Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 22:58   #41
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
De basis waarop een symbool gekozen word FIKR, is er een die door de maatschappij aanvaard wordt als HET symbool voor dat geloof.
Waardoor het ECHT opvalt, dat een persoon tot DAT geloof behoort. Begrijp je het nu?
Geen kleine onbenullige symbolen zoals nekjes bedekken en nageltjes vierkant vijlen maar opzichtig, algemeen aanvaarde internationale symbolen...
mmm kan het nog duidelijker?
De maatschappij kiest niets mijn beste, ..

Maar goed , andere woorden de moslims mogen niet opvallen.

Waarom protesteren jullie tegen de islamitische wetten die zo iets al 14 eeuwen verkondigd ?

1) Niet moslims mogen niet opvallen waar de meerderheid moslims zijn! maar wil nie zeggen dat ze hun godsdienstige verplichtingen niet mogen praktiseren ..
2) Moslims mogen niet openbaar zondigen en islam afkeren ..
3) ..

Waarom deze hypocrisie ?

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 23:03.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 22:58   #42
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat een verbod op hoofddoeken absurd is. Maar je vergeet dat "wij" de moslima's helemaal niet onderdrukken. De hoofddoek is niet verboden, behalve in 1 enkel stadsbestuur onder instigatie van een achterlijke burgemeester. Het vrije westen is nog steeds het vrije westen.

Er zijn natuurlijk mensen die graag zouden meemaken dat moslims een beetje gepest worden, want dat is waar zo'n hoofddoekverbod natuurlijk op neerkomt, maar zulke mensen zijn nog steeds een minderheid.

กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:00   #43
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De buikdanseressen in Egypte doen het anders wel. En dat zijn moslima. Zeker weten.
Ik ben het hier over moslima die hun godsdiensten willen praktiseren en niet moslims of moslima's die zondigen ..

maar jij bent niet normaal en psychisch ziek jij

hé niks zeggen => freedom of speech ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 23:01.
Oud 14 november 2007, 23:02   #44
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Dat is er eentje waard om in te kaderen en op te hangen.
Oud 14 november 2007, 23:02   #45
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat een verbod op hoofddoeken absurd is. Maar je vergeet dat "wij" de moslima's helemaal niet onderdrukken. De hoofddoek is niet verboden, behalve in 1 enkel stadsbestuur onder instigatie van een achterlijke burgemeester, die er binnen afzienbare tijd wel eens zal uit vliegen. Het vrije westen is nog steeds het vrije westen.

Er zijn natuurlijk mensen die graag zouden meemaken dat moslims een beetje gepest worden, want dat is waar zo'n hoofddoekverbod natuurlijk op neerkomt, maar zulke mensen zijn nog steeds een minderheid.

Oud 14 november 2007, 23:03   #46
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
De maatschappij kiest niets mijn beste, ..

Maar goed , andere woorden de moslims mogen niet opvallen.

Waarom protesteren jullie tegen de islamitische wetten die zo iets al 14 eeuwen verkondigd ?

1) Niet moslims mogen niet opvallen waar de meerderheid moslims zijn!
2) Moslims mogen niet openbaar zondigen en islam afkeren ..
3) ..

Waarom deze hypocrisie ?
Vervang 'de maatschappij' dan door 'wat algemeen aanvaard is'.

De overheid kan geen rekening houden met alle religieuze wetten.
Religie is iets privé dat je zelf thuis kan invullen.
Oud 14 november 2007, 23:03   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom absurd? Artikel van matthias in acht genomen bedoel ik dan..
Neutraliteit van de overheid wil zeggen dat de wetten en regelementen van de overheid voor iedereen gelden, en geen rekening houden met de religieuze overtuigingen van de persoon. Neutraliteit van de overheid wil niet zeggen dat je elke beambte anonimiseert door hem/haar in een grijze vuilniszak te laten rondlopen.

Nog een voorbeeld: neutraliteit van de overheid wil zeggen dat dezelfde wetten gelden, of je nu een man of een vrouw bent. Dat wil NIET zeggen dat een ambtenaar moet verbergen dat hij/zij een man of een vrouw is.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:08   #48
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vervang 'de maatschappij' dan door 'wat algemeen aanvaard is'.

De overheid kan geen rekening houden met alle religieuze wetten.
Religie is iets privé dat je zelf thuis kan invullen.
Het is algemeen aanvaard dat er hier liever geen moslims rond lopen of niet ?

Waar heb jij het over ?? wat zijn de principes man wat zijn de principes ??

Wat verandert een hoofdoekje aan een staat ?

je ga zeggen securalisme .. en democratie maar NIKS democratie man niks democratie want democratie = ook liberalisme en individuele vrijheid ===>>>>> dus een moslima kiest om haar hoofddoek of burka of shadu of niqaab te dragen en laat ie gewoon met rust .. die andere kiest om half naakt te lopen laat die met rust ..

waarom hypocrisie man ? waarom ?

vertel mij de waarheid, ik wil de waarheid horen !!!

niks politiek want als politicus kun je duidelijk rond de pot draaien en verzinnen maar als het je blieft vertel mij de waarheid:

waarom mogen de moslima's hun religieuze verplichtingen niet nakomen ?

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 23:09.
Oud 14 november 2007, 23:08   #49
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

ok, ik snap je punt.

Al vind ik scheiding van kerk en staat neutraler overkomen zonder kruis of hoofddoek.
Maar dat is enkel mijn persoonlijke mening.
Oud 14 november 2007, 23:09   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u wel Flippend Rund
Niemand heeft gezegd dat de hoofddoek hier verboden is. Men ziet toch regelmatig meisjes met hoofddoeken op straat. Waarover praten we hier? Alleen, als ambtenaar is de hoofddoek verboden. En nogmaals, zo willen we het houden.

Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 23:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:11   #51
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ok, ik snap je punt.

Al vind ik scheiding van kerk en staat neutraler overkomen zonder kruis of hoofddoek.
Maar dat is enkel mijn persoonlijke mening.
Ok daar ga ik mee akkoord en ik zeg ook niet dat de overheid de islamitische sociale, economische en politieke stelsel moet aanvaarden hoor .. ik zeg ook niet dat de overheid islamitische rechten en wetten moet aanvaarden hoor want de systeem en wetten en rechten , .. verandert veel aan de staat inderdaad maar een hoofddoekje?? hijaab ? kruis ???

waar is individuele vrijheid?
waar is godsdienst vrijheid?
waar is liberalisme?
waar is freedom of speech ?

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 23:11.
Oud 14 november 2007, 23:13   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flippend rund durft u het in de mond te nemen dat u spreekt over wetten? Wat doet u dan met de wetten die het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen garanderen? Nergens ook niet in Antwerpen, wordt het een moslima ontzegt om haar hoofddoek te dragen. Maar omdat er nog andere mensen dan deze moslima's zijn die in de hoofddoek het religieus symbool van onderdrukking en ontzegging van vrouwenrechten bij wet vastgelegd zien, wordt gevraagd als ambtenaar je overtuiging thuis te laten! Het is het goed recht van anders denkenden dan moslims, om volgens hun eigen normen en waarden te oordelen, bijgevolg dient iedere ambtenaar zich neutrala op te stellen! En laat dit nu een probleem zijn voor een groep moslims die vinden dat zij steeds en overal in de eerste plaats moslims zijn? Daar worden ze niet voor betaald, wel om vanuit een neutrale houding hun werk te doen! Blijkbaar kan dit niet zonder hoofddoek, lsof je minder bent zonder, en juist daar zit ene gigentisch probleem, hopelijk ziet u dit ooit, voor uw beminden van een fiets geslagen worden omdat ze geen hoofddoek dragen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:13   #53
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is algemeen aanvaard dat er hier liever geen moslims rond lopen of niet ?

Waar heb jij het over ?? wat zijn de principes man wat zijn de principes ??

Wat verandert een hoofdoekje aan een staat ?

je ga zeggen securalisme .. en democratie maar NIKS democratie man niks democratie want democratie = ook liberalisme en individuele vrijheid ===>>>>> dus een moslima kiest om haar hoofddoek of burka of shadu of niqaab te dragen en laat ie gewoon met rust .. die andere kiest om half naakt te lopen laat die met rust ..

waarom hypocrisie man ? waarom ?

vertel mij de waarheid, ik wil de waarheid horen !!!

niks politiek want als politicus kun je duidelijk rond de pot draaien en verzinnen maar als het je blieft vertel mij de waarheid:

waarom mogen de moslima's hun religieuze verplichtingen niet nakomen ?
De vlieger gaat niet alleen op voor moslims maar evengoed voor christenen of elk ander geloof. Ik zie de hypocrisie niet...

Het principe is het gevoel van neutraliteit dat een burger ervaart als hij naar een loket stapt.

De koran zegt: 'bedek wat mooi is'. Dat kun je invullen zoals je wilt, ik zie het niet als een verplichting om een hoofdoek te dragen.
Een vrouw zonder hoofddoek is ook zedelijk en niet vulgair.
Oud 14 november 2007, 23:15   #54
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ok daar ga ik mee akkoord en ik zeg ook niet dat de overheid de islamitische sociale, economische en politieke stelsel moet aanvaarden hoor .. ik zeg ook niet dat de overheid islamitische rechten en wetten moet aanvaarden hoor want de systeem en wetten en rechten , .. verandert veel aan de staat inderdaad maar een hoofddoekje?? hijaab ? kruis ???

waar is individuele vrijheid?
waar is godsdienst vrijheid?
waar is liberalisme?
waar is freedom of speech ?
Er zijn veel mensen die schrik hebben van de moslims. Veel moslims zijn nu eenmaal assertieve mensen met een grote mond, en Vlamingen zijn verlegen mensen met een kleine mond. Als ze zo'n madam met hoofddoek zien zitten in hun stadhuis, dan denken ze "oei die moslims zijn hier de boel aan het overnemen". Daarom verbiedt die burgemeester de hoofddoek, om die schrik weg te pakken.
Oud 14 november 2007, 23:15   #55
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Flippend rund durft u het in de mond te nemen dat u spreekt over wetten? Wat doet u dan met de wetten die het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen garanderen? Nergens ook niet in Antwerpen, wordt het een moslima ontzegt om haar hoofddoek te dragen. Maar omdat er nog andere mensen dan deze moslima's zijn die in de hoofddoek het religieus symbool van onderdrukking en ontzegging van vrouwenrechten bij wet vastgelegd zien, wordt gevraagd als ambtenaar je overtuiging thuis te laten! Het is het goed recht van anders denkenden dan moslims, om volgens hun eigen normen en waarden te oordelen, bijgevolg dient iedere ambtenaar zich neutrala op te stellen! En laat dit nu een probleem zijn voor een groep moslims die vinden dat zij steeds en overal in de eerste plaats moslims zijn? Daar worden ze niet voor betaald, wel om vanuit een neutrale houding hun werk te doen! Blijkbaar kan dit niet zonder hoofddoek, lsof je minder bent zonder, en juist daar zit ene gigentisch probleem, hopelijk ziet u dit ooit, voor uw beminden van een fiets geslagen worden omdat ze geen hoofddoek dragen!
Al wat ik zie is Patrick Janssens die het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw beknot.

En er bestaan al wetten die verbieden dat mijn beminden van hun fiets worden geslagen, voor gelijk welke reden.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 14 november 2007 om 23:18.
Oud 14 november 2007, 23:16   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat niet over zedelijkheid. Maar over de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het mannelijk seksueel gedrag. Daarom moet de hoofddoek op, en mag je werken maar liefst niet in gezelschap van mannen, die je trouwens geen hand mag geven!
Een religie die mijn rechten niet wenst te erkennen moet niet rekenen op sympathie.
Oud 14 november 2007, 23:16   #57
system
Banneling

Standaard

[
Citaat:
quote=Fikr_El7or;3072795]Ok daar ga ik mee akkoord en ik zeg ook niet dat de overheid de islamitische sociale, economische en politieke stelsel moet aanvaarden hoor .. ik zeg ook niet dat de overheid islamitische rechten en wetten moet aanvaarden hoor want de systeem en wetten en rechten , .. verandert veel aan de staat inderdaad maar een hoofddoekje?? hijaab ? kruis ???
U leest niet wat de mensen schrijven. U herhaalt de hele tijd hetzelfde.

U moet u niet beklagen over de individuele vrijheid. Er is hier individuele vrijheid zat. Begin maar eens in de islamitische landen met wat meer individuele vrijheid. Want die is daar moeilijk te vinden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:18   #58
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn veel mensen die schrik hebben van de moslims. Veel moslims zijn nu eenmaal assertieve mensen met een grote mond, en Vlamingen zijn verlegen mensen met een kleine mond. Als ze zo'n madam met hoofddoek zien zitten in hun stadhuis, dan denken ze "oei die moslims zijn hier de boel aan het overnemen". Daarom verbiedt die burgemeester de hoofddoek, om die schrik weg te pakken.
Ik snap het!

Maar kom mijn beste Filppend Rund, laten we eens realistisch blijven want die soort mensen die jij bedoelt zien geen verschill tussen moslima met hoofddoek of moslima zonder hoofdoek en ik heb het hier over Marokkaanse, Turkse, .. moslima's en niet over Belgische moslima's want Belgische moslima's zijn veel beter en gaan andere job zoeken of helemaal niet werken.

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 23:22   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patrick Janssens doet niets, wie die rechten afneemt is een ideologie die stelt dat je met hoofddoek een betere vrouw bent! Islam zegt dat dit moet, de burgemeester stelt terecht dat dit daarom niet geldt voor steeds en overal omdat er ook anders denkenden zijn! Mag dat nog?
Het probleem is dat uw beminden van een fiets kunnen worden gemept, omdat wie dit doet helemaal geen rechten van welke vrouw dan ook erkent, dat is dan ook het probleem!
Oud 14 november 2007, 23:22   #60
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet over zedelijkheid. Maar over de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het mannelijk seksueel gedrag. Daarom moet de hoofddoek op, en mag je werken maar liefst niet in gezelschap van mannen, die je trouwens geen hand mag geven!
Een religie die mijn rechten niet wenst te erkennen moet niet rekenen op sympathie.
Ik spreek puur in de context van een zin in de koran.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be