Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2007, 21:29   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als het nu oorlog zou worden, op wie zouden de Belgen dan gaan schieten ? Eerst op de Walen ?
Eigen volk eerst zeker?
Op de franskiljons, bedoel je?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:42   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En neen, je kan niet zowel voor Vlaanderen als voor Helgië zijn. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de jaren veertig zowel voor België als voor de Duitse bezetters zijn, of iemand die zowel voor Tibet als voor China zou zijn. België is een staat die twee volkeren bezet.
Ik ben Vlaming én Belg.

Ben ik dan tegelijkertijd collaborateur en verzetslid??

Komaan Pelgrim, je kan beter dan dat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:48   #43
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben Vlaming én Belg.

Eerder een kapo...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 3 december 2007, 21:49   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Eerder een kapo...
Een w�*t?

Ja sorry, ben even niet mee...
Oud 3 december 2007, 21:55   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een w�*t?

Ja sorry, ben even niet mee...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapo
Oud 3 december 2007, 21:57   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 3 december 2007, 23:03   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Vermaut Bekijk bericht
Beste Pelgrim,

Belgofascist A.V. - ik zal u eens uitleggen wat fascisme in werkelijkheid betekent. Waar haalt u toch dergelijke inspiratie?

Dit is de omschrijving die ik op Wikipedia heb gevonden.

Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Het fascisme is xenofoob, en vaak gericht tegen een bepaalde bevolkingsgroep.

Iemand die voor België is, richt zich niet tegen de verschillende bevolkingsgroepen, maar pleit voor de solidariteit en is op menselijk vlak meestal redelijk genuanceerd. Ik spreek uit ervaring door met enorm veel mensen te hebben gesproken. Ik ken een partij die vrije meningsuiting verkondigt, maar u bloedig neerslaat wanneer je er gebruik van wilt maken. Ik weet dat er op de Belgische bijeenkomst enkele Vlaams Belangers amok wilden komen maken. Ik ben met die mensen vriendelijk gaan spreken. Ik heb die niet in elkaar geslagen, zoals ik op de Ijzerwake zelf heb meegemaakt. Ik heb hen geen combatboot in hun zijde gestampt. Het toppunt van alles was dat deze Franstalige folders meehadden. Ik heb hen gezegd dat ik dit niet kon begrijpen. Het Vlaams Belang die in Brussel Franstaligen wil overtuigen om op hen te stemmen. Daarvoor zouden sommigen Franstaligen nog goed kunnen zijn... Voor hun stem, maar niet om hun belangen te verdedigen! Dat noem ik hypocriet. Ik denk niet dat ik de "Belgofascist" ben, waarvoor u mij verslijt. Integendeel.
oh toch wel, u bent een belgofascist eerste klas. Collaboreren met het regime van de bourgeoisie is namelijk de allereerste en meest relevante karakteristiek van het fascisme. Daar komt nog bij dat de Belgische staat wordt voorgezet door een nooit verkozen staatshoofd. Heel wat van de kenmerken die u opsomt komen overeen met de Belgische beweging.

U bent trouwens een nationalist. Net als iedereen die op die betoging meeliep.

Waarom u het vb er bijsleurt ontgaat me we, want ik heb met het behang niks te maken.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 december 2007 om 23:06.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:05   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben Vlaming én Belg.

Komaan Pelgrim, je kan beter dan dat.
je kan wel 'vlaming' zijn, want 'vlaming' zijn is gewoon een kwestie van waar je woont. Maar een belgicist kan nooit vlaamsgezind zijn.
En wie naast belgicist ook nog eens monarchist is, is simpelweg een fascist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 16:01   #49
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Dit is tyrouwens wel een leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WK-Dc...eature=related
Oud 11 december 2007, 22:23   #50
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard Problemen erkennen en herkennen

Gisterenavond had ik nog een discussie met een Koekelaarse NVA’er. We konden samen tot een akkoord komen, omdat we dezelfde problemen erkennen en herkennen. De oplossingen die we aanreiken zijn echter anders. Ik sta voor de Belgische lijn die ook vindt dat een appendix uithalen in Oostende en Charleroi evenveel moet kosten. Demotte heeft hiervoor een inspanning gedaan.

De ene zegt regionaliseren, de andere federaliseren...

Ik vind ook dat er meer flitspalen moeten bijkomen in Wallonië, maar ik kijk verder dan vandaag. Misschien had men dit beter op Federaal niveau beslist en deze bevoegdheid niet uit handen gegeven. Niet de Waalse burgers zijn de schuldige van dit feit, maar enkele Waalse politici die hierover moeten beslissen. Het is verkeerd om daarvoor alle Waalse mensen verantwoordelijk te stellen.

Ik gebruik onze Waalse landgenoten in tegenstelling met veel Vlamingen niet als schietschijven. Ik ben ervan overtuigd dat veel politici nog enorm moeten evolueren en eigenlijk moeten stoppen met de mensen op te jutten.

We gaan naar een enorme vegrijzing in Vlaanderen. De actieve bevolking zal geleidelijk verminderen. Veel bedrijven ondervinden moeite om zich uit te breiden en ondervinden al te vaak problemen. Waardoor ook een stuk van de bedrijven naar het buitenland vertrekken? We moeten streven naar een gezonde balans.

Sarkozy wil een debat over de verhuis van de Europese instellingen als België splitst. Stel nu dat we België splitsen? Hoe ga je met de staatsschuld om? En waar gaan de Vlamingen die nu in Brussel werken hun belastingen betalen… Hoeveel Vlamingen zullen er nog kunnen werken? Ik denk dat een paar problemen onmogelijk op te lossen zijn.De problemen van de faciliteitengemeentes hebben te maken met de vaststelling van de taalgrenzen… Toen woonden er al meer dan 30 procent Franstaligen… Daar heeft men destijds een moeilijk probleem op een moeilijke manier willen oplossen, wetende dat dit vroeg of laat opnieuw problemen zou brengen. Ik kan daar als persoon niet voor verantwoordelijk zijn, want ik heb niet de politieke macht om daarin iets te doen. Ik kan wel vaststellen dat allemaal geen evidente problemen zijn. De realiteit is dat in enkele van die gemeentes nu 70 procent van de bevolking Franstalig is... Hoe komt dat, denk je? We moeten een combinatie zoeken tussen territorialiteit en personaliteit. Dat is geen makkelijk klus. Anders zouden deze problemen al lang opgelost zijn.

Ik luister evengoed naar wat er leeft bij de andere kant. Ik denk dat we dat moeten doen en de dialoog moeten vergroten, teneinde de twistpunten op te lossen. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Het is niet voor niks dat de Belgen op Europees vlak tot de beste onderhandelaars behoren. Precies omdat ze steeds hebben kunnen compromissen sluiten...

Een Belgicist kan nooit Vlaamsgezind zijn, zeg je... Ik denk dat dit in se een verkeerde stelling is. Het is de boodschap die je wil brengen en je als zoete broodjes wenst te verkopen, maar het is zeker niet de juiste analyse. Waarom zou ik als Belg niet evengoed Vlaamsgezind kunnen zijn en tergelijkertijd ook voor Wallonnië een belangrijke rol wegleggen. Ik denk dat veel mensen te weinig inspanningen leveren om de Walen te leren kennen. De meesten zijn zeer hartelijke mensen. Wat men ook moet stoppen, is het projecteren van de ideeën van de politici op een hele gemeenschap. Ik bedoel: je kan niet akkoord gaan met een stelling, ok, en je kan voor een ander maatschappijmodel staan, ok. Dat is je volste recht.

Maar stel nu dat ik morgen tegen je zeg dat ik de Verenigde Naties wil omvormen naar een echte daadkrachtige wereldregering. Stel nu dat jij niet akkoord bent... En jij zegt:" Je bent een facist." Dit zeg je gewoon omdat je niet akkoord gaat met de stelling en er ook niet wil over nadenken. Breek dat eens? Ga daar eens over gaan staan... Denk en kom met sterke argumenten. Dat is veel beter om een discussie te voeren dan mensen gewoon op de persoon aan te vallen. Ik denk dat sommigen op dit forum op dit vlak nog een speciale leerschool moeten volgen. Toch vind ik het ook eigenaardig dat je al een schietschijf bent, alvorens men echt daadwerkelijk naar je heeft geluisterd. Ik maak er geen vriend-vijandspel van. Ik kan evengoed luisteren naar jullie argumenten. Als je echt de moeite niet wil doen om een zinnige discussie te starten, dan ben ik de fascist. Dat is maar al te makkelijk.

Laatst gewijzigd door Andy Vermaut : 11 december 2007 om 22:26.
Andy Vermaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:05   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta voor de Belgische lijn die ook vindt dat een appendix uithalen in Oostende en Charleroi evenveel moet kosten. Demotte heeft hiervoor een inspanning gedaan.
[...]
Ik vind ook dat er meer flitspalen moeten bijkomen in Wallonië, maar ik kijk verder dan vandaag. Misschien had men dit beter op Federaal niveau beslist en deze bevoegdheid niet uit handen gegeven.
Waarom zouden wij Wallonië moeten opdringen meer flitspalen te zetten?? Als zij daar de noodzaak niet toe voelen, wie zijn wij dan om hen dat op te dringen?
Wij willen flitspalen; prima, we zetten er. Jullie willen er geen; dan zetten jullie er geen.

Citaat:
Niet de Waalse burgers zijn de schuldige van dit feit
...maar de Belgische staat.

Citaat:
Stel nu dat we België splitsen? Hoe ga je met de staatsschuld om?
60-40-verdeling.

Citaat:
En waar gaan de Vlamingen die nu in Brussel werken hun belastingen betalen…
Idem als nu.

Citaat:
Hoeveel Vlamingen zullen er nog kunnen werken?
Idem als nu.

Citaat:
Ik denk dat een paar problemen onmogelijk op te lossen zijn.
Als je je staatsconstructie moet overreind houden met het idee dat het alternatief "onoplosbaar" is, dan ben je slecht bezig. Wat is er nu moeilijk aan een verdeling van een staatsschuld?

Citaat:
De problemen van de faciliteitengemeentes hebben te maken met de vaststelling van de taalgrenzen…
Denk je dat een Duits dorp met een Deenstalige meerderheid naar Denemarken overgeheveld wordt? Ieder Europees land (met uitzondering van IJsland??) kent taalkundige minderheden. Vlaanderen zal daarop geen uitzondering zijn. Geef die mensen culturele rechten als minderenheid, en het probleem is opgelost.

Citaat:
Ik denk dat veel mensen te weinig inspanningen leveren om de Walen te leren kennen. De meesten zijn zeer hartelijke mensen.
Walen zijn in grote meerderheid zeer hartelijke mensen. Ongetwijfeld zijn de Maori, de Bengalen en de Inuit dat ook. Maar daarom ga ik er geen staat mee vormen.
Oud 11 december 2007, 23:30   #52
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder Europees land met uitzondering van IJsland??) kent taalkundige minderheden.
De Sanmarinees en de Liechtensteiner in mij beginnen onderhand toch wel in opstand te komen over het feit dat jij hen continu schromelijk over het hoofd ziet.

Nuja, ook in IJsland, San Marino en Liechtenstein zullen er wel taalkundige minderheden ten gevolge van recente immigratie zitten.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 12:40   #53
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard Transfers zijn niet zo ongewoon in Europa

Wat de transfers betreft, kan ik je zeggen dat er in Europa andere regio's zijn die meer ontvangen dan Wallonnië. Wallonië heeft volgens het Warandemanifest in 2003, 12,1 procent van het Bruto Regionaal Product ontvangen. Ondanks het feit dat ik mijn bedenkingen heb bij het cijfer, wil ik dit nu in deze argumentatie als waar aanvaarden. Als we dit vergelijken met Corsica in Frankrijk zijn de ontvangsten 15 procent van het BRP, Calabria in Italie zijn de ontvangsten 37 procent, Sicilië in Italië 23 procent, Andalucia in Spanje 17 procent, Extremadura in Spanje 18 procent, Norrland in Zweden 13 procent. Dit zijn cijfers uit een studie van Michel Mignolet die zelfs geen rekeningen houden met de transfers inzake de sociale zekerheid. In 12,1 procent die het Warandemanifest bespreekt, is de sociale zekerheid wel begrepen. Die transfers worden altijd als enorm hoog beschreven, maar zijn het in feite niet als we deze vergelijken met deze regio's die ik nu juist heb opgesomd. Het verhaal is gewoon veel te eenzijdig.
Oud 12 december 2007, 12:53   #54
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat de transfers betreft, kan ik je zeggen dat er in Europa andere regio's zijn die meer ontvangen dan Wallonnië. Wallonië heeft volgens het Warandemanifest in 2003, 12,1 procent van het Bruto Regionaal Product ontvangen. Ondanks het feit dat ik mijn bedenkingen heb bij het cijfer, wil ik dit nu in deze argumentatie als waar aanvaarden. Als we dit vergelijken met Corsica in Frankrijk zijn de ontvangsten 15 procent van het BRP, Calabria in Italie zijn de ontvangsten 37 procent, Sicilië in Italië 23 procent, Andalucia in Spanje 17 procent, Extremadura in Spanje 18 procent, Norrland in Zweden 13 procent. Dit zijn cijfers uit een studie van Michel Mignolet die zelfs geen rekeningen houden met de transfers inzake de sociale zekerheid. In 12,1 procent die het Warandemanifest bespreekt, is de sociale zekerheid wel begrepen. Die transfers worden altijd als enorm hoog beschreven, maar zijn het in feite niet als we deze vergelijken met deze regio's die ik nu juist heb opgesomd. Het verhaal is gewoon veel te eenzijdig.
de transfers zijn dan ook niet dé reden om te splitsen. De hoofdreden althans zeker niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:31   #55
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
de transfers zijn dan ook niet dé reden om te splitsen. De hoofdreden althans zeker niet.
Ik vind het alleszins nu al leuker dat we eigenlijk gestart zijn met een dialoog te voeren. Als de transfers niet de hoofdreden zijn, zou ik je willen vragen waarom we we nu echt moeten splitsen? Waarom moet ons land volgens jou niet blijven bestaan? Wat is de hoofdreden volgens jou? Ik wil echt eens weten waarom je dit denkt.

Aan Jani Duschman zou ik je willen vragen, waarom je die Belgische solidariteit tussen de gemeenschappen wil opgeven? Waarom eigenlijk? Kan dit volgens jou ook iets te maken hebben met het toenemende individualisme in onze samenleving? Hoeveel denk je trouwens dat een splitsing kost? Wie zou volgens jou in een gesplitst land aan de touwtjes moeten trekken?
Oud 12 december 2007, 21:39   #56
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aan Jani Duschman zou ik je willen vragen, waarom je die Belgische solidariteit tussen de gemeenschappen wil opgeven? Waarom eigenlijk? Kan dit volgens jou ook iets te maken hebben met het toenemende individualisme in onze samenleving? Hoeveel denk je trouwens dat een splitsing kost? Wie zou volgens jou in een gesplitst land aan de touwtjes moeten trekken?
Een vraag die eerst gesteld moet worden: is er wel zo iets als een "Belgische" solidariteit die naam waardig?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 12 december 2007 om 21:40.
Oud 12 december 2007, 21:51   #57
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Een vraag die eerst gesteld moet worden: is er wel zo iets als een "Belgische" solidariteit die naam waardig?
Red De Solidariteit
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...riteitspetitie
Oud 12 december 2007, 21:54   #58
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat betekent hoogstens dat er mensen zijn die dat geloven, niet dat zo'n echte solidariteit bestaat. Ik bedoel maar: in welke mate draagt België bij tot de solidariteit? Ik zie enkel een decennia leegroven van Wallonië door enkele Brusselse groepen, waarna het land vervolgens quasi volledig aan z'n lot overgelaten is - er wordt enkel genoeg geld doorgesluist om de PS en dus het Belgische systeem z'n positie te laten behouden. Is dat dan die Belgische solidariteit? Want als je vraagt waarom iemand iets wil afschaffen, moet je er eerst zeker van zijn dat zo'n iets wel bestaat.
Oud 12 december 2007, 21:55   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan wel 'vlaming' zijn, want 'vlaming' zijn is gewoon een kwestie van waar je woont. Maar een belgicist kan nooit vlaamsgezind zijn.
Fout. Belgicisme heeft niets te maken met het wegcijferen of negeren van Vlaamse bekommernis. Alleen hoeft die Vlaamse bekommernis voor mij niet de splitsing van België in te houden.
Citaat:
En wie naast belgicist ook nog eens monarchist is, is simpelweg een fascist.
En een republikein is dat niet?
Oud 12 december 2007, 22:06   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent trouwens een nationalist. Net als iedereen die op die betoging meeliep.
Ik ben géén nationalist, ik ben wel anti-separatist.

En daarom liep ik mee op die betoging.
Om anti-separatistische discours af te steken.
Ook tegen het separatisme van 1830.

En ik leef nog.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be