![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er is al lang een politiek akkoord binnen de meerderheid. eigenlijk is alles in kannen en kruiken en zou het zonder problemen door het parlement gaan. om dit te voorkomen wordt er betoogd. in het beste geval wordt het plan terug gefloten, maar wrs zal het eerder in het parlement met enkele amendementen worden gewijzigd. hoe meer volk, hoe meer kans om nog veel wijzigingen te forceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() jezelf als maatstaf voor beleid nemen is niet bepaald 'goed bestuur'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
bovendien is het risico van een studielening groter dan bij het lenen voor een auto. als je geen geld hebt, dan verkoop je je auto en betaal je zo je lening terug. als je over de gehele lijn gebuisd bent, kan je je buizen niet verkopen om je lening af te lossen. bovendien gaat het vaak om veel hogere bedragen. daarnaast is de privé return niet altijd even hoog bij afgestudeerden. als je niet voor het grote geld kiest na je studies, dan is zo'n lening een probleem. maar ook voor de gemiddelde student is zo'n lening afbetalen zwaar en kunnen ze een maatschappij ontwrichten. in landen met veel studieschulden wachten jongeren veel langer om een gezin te stichten of een huis te kopen. als de leenaversie groot is, zullen studenten hun studie dan weer combineren met bijbaantjes, zoals in nederland bv. daar studeren ze dan ook veel langer. in theorie gaat je stelling op, maar je gaat aan de maatschappelijke realiteit voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
bij de burgi's is niet het probleem het afschaffen van het ingangsexamen, maar wel het feit dat de eindtermen van het secundair en de eisen van het HO niet op elkaar zijn afgestemd. verder vind ik het vreemd dat je de kwaliteit van het onderwijs en van de afgeleverde diploma's afmeet aan de kwantiteit. ik zie niet in waarom een elite-onderwijs meer kwaliteitsvol zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
naast de financiering staan deliberaties sowieso onder druk. je krijgt geen credit bewijs voor gedelibereerde vakken. daarnaast werden de deliberatiecommissies ferm afgeslankt (vroeger moesten de helft van je docenten er aanwezig zijn, nu zijn die veel kleiner en minder representatief). daarnaast zijn er ook instellingen die besloten hebben te evolueren naar een puur credit systeem waarbij ze deliberatie en compensatie willen afschaffen. anderen kiezen ervoor enkel nog compensatie te voorzien mar niet meer te delibereren. het gevolg: zelfs een zeer kleine buis tussen een reeks uitstekende cijfers zal niet meer door de vingers gezien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die één 8 of een 9 haalt is toch ook nog geslaagd? Ik dacht dat deliberen inhield dat ze iemand er gewoon door laten, omdat hij er al lang mee bezig is, of omdat het maar gaat om één 5 of een 6. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
in het nieuwe financieringsdecreet zullen echter beide niet gefinancierd worden. de studiepunten waarvoor je geen 10/20 haalt worden als niet verworven beschouwd. ze worden beiden financieel afgestraft. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet getekend en ga dus ook niet mee betogen omdat ik het niet eens ben met bepaalde punten die geformuleerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() wat heb je niet getekend? er is een petitie voor de humane en voor de kunsten. en met welke ben je het dan niet eens en waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ik naar mijn eigen situatie kijk: dat de meeste kinderen uit mijn familie en omgeving waarvan de ouders arbeiders zijn, niet gaan studeren zijn had niet te maken met een gebrek aan financiële middelen. de meeste van die gezinnen hadden meer geld dan mijn ouders en sommige van die kinderen verdienen ondertussen meer dan ik een goeie stielman kan serieus de kost verdienen maar neen, dat is niet goed, we moeten en zullen iedereen aan de unief krijgen 'groepen' in de samenleving bestaan enkel voor wie mensen niet als unieke wezens wil zien. er is eerst een ideologische keuze van criteria die je gebruikt om je groepen af te bakenen ik kan geen enkel moreel argument bedenken waarom het erg is dat er minder kinderen van arbeiders aan de universiteit studeren dan kinderen van bedienden ik beoordeel mensen nl. niet op basis van hun afkomst dat is iets voor politici (in spe) wat zitten niet-gemotiveerde mensen of mensen die enkel een studie kunnen afmaken door elk jaar twee keer te doen eigenlijk te doen aan unief of hogeschool? natuurlijk zijn er bijzondere gevallen (ziekte e.d.) waarvoor een uitzondering kan/moet gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#54 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() waar sprak ik over studiebeurzen? mijn punt is dat de financiële toestand van ouders niet de enige en zelfs niet de voornaamste reden is waarom het onderwijs zgn. niet gedemocratiseerd is (zie hierna) Citaat:
wat dat met HO te maken heeft, is me een raadsel Citaat:
en je beoordeelt mensen wel op basis van afkomst, je spreekt jezelf in de zin erna flagrant tegen wat is je punt eigenlijk? dat je gelijk hebt in je 'economisch linkse' kijk op de zaak? dan zijn we idd uitgepraat Citaat:
goed, je wil hier niet op antwoorden, sta me toe te concluderen dat je dat geen probleem vindt ik wel (met de nuance die ik heb vermeld) klaar tenzij je me met argumenten kunt overtuigen ipv te komen janken over persoonlijke aanvallen
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 december 2007 om 01:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eindresultaat blijft hetzelfde maar in het tweede systeem heb je misschen toch nog wat meer opgestoken ondanks de verloren jaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor niets gaat de zon op
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een auto is 1) deels een onderpand en 2) als je naast die lening valt heb je gewoon pech dat ge het met minder moet stellen en niet gelijk met de grote jongens mag meespelen.... bij een studie bepaalt dat wel net iets meer als je uit den boot valt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of een eigen leningssysteem opzetten het is maar een idee hoor
![]() |