Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2007, 23:17   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

btw bekijken jullie deze link even

praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 23:28   #42
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Is dit het antwoord dat je wilde horen ?
Ik dacht dat je het over mijn dagelijkse routine had: opstaan, ontbijten, werken enzo...
Ik heb het wss verkeerd begrepen.
Awel ja, hoe sta je nu tegenover die dingen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 00:01   #43
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Interessante link.

Ik heb al zo'n twee-tot driemaal precies diezelfde 'hallucinaties' gehad na het ontwaken uit m'n slaap en ik kan je verzekeren dat het écht geen pretje was. Het zweet breekt me al uit als ik er gewoon maar aan denk of over schrijf.
Gelukkig is dat allemaal nog wetenschappelijk te verklaren en weet ik nu dan eindelijk wat er scheelt met mij: m'n hersenen zijn beschadigd, want ik zit niet aan de drugs of andere 'verdovende' middelen....

Waar wil je trouwens naartoe met deze link in deze topic over Salvia?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 00:08   #44
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Enne... die zwarte figuur bevindt zich niet alleen in de kamer maar 'pest' je ook en probeert je lichaam binnen te komen ofzoiets.

Wel interessant dat iedereen dezelfde hallucinaties ziet bij zo'n slaapverlamming.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 00:12   #45
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, op een bepaalde manier kan je alles zien waar je maar aan denkt...
Het is zeer moeilijk te beschrijven, je bewustzijn is volledig gescheiden van je lichaam.
Je kan bvb in je tv kruipen, ermee versmelten, ik heb er lang in vast gezeten, ik kreeg er een beetje schrik van.
Tijd en ruimte zijn zeer anders, alles gebeurt op hetzelfde moment, verleden, heden en toekomst.
Ik heb nooit een speling gehad van meer dan een paar uur, maar mijn broer en vrienden van mij gingen soms ver terug in de tijd en konden tot in de kleinste details naar dingen kijken.
En dat zit allemaal in dat plantje? Ik vind het wel vreemd dat je, in je openingspost, zo'n ervaring ziet als een bewijs tegen leven na de dood. Je kunt toch net zo goed stellen dat je, dankzij dat medicijn, in contact komt met een soort realiteit die je ook ontmoet als je doodgaat?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 07:59   #46
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Ik heb dat ook al een paar keer gehad. En inderdaad, je hebt echt wel het levendigde gevoel dat er een kwaadaardig aanvoelende entitiet je aan het "platdrukken" is. Wie zegt er trouwens dat dit hallucinaties zijn, ik geloof wel in entiteiten uit de astrale dimensie die mensen in hun halfslaap willen uitmelken door de angst dat ze op dat moment generen.

Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.

Laatst gewijzigd door exodus : 6 december 2007 om 08:02.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 08:52   #47
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb dat ook al een paar keer gehad. En inderdaad, je hebt echt wel het levendigde gevoel dat er een kwaadaardig aanvoelende entitiet je aan het "platdrukken" is. Wie zegt er trouwens dat dit hallucinaties zijn, ik geloof wel in entiteiten uit de astrale dimensie die mensen in hun halfslaap willen uitmelken door de angst dat ze op dat moment generen.

Ik had het gevoel dat het "wezen" niet persoonlijk tegen mij gericht was, maar dat het gewoon te doen was om mijn angst. Vanaf dat ik mezelf kalmeerde en mijn angstgevoel ging naar beneden was het zo snel als kijken weg, ik zeg enkel nog in mijn ooghoeken een zwarte schaduw.
Ik heb net dezelfde ervaring als jij. In het begin is het heel akelig zelfs, vooral het gevoel dat je niet kan bewegen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 08:58   #48
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

@ Pies

Salvia is iets leuk om mee te experimenteren.

Toch uitkijken. Het zou de eerste niet zijn die zichzelf wat aandoet tijdens zo'n trip.
Het zou wel eens kunnen uitdraaien zoals dat filmpje dat Uh-huh hier postte. En euh, dan kan zo'n 'onschuldig' tripje wel gevolgen hebben voor het leven eens je 'ontwaakt'. Ik heb zelf iemand gekend die tijdens zo'n trip echte doodsangsten uitstond. Het is niet echt goed gekomen na het ontwaken.
De laatste keer dat ik hem zag, bleken die paar minuten, zo'n enorme impact te hebben gehad op hem, dat hij er nog steeds niet over is. Het beperkt hem in zijn huidige leven.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 6 december 2007 om 08:59.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 13:27   #49
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En dat zit allemaal in dat plantje? Ik vind het wel vreemd dat je, in je openingspost, zo'n ervaring ziet als een bewijs tegen leven na de dood. Je kunt toch net zo goed stellen dat je, dankzij dat medicijn, in contact komt met een soort realiteit die je ook ontmoet als je doodgaat?
Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben. Het is geen gewoon zo dat bepaalde linken in je hersenen ontkoppelt worden, maar de gebieden in de hersenen zijn wel nog actief. De volgende stap in het stervensproces is dat alle hersengebieden uitvallen, en daarmee alle linken die je persoonlijkheid en alles wat je wij bent vormen ook.
Oud 6 december 2007, 13:31   #50
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
@ Pies

Salvia is iets leuk om mee te experimenteren.

Toch uitkijken. Het zou de eerste niet zijn die zichzelf wat aandoet tijdens zo'n trip.
Het zou wel eens kunnen uitdraaien zoals dat filmpje dat Uh-huh hier postte. En euh, dan kan zo'n 'onschuldig' tripje wel gevolgen hebben voor het leven eens je 'ontwaakt'. Ik heb zelf iemand gekend die tijdens zo'n trip echte doodsangsten uitstond. Het is niet echt goed gekomen na het ontwaken.
De laatste keer dat ik hem zag, bleken die paar minuten, zo'n enorme impact te hebben gehad op hem, dat hij er nog steeds niet over is. Het beperkt hem in zijn huidige leven.
Ja dat is zo met elke drug hoor, ik ken een persoon die langdurig allerhande drugs gebruikt heeft en hij is nu werkonbekwaam.
Hij is schizofreen, voert gesprekken met zichzelf zoals Gollem uit LOTR en reageert niet normaal op gewone situaties.
Hij heeft nooit iets bijzonders gehad tijdens de periode dat hij geregeld XTC en Speed e.d. nam, maar op een bepaald moment zijn zijn hersenen te beschadigd geraakt en hij is nooit volledig uit zijn trip gekomen.
Oud 6 december 2007, 13:34   #51
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Awel ja, hoe sta je nu tegenover die dingen ?
Laat ons zeggen dat die éénmalige beleving niet genoeg was om mij enorm te beïnvloeden.
Het was gewoon een ervaring, nu een herrinering en binnenkort zal het een vage herrinnering worden.
Oud 6 december 2007, 14:10   #52
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat die éénmalige beleving niet genoeg was om mij enorm te beïnvloeden.
Het was gewoon een ervaring, nu een herrinering en binnenkort zal het een vage herrinnering worden.
Geloofsystemen zijn dikwijls zeer standvastig... maar ik zou het kind met het badwater niet wegsmijten.
Oud 6 december 2007, 14:47   #53
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Die slaapverlamming is wel iets dat geregeld voorkomt, het is gewoon nog een voorbeeld van wat de hersenen je allemaal kunnen wijsmaken.
Mijn ex werd zo eens verstijfd wakker en zag allemaal wezentjes op zijn bed ronddansen die plotseling weer verdwenen.
Mensen konden zo'n dingen vroeger niet verklaren en het is ook normaal wat daar allemaal uit voortkwam in vroegere tijden.
Oud 6 december 2007, 23:22   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Interessante link.

Ik heb al zo'n twee-tot driemaal precies diezelfde 'hallucinaties' gehad na het ontwaken uit m'n slaap en ik kan je verzekeren dat het écht geen pretje was. Het zweet breekt me al uit als ik er gewoon maar aan denk of over schrijf.
awel en ik kan meespreken over welgeteld 1 zulke ervaring wat betreft die sprierlamming gecombineerd met een zeker bewustzijn.... bangelijk gewoon
je ligt daar, weet niet wat je overkomt ...denkt meteen ben ik nu dood ofzo ? ... kunt geen sikkepit uitsteken en wilt je bedgenoot wakker schreeuwen maar ook dat gaat niet... want je spraak is net zo verlamd en al wat je kan doen is waarnemen en hopen dat het voorbij gaat ... wat het gelukkig ook deed al weet ik niet meer precies hoe...
bovenop kwam er nog een ervaring waarin het leek of ik rechts wegschoof uit m'n lichaam ( zo'n +- 10 a 20 cm als je dat al kan inschatten ) en weer terugschoof
ik vermoed dat ik uiteindelijk toch weer in slaap gesukkeld ben en dat de verschillende triggers terug normaal geset worden

't vervelende is uiteraard, dat achteraf gezien het net zo goed een droom kan geweest zijn

Citaat:
Gelukkig
Citaat:
is dat allemaal nog wetenschappelijk te verklaren en weet ik nu dan eindelijk wat er scheelt met mij: m'n hersenen zijn beschadigd, want ik zit niet aan de drugs of andere 'verdovende' middelen....
idd... kwam dat phenomeen en die foto achteraf ergens tegen in een boekje, over drugs als ik het goed voor heb,... je weet niet hoe gelukkig ik toen was dat ik daar een verklaring vond ... dat stelt je dan wel enigsinds gerust

Citaat:
Waar wil je trouwens naartoe met deze link in deze topic over Salvia?
tjah dat weet ik niet precies....
bij het lezen van de topic en het beschrijven van de effecten moest ik gelijk aan dit hier denken... mede omdat naast de 'geketende' ervaring die verschuiving er ook was ....dat wou ik alvast gewoon even kwijt, vermoed ik

maar in het bijzonder geef ik het ook even mee omdat sommigen die ervaringen onder invloed van Salvia meteen al afdoen als een brug naar buitenzinnelijke waarnemingen en dat hoeft niet meteen toont dit voorbeeld aan

Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:25.
Oud 6 december 2007, 23:28   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Enne... die zwarte figuur bevindt zich niet alleen in de kamer maar 'pest' je ook en probeert je lichaam binnen te komen ofzoiets.

Wel interessant dat iedereen dezelfde hallucinaties ziet bij zo'n slaapverlamming.
nou die zwarte figuur heb ik niet echt meegemaakt al krijg je wel een zeker gevoel, waarschijnlijk omdat je daar totaal hulpeloos bijligt, dat 'iets' in je treedt

weet je 't zou naar schijnt berusten op zulke ervaringen die mensen dus doorheen de geschiedenis al meemaken dat de duivelsage ed is onstaan
Oud 6 december 2007, 23:32   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
jamaar gij gelooft nogal makkelijk vanalles

Citaat:
dat heb ik ook zo ergens ervaren, maar ik zou het houden bij een soort 'onderwerpen' ipv 'kalmeren' omdat ge toch niets kunt doen
ik spreek dan ook maar over 1 ervaring

gij smoort zeker ? op vrij permanente basis ?
ik heb die ervaring gehad net na, of nog tijdens, een periode dat ik wel deftig wat afsmoorde
Oud 6 december 2007, 23:33   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik heb net dezelfde ervaring als jij. In het begin is het heel akelig zelfs, vooral het gevoel dat je niet kan bewegen.

dat maakt al drie !... 'k was van mening dat het slechts zéér sporadisch voorkwam
Oud 6 december 2007, 23:37   #58
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben.
tjah da's nogal wiedes....denk dat flippend rund dan ook refereert naar mensen met bijna-dood ervaringen
tot nu toe is het me onbekend dat een dode ons wat komen vertellen is over zijn doodervaring

Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:39.
Oud 6 december 2007, 23:48   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

de enige getuigenissen die wat waard zijn om te gaan claimen, dat er 'iets' meer zou zijn of dat zintuigelijke waarnemingen misschien maar moeten uitgebreid worden met niet zintuigelijke tot een volledig spectrum, zijn diegene waar je een relaas krijgt waar de betrokenne méér zag dan hij ooit gezien kan hebben voor die ervaring en achteraf te verifiëren is

zo heb ik ooit eens het verhaal gelezen of gehoord van en patiënt die tijdens zo'n ervaring een schoen of een paar schoenen zag liggen op een reling of een dak dat hij noch een ander onmogelijk kon zien liggen

hoe geloofwaardig dat allemaal te nemen valt is weer wat anders

Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2007 om 23:48.
Oud 6 december 2007, 23:55   #60
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je doodgaat, is er geen hersenactiviteit meer, dus kun je die ervaring ook niet meer hebben. Het is geen gewoon zo dat bepaalde linken in je hersenen ontkoppelt worden, maar de gebieden in de hersenen zijn wel nog actief. De volgende stap in het stervensproces is dat alle hersengebieden uitvallen, en daarmee alle linken die je persoonlijkheid en alles wat je wij bent vormen ook.
Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 december 2007 om 23:55.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be