingen ken int frans ![]() En weer aan nen andere kant van deze zonderlinge rivier me zoveel oevers, ist nie beter om in een land van bijna elf miljoen als eerste taal tnederlands te hebben dan één van zes en half of wa ist? De slinger van de economie hou je niet tegen! waar vandaag sukkelaars vandaag teveel verdienen zulle ze morgen de jobs zien verdwijnen. We kunnen leuk communicerende vaten spelen. en als die koude studie van de economie iets waard is, zullen er nu meer franstaligen nederlandstalig worden dan omgekeerd. En misschien zelfs dachterkleinkinders van dezelfde vlaamse en brabantse en limburgse stakkers die tinden tijd in tluikse en de borinage en trijsselse gingen proberen. Al zit ik daar as belever vant gentse weer in een foute positie want qua sociale en industriele geschiedenis is gent nog steeds tmanchester vant vasteland, en dus helemaal nie zo rijk niemeer. en meer ne reus die zich zachtjes opricht uit dasse van een eeuwenenalf geld verdienen voor dene enen en overleven voor den anderen. en sinds 50 jaar zich aant rechtzetten en nu bekanst op zijn benen staand.. maar toch noch half kreupel. als de stad met een geschiedenis die dandere dogen uitsteekt. en nu even migrantenchauvinisme want kben ijgluk (keik xpreek de taal zelfs ni) va sinnekloas(ma twaasland en tbos datta zo wazig maaktige is ontgonnen door de baudelokapel dus wamaketuit), als een stad die int verhaal van volxke ooit de fakkel van brugge overnam als grootste stad van Vlaanderen, omdat oh glorie tswinneke der was. En die die fakkel lang gedragen heeft, met buitenmaatse trots en onwil te zien dat de toekomst anders zou kunnen zijn. En als veel strijd tussen gentse rijken gewone lieden later dan die boergondijers nederlands grootsheid doen ontploffen , nederlands, doelende op ons,vlamen en brabanders, werd hun hoogmoed gestraft. (terwijl dollanders en de zeelanders en de friezen hun velden aant nazien waren). en dan weer ngenerase pf twee later tijdens dien gek flupke den twiede zijn verkrachtend versmachtend uitzuigend, ja vernietigend bewind, zijn we samen, brabant en vlaanderen ten onder gegaan , maar niet voor gent eerst nog een vrije republiek was geweest en diene zwijger tbloed onder de nagels vandaan haalde door hun onverzettelijkheid tegen de papen en de spanjolen. En toen kwamen doosterijkers eb vooral keizer jefke den twiede en tgentse ontdekte wasse ooit begonne waren. door die boerkes in mij waasland almeteen te late werke voor geld in plaats van eerst voor hun eigen en de rest te verkope. en de boekres maakten vlas. En een paar gentenaars me lef en wa geld en een goej 'verlichte' en later 'revolutionaire' instelling hebbe da folxke da hier alleen int juste seizoen iets kon verdienen en feeste in ulder eindelijk weer leeggemaakte ex-kloosters aant werk gezet. En sommigen hebben deen faling na dandere gezien, maar anderen zijn alsmaar rijker geworden. En van teen kwam tander. En om weer een sprongske van hondervijftig jaar te maken. Plots bleek datter in de vreemde nog armer mensen rondliepen die nie dachten aan weekends en congé payé en die ook truikes konden maken en in de mijnen kosten wroeten en zelfs staal maken uit wa ijzererts en kolen. ze lieten hun truikes dan maar elders breien en hun staal elders slaan. en tfolxkesn ier da genoeg leren schrijven en lezen had om een ander jobke te doen kon dan dienen om die truikes en die ottokes te kopen. en tal leek zo schoon. alleen zijn er nog steeds gentaars en walen en andere vlamen en brabanders en limburgers diet nie goe weten hoe ze op nen bureau hun brood moete verdienen.... dus noem het egoisme, maar gent heeft belgie nodig. een belgie dat begrijpt wat het is als een groot deel van de stadsbevolking aan de grond zit. en theeft nie nodig een stad te zijn in een land van (vreest toch maar) tijdelijke parvenus weggestoken op den buiten die tstad de neus optrekkend bezoeken om rap weer thuis te zijn met de commisjes, en de volgende keer gaan we lekker gezellig naar een proper winkelcentrum ergens langst de grote baan. gent heeft een land nodig da alles op alles zet om tinternationale te verstevigen en took van een grond van gelijkheid te voorzien. zodanig da morgen de sukkelaars in vietnam even veel verdienen als hier en nie omgekeerd. en da dan de sukkelaars van gent en de borinage weer aan de slag kunnen in jobkes die hun liggen. hoe ongelijk ik de mensen zie en hoe elitair ik lijk. maar ik bedoelt nie zo. ik ga er ook van uit dat er mensen geboren worden in dit gent en in die boringa die eigenlijk de capasiteit hebben gelijkwat te worden, maar in een generatiewerkloos gezin terechtkomen en op z'n best sluwe sjageraars worden. tss kmoemij inhouden.. nog een paar geuzes tot mij nemen en die laatste bladzijden van boons geuzenboek lezen die mij te zeer in een wereld houden die al te lang niet meer is. eindconclusie int schoon AN anda tpolitiekees.. ik acht het in geen geval opportuun voor Gent noch voor Vlaanderen om de samanwerking met het Waalse gewest te verbreken. Daar, naar zijne ondoorluchtige en onmajesteitelijke mwa, de stelling dat geld dat nu naar DELEN van het Waalse gewest vloeit ook naar delen van Vlaamse vloeit, waaronder ook het weliswaar groeiende en openbloeiende maar immer zieltogende Gent. En die solidariteit waarover die vakbonden zeuren loopt tussen mens en mens, tussen rijke waal en arme vlaming, en voorts mocht elke vlaming werkend in brussel plots elders werk moeten zoekn, hoeveel geld zou er ons overblijven? ik noem dat maar even, maar die reden is me zinloos, voor mij, maar voor de rabiate webbezenienodigenwezijnbeteristen zou het toch iets mogen betekenen. kijk ik ben weer vergeten mijn extra geuzen te drinken en dat jullie zo hatelijk gezever in mijne kop tot staan te brengen. het ga jullie allemaal goed beste prinsen en prinsessen. Want voor mij is éénieder van koninklijke bloede tot ze me zelf aantonen dat dat wat hen betreft niet opgaat. en de belgische koninklijke familie (en daar vinden we elkaar weer en vallen elkaar hopelijk in de armen) is daar herhaaldelijk al sterk in geslaagd. dus ik leef in een land van royalty, op papier geleid daar een familie pauselijk canaille ![]() hoedt u geus in psychose, beter te negeren veronderstelk |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook het buitenland praat nog steeds . The Economist, 8 november: Belgium's governmentlessness THE BHV QUESTION http://www.economist.com/world/europ...ry_id=10110979 2. The Independent, 8 november: BELGIUM ON THE BRINK AS TALKS COLLAPSE http://news.independent.co.uk/europe/article3138380.ece 3. The Daily Telegraph, 12 november: FRANCE YEARNS FOR BELGIUM’S WALLONIA REGION http://www.telegraph.co.uk/news/main...12/wfra112.xml 4. The Guardian, 13 november: BYE BYE BELGIUM? http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,2209988,00.html - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 november 2007 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is kort gezegd waar het over gaat.