![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, we worden geconfronteerd met immigranten uit regio's waar de religie en dus ook haar invloed op de cultuur Middeleeuws kan worden bestempeld. Het meest trieste is dat dergelijke cultuurslachtoffers overtuigd blijven van hun gelijk. Ze weten van niet beter. Dit belet niet dat bijvoorbeeld de meerderheid aan islamieten binnen onze regio dergelijke barbaarse gebruiken, eremoorden, verwerpen. Nogmaals. Kortom, ik vind dat je meer kwaad dan goed doet door een religie als slecht te bestempelen en alle geloofsgenoten over dezelfde kam te scheren. We hebben ook heksen verbrand. Enige nuance mag dus wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik moslims aangaande deze onderwerpen hoor praten dan zullen zij inderdaad opperen tegen eremoord te zijn...als deze binnen andere families gebeurt. Als je dan vraagt wat zij zouden doen moest hun eigen dochter, zus, tante of nicht zich 'onwaardig' gedragen dan stellen zij eerst dat zulke dingen in hun familie toch sowieso niet zouden voorvallen omdat de familie ervoor gezorgd heeft dat deze dames tot goede moslima's zijn uitgegroeid. Tenslotte dienen de meesten echter toch toe te geven niet te zullen instaan voor de gevolgen indien het ondenkbare toch zou gebeuren en een vrouwelijk familielid de eer van hun ganse clan zou schaden. Dit doet mij een beetje denken aan mensen die hard roepen om meer snelheidscontroles en zwaardere verkeersboetes in te voeren...totdat ze zelf geflitst worden want ja, die boetes, dat was uiteraard enkel voor al die anderen bedoeld. |
|
![]() |
![]() |