Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 december 2007, 21:34   #41
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tim Pauwels bracht tenminste nog enige nuance door te stellen dat Leterme zich eigenlijk bediende van strategieën die door oude garde binnen de CD&V steeds werden gebruikt. Zijn conclusie was dan ook dat er nu een nieuwe politiek context is ontstaan en dat beproefde methodes uit het verleden nu niet meer opgaan.
Idem ditto. Tim Pauwels is gewoon veel beter.
Kaal is offline  
Oud 1 december 2007, 22:02   #42
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Klopt!

Wat mij opnieuw biezonder stoort is dat Kathleen Cools het nodig acht om de mensen niet te laten uitpraten en ze maximaal 2 zinnen laat zeggen vooraleer ze denkt zich te moeten moeien. Ook heb ik de indruk dat ze proberen om de CD&V/N-VA in een negatief daglicht te stellen.

BDW schittert trouwens weer

Katleen Cools zou beter variété-programmas presenteren .
Te weinig juridische en politicologische kennis om een goede politieke journaliste te zijn .
Oud 1 december 2007, 22:38   #43
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ik kijk veel en graag naar de journaals op VRT.Maar wat ik nu te zien krijg tart ELKE verbeelding!!
De Wever en Vandeurzen krijgen daar ongeloofelijk het vuur aan de schenen.Het leedvermaak druipt van de gezichten van de moderatoren af!!
Het is jaren geleden dat ik nog een interview heb gezien op VRT waarin zulke vraagstelling is gehanteerd.

VRT bekent echt kleur...Triestig.

Zeker proberen kijken naar de herhalingen...
Het was inderdaad een schandaal. De Wever en Vandeurzen mogen een hele uitzending zitten hakken op het CDH en elkaar de hemel in prijzen en andere partijen kwamen niet of nauwelijks aan bod.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 1 december 2007, 22:45   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk veel en graag naar de journaals op VRT.Maar wat ik nu te zien krijg tart ELKE verbeelding!!
De Wever en Vandeurzen krijgen daar ongeloofelijk het vuur aan de schenen.Het leedvermaak druipt van de gezichten van de moderatoren af!!
Het is jaren geleden dat ik nog een interview heb gezien op VRT waarin zulke vraagstelling is gehanteerd.

VRT bekent echt kleur...Triestig.

Zeker proberen kijken naar de herhalingen...
Citaat:
Ik krijg meer en meer respect voor de man.

Maar de VRT is aan een zelfreflectie toe...
Zo een mediageil politicus er niets van bakt in een rechtstreekse uitzending is het de zender die beschuldigd wordt?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2007 om 22:46.
filosoof is offline  
Oud 1 december 2007, 22:47   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zo een mediageil politicus er niets van bakt in een rechtstreekse uitzending is het de zender die beschuldigd wordt?
natuurlijk...vindt gij het normaal misschien dat Freya (remember?) een remake kreeg voor haar gestuntel?
born2bewild is offline  
Oud 1 december 2007, 22:49   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het was inderdaad een schandaal. De Wever en Vandeurzen mogen een hele uitzending zitten hakken op het CDH en elkaar de hemel in prijzen en andere partijen kwamen niet of nauwelijks aan bod.
Wie verwachtte iets anders? Het NON van de NVA van maandag ll. moest toch in de schoenen van een ander geschoven worden.
filosoof is offline  
Oud 1 december 2007, 22:50   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie verwachtte iets anders? Het NON van de NVA van maandag ll. moest toch in de schoenen van een ander geschoven worden.
goed gezien he.
En het lukt nog ook. Straffe politicus. Chapeau!
born2bewild is offline  
Oud 1 december 2007, 23:39   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat De Wever geen slechte spreker is, al is hij dan een conservatief.
Alle respekt voor bart maar hij zou wat mogen doen aan zijn presentatie. Wanneer ik hem zie op TV doet hij me steeds denken aan een pop van één of andere buikspreker. Steeds een uitgestreken gezicht waarvan enkel en alleen het mondje beweegt.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2007 om 23:39.
Garry is offline  
Oud 2 december 2007, 01:07   #49
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Een moderator moet niet TEGEN de politici zijn aan wie ze vragen stelt.

Geen slecht woord over Joëlle Milquet
Geen slecht woord over de franstaligen in het algemeen
Geen enkele poging om de rol van de VLD te analyseren
ja,dan was de duiding van de franstalige zender wel van een ander kaliber...
Sickboy is offline  
Oud 2 december 2007, 01:39   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Tijd voor een frisse wind binnen de VRT...
Kritiekloze mossels die de Vlaams-nationale meesters naar de bek praten heb je liever?

Zou jij je niet beter voelen in Poetin's tsarenrijk?

Laatst gewijzigd door Patriot! : 2 december 2007 om 01:39.
Patriot! is offline  
Oud 2 december 2007, 02:40   #51
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Zou jij je niet beter voelen in Poetin's tsarenrijk?
Leuk om vast te stellen dat je de parallel met Belgique erkent.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 december 2007, 02:44   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Tijd voor een frisse wind binnen de VRT...
Ik herinner me een 'Panorama'-reportage van begin jaren negentig over het VB. Op het eind daarvan deed Filip Dewinter zijn inmiddels roemruchte uitspraak 'overigens ben ik nog steeds van mening dat de BRT moet verdwijnen'. Toen begreep ik (nog) niet wat hij daarmee bedoelde. Nu wel. En uitzendingen als 'Terzake' van vanavond bevestigen dat beeld alleen maar.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 december 2007, 05:39   #53
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Leuk om vast te stellen dat je de parallel met Belgique erkent.
De paralel met Rusland lijkt me vooral te gelden voor de VLAAMSE radio en tv waar enkel Dewever en Vandeurzen hun ding mochten doen.
Uitgerekend de 2 politici die aan de oorzaak van deze crisis liggen mochten zonder tegenwoord van andere politici (op de 2 minuten van Mieke Vogels na) uitgebreid hun zegje doen en zonder enige schroom de zwarte piet in de schoenen van de CDH duwen.

Wat een verschil met de uitzendingen op RTBF en RTL waar naast de partijvoorzitters van de Franstalige partijen ook de Bart De Wever,Etienne Schouppe en Herman Decroo uitgebreid aan het woord weren gelaten.

Het is op de VRT blijkbaar nog altijd taboe om partijen het woord te geven die tegengas durven geven aan de Vlaams Nationalistische verdwazing,
Sneta is offline  
Oud 2 december 2007, 06:23   #54
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
De paralel met Rusland lijkt me vooral te gelden voor de VLAAMSE radio en tv waar enkel Dewever en Vandeurzen hun ding mochten doen.
Uitgerekend de 2 politici die aan de oorzaak van deze crisis liggen mochten zonder tegenwoord van andere politici (op de 2 minuten van Mieke Vogels na) uitgebreid hun zegje doen en zonder enige schroom de zwarte piet in de schoenen van de CDH duwen.

Wat een verschil met de uitzendingen op RTBF en RTL waar naast de partijvoorzitters van de Franstalige partijen ook de Bart De Wever,Etienne Schouppe en Herman Decroo uitgebreid aan het woord weren gelaten.

Het is op de VRT blijkbaar nog altijd taboe om partijen het woord te geven die tegengas durven geven aan de Vlaams Nationalistische verdwazing,

Michel Jr. kwam ook aan bod. Volgens de VRT-redactie was het ook niet evident om een bereidwillige franstalige politicus te vinden die enige duiding wou geven in Terzake. Je kunt die mensen ook niet naar de studio slepen hé?
Elio di Supo is offline  
Oud 2 december 2007, 06:36   #55
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Michel Jr. kwam ook aan bod. Volgens de VRT-redactie was het ook niet evident om een bereidwillige franstalige politicus te vinden die enige duiding wou geven in Terzake. Je kunt die mensen ook niet naar de studio slepen hé?
Dat klopt.
Charles Michel heeft ook een woordje mogen plaatsen.

Maar het is wel een feit dat Janssen en Janssens (Dewever en Vandeurzen) een centrale rol kregen toebedeeld en dat op de (zeer korte) interventies van Vogels en Michel na, hen bijna de volledige zendtijd werd toegekend.

Het lijkt verdacht veel op toestanden zoals we die kennen in Rusland (Poetin) of Venezuela (Chavez).
Sneta is offline  
Oud 2 december 2007, 08:54   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht

Jij hebt tot nog toe blijkbaar de eenzijdige pro-België debatten zonder weerwoord op De Zevende Dag met krokodillen als Decroo, Eyskens, Claes... gemist?
Zwartengeel is offline  
Oud 2 december 2007, 09:01   #57
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jij hebt tot nog toe blijkbaar de eenzijdige pro-België debatten zonder weerwoord op De Zevende Dag met krokodillen als Decroo, Eyskens, Claes... gemist?
Op TV wil men altijd mensen die het goed kunnen zeggen en ook presentabel zijn: misschien zijn er geen bij de pro-Vlaamse mensen geen dergelijke te vinden?

Ik lees hier zelfs kritiek op Bart De Wever: hij kan het misschien wel goed zeggen, maar loopt en zit als een bloemzak.
azert is offline  
Oud 2 december 2007, 10:01   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hebt U de uitzending wel gezien?

En zo ja, wat vindt U ervan?...
Straat heeft ze gezien, en hij begrijpt er duidelijk nog minder van.
Garry is offline  
Oud 2 december 2007, 10:08   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De enige conclusie die er in feite is, maar door niemand werd uitgesproken is : er komt geen federale regering meer.
Bye bye Belgium
Ja. Dat profke op zijn tekenblad kwam tot de vastselling dat, voor hem, alleen or. bl. mogelijk is. Dit enkel tussen alle andere door hem aangehaalde alternatieven natuurlijk. Misschien moet hij nog eens aan het opschrijven gaan en deze keer de enige echt mogelijke er bij vermelden.

Als je 176 dagen achter elkaar aan je buurman gaat vragen of je je auto bij hem op zijn oprit mag plaatsen en het antwoord was telkens NON dan zal dit de 177, 178, 179..................keer ook wel NON zijn zeker. Hoe zie je dan de mogelijkheid om zonder zelf in te binden een JA te bekomen? Moet die prof mij eens uitleggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2007 om 10:15.
Garry is offline  
Oud 2 december 2007, 10:11   #60
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja. Dat profke op zijn tekenblad kwam tot de vastselling dat, voor hem, alleen or. bl. mogelijk is. Dit enkel tussen alle andere door hem aangehaalde alternatieven natuurlijk. Misschien moet hij nog eens aan het opschrijven gaan en deze keer de enige echt mogelijke er bij vermelden.
Ja Leterme, Vandeurzen en BDW hebben er echt wel een soep van gemaakt.

Kan niet anders als je met 3, 1 partij wil leiden.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be