![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou niet de eerste keer zijn in de Vlaamse Beweging dat dit gebeurt. |
||
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, zoals "De Garde" schreef, in de Vlaamse Beweging circuleren er zoveel adressenlijsten dat men op den duur niet meer weet waar het allemaal vandaan komt. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Voormalig schepen Schilde stapt over naar het Vlaams Blok
ANTWERPEN 26/02 (BELGA) = Piet Hoeben, voormalig schepen en huidig gemeenteraadslid in Schilde, stapt over naar het Vlaams Blok. Dat deelt de partij donderdag mee. Hoeben was in 2000 nog op de VLD-lijst verkozen, maar zetelde al enige tijd als onafhankelijke in de gemeenteraad. Hij zegt dat het onlangs gestemde stemrecht voor migranten zijn beslissing mee heeft bepaald. Hoeben is gemeenteraadslid in Schilde sinds 1998. Hij werd altijd op een VLD-lijst verkozen. Tijdens de vorige legislatuur was hij er schepen voor cultuur, jeugd en sport. Begin 2001 stapte hij uit de VLD en sindsdien zetelde hij als onafhankelijke in de gemeenteraad. Nu zal hij dus deel uitmaken van de Vlaams Blok-fractie. "De politieke partijen denken alleen nog maar aan zichzelf en niet aan het algemeen Vlaams belang. De druppel die de emmer doet overlopen, is het vreemdelingenstemrecht", zegt Hoeben in verband met zijn overstap./.KVH/DIG |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Weinig N-VA'ers zijn in hun hart te spreken over het kartel.
Iedereen had liever zelfstandig voortgedaan. Maar zoals de situatie toen was (2,7%, "klinisch dood"...) was een kartel (met CD&V of met het Vlaams Blok) de enige oplossing om als partij te overleven. Als u de overleving van de partij N-VA postjesjagerij wenst te noemen, dan is dat postjesjagerij. Welke andere oplossing was er? Kartel Vlaams Blok? (en dat zou geen postjesjagerij zijn zeker) Of al strijdend ten onder gaan en dus verdwijnen van het politieke landschap? (ik zie er al enkelen in hun handen wrijven) Niemand zal het kartel kritischer opvolgen dan de leden zelf. Wanneer ik de N-VA niet meer als Vlaams-Nationalistische partij zie, is het voor mij ook gedaan. Idealen primeren op partijen. Maar de (meeste) leden zijn bereid om de N-VA die ene kans te geven. Een kans om die Vlaamse republiek dichter bij te brengen. De partij zal dan ook afgerekend worden (evengoed van binnenuit als van buitenuit) in de mate waarin ze daarin slaagt. Ik betrouw die CD&V ook voor geen haar, maar op voorhand reeds goochelen met termen en beweringen (verraders, postjespakkers,...) vind ik zeer gratuit.
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten kan het Vlaams Blok geen vetbetaalde postjes bevolen, daar het niet aan de vetpotten van de macht zit. Het Vlaams Blok kan hoogstens verkiesbare plaatsen beloven. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() 1. de optie om samen te werken met het Vlaams Blok is nooit onderzocht.
2. Wat denk je? Dat de N-VA indien het regeerakkoord niet bevalt er zomaar zal uit kunnen trekken? Als je ziet welke ravage Stevaert aanricht bij de groenen, nog zonder kartel, dan moet je je maar eens de vraag stellen of al die spiritisten als ze ooit uit de SP.a trekken niet beter een nieuw Sint-Maartensfonds kunnen beginnen van oud-spiritstrijders? Maak U toch vooral geen illusies. N-VA die de CD&V los laat is dood. |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt geen ledencongres om het kartel goed te keuren. Gelukkig maar voor de partijraad, want ik voel het zo aan dat uw voorzitter maar van een kale reis zou terugkeren. Nu staan de leden natuurlijk voor voldongen feiten: slikken en hopen dat de hemel nu niet volledig naar beneden valt. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Verkiesbare plaatsen is bij mijn weten ook het enige dat dat N-VA gekregen heeft van CD&V. Voor dat 'postjespakken' zijn er met andere woorden geen bewijzen (het zou mij trouwens verbazen ook). Die term (aka verwijt) kunnen we dus al achterwege laten.
![]() |
#53 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er is een partijraad (100tal personen, democratisch verkozen door de leden) geweest die, na een korte uiteenzetting, daarover gestemd heeft. Ik dacht dat zo'n 80% pro kartel was uiteindelijk. Waren daar 1000 personen geweest, dan waren de verhoudingen mogelijk iets anders, maar de uitslag zou dezelfde geweest zijn. Zo voel ik het toch aan. Ben ik zeker, nee natuurlijk niet... Absolute waarheden en politiek gaan niet goed samen.
![]() |
#54 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In een cordon gaan zitten met die andere Vlaams-Nationalisten zou misschien een mooi groepsgevoel opleveren, maar weinig verwezelijkingen, denk ik. De link Vlaams Nationalisme = extreem rechts zou dan pas ten volle bewaarheid worden. Want absolute waarheden, zoals ik reeds zei, halen het niet bij perceptie. 2. Ja, ik wil zo naïef zijn om dat te geloven. De dood of de gladiolen. En neen ik maak mij geen illusies. Zonder CD&V was de N-VA op 13 juni al dood geweest.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik wel al negatieve lezersbrieven in de kranten gelezen, komende, als we de schrijvers toch mogen geloven, van N-VA-leden die het nu voor bekeken houden. Maar blijkbaar bent u zo zeker dat de leden het kartel wel prima vinden. Waarom dan geen ledencongres? Bij Vivant heeft men wel een ledencongres daarover gehouden. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe Vlaams-Nationalistisch is de NVA dan wel als ze de CD&V niet uitsluit vervolgens dezelfde criteria? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() voor mij is het duidelijk, de NV-A zag dat ze de kiesdrempel niet gingen halen, twee mogelijkheden: ondergaan of kartel vormen, ook twee megelijkheden: De CD&V en mogelijke zetel, of VB en in het cordon geraken. Geert heeft voor zekerheid gekozen.
|
![]() |