![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al zo'n twee-tot driemaal precies diezelfde 'hallucinaties' gehad na het ontwaken uit m'n slaap en ik kan je verzekeren dat het écht geen pretje was. Het zweet breekt me al uit als ik er gewoon maar aan denk of over schrijf. Gelukkig is dat allemaal nog wetenschappelijk te verklaren en weet ik nu dan eindelijk wat er scheelt met mij: m'n hersenen zijn beschadigd, want ik zit niet aan de drugs of andere 'verdovende' middelen.... ![]() Waar wil je trouwens naartoe met deze link in deze topic over Salvia? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Enne... die zwarte figuur bevindt zich niet alleen in de kamer maar 'pest' je ook en probeert je lichaam binnen te komen ofzoiets.
Wel interessant dat iedereen dezelfde hallucinaties ziet bij zo'n slaapverlamming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.
Laatst gewijzigd door exodus : 6 december 2007 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Pies
Salvia is iets leuk om mee te experimenteren. Toch uitkijken. Het zou de eerste niet zijn die zichzelf wat aandoet tijdens zo'n trip. Het zou wel eens kunnen uitdraaien zoals dat filmpje dat Uh-huh hier postte. En euh, dan kan zo'n 'onschuldig' tripje wel gevolgen hebben voor het leven eens je 'ontwaakt'. Ik heb zelf iemand gekend die tijdens zo'n trip echte doodsangsten uitstond. Het is niet echt goed gekomen na het ontwaken. De laatste keer dat ik hem zag, bleken die paar minuten, zo'n enorme impact te hebben gehad op hem, dat hij er nog steeds niet over is. Het beperkt hem in zijn huidige leven. Laatst gewijzigd door Duupje : 6 december 2007 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hij is schizofreen, voert gesprekken met zichzelf zoals Gollem uit LOTR en reageert niet normaal op gewone situaties. Hij heeft nooit iets bijzonders gehad tijdens de periode dat hij geregeld XTC en Speed e.d. nam, maar op een bepaald moment zijn zijn hersenen te beschadigd geraakt en hij is nooit volledig uit zijn trip gekomen.
![]() |
![]() |
#51 |
Burgemeester
|
![]() Laat ons zeggen dat die éénmalige beleving niet genoeg was om mij enorm te beïnvloeden.
Het was gewoon een ervaring, nu een herrinering en binnenkort zal het een vage herrinnering worden. ![]()
![]() |
#52 |
|
![]() Geloofsystemen zijn dikwijls zeer standvastig... maar ik zou het kind met het badwater niet wegsmijten.
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() Die slaapverlamming is wel iets dat geregeld voorkomt, het is gewoon nog een voorbeeld van wat de hersenen je allemaal kunnen wijsmaken.
Mijn ex werd zo eens verstijfd wakker en zag allemaal wezentjes op zijn bed ronddansen die plotseling weer verdwenen. Mensen konden zo'n dingen vroeger niet verklaren en het is ook normaal wat daar allemaal uit voortkwam in vroegere tijden.
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je ligt daar, weet niet wat je overkomt ...denkt meteen ben ik nu dood ofzo ? ... kunt geen sikkepit uitsteken en wilt je bedgenoot wakker schreeuwen maar ook dat gaat niet... want je spraak is net zo verlamd en al wat je kan doen is waarnemen en hopen dat het voorbij gaat ... wat het gelukkig ook deed al weet ik niet meer precies hoe... bovenop kwam er nog een ervaring waarin het leek of ik rechts wegschoof uit m'n lichaam ( zo'n +- 10 a 20 cm als je dat al kan inschatten ) en weer terugschoof ik vermoed dat ik uiteindelijk toch weer in slaap gesukkeld ben en dat de verschillende triggers terug normaal geset worden 't vervelende is uiteraard, dat achteraf gezien het net zo goed een droom kan geweest zijn Citaat:
Citaat:
Citaat:
bij het lezen van de topic en het beschrijven van de effecten moest ik gelijk aan dit hier denken... mede omdat naast de 'geketende' ervaring die verschuiving er ook was ....dat wou ik alvast gewoon even kwijt, vermoed ik maar in het bijzonder geef ik het ook even mee omdat sommigen die ervaringen onder invloed van Salvia meteen al afdoen als een brug naar buitenzinnelijke waarnemingen en dat hoeft niet meteen toont dit voorbeeld aan Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je 't zou naar schijnt berusten op zulke ervaringen die mensen dus doorheen de geschiedenis al meemaken dat de duivelsage ed is onstaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
ik spreek dan ook maar over 1 ervaring gij smoort zeker ? op vrij permanente basis ? ik heb die ervaring gehad net na, of nog tijdens, een periode dat ik wel deftig wat afsmoorde |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot nu toe is het me onbekend dat een dode ons wat komen vertellen is over zijn doodervaring Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de enige getuigenissen die wat waard zijn om te gaan claimen, dat er 'iets' meer zou zijn of dat zintuigelijke waarnemingen misschien maar moeten uitgebreid worden met niet zintuigelijke tot een volledig spectrum, zijn diegene waar je een relaas krijgt waar de betrokenne méér zag dan hij ooit gezien kan hebben voor die ervaring en achteraf te verifiëren is
zo heb ik ooit eens het verhaal gelezen of gehoord van en patiënt die tijdens zo'n ervaring een schoen of een paar schoenen zag liggen op een reling of een dak dat hij noch een ander onmogelijk kon zien liggen hoe geloofwaardig dat allemaal te nemen valt is weer wat anders Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 december 2007 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |