Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 11:38   #41
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Wederom een leuk onorthodox idee, een soort van veredeling op vrijwillige basis dmv een financieële stimulans. Eugenetica (want dat is dit gewoon) was vroeger een zeer respectabele wetenschapstak, maar helaas heeft de extreme variant wel bijgedragen aan de excessen van de Tweede Weereldoorlog en is daardoor de gehele wetenschapstak in discrediet gekomen.
Het typische aan de sexuele voortplanting, die wij als mensen beoefenen en daarenboven leuk vinden, is dat het zorgt voor diversificatie.
Kinderen lijken een klein beetje op hun ouders, maar het typische is dat ze er aanzienlijk van verschillen.
Hierdoor valt eugenetica op zijn gat TENZIJ je mensen gaat kweken als parkieten: inteelt gaan opleggen.
Dan gaat er vanalles gebeuren natuurlijk: door systematische inteelt kan je inderdaad de intelligentie gaan proberen opdrijven, tenminste: de aanleg ervoor. Maar... de monsters die je zo kweekt zouden zelf met een EQ dat vijftig keer zo hoog ligt als het EQ van de topic schrijver nog steeds problemen hebben om zich op een normale manier tussen anderen te begeven.
Monstrueus zijn geeft immers problemen.
EQ en IQ zijn ook zaken die niet altijd goed samenvallen, zo blijkt ook hier
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 12:19   #42
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wat me bij elitaire denkers opvalt is het volgende:
Intelligentie is in tegenstelling met wat jij hier beweert rechtvaardig verdeeld!
Het bewijs:
Ik hoor nooit iemand klagen dat hij of zij er te weinig van heeft.

Gelieve dit twee keer te lezen, te laten door te dringen, te blozen en dan eens na te denken over je eigen intelligentie.
Ik beschouw mijzelf als intelligent, arrogant, betweterig, eigenwijs, koppig.

Vaak denk ik dat het makkelijker was geweest als ik normaal was en over heel veel dingen niet na had hoeven te denken. Misschien bestaat er dus wel zoiets als teveel intelligentie. Het feit dat je diep over bepaalde dingen kunt nadenken maakt je op bepaalde vlakken minder sociaal, omdat je in staat bent om anders tegen het leven aan te kijken en je eigen weg te kiezen.
Oud 19 november 2007, 13:35   #43
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Je verwerpt Hitler zogezegd op alle fronten, maar jouw idee is ook al eens voorgesteld (en uitgevoerd)... door Hitler. Het Lebensborn-project noemde hij dat. Hij wou ook een ras creëren met alleen maar mooie en slimme mensen. Maar om dat de bereiken moet je minder getalenteerde mensen uitsluiten. => niet democratisch/discriminerend
Dit soort ideeën horen hier idd niet thuis. Ze horen nergens thuis eigenlijk.

PS: Spant uw kraag niet?
Wat Kazan zegt. Je verwerpt Hitler dus niet op alle fronten. Ik verwerp Hitler ook niet op alle fronten, Hitler was bijvoorbeeld een tegenstander van de plezierjacht, dat verwerp ik niet. Zeggen dat ik dat wel zou doen zou niet zo intelligent overkomen.
Overigens ben ik een tegenstander van het fokken van mensen, het sturen van de evolutie om een soort met gewenste eigenschappen te krijgen. Waarom zou ik dat willen, ik heb er dan toch niks meer aan? Wordt de wereld echt beter als we selecteren wat voor mensen we willen hebben, als we op welke eigenschap dan ook gaan discrimineren en mensen dingen gaan ontzeggen omdat ze "niet slim genoeg" zijn? Ik denk van niet. Het mooie van evolutie is juist dat het zichzelf stuurt, dat je wel ziet wat eruit gaat komen. Nee, ik hoef niet zonodig een superras van autisten, sluwe zakenlui en onbegrijpbare genieën...
Oud 19 november 2007, 13:39   #44
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ammai, zeg, ik ben echt onder de indruk. En met wie gaat ge later trouwen? Met uzelf zeker?
In het Nederlands bestaat een term voor uw type: omhoog gevallen
Maar pas als je kan uitleggen hoe dat kan met de heersende zwaartekrachtwetten kom je in aanmerking voor dit fokprogramma.
Oud 20 november 2007, 14:04   #45
MIS
Banneling

Standaard

Het is maar een samenvatting natuurlijk, de dialoog hieromtrent resulteert in een 40-jarig gesprekje over BHV. Op zich is dat bewonderenswaardig te noemen maar of we nu al een stap verder zijn geraakt, lijkt me twijfelachtig. Zoals ik al eens opperde kan je beter in dat gebied alle ambtenaren buitensmijten en vervangen door tweetalige allochtonen, een kwestie van integratie, zeg maar. Laat ons dan enkel hopen dat men het niet over de hoofddoeken gaat hebben of de oplossingen worden weer niet gezien. Beetje jammer natuurlijk. Waarom denk je dat men alles nu zo moeilijk probeert te maken ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 15:59   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Personen die een goede universitaire studie succesvol hebben afgerond zullen in het algemeen gunstige kenmerken hebben.Kijk, een man die dit schrijft gaat bij mij de prullenbak in! Een universitaire studie zegt niets over een persoon! En al helemaal niet of dit een goede vader, echtgenoot of zelfs mogelijke kostwinner is! Nog verder van huis ben je, als je overweegt dat succesvolle mannen, vaak een psychologisch profiel hebben wat nauw aansluit bij succesvolle criminelen! Die hele theorie ligt zo aan scherven, het zal een niet al te slimme madam worden die hier in tuint!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:18   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Turk
Voor het eerste kind dat ze krijgen, krijgen ze weinig kinderbijslag. Voor het tweede kind dat ze krijgen, krijgen ze iets meer kinderbijslag. Voor het derde kind dat ze krijgen, krijgen ze nog meer kinderbijslag totdat ze bijvoorbeeld vijf kinderen hebben. Daarna geef je ze minder kinderbijslag, tenzij ze het kind afstaan ter adoptie aan een paar dat geen kinderen kan krijgen.

volgens mij behoort Nederlandse Turk tot de categorie die moet verhinderd worden om kinderen te krijgen.
Iemand die ervan uitgaat dat mensen met een hoog IQ "nog wat kinderen extra gaan maken" omdat ze betaald worden voor hun productie heeft er geen idee van hoe vrouwen tegen zwangerschap en bevallingen staan.

Laat me een beetje denken aan een opvoedings-voorlichtingsprogramma:

Men vroeg aan een klasje 9 �* tienjarigen wat ze wisten over sexualiteit.
Wanneer komt de man klaar? antwoord: bij de daad zelf
Wanneer komt de vrouw klaar? antwoord: negen maanden later!

Volgens mij was het een klein Turkske die dat laatste antwoord gaf.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:47   #48
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

alice stelde :

Citaat:
Nog verder van huis ben je, als je overweegt dat succesvolle mannen, vaak een psychologisch profiel hebben wat nauw aansluit bij succesvolle criminelen!
én het :

profiel van de sucesvolle vrouw ?

Sluit dat niet dikwijls aan bij ...

ah neen ... dat is een afgezaagd woord ... Ik prefereer hier de omschrijving : rugligster-buikligster-oraliste.

Naschrift.

Bij nader inzien verkies is orgeliste boven oraliste in deze beschrijving. De succesrijke (zaken)vrouw is te dikwijls een vibrationste of sybexiste.

Laatst gewijzigd door predator : 20 november 2007 om 23:54.
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 00:12   #49
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Overigens wil ik erbij zeggen dat ik Hitler op alle fronten verwerp. Ik draag geen haat tegen welk volk dan ook in de wereld. Ik hou van alle volkeren. Ik ken geen Jodenhaat. Ik heb grote bewondering en respect voor het Joodse volk. Je kunt niets anders dan grote bewondering hebben voor hun overlevingsdrang. Ik ben voor vrede en vriendschap tussen alle volkeren in de wereld.
Wat ben je met intelligentie als je ze ontmenselijkt?
Wat ben je met een hoog IQ zonder EQ?

Het is de opdracht van elke mens om naar best vermogen te leven. Dit betekent dat we onze capaciteiten niet eenzijdig mogen benutten om monoculturen te kweken.

Is er een grotere intelligentie dan zij die in staat is te communiceren met alle vormen van menselijke en fysische intelligentie?
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be