![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een karig budget is 40 euro niet te onderschatten. En als die dame waar u het over heeft, zo'n laag inkomen heeft dan kan ze die 40 euro goed gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel is dat je met een kolenbrander meer warmte hebt en zoals vroeger liet men de deuren wat open om de warmte te verspreiden (of deed men ze dicht als het heel koud was). In het verbruik is dat hetzelfde. Met mazout blijf je stoken tot de thermostaat afslaat. Staan de deuren open blijft dat draaien ook met meerdere radiatoren dicht. Kolen zijn goedkoper in gebruik dat staat vast.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kolen zijn per calorie goedkoper. Ook, als de woning ongeisoleerd is, gecombineerd met een huisbaas die niet investeerd dan is het gebruik van die CV eigenlijk van de zotte. Dan is een kolenkachel de simpele optie, als de schoorsteen het toelaat. Anders is alleen een petrolvuurtje een alternatief om alleen de woonkamer te verwarmen. Maar dat gaat fun worden volgend jaar, als de energie-audit verplicht word. Dan is het als huurder vrij simpel om je uitmelkende huisbaas eens goed te liggen hebben. Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kachel staat meteen in de plaats waar die nodig is en geeft veel warmte met relatief weinig kolen. Ongeveer een kilo of 10 �* 15 per dag en een nacht. Mazout staat inmiddels 27 bfr de liter en het verbruik ligt toch snel al rondom de 20 �* 24 liter per dag. Tja omgeving speelt ook een rol natuurlijk. Isolatie en dergelijke. Maar als mazout al teveel kost is dat allemaal ook te duur uiteraard.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet.
Ik werk dagelijks bij toch wel redelijke tot zeer rijke mensen en hoor toch overal hetzelfde verhaal van relatieve kleine bestellingen. Er zijn er die niet naar kijken ook natuurlijk. Maar steeds minder. Trouwens die energie prijzen zorgen dat vele mensen minder uitgeven op andere zaken, zoals aan mij bv. Vind ik ook geen gezonde ontwikkeling.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Serieus? Dat is dan een goede kachel denk ik. Zo zie je dus dat wel degelijk veel goedkoper kan en ook zal moeten bij de meeste mensen.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het 1000 calorie per 10m³ is dat men moet tellen.
Zal er niet ver naast zitten.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je wel dat ze er ook mee zitten. Iedereen zoekt andere wegen momenteel. Alhoewel die pellets, ik betwijfel of dat een goede keus zal worden.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kachel is veel te groot voor de chalet, die toch niet klein is.
Maar ja, het is een goeie kachel, en volgende zomer krijgt ie eens een grote beurt. Eens kijken dat ik er een betere temperatuursregeling in kan krijgen, evenals warm-water voorziening. Nu gebeurd dat met propaangas voor de ketel. En, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar beuken takken/stammetjes van een 12 cm doorsnee, aangevuld met wat vers dennenhout voor de geur. En een geluk dat ma in een bosrijke omgeving woont. Kwasie gratis hout. Alleen eigen zweet dat betaald moet worden.(een paar Bofferdingetjes, en schoonzoon is paraat om te hakken/klieven/zagen) Maar als iedereen zou zo verwarmen, dan staat er geen struikje meer recht in de wereld.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaarlijks goed uitkuisen of een dubbelwandige flexibel in de schoorsteen steken.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen werken zich zelfs in de problemen, ook al hebben ze een behoorlijk inkomen, gewoon omdat ze met iedereen willen mee kunnen doen Of omdat ze tegen iedereen willen kunnen stoefen dat ze beter zijn dan hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jantje : 25 november 2007 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons gezin doen we daar niet aan mee, maar hebben wel een duidelijk zich op wat we willen en plannen dan ook de grote uitgaven. Duidelijke afspraken ook: geen kredietopname voor dergelijke zaken. De enige lening die we wensen te openen zal er een zijn om een grotere woning dan de huidige aan te kopen. Ook hier wordt dit nu al gepland en wordt er maandelijks een zeker bedrag aan de kant gezet. Meedoen met de consumptie hebben we nooit gedaan. Pas nu hebben we een dvd-speler aangekocht (een heel goedkoop exemplaar trouwens) en jarenlang hebben we het met een door familie "afgestoten" tweedehands vhs-speler gedaan. Ook de opeenvolgende wagens die we kochten, waren steeds verantwoorde budgetaankopen. En over de nieuwe wagen, nodig door komende gezinsuitbreiding, is weer goed nagedacht en ook gespaard. Nu al ligt het geld klaar voor de komende uitgave in het jaar 2008.
|
![]() |
![]() |