![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Ja, maar, mits ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Neen, maar toch ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Geen mening, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onverantwoordelijk zijn, behoort geen misdaad te zijn.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 22 november 2007 om 01:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij was toch begonnen over hoe wondermooi zo'n schuif wel niet zal zijn voor iedereen. Ik vind het een triestige gebeurtenis dat moeders die eigenlijk helemaal geen kinderen willen hebben en vervolgens toch moeder worden nog altijd voorkomen. Dat zal waarschijnlijk ook wel niet veranderen, maar zo'n extreme oplossingen als abortus of zo'n schuif dienen niet gepromoot of toegejuicht te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() O please, verstop je toch eens niet achter het ratio-discours. Objectivisme is al een tijdje dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Het valt enorm op dat mensen die tégen een vondelingenschuif zijn, of het gebruik ervan, zich sterker opwinden over de moraliteit van de ouders dan over het lot van het kind en de oplossingen daarvoor. Zoals ik reeds schrijf, de beslissing van de ouders gaat mij niets aan, als het kind maar goed terecht komt. Verheerlijk ik dan vondelingenschuiven en dergerlijke? Neen, beslist niet, ik ben observeer alleen dat kinderen die om heel diverse redenen achter gelaten worden door de biologische ouders, beter af zijn bij de pleegouders via een vondelingenschuif dan in een vuilnisbak in het spreekwoordelijke donkere steegje. Wat Pareto betreft, ik ga er van uit dat wanneer kinderen achter gelaten worden, dat is omdat ze, om welke reden dan ook, een last vormen en de biologische ouders beter af zijn zonder het kind. Om net dezelfde reden adopteren pleegouders het kind; omdat het hen gelukkiger maakt. En ook het kind is er beter mee af. Meer wil dat eigenlijk niet zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij jij mij een appel kan tonen die tegelijkertijd twee tegengestelde richtingen uitgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Volgens jouw gedachteconstructie is dat inderdaad zo. Op een ander continent spreken ze vanuit hun cognitieve aanschouwing deze bewering wel tegen. In de renaissance was de analogie daarentegen zeer in trek, toen werd die vraag over identiteit van een zaak veelal niet gesteld (buiten het gebruik van de aristotelische metafysica).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O.a.
Citaat:
Je kan niet zeggen of zo'n kinderen beter af zijn of niet. Mensen die pro zijn voor zo'n schuif gaan er simpelweg vanuit dat zo'n kind alleszins beter af is dan dat de ouders toch hun verantwoordelijkheid opnemen en het kind zelf opvoeden. Dat kan je simpelweg niet weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Goed om weten. Een boeiende carrière als wetenschapper staat mij te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij je gelovig bent, dan is de liefde voor god de enige ware zaak der dingen. Wat ik eigenlijk wel mooi vind. En prefereer boven allerlei beweringen dat westerse logica geen transcendentale reductie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() tja.... we kunnen de vondelingenschuif idd afschaffen. Maar dan kunnen we evengoed de gele baby-vuilniszak ofzo invoeren... Of misschien een stadsauto voorzien waar mensen hun kind in kunnen vergeten om het te laten sterven in de zon.
Dit is een sociale kankerplek in onze maatschappij... het is niet ideaal genoeg om zonder dingen als een vondelingenschuif te bestaan.
![]() |
#58 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dit terwijl als ze bij de ouders blijven die het kind niet wensen de kans onbestaande is. Dus ja liever een kleine kans dan absoluut geen kans... Een moeder die beslist om een kind in die schuif te leggen heeft er meestal wel goed over nagedacht of ze dit kind kan houden en opvoeden. U gaat er precies van uit dat het leggen van zo een kind in de schuif een daad is die je zomaar doet....U vergeet echter dat ze ondertussen wel het kind gevoeld heeft. (moederhart....) ALs het toch zomaar is en als je die schuif gaat bestraffen waarom zou ze het kind dan niet dumpen in een vuilnisbak ? of erger vermoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat vindt jij dan ... Een kind dat bij de moeder moet blijven en dan waarschijnlijk nooit gezinsliefde zal kennen (omdat jullie er zo op hameren dat ze haar verantwoordelijkheden opneemt waardoor die moeder mss meer gefrustreerd zal lopen ...) of de kans geven aan zo een kind om op te groeien in een gezin (face facts : een baby heeft veel kans om geadopteerd te worden) die het wel wenst en wel veel liefde kan geven.... Tuurlijk het vertellen dat het ten vondeling werd gelegd is niet leuk en het zal er onder lijden maar naar mijn mening minder dan in een liefdeloos gezin op te groeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |