Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 17:34   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Je weet toch ook wat het einddoel is van N-VA! = afscheuring
En indien de FRbelgen niet wat inschikkelijker zijn, dreigt men van dat eenzijdig te doen.

En voor N-Va is herfederaliseren onmogelijk wegens hinderpaal op weg naar een onafhankelijk VL

En dan ben je verwonderd over de FRbelgen. Ik niet!
Heeft de N-VA geëist dat de splitsing van België in het regeerakkoord kwam? Neen? Dan is de rest van je schrijfsel volkomen irrelevant.
Je vormt een regering op basis van een regeerakkoord, niet op basis van een partijprogramma.

Alhoewel de CDh misschien wel graag zou hebben dat er een regering gevormd op basis van het FDF-partijprogramma...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 17:42   #42
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Bestaat het ACV enkel uit Vlamingen? CSC bestaat ook en ik denk dat CSC ook in WL de grootste vakbond is.
Die zitten niet in de CD&V en zijn dus irrelevant.

Citaat:
En je ziet wat ervan komt als het ACW niet meer aan het stuur zit in de CD&V = brokken
Integendeel, de CD&V is eindelijk gestopt met brokken maken en nu komt er schot in de zaak. Of wil je terug naar de jaren '80 misschien?

Citaat:
Gelukkig dat het ACW/CSC nog de CdH heeft om hun standpunten op de onderhandelingstafel te krijgen.
Inderdaad hoog tijd dat het ACW zich terugtrekt uit de CD&V en zich voortaan laat vertegenwoordigen door de Cdh en het FDF.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 18:43   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Heeft de N-VA geëist dat de splitsing van België in het regeerakkoord kwam? Neen? Dan is de rest van je schrijfsel volkomen irrelevant.
Je vormt een regering op basis van een regeerakkoord, niet op basis van een partijprogramma.

Alhoewel de CDh misschien wel graag zou hebben dat er een regering gevormd op basis van het FDF-partijprogramma...
De VLD heeft in zijn partijprogramma ook de privatisering van zoveel mogelijk overheidsbedrijven staan. Voor sommige consequente 'linksen' hier is dat echter geen enkel bezwaar om Verhofstadt en zijn partij terug aan het roer in de 16 te zetten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:49   #44
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik denk dat een noodregering met Verhofstadt aan het hoofd een slecht idee is. Die paarse of paars-groene regering heeft in Vlaanderen geen meerderheid en alhoewel dat strikt genomen niet nodig is, zou dat onverstandig zijn.
  • VLD en SP.A hebben de verkiezingen verloren en aldus hun paarse mandaat kwijt geraakt
  • CD&V heeft een monsterscore met zijn programma
  • dat een staatshervorming omvat
  • Leterme heeft 800.000 voorkeurstemmen en is de facto aangeduid in deze "kanseliersverkiezingen" als premier.
Mij komt dat ook over als een staatsgreep.

Dat kan ook een onbedoeld neveneffect hebben. Als CD&V/N-VA merkt dat het met 30 zetels van de 88 Vlaamse niet in een regering kan raken op federaal niveau, zou men dat wel eens als niet-democratisch ervaren.

De kans lijkt me dan groot dat CD&V wel eens geheel N-VA kan worden en ook separatistisch worden. Tot nu toe zag ik nergens het einde van België aankomen, maar als het zover komt, zie ik dat opeens wel mogelijk worden en dat zou catastrofaal zijn en bovendien gelegitimeerd worden door de liberale staatsgreep die op handen is.

Er is ook zo iets als een Vlaams Parlement en daar hebben CD&V, N-VA en Vlaams Belang 67 van de 124 zetels, wat een meerderheid is van 54%. Dat zou catastrofaal zijn.

Daarom een oproep aan de VLD om de CD&V niet teveel voor schut te zetten, want dat kan een domino-effect hebben en juist de politieke crisis versterken ipv verzwakken.
Wat is er zo catastrofaal aan een democratische meerderheid in een al even legitiem parlement. Trouwens het Vlaams parlement is het enige legitieme in en voor Vlaanderen.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:22   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik denk dat een noodregering met Verhofstadt aan het hoofd een slecht idee is. Die paarse of paars-groene regering heeft in Vlaanderen geen meerderheid en alhoewel dat strikt genomen niet nodig is, zou dat onverstandig zijn.
  • VLD en SP.A hebben de verkiezingen verloren en aldus hun paarse mandaat kwijt geraakt
  • CD&V heeft een monsterscore met zijn programma
  • dat een staatshervorming omvat
  • Leterme heeft 800.000 voorkeurstemmen en is de facto aangeduid in deze "kanseliersverkiezingen" als premier.
Mij komt dat ook over als een staatsgreep.

Dat kan ook een onbedoeld neveneffect hebben. Als CD&V/N-VA merkt dat het met 30 zetels van de 88 Vlaamse niet in een regering kan raken op federaal niveau, zou men dat wel eens als niet-democratisch ervaren.

De kans lijkt me dan groot dat CD&V wel eens geheel N-VA kan worden en ook separatistisch worden. Tot nu toe zag ik nergens het einde van België aankomen, maar als het zover komt, zie ik dat opeens wel mogelijk worden en dat zou catastrofaal zijn en bovendien gelegitimeerd worden door de liberale staatsgreep die op handen is.

Er is ook zo iets als een Vlaams Parlement en daar hebben CD&V, N-VA en Vlaams Belang 67 van de 124 zetels, wat een meerderheid is van 54%. Dat zou catastrofaal zijn.

Daarom een oproep aan de VLD om de CD&V niet teveel voor schut te zetten, want dat kan een domino-effect hebben en juist de politieke crisis versterken ipv verzwakken.
Sinds wanneer zit u in met het lot van België? Of heb je schrik dat je middeleeuwse ideeën niet meer gaan aanslaan bij de bevolking?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be