![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zoiets als een valse god die zogezegd wetten maakt bestaat niet, indien de wet als heilig beschouwd wordt ,anders heb ik geen probleem om de regels van een land en de akkoorden/pacten/verbonden die tussen de mensen gemaakt zijn te respecteren !
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie; stelsel waarin door middel van evenredige vertegenwoordiging, burgers op politiek, juridisch, levensbeschouwelijk en sociaal vlak bepalen hoe en door wie hun gemeenschap geleidt wordt.
Politiek;beleidsvorm op bestuurlijk niveau, waar verkozenen via stemrecht van burgers beleidsmatig een programma uitvoeren waarin het gedachtengoed waar een politieke partij voor staat en waarop ze verkozen zijn realiseren. Religie, geloof in een opperwezen waaruit een ideologie ontstond, volgens regelgeving zoals deze specifiek voor volgelingen van een leer bepaald wordt. Verschil met andere overtuigingen op levensbeschouwelijk niveau; niet de rede maar regelgeving op basis van het bestaan van een opperwezen staat centraal. En mag ik dan nu eindelijk antwoord op mijn vragn Lincoln? Zeg niet dat ik ze nogmaals moet stellen! Hoe zit het met Allah en de wet? Vrije meningsuiting? vrijheid van religie of het ontbreken hiervan? democratie? gelijkheid van mensen, ongeacht overtuiging? gelijkheid van man en vrouw? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel is de koran een inspiratie bron voor zowel spiritueel als moraalgeving/zingeving in het leven,. Het woord van god staat boven alle woorden, maar tegelijk kun je de koran/bijbel/thora niet vergelijken met de interpretatie vorm van de mens op zowel de wet als erbuiten ! Citaat:
Nogmaals, de koran kun je niet vergelijken met de politiek, en is ook geen politiek maar buiten de politiek, en het heeft niets te maken met de politiek,. Dat zou u toch moeten begrijpen,. Om terug te komen over de discussie; Als het fundamentalistische liberalisme het recht heeft om met de islaam te spotten, dan hebben de salafisten toch volgens mij het recht om de islaam te prediken hoe radicaal dat ook mag zijn, indien u tenminste in een vrijemenings uiting gelooft anders is die vrijemening enkel een wapen in de handen van de liberalisten ! Als de homo's ,lesbo's, neo-nazi's,boedisten, en alles wat eindigt met tisten het recht hebben om hun geloof te belijden dan denk ik toch dat de moslims toch in het minste het vrijheid mag hebben om hun geloof te belijden hoe radicaal dan ook,. Als de democratie een vorm is van een politieke stelsel in het westen, dan vind ik toch dat andere landen toch het recht hebben en de vrijheid om en eigen systeem te creeeren/hebben, of niet ! Als er een rechtsysteem bestaat in het westen dat de gelijkheid geeft aan mensen op basis van hun levensovertuiging, waarom wordt die gelijkheid niet gebruikt tussen diezelfde mensen als het gaat om "kapitaal" vermogen ? Als men de mens gelijk stelt , man een vrouw gelijk, is dan deze gelijkheid enkel als het gaat om "emancipatie" of heeft de vrouw enkel gelijkheid met de man enkel als het gaat om "sex" en niet als het kapitaal verdeeld wordt binnen het kapitaal industrie, indien men in het westen zo hevig tegen de islaam keert omwille van de gelijkheid waarom gedraagt dan het westen zich hypocriet als het gaat om kapitaal en machtspositie,. Als pakistan, bangladesh, indonesie vrouwelijke leiders hebben/gehad, waarom heb ik die leiderschap enkel gezien in grootbritanie en niet in de US bv of zelfs in belgie ? Ps: democratie en welvaart/welzijn gaan hand in hand samen, geen welvaart/welzijn dan geen democratie,. Indien men de derde landen gaat oordelen om dat ze een achterlijke religie aanhangen zonder rekening te houden met welvaart/welzijn instabilliteit dat vind ik dat de liberalisten in het westen hypocrieten zijn van de hoogste trap !
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ja, inderdaad, een politiek stelsel. Of beter een regime waarbinnen bepaalde politieke stromingen kunnen functioneren zoals in vorige posten al werd aangehaald.
En blijkbaar was dat hetgeen het bij jouw om draait want......het is politiek en bijgevolg seculier en dus hoef ik het niet te onderschrijven!!!!!!! Je hoeft voor mij niet democratie als een universele norm te beschouwen hoor, net zoals ik niet vind dat een boek dat eeuwen geleden werd geschreven mij hoeft voor te schrijven hoe ik moet leven. Er blijft wel nog een probleem, Lincoln, want jij stelt dat seculiere wetten en het democratisch stelsel niet van toepassing zijn voor jou omdat je de legitimiteit ervan niet onderschrijft. Ofwel blijf je hier passief bij en loop je verder zwaar misnoegd door het leven. Ofwel wordt je subversief en ga je alles doen wat je kan om dit door jouw verfoeide systeem te saboteren. Beide gevallen getuigen van een triestige, contraproductieve mentaliteit. Het moet eens stilaan duidelijk zijn dat democratie helemaal niets met religie heeft te maken. Het is gewoon een engagement van mensen om met conflicten te kunnen omgaan en gezamenlijk trachten een beleid uit te werken, ook al zijn de belangen niet steeds gelijklopend. Niet meer niet minder dan dat. En nu mag jij eens uitleggen wat je precies onder "liberalisme" verstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln, je gaat bij de eerste bocht al eruit!
Islam bevat wel degelijk ook een politiek stelsel.In de koran staat dat leiders van een land maar mogen worden beoordeeld op een eigenschap; de mate waarin zij islam belijden en naleven. Islam is een totalitaire ideologie die ieder aspect van het menselijk betaan regelt, of kent u uw eigen koran niet? Het woord van God staat boven alle woorden? Dank u dat is duidelijk. Satire en ironie zijn vormen van menigsuiting die begrensd worden door wetten, dat betekent niet dat je eveneens georganiserd met geld uit Saoudi Arabie mag aanzetten tot conflict binnen de samenleviing omdat je meent dat dit moet van God. Het gelijkstellen van minderheden op maatschappelijk gebied heeft niets te maken met het recht dan ook een radicale leer te prediken! Andere landen mogen gerust een ander systeem hebben zolang ze het onze maar onbemoeid laten en dat is nu net niet wat radicalen van plan zijn hoor. Vrijheid van religie is niet hetzelfde als communisme, waar haal je dat verband? Gelijkheid tussen man en vrouw wordt economisch het meest benaderd in het Westen, vanuit de koran om maar wat te noemen heeft de vrouw toestemming nodig van de man om te mogen werken! Geen vrouwelijke leiders in Blegie? Wat dacht u dat al die politica zijn, venten in rok? Armoede wordt in landen met totalitaire rigimes aangemoedigd, ziet u in bijvoorbeeld veel moslimlanden sociale zekerheid? Juist daar is lage scholing en armoede de reden om vooral vanwege welvaart zich hier te vestigen, midden tussen verdorven kapitalisten die werken voor uitkeringen van nieuwkomers zonder scholing of kapitaal? Mij best maar niet de eieren eten en dan de kip de nek omdraaien omdat ze kukelt he? Ernstig blijven en u kunt vast beter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja bereopsmisvorming, jaren met die gasten aan tafel gezeten!Hoop nog steeds de gematigde moslim tegen te komen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een gematigde moslim is zoiets als een klein beetje zwanger zijn, kan niet! Ofwel accepteer je blindelings wat de Koran voorschrijft en mag je jezelf moslim noemen, ofwel doe je dat niet en ben je een ongelovige, of erger nog, een afvallige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat u geen haar beter bent dan de salafisten. De discussie met de salafisten; Ofwel gaat je mee met het lied, ofwel bent u ongeloofwaardig, maw hokredenering die enkel wat in zijn hoofd accepteert ipv een dialoog aan te gaan. Wat u doet is hetzelfde, u gaat een discussie aan , daarna stelt "u" wat de islaam is, hokredenering uit zijn pure vorm als je het mij vraagt,. En ja, de motie is;"op de spijkers slagen totdat de hamer kappot gaat" ,dat de spijker er in zal zitten is bijna als onmogelijk, bij mij toch ! Citaat:
Citaat:
Koloniaal trekkjes, alice ?? Citaat:
Als de VVD het recht heeft om op de moslims te kakken, waarom mogen de salafisten dan dat ook niet ? Faire, est lassai faire ,of niet ? Of is het toch waar dat de vrijheid enkel een illusie is die de fundamentalistische liberalen willen doen schijnen om de massa te misleiden ?? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() [hint-modus]Ik zal je een privé verhaal vertellen; Ik had ooit een tunesier tegengekomen, na een tijd ,zei hij tegen mij; toen ik u zag, dacht ik dat u een salafist bent maar nu ik u goed ken bent u een radicaal-soufist (soufi qoh)![/hint-modus] ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb ik geschreven dat jij Lincoln, een salafist bent?? Heb met nog wel andere aan tafel gezeten ook hoor! Maar jou redeneringen hoorde ik toevallig wel bij heel wat Marokkaanse moslims, waarmee ik uiteraard niet wiil suggereren dat u een Marokkaan moet zijn! Maar uw denken??Doorsnee onder Antwerpse Marokkaanse moslims, vooral onder de vijftig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geloof je dat nu zelf? Hoezo maakt het westen zeg maar Marokko of Turkije "onstabiel"? En het zijn juist uit die landen dat de Islamitische armoedzaaiers naar hier komen om de ruif van de sociale zekerheid leeg te vreten en en passant Europa te Islamiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg ook niet dat het conflict model die de salafisten of sommigen daarvan handhaven mij bevalt ,wat ik hier wel wil zeggen is dat men consequent zou zijn bij het oordelen,. Als men vindt dat de VVD en consoorten als hirshi ,wilders mogen praten en dat ook nog onder het vlag van het vrijemeningsuiting gaat classeren waarom mag het andere kant van het munt dat niet ? Als er bv negationisme, rascisme, revisionisme geen uiting zijn van vrijemeningsuiting zijn, waar zou je dan "islam-bashing" of "onredelijke-kritiek" op de moslims gaan classeren ? Als men kritiek geeft over de joden bv dan noemt men dit anti-semitisme, waarom is dan het andere deel (moslims) die zelf semitisch is voor kritiek vatbaar, meer nog het is een mode van de tijd geworden om met een moslim te spotten, zie maar wat er allemaal gezegd wordt op "faithfreedom" en gelijkaardige website,. En we hebben het niet over de hypocrisme die in de politieke stadion als hoofdregel staat !!! Ofwel gaat men voor 100% voor vrijemeningsuiting en de verantwoordelijkheid dragen van wat er daaruit ontsproten zal, ofwel zegt men ok voor de vrijemeningsuiting waarbij duidelijke grenzen onderlijnt wordt aan alle kanten ! En ik denk dat zoiets als 100% gewoon onhaalbaar en gelijk is aan onbestaand ! En al dat prietpraat over gelijkheid vrijheid (Liberté,egalité,fraternité)is allemaal een illusie en mooie woordjes in de politiek, maar in de realiteit is het enkel de wet van de sterksten geldig !!!
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt het ook omdraaien; waarom is iedere vorm van kritiek op islam steeds islamfobie?
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt; natuurlijk hebben moslims net als ieder ander recht op het vrij uiten van hun mening. Maar daar zijn grenzen aan, kijk naar wetten rond racisme, niet alles wat je zegt kan en mag dus. Waarom ik bij salafisten een probleem zie? Omdat zij streven naar de insallatie van een islamitische staat, of toch minstens volslagen segregatie tussen gelovigen en ongelovigen, en dit door begrippen zoals democratie, gelijke rechten uit te hollen en an te zetten tot haat tegenover de samenleving.Aangzien ik daar met mijn neus bovenop zat, weet ik dat dit gewoon gebeurt en nog steeds volop bezig is kijk naar het AIVD rapport uit Nederland! Dat proces gebeurt hier ook maar door links en rechts discussies, komt er niets van ene degelijk beleid hierrond en dat is erg, evengoed voor de vele moslims die wel relegie en verwachtingen van de samenleving weten te combineren. Die strikte broeders zijn voor hen evengoed een bedreiging. Maar; kritiek ligt tussen moslims erg moeilijk, een strikte moslim is immers vooral een goede gelovige. Dus nee, ik kan het niet met je eens zijn, vrijheid van mening betekent niet dat je mag aanzetten tot haat, of vrij kunt streven naar vernietiging van onze samenleving en de waarden waar ze voor staat. Ayaan zette niet aan tot haat, maar was wel erg kritisch tegenover islam, twee verschillende zaken hoor! |
![]() |
![]() |