![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als men als burger toch het geluk zou hebben om een wapenvergunning te krijgen, zal je dat wapen zo moeten opbergen, dat het ook nutteloos zal zijn tegen een bepaald soort criminelen. Dus: als men zelf geen initiatief kan en vooral niet mag ondernemen om zichzelf te beschermen en de politie hun werk mee te vergemakkelijken, indien nodig deze ook mee helpen beschermen en ga zo verder ... tja, dan krijgen we zoiets: politie die ook machteloos staat en enkel als schietschijf kan dienen. Dit soort toestanden kunnen we nu echter niet vermijden. De grote criminelen mogen in principe geen wapens hebben, maar het feit is nu eenmaal dat ze ze hebben, vermits ze grote criminelen zijn. Bijkomend maakt de overheid er dan nog gretig gebruik van om de brave burger zijn legale wapens af te pakken, want oei, we willen een veiligere samenleving. Over die zwarte, zware wapens in criminele milieu's, denkt men niet na. De vraag luidt wel met welk soort deze agente het leven gelaten heeft. Nu: moest die agente toch de kans gekregen hebben om terug te schieten en de dodelijk kogel was in de crimineel beland, zou men haar dan nog als held huldigen? Ik vermoed dat de kans groter is dat men haar zelf als crimineel op de rooster zal leggen, in plaats van haar dan te eren. Met andere woorden: de politie wordt ook niet echt aangemoedigd om iets te ondernemen. Ze zijn wel nuttig als knokploeg tegen vredelievende burgers, maar niet tegen grote criminelen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Laat ons dan de Belgische wet betreffende wapens even door trekken en de wapens van de politie afnemen, om erger te voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Niet overdrijven he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Fijn dat je, tussen de regels door, dat foutje toch even rechtzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zou het moeten zijn in een gezond veiligheidsbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Welke fout? Agenten die de zaak iets beter kennen, zouden pas komen als die criminele schutters gepasseerd zijn. Die hebben al ingezien dat het het niet waard is hun leven te geven om een auto te redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Waarom overdrijven? Het is nu toch al zo dat agenten NIET met hun wapen naar huis mogen omdat er altijd miserie mee is? Omdat ze onbetrouwbaar zijn he, ik kan niets anders concluderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Nu zegt u zelf dat de politie niet werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dat onrechtstreeks de boodschap laten overkomen als dat je beter een agent dan een allochtoon neerschiet, gezien je daar minder straf voor krijgt. Nu: als je een allochtoon neerschiet, zomaar omdat hij een ander kleurje heeft, ben je inderdaad niet zuiver op de graat, maar als je een agent neerschiet, ben je dat volgens mij ook niet. Enfin, ik blijf er bij dat je sowieso al een vijs los moet hebben om een ander zomaar te beschieten, maar ik ben blijkbaar geen gerechtspsychiater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Heu, de politie doet wat ze kan, maar moest ik een blauw uniformke aan hebben en ik zie autodieven met een kalashnikov, of dergelijk geschut, dan vrees ik dat ik wel even in mijn auto zal wachten tot ze gepasseerd zijn. Mijn leven zou me iets meer waard zijn dan die auto.
Natuurlijk moet men alles doen om die eigenaar te helpen, maar de vraag is of die gekken ook geschoten zouden hebben, als er geen politie aankwam. Ja, ik heb wel kritiek op de werking van de politie, maar ik begrijp best dat deze mensen zonder pantser geen zin hebben om hun leven te wagen voor een auto. Hopelijk zijn we het er allemaal mee eens dat mensenlevens meer waard zijn dan auto's. De enige uitzondering op deze regel zou ik willen maken voor dat schietgraag tuig dat er met die auto vandoor is gegaan, want blijkbaar vindt dat die auto belangrijker dan mensenlevens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook oudere agenten zouden hier gestorven zijn. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik stond eens in de Schippersstraat te praten met iemand. van de ene kant kwamen vier Albanezen, alle vier met een pistool tussen de riem voor iedereen zichtbaar. Ook voor de politiecombi die van de andere kant kwam maar die sloegen gauw een straat in en maakten dat ze wegkwamen, bende ruggegraatloze kwallen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk het niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Veel Oostblok soldaten hebben toen de wapens uit hun kazernes verkocht om eten te kunnen kopen. Andere zijn afkomstig van inbraken in wapenopslagplaatsen van leger en politie. Citaat:
Als er één allochtone crimineel was geraakt geweest, dan hadden de allochtone jongeren die agenten mss wel achter hun auto's door de straten van Bxl gesleurt. Want het zou dan wel uitgelokt zijn geweest door hen en zij zouden dan wel onschuldige allochtone zijn geweest. Citaat:
Citaat:
Want overal ter wereld zijn dezelfde problemen terug te vinden waar geen ijzere zelfdiscipline van de bevolking word geëist. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is na 12 jaar voorwaardelijk vrijgekomen. Hetzelfde kan met HVT.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens de politie in Antwerpen moet zelf heel goed opletten niet op de boek te vliegen, daar zijn de sosen immers baas. Citaat:
Citaat:
Citaat:
_ Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Hetzelfde zal gebeuren met HVT. Als hij geen uitbraak poging doet tenminste, want dat is de grond waarop men Horion binnenhoudt. En dat is ook de reden waarop men Dutroux langer zal binnenhouden.
|
![]() |
![]() |