![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() die is goed jom.
Misschien niet 100% zuiver op de graat maar op zijn minst subliem entertainment. Ge moet al een serieus probleem hebben met uw galblaas om dat niet te apprecieren. Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 november 2007 om 04:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het al eens gevraagd: schrijft Jean-Marie die teksten zelf? Indien ja, dan is er groot polemist en schrijver aan hem verloren gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Goed geschreven, leest lekker, overzichtelijk. Volgens mij niet door JM zelf geschreven maar goed.
Inhoudelijk wat men kan verwachten van de rebel uit de politiek maar daarom niet minder waar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er nog die een briefke aan de worst hebben geschreven:
Wat ik tot hiertoe in geen enkele commentaar gelezen heb, en ik heb nooit meer politieke commentaren gelezen in drie dagen dan sinds de stemming afgelopen woensdag over de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde, is het antwoord op de vraag van wie het gebaar van goede wil eigenlijk moet komen, om de regeringsonderhandelingen komende dinsdag succesvol te herstarten. Algemeen wordt ervan uitgegaan dat het de Vlamingen zijn, die dan nu maar snel werk moeten maken van de regeringsformatie, zonder nog communautaire eisen te stellen. Zij werden daartoe trouwens aangespoord door iemand die zichzelf het staatshoofd noemt van alle Belgen, van alle Walen en ook van alle Vlamingen. Het is weliswaar niet mijn aansporing geweest, daarom kan ze hoogstens afkomstig zijn geweest van �*lle Vlamingen min één, maar ondertussen zijn de nummers vijf en vijf bis in de protocollaire pikorde, de voorzitters van Kamer en Senaat, toch al onverwijld aan het werk gegaan om wat heet de communautaire strijdbijlen te begraven. Met de achterliggende idee dat de socio-economische problemen waarmee de bewoners van dit land te kampen hebben en die oneindig veel belangrijker lijken te zijn dan de communautaire, eindelijk, na meer dan 150 dagen verloren tijd, kunnen aangepakt worden. Wanneer die echte socio-economische zaken zo veel belangrijker zouden zijn dan de valse communautaire, dan getuigt het vanwege de politieke klasse in haar geheel toch van een ongelooflijk misprijzen om zolang te wachten met die echte problemen van de bevolking eindelijk aan te pakken. Ik betwijfel of dat de aangewezen manier is om de beruchte ‘kloof’ tussen burger en politiek te dichten. Maar de communautaire twisten zijn natuurlijk wel belangrijk. Oneindig veel belangrijker dan de dieselprijs. Want zonder grote communautaire oplossingen kunnen er over, ik noem maar wat pietluttige details, de toekomstige welvaartsvastheid van de pensioenen van de vergrijzende bevolking, niet veel potten gebroken worden. Ik vraag mij ook af waarom de Vlamingen zich verplicht zouden moeten voelen om snel werk te maken van een regeringsvorming. De winnaars van de verkiezingen in Vlaanderen waren het kartel CD&V-NVA, de Lijst De Decker en het Vlaams Belang. Men heeft het altijd over de kiezer die ‘oranje-blauw’ als enige optie zou mogelijk gemaakt hebben, maar dat is manifest onjuist. Het blauwe gedeelte in Vlaanderen, de VLD, heeft de verkiezingen verloren! ‘Oranje-blauw’ is enkel maar een mathematische realiteit voor politici, maar toont geen greintje respect voor de echte verkiezingsuitslag. De winnaars van de verkiezingen, dus helemaal niét ‘oranje-blauw’, hebben die overwinning te danken aan hun uitgesproken communautaire thema’s: geen regeringsvorming zonder voorafgaandelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde en een uitgebreide staatshervorming. (Voor Vlaams Belang komt daar nog radicale Vlaamse onafhankelijkheid bovenop.) D�*t is het mandaat van de kiezer. De splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde is na de eenzijdige goedkeuring in de bevoegde kamercommissie, door de Walen op de lange baan geschoven. Drie maal 120 dagen ‘belangenconflicten’ en daarna nog eens ‘alarmbelprocedures’, enfin, het moment dat degene die zich staatshoofd noemt van alle Belgen letterlijk gedwongen zal worden zijn handtekening onder die splitsing te zetten, zal ooit wel eens gebeuren, hoor, maar wanneer, dat zou pas ergens in de heel verre toekomst zijn. Allerhande politieke commentatoren en mensen-die-het-kunnen-weten, hebben dit toch als hun enige en bijna goddelijke waarheid verkondigd, en iedere brave burger gaat er dan maar van uit dat dit ook de geijkte procedure is. De Vlamingen (lees: de Vlaamse politici-regeringsonderhandelaars) staan erbij en kijken ernaar. Maar ik vraag mij af: waarom? Waarom mogen de Walen de (uiteindelijke) splitsing van B-H-V op de lange baan schuiven? Waarom zouden de Walen dit land in een ellenlange crisis mogen dompelen en de Vlamingen niet? Zou het geen ‘gebaar van goede wil’ zijn van hun kant, wanneer zij dat uit eigen beweging niét doen? Zou het geen 'gebaar van goede wil' zijn wanneer zij géén belangenconflicten inroepen en wanneer zij géén alarmbelprocedures starten? En bovenal, zou het geen ‘gebaar van goede wil’ zijn van degene die zich staatshoofd noemt van alle Belgen om de Belgen aan de overzijde van de taalgrens ook eens op hun verantwoordelijkheid te wijzen om ‘snel’ een regering te vormen? Dus, Sire, als het stof van afgelopen woensdag gaan liggen is en ze terug op hun positieven zijn gekomen, verwacht ik van u een aansporing aan de Walen: zo snel mogelijk akkoord gaan met de splitsing van B-H-V én met die grote staatshervorming, want zolang deze beide verzuchtingen niet vervuld zijn, komt er géén regering! van: http://www.vrijvanzegel.net/blog2/in....html#extended het vetgedrukte mag ook nog eens herhaald worden! Ik vraag mij ook af waarom de Vlamingen zich verplicht zouden moeten voelen om snel werk te maken van een regeringsvorming. De winnaars van de verkiezingen in Vlaanderen waren het kartel CD&V-NVA, de Lijst De Decker en het Vlaams Belang. Men heeft het altijd over de kiezer die ‘oranje-blauw’ als enige optie zou mogelijk gemaakt hebben, maar dat is manifest onjuist. Het blauwe gedeelte in Vlaanderen, de VLD, heeft de verkiezingen verloren! ‘Oranje-blauw’ is enkel maar een mathematische realiteit voor politici, maar toont geen greintje respect voor de echte verkiezingsuitslag. De winnaars van de verkiezingen, dus helemaal niét ‘oranje-blauw’, hebben die overwinning te danken aan hun uitgesproken communautaire thema’s: geen regeringsvorming zonder voorafgaandelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde en een uitgebreide staatshervorming. (Voor Vlaams Belang komt daar nog radicale Vlaamse onafhankelijkheid bovenop.) D�*t is het mandaat van de kiezer.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ale hup da's dan nog een paar stemmen van het vb dat hij vakkundig pikt me nog platter populisme dan voorgenoemden...hehe!
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Uw Vlaamse volk,dat UW??
Waar haalt die dat.Ik ben van niemand,zekers ni van die papegaai uit Laken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() En de koning beweerd niet au dessus de la mêlée te staan dat IS hij gewoon ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als DD deze brief niet zelf geschreven heeft, deed hij dat ook niet met zijn boek.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je DD bezigHOORT dan weet je gewoon dat die woorden uit zijn eigen pen komen. Hij heeft daar geen ghostwriter voor nodig uit Ypersele.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet die man altijd zo grotesk doen? Overigens; Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zo.....overdreven....geschreven....maar kom...
![]() Probleem is dat er momenteel geen geldige verkiezingen meer kunnen gehouden worden in het Koninkrijk totdat de BHV-splitsing uitgevoerd is,pech voor LDD...... ![]() Tenzij,uiteraard,men ook de rechterlijke macht opzij gaat schuiven in 's land belang... (President-generaal Musharaff in Pakistan heeft daaromtrent al wat voorbeeldjes gegeven ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 november 2007 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() veel van deze praat en hij heeft zelf een cordon aan zijn been... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Dedecker schrijft graag briefjes. Laat hem doen. België is immers een democratie sinds 1830. Hij mag blij zijn.
Het enige wat mij in België stoort zijn: 1) de hoge belastingen (door het federalisme); 2) de mediatoegang die gemonopoliseerd wordt door de partijen met verkozenen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 14 november 2007 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgique is een regime. Geen democratie.
Een aantal mensen heeft daar idd geen probleem mee. Maar die vindt je in elk regime.
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Blijkbaar vindt onze democraat het niet nodig zich te storen aan de schending van het gelijkheidsbeginsel, schending die werd vastgesteld door de hoogste rechtbank in dit land.
Het wordt hoog tijd dat wij de Fransen ervan op de hoogte brengen dat de idealen van hun revolutie (Liberté, fraternité, égalité) door de walen niet gerespecteerd worden zodat zij hun guillotine kunnen smeren tegen dat de walen zich bij Frankrijk aansluiten.
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Wat een omhooggevallen boerenlul is-ie toch hé die Jean-Marie...
Hij denkt in naam van het volk te spreken, maar verraadt een latente minachting voor het volk (cf. "koekendozenromantiek"). Ik vind het al te goedkoop gebral dat met typische kleurrijke metaforen spitsvondig moet lijken. Helaas, het blijft goedkoop gebral. Samengevat? "Awoe voor de koning want ik ben veel toffer". Nu eens ernstig: wie vindt dat deze kerel 'nagels met koppen' slaat heeft wel een erg simpel wereldbeeld, me dunkt. Alles in zijn retoriek is erop gericht een voor de hand liggende mening als een doordachte positie te verkopen. (Vergeet niet: iets wordt niet plots de waarheid als het makkelijker kan geslikt worden)
![]() |
#60 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hij moest iets vinden he...
![]() |
![]() |