![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een dictatuur is er geen pers, tenzij pers die in dienst staat van het dictatoriaal regime. In een dictatuur is er geen vrijheid van meningsuiting, daar zorgt de geheime dienst wel voor. In een dictatuur 'verdwijnen' mensen zonder enig spoor na te laten. In een dictatuur staat alles ten dienste van 'het systeem' en het instandhouden ervan. En nu gij. Laatst gewijzigd door parcifal : 16 november 2007 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Ja werner ik weet t niet meer van dat geld.
PVDA misschien, moneymasters de film by google of money as debt. In die documentaires waarschijnlijk. Zou tof zijn om dat es na te checken. Zeg ik had net mijn bankdirekteur over de vloer Tof gesprek was helemaal mee met 911 en heel den bazaar van moedwillige ontwrichtting in de maatschappij. Hij voelde zich niet meer goed bij de winsten die hij ziet dat de KBC maakt en het gebruik ervan... plus minder personeel altijd maar... Gaat naar de filmvertoning komen in Leuven van press for truth Kom jij ook? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() In een echte diktatuur leggen mensen hun eigen kettingen aan.
Persvrijheid is er niet hier Oppositie word hier voor de schijn gesubsidieerd en daarmee aan banden gelegd heel de ngo wereld wat een lachertje toch ben ik blij dat ze ere zijn. In europa aan de grenzen sterven de mesnen van armoede elk jaar duizenden! Het draait hier alleen nog om geld Mensen tellen niet meer mee! De zogenaamde 'opvangcentra van vluchtelingen zijn gewoon de nieuwe concentratiekampen! Razzias en gestapo zijn back in town Ze hebben van de week een lieve vriendin uit bhutan van me opgepakt schandalig arme mensen zo te criminaliseren Geen mens is illegaal! ik wil in zon wereld niet leven het zal veranderen! Laatst gewijzigd door Babylonia : 16 november 2007 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() Hey Babylonia,
Ja werner ik weet t niet meer van dat geld. PVDA misschien, moneymasters de film by google of money as debt. In die documentaires waarschijnlijk. Zou tof zijn om dat es na te checken. Lijkt me wel, het getal dat je eerder gaf mag zelfs nog door 10 gedeeld worden, ook dat heb ik nog nooit gezien in m’n geldkoffertje. Misschien dat iemand hier op het forum deze informatie heeft, economen weten hun weg daar wel in, hoop ik. Zeg ik had net mijn bankdirecteur over de vloer. Tof gesprek was helemaal mee met 911 en heel den bazaar van moedwillige ontwrichting in de maatschappij. Hij voelde zich niet meer goed bij de winsten die hij ziet dat de KBC maakt en het gebruik ervan... plus minder personeel altijd maar... Tja, en het is haast waanzinnig te noemen dat wetenschappelijke studies dat allemaal netjes omschrijven wat er nu in de maatschappij gaande is. Ik vraag me nog altijd af waar politiek dan in Godsnaam toch mee bezig is. Die lijken nu net het tegenovergestelde te prediken, hoe leg je nu zoiets uit ? Lezen die dan geen boeken of zo ? Heel misschien maar waarschijnlijk niet.
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org Laatst gewijzigd door Werner : 16 november 2007 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]()
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() Tiens tiens ... “Wij spreken onze dank uit aan het adres van de Washington Post, de New York Times, Time Magazine en andere belangrijke media, waarvan directeuren onze bijeenkomsten hebben bijgewoond en hun beloftes tot discretie al bijna veertig jaar zijn nagekomen. Het zou voor ons onmogelijk zijn geweest om ons plan voor de wereld te ontwikkelen als in die jaren het licht van de publiciteit op ons geschenen had. Maar de wereld is nu moderner en voorbereid op de mars naar een wereldregering. Het supra-nationale bestuur van een intellectuele elite en wereldbankiers is zeker te prefereren boven het nationale zelfbestuur zoals we dat kennen uit de achter ons liggende eeuwen.” David Rockefeller op de Bilderberg Conferentie in 1991
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, Werner. Dat is het gevolg van een overheid die met de geldhoeveelheid knoeit. De Zimbabwaanse overheid heeft en volonté biljetten geprint en in omloop gebracht en daarmee een inflatie van enkele tienduizenden procenten veroorzaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Uitbreiding daarop; een representatieve democratie is een dictatuur van een minderheid op de rechten van het individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Beste Heftruck,
Nee, Werner. Dat is het gevolg van een overheid die met de geldhoeveelheid knoeit. De Zimbabwaanse overheid heeft en volonté biljetten geprint en in omloop gebracht en daarmee een inflatie van enkele tienduizenden procenten veroorzaakt Wel, is dat geen fragmentarische kijk op economie ? Je zegt dan toch hetzelfde, niet dan ? Vreemde manier van reageren, misschien begrijp ik je niet, kan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat wilt beschuldigen van 'fragmentarisch te kijken', ga je toch écht moeten beargumenteren wat er 'frafmentarisch' aan is en met wat het 'uitgebreid' moet worden. Economie is wel degelijk te vatten in zijn essentie. Dat sommigen daar niet toe in staat zijn, niét omdat ze dom zijn, maar omdat ze simpelweg de achtergrondkennis niet hebben, is helaas jammer.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
En de term "de economie" is uiteindelijk maar een samenraapsel van miljarden fragmenten om de erg simpele reden dat geen twee mensen als één en hetzelfde wezen door het leven gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Een basisvoorwaarde is uiteraard de afschaffing van het kapitalisme.
Wanneer dat niet als basisdoelstelling wordt genomen, blijft alles een laagje hypocriet vernis.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan het kapitalisme verbieden, hoor. Als die plannen worden doorgevoerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Beste Adrian,
Neen. Inflatie is geldcreatie. En niets anders. Ok, zullen deze perceptie aannemen, geen probleem. Als je dat wilt beschuldigen van 'fragmentarisch te kijken', ga je toch écht moeten beargumenteren wat er 'fragmentarisch' aan is en met wat het 'uitgebreid' moet worden. Met fragmentarisch wil ik zeggen dat men binnen het mondiale economiegebeuren protectionistisch en kortzichtig lokaal naar oplossingen zoekt en hierdoor het geheel uit het oog verliest. Hierdoor krijg je een gigantisch getrek en geduw met de verhoging van de complexiteit daarbovenop, zeker wanneer economie onder leiding van een winsthongerig kapitalisme zich stilaan verschuift naar de lage landen. Men zou derhalve de problemen moeten beklijken vanuit een mondiale visie waardoor elk fragment hierin z’n evenwaardige plaats krijgt. Dat is wat ik wil zeggen met het fragmentarisch bekijken van economie hetgeen resulteert in een verhoogde spanning en chaos. Elk fragment is een deel van het globale gebeuren en hiervoor hebben we dan die solidariteit en ruimere visie nodig. Jammer genoeg blijkt solidariteit ook een utopie te zijn maar dat staat los van het pleidooi hiervoor. Is dit voldoende voor wat ik begrijp onder fragmentarisch kijken naar economie ? Economie is wel degelijk te vatten in zijn essentie. Dat sommigen daar niet toe in staat zijn, niét omdat ze dom zijn, maar omdat ze simpelweg de achtergrondkennis niet hebben, is helaas jammer. Uiteraard zal kennis belangrijk zijn maar dat is niet het enige. Visie heeft niet zozeer met kennis te maken dan wel met het perceptieniveau. Aangezien je zelf filosoof bent weet je ook wat dat wil zeggen en hoeven we niet verder toe te lichten. Economie in z’n essentie vatten is zelfs heel simpel, het wordt enkel complex wanneer we deze essentie vervormen, zoveel is inmiddels wel duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Beste Heftruck,
Nee, dat is het niet. En de term "de economie" is uiteindelijk maar een samenraapsel van miljarden fragmenten om de erg simpele reden dat geen twee mensen als één en hetzelfde wezen door het leven gaan. Tja, als je het over kwantumfluctuaties wil hebben in relatie tot de vergrijzing, gaan we wel wat afwijken, denk ik. Misschien dat alle mensen gewoon hun spreekwoordelijke steentje dienen bij te dragen tot een welvaartscheppend systeem ten behoeve van het menselijk welzijn. De fragmentjes kunnen dan best wat samenwerken, gaat veel vlotter heb ik eens ergens gehoord. Als ieder z’n eigen fragment beter vind als het andere begint het nogal eens te botsen. Denk je niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee. En dat is het dan weer. Veel geblaat, weinig wol. Van mij moet je geen antwoorden meer verwachten. Ik ben jouw ontwijkende, rond-de-pot-draaiende nonsens en discussievervalsingen kotsbeu. |
||||
![]() |
![]() |