Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 12:36   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als men de politie de nodige middelen zou geven die ze nodig hebben in bepaald regio's dan zouden zij hun leven minder moeten geven voor de veiligheid van de burgers.
Maar men koopt liever flitspalen en betaald liever parkeerwachters dan die mensen een gepantserde wagen te geven en behoorlijke bescherminguitrusting.
Klopt als een bus. Het probleem is dus ook nog eens dat men als brave burger zich in afwachting tot de komst van de politie ook niet mag verdedigen tegen gewapend krapuul. Men mag in principe nog een pepperspray gebruiken als men met een kalashnikov voor je staat (niet dat het veel zal uitmaken, maar het principe telt).
Als men als burger toch het geluk zou hebben om een wapenvergunning te krijgen, zal je dat wapen zo moeten opbergen, dat het ook nutteloos zal zijn tegen een bepaald soort criminelen.

Dus: als men zelf geen initiatief kan en vooral niet mag ondernemen om zichzelf te beschermen en de politie hun werk mee te vergemakkelijken, indien nodig deze ook mee helpen beschermen en ga zo verder ... tja, dan krijgen we zoiets: politie die ook machteloos staat en enkel als schietschijf kan dienen.

Dit soort toestanden kunnen we nu echter niet vermijden. De grote criminelen mogen in principe geen wapens hebben, maar het feit is nu eenmaal dat ze ze hebben, vermits ze grote criminelen zijn. Bijkomend maakt de overheid er dan nog gretig gebruik van om de brave burger zijn legale wapens af te pakken, want oei, we willen een veiligere samenleving. Over die zwarte, zware wapens in criminele milieu's, denkt men niet na. De vraag luidt wel met welk soort deze agente het leven gelaten heeft.

Nu: moest die agente toch de kans gekregen hebben om terug te schieten en de dodelijk kogel was in de crimineel beland, zou men haar dan nog als held huldigen? Ik vermoed dat de kans groter is dat men haar zelf als crimineel op de rooster zal leggen, in plaats van haar dan te eren.

Met andere woorden: de politie wordt ook niet echt aangemoedigd om iets te ondernemen. Ze zijn wel nuttig als knokploeg tegen vredelievende burgers, maar niet tegen grote criminelen.

Citaat:
Schandalig en ik vind dat die burgemeester en de minister van binnenlandse zaken hun conclusies nu maar moeten trekken en met onmiddellijke ingang moeten opstappen, wegens schuldigverzuim.
Ik denk er hetzelfde over, maar ik vrees dat deze medeplichtigen aan deze laffe moord de laatste zullen zijn die er van wakker liggen. De dolle schutters in mijn ogen ook niet. Beiden hebben blijkbaar dezelfde gewetensstoornis.

Citaat:
En mij diepste medeleven met de familie van die agente en beterschap voor de gewonde agenten.
En dank voor hun heldhaftig optreden
Inderdaad. Het is wel typisch dat het juist die jonge, onervaren, pas afgestudeerde agenten zijn, die wel plichtsbewust zijn en die zich in de vuurlijn wagen.
Oud 4 december 2007, 12:40   #42
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Nu bestaat zelf het grote gevaar dat de andere politieagenten uit grote schrik, de eerstvolgende maanden zélf vlugger zullen gaan schieten op alles wat beweegt en/of verdacht lijkt.
Laat ons dan de Belgische wet betreffende wapens even door trekken en de wapens van de politie afnemen, om erger te voorkomen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:41   #43
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat ons dan de Belgische wet betreffende wapens even door trekken en de wapens van de politie afnemen, om erger te voorkomen.
Niet overdrijven he.
Oud 4 december 2007, 12:42   #44
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het is wel typisch dat het juist die jonge, onervaren, pas afgestudeerde agenten zijn, die wel plichtsbewust zijn en die zich in de vuurlijn wagen.
Fijn dat je, tussen de regels door, dat foutje toch even rechtzet.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:42   #45
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wel, wat ik daarnet zei: agenten zijn makkelijke schietschijven. HVT heeft ook twee mensen doodgeschoten en die komt er minder goed vanaf.
Het omgekeerd signaal zou moeten gegeven worden. Je kan vluchten maar in de tegenaanval gaan betekent zowiezo een erg verzwarende omstandigheid + je mag blij zijn als je nog gearresteerd wordt en niet doorzeefd.
Zou het moeten zijn in een gezond veiligheidsbeleid.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:43   #46
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Fijn dat je, tussen de regels door, dat foutje toch even rechtzet.
Welke fout? Agenten die de zaak iets beter kennen, zouden pas komen als die criminele schutters gepasseerd zijn. Die hebben al ingezien dat het het niet waard is hun leven te geven om een auto te redden.
Oud 4 december 2007, 12:44   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven he.
Waarom overdrijven? Het is nu toch al zo dat agenten NIET met hun wapen naar huis mogen omdat er altijd miserie mee is? Omdat ze onbetrouwbaar zijn he, ik kan niets anders concluderen.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 12:44   #48
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke fout? Agenten die de zaak iets beter kennen, zouden pas komen als die criminele schutters gepasseerd zijn. Die hebben al ingezien dat het het niet waard is hun leven te geven om een auto te redden.
Nu zegt u zelf dat de politie niet werkt.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 12:47   #49
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Het omgekeerd signaal zou moeten gegeven worden. Je kan vluchten maar in de tegenaanval gaan betekent zowiezo een erg verzwarende omstandigheid + je mag blij zijn als je nog gearresteerd wordt en niet doorzeefd.
Hier ben ik het mee eens, maar ik doelde op het feit dat een crimineel voor het neerschieten van 2 agenten slechts 12 jaar cel krijgt, terwijl een gestoorde jongen die ook twee mensen doodschiet, maar dan uit racisme, levenslang krijgt.
Eigenlijk is dat onrechtstreeks de boodschap laten overkomen als dat je beter een agent dan een allochtoon neerschiet, gezien je daar minder straf voor krijgt.

Nu: als je een allochtoon neerschiet, zomaar omdat hij een ander kleurje heeft, ben je inderdaad niet zuiver op de graat, maar als je een agent neerschiet, ben je dat volgens mij ook niet.

Enfin, ik blijf er bij dat je sowieso al een vijs los moet hebben om een ander zomaar te beschieten, maar ik ben blijkbaar geen gerechtspsychiater.
Oud 4 december 2007, 12:48   #50
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Mee eens
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:48   #51
Boadicea

Standaard

Citaat:
Waarom overdrijven? Het is nu toch al zo dat agenten NIET met hun wapen naar huis mogen omdat er altijd miserie mee is? Omdat ze onbetrouwbaar zijn he, ik kan niets anders concluderen.
Nee, ik denk dat men liever alle politiewapens samen opslaat, moest er ooit een crimineel ze willen stelen, dat het zeker de moeite is om daar zijn slag te slaan.
Oud 4 december 2007, 12:52   #52
Boadicea

Standaard

Citaat:
Nu zegt u zelf dat de politie niet werkt.
Heu, de politie doet wat ze kan, maar moest ik een blauw uniformke aan hebben en ik zie autodieven met een kalashnikov, of dergelijk geschut, dan vrees ik dat ik wel even in mijn auto zal wachten tot ze gepasseerd zijn. Mijn leven zou me iets meer waard zijn dan die auto.

Natuurlijk moet men alles doen om die eigenaar te helpen, maar de vraag is of die gekken ook geschoten zouden hebben, als er geen politie aankwam.

Ja, ik heb wel kritiek op de werking van de politie, maar ik begrijp best dat deze mensen zonder pantser geen zin hebben om hun leven te wagen voor een auto.

Hopelijk zijn we het er allemaal mee eens dat mensenlevens meer waard zijn dan auto's. De enige uitzondering op deze regel zou ik willen maken voor dat schietgraag tuig dat er met die auto vandoor is gegaan, want blijkbaar vindt dat die auto belangrijker dan mensenlevens.
Oud 4 december 2007, 12:58   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. Het probleem is dus ook nog eens dat men als brave burger zich in afwachting tot de komst van de politie ook niet mag verdedigen tegen gewapend krapuul. Men mag in principe nog een pepperspray gebruiken als men met een kalashnikov voor je staat (niet dat het veel zal uitmaken, maar het principe telt).
Als men als burger toch het geluk zou hebben om een wapenvergunning te krijgen, zal je dat wapen zo moeten opbergen, dat het ook nutteloos zal zijn tegen een bepaald soort criminelen.
In België moet je als slachtoffer de criminelen zelfs nog helpen als je niet zelf strafbaar wil zijn.
Citaat:
Dus: als men zelf geen initiatief kan en vooral niet mag ondernemen om zichzelf te beschermen en de politie hun werk mee te vergemakkelijken, indien nodig deze ook mee helpen beschermen en ga zo verder ... tja, dan krijgen we zoiets: politie die ook machteloos staat en enkel als schietschijf kan dienen.
Klopt als een bus.
Citaat:
Dit soort toestanden kunnen we nu echter niet vermijden. De grote criminelen mogen in principe geen wapens hebben, maar het feit is nu eenmaal dat ze ze hebben, vermits ze grote criminelen zijn.
Anders zouden het geen criminelen zijn.
Citaat:
Bijkomend maakt de overheid er dan nog gretig gebruik van om de brave burger zijn legale wapens af te pakken, want oei, we willen een veiligere samenleving. Over die zwarte, zware wapens in criminele milieu's, denkt men niet na.
Amerikaanse wapenwet trek ook op niets.
Citaat:
De vraag luidt wel met welk soort deze agente het leven gelaten heeft.
AK 47, het oorlogswapen van de Russische militair.
Citaat:
Nu: moest die agente toch de kans gekregen hebben om terug te schieten en de dodelijk kogel was in de crimineel beland, zou men haar dan nog als held huldigen? Ik vermoed dat de kans groter is dat men haar zelf als crimineel op de rooster zal leggen, in plaats van haar dan te eren.
Ik zou haar in elk geval als een heldin beschouwd hebben.
Citaat:
Met andere woorden: de politie wordt ook niet echt aangemoedigd om iets te ondernemen. Ze zijn wel nuttig als knokploeg tegen vredelievende burgers, maar niet tegen grote criminelen.
Klopt

Citaat:
Ik denk er hetzelfde over, maar ik vrees dat deze medeplichtigen aan deze laffe moord de laatste zullen zijn die er van wakker liggen. De dolle schutters in mijn ogen ook niet. Beiden hebben blijkbaar dezelfde gewetensstoornis.
Verwacht zelfs dat die twee nog een lofzegen gaan afsteken op haar begrafenis en verder gewoon niets gaan doen of veranderen.

Citaat:
Inderdaad. Het is wel typisch dat het juist die jonge, onervaren, pas afgestudeerde agenten zijn, die wel plichtsbewust zijn en die zich in de vuurlijn wagen.
Deze agenten zijn niet onervaren en helemaal niet plichtsbewust in de vuurlijn gekomen, maar gewoon opgewacht geweest en direct bij aankomst neergeschoten.
Ook oudere agenten zouden hier gestorven zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:03   #54
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, de politie doet wat ze kan, maar moest ik een blauw uniformke aan hebben en ik zie autodieven met een kalashnikov, of dergelijk geschut, dan vrees ik dat ik wel even in mijn auto zal wachten tot ze gepasseerd zijn. Mijn leven zou me iets meer waard zijn dan die auto.
Dat is typisch de houding van de politie. Als we dat doortrekken krijgen we Brandweer die geen branden meer blust en soldaten die niet willen gaan vechten want gevaarlijk. De politie die zich gaat verstoppen voor gangsters, ja dan hebben we toch geen politie nodig?

Ik stond eens in de Schippersstraat te praten met iemand. van de ene kant kwamen vier Albanezen, alle vier met een pistool tussen de riem voor iedereen zichtbaar. Ook voor de politiecombi die van de andere kant kwam maar die sloegen gauw een straat in en maakten dat ze wegkwamen, bende ruggegraatloze kwallen.

Citaat:
Natuurlijk moet men alles doen om die eigenaar te helpen, maar de vraag is of die gekken ook geschoten zouden hebben, als er geen politie aankwam.
Alleszins niet op de politie dan als die niet komen.

Citaat:
Ja, ik heb wel kritiek op de werking van de politie, maar ik begrijp best dat deze mensen zonder pantser geen zin hebben om hun leven te wagen voor een auto.
Dan zijn ze niets verloren bij de politie.

Citaat:
Hopelijk zijn we het er allemaal mee eens dat mensenlevens meer waard zijn dan auto's. De enige uitzondering op deze regel zou ik willen maken voor dat schietgraag tuig dat er met die auto vandoor is gegaan, want blijkbaar vindt dat die auto belangrijker dan mensenlevens.
Wat verwacht u dan van gangsters? Dat ze hun wapens weggooien en tegen de politie zeggen steek ons maar in de bak?

Ik denk het niet.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 13:04   #55
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In België moet je als slachtoffer de criminelen zelfs nog helpen als je niet zelf strafbaar wil zijn.
De koffie en de koekjes staan al klaar om de volgende inbreker te verwelkomen.

Citaat:
Amerikaanse wapenwet trek ook op niets.
Ik pleit daar ook niet voor. Wees maar zeker dat ik ook kritiek heb op bepaalde wapenprakijken over de plas, maar ik vrees dat deze hier momenteel weinig ter zaken doen.

Citaat:
AK 47, het oorlogswapen van de Russische militair.
Oei en hoe is dat hier zomaar ongemerkt België binnen geraakt?

Citaat:
Ik zou haar in elk geval als een heldin beschouwd hebben.
Elke normale burger, geloof ik. En nu maar hopen dat wie zijn verantwoordelijkheid moet opnemen, het ook gaat doen en niet enkel zijn treurzang gaat laten horen.

Citaat:
Verwacht zelfs dat die twee nog een lofzegen gaan afsteken op haar begrafenis en verder gewoon niets gaan doen of veranderen.
Idem

Citaat:
Deze agenten zijn niet onervaren en helemaal niet plichtsbewust in de vuurlijn gekomen, maar gewoon opgewacht geweest en direct bij aankomst neergeschoten.
Ook oudere agenten zouden hier gestorven zijn.
Reden te meer om eens grondig te gaan bezinnen over wie en wat we hier allemaal tolereren.
Oud 4 december 2007, 13:10   #56
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is typisch de houding van de politie. Als we dat doortrekken krijgen we Brandweer die geen branden meer blust en soldaten die niet willen gaan vechten want gevaarlijk. De politie die zich gaat verstoppen voor gangsters, ja dan hebben we toch geen politie nodig?
Een burn out noemen ze dat.

Citaat:
Ik stond eens in de Schippersstraat te praten met iemand. van de ene kant kwamen vier Albanezen, alle vier met een pistool tussen de riem voor iedereen zichtbaar. Ook voor de politiecombi die van de andere kant kwam maar die sloegen gauw een straat in en maakten dat ze wegkwamen, bende ruggegraatloze kwallen.
Het zijn Albanezen he, geen brave Belgische burgers. Agenten moeten de multicul hier mee beschermen, vind je niet?

Citaat:
Ik heb een brief naar sinterklaas geschreven. Die komt wel elk jaar voor de brave kindjes.

Citaat:
Ja, maar ze zijn er wel voor aangenomen.

Citaat:
Wat verwacht u dan van gangsters? Dat ze hun wapens weggooien en tegen de politie zeggen steek ons maar in de bak?

Ik denk het niet.
Wat ik verwacht van gangsters? Dat ze zich naar hun "beroep" gedragen en met alle geweld er voor zorgen dat ze hun buit niet zullen moeten afgeven.
Oud 4 december 2007, 13:30   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De koffie en de koekjes staan al klaar om de volgende inbreker te verwelkomen.
Mag niet want dat is uitlokking.

Citaat:
Ik pleit daar ook niet voor. Wees maar zeker dat ik ook kritiek heb op bepaalde wapenprakijken over de plas, maar ik vrees dat deze hier momenteel weinig ter zaken doen.
Eigenlijk zelfs heel veel, moesten de wapens in andere landen ook moeilijker te verkrijgen zijn dan zouden ze hier minder gebruikt kunnen worden.

Citaat:
Oei en hoe is dat hier zomaar ongemerkt België binnen geraakt?
Een groot deel daarvan zijn in Europa gekomen direct na de val van de muur.
Veel Oostblok soldaten hebben toen de wapens uit hun kazernes verkocht om eten te kunnen kopen.
Andere zijn afkomstig van inbraken in wapenopslagplaatsen van leger en politie.

Citaat:
Elke normale burger, geloof ik. En nu maar hopen dat wie zijn verantwoordelijkheid moet opnemen, het ook gaat doen en niet enkel zijn treurzang gaat laten horen.
Weet ik nog zo niet!!!

Als er één allochtone crimineel was geraakt geweest, dan hadden de allochtone jongeren die agenten mss wel achter hun auto's door de straten van Bxl gesleurt.
Want het zou dan wel uitgelokt zijn geweest door hen en zij zouden dan wel onschuldige allochtone zijn geweest.

Citaat:
Idem
We kennen onze politici he.

Citaat:
Reden te meer om eens grondig te gaan bezinnen over wie en wat we hier allemaal tolereren.
Eigenlijk meer van wat moeten we nu eens echt gaan doen op de problemen op te lossen.
Want overal ter wereld zijn dezelfde problemen terug te vinden waar geen ijzere zelfdiscipline van de bevolking word geëist.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:37   #58
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het mee eens, maar ik doelde op het feit dat een crimineel voor het neerschieten van 2 agenten slechts 12 jaar cel krijgt, terwijl een gestoorde jongen die ook twee mensen doodschiet, maar dan uit racisme, levenslang krijgt.
Guy Oste, de man die op 6 november 1992 twee politie-agenten doodschoot in Aalst werd veroordeeld tot levenslange dwangarbeid.
Hij is na 12 jaar voorwaardelijk vrijgekomen.

Hetzelfde kan met HVT.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2007 om 13:39.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:43   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
Een burn out noemen ze dat.
Of zich inzetten voor de bevolking.

Citaat:
Citaat:
Ik stond eens in de Schippersstraat te praten met iemand. van de ene kant kwamen vier Albanezen, alle vier met een pistool tussen de riem voor iedereen zichtbaar. Ook voor de politiecombi die van de andere kant kwam maar die sloegen gauw een straat in en maakten dat ze wegkwamen, bende ruggengraatloze kwallen.
Het zijn Albanezen he, geen brave Belgische burgers. Agenten moeten de multicul hier mee beschermen, vind je niet?
Heldenmoed zonder reden en inzicht is een dwaasheid.
Trouwens de politie in Antwerpen moet zelf heel goed opletten niet op de boek te vliegen, daar zijn de sosen immers baas.

Citaat:
Citaat:
Ik heb een brief naar sinterklaas geschreven. Die komt wel elk jaar voor de brave kindjes.
Je hebt dan toch pantservoertuigen gevraagd voor de politie

Citaat:
Citaat:
Ja, maar ze zijn er wel voor aangenomen.
Met machtos ben je niets bij de politie, je hebt er meer mensen met verstand nodig, vooral in de leidinggevende functie.
Citaat:
Citaat:

Ik denk het niet.
Wat ik verwacht van gangsters? Dat ze zich naar hun "beroep" gedragen en met alle geweld er voor zorgen dat ze hun buit niet zullen moeten afgeven.
Eigenlijk zou het een veel eerlijkere manier van werken zijn als ze zich gewoon overgeven als de politie hen snapt.

_
Citaat:
Oud 4 december 2007, 13:43   #60
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Guy Oste, de man die op 6 november 1992 twee politie-agenten doodschoot in Aalst werd veroordeeld tot levenslange dwangarbeid.
Hij is na 12 jaar voorwaardelijk vrijgekomen.

Hetzelfde kan met HVT.
Hetzelfde zal gebeuren met HVT. Als hij geen uitbraak poging doet tenminste, want dat is de grond waarop men Horion binnenhoudt. En dat is ook de reden waarop men Dutroux langer zal binnenhouden.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be