Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 14:27   #41
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Net zoals luie waal wordt toegepast. Ik zie en hoor genoeg vlamingen als ze in de ardennen op vakantie zijn. En zelfs dan zijn ze niet verlegen om over de walen te oordelen en onder elkaar gebruiken ze dan het scheldwoord luie waal.
Ik vind dat alles behalve een cliché. Voor mij heeft gierige hollander anders ook nul humor gehalte en afgezien van vlamingen heb ik er nog niet veel andere mee zien lachen. Maar zoals ik al zei, het komt u beter uit zo hé een beetje het slachtoffer spelen en zeggen dat jullie scheldwoordjes maar clichés zijn.
En zoals u kon zien ben ik niet de enige die al gehoord had van "luie waal".
Heu, wat ik wil weten is zijn ze echt lui? Als dat zo is, tja dan is luie waal eigenlijk geen scheldwoord.
En btw Vlamingen staan gekend als propere mensen, fransen en walen daarentegen staan niet bekkend als de meest hygienische mensen.
O ja! En als de hardwerkende Vlaming en de luie waal een fabeltje is, waarom stappen die waalse gasten (als ze zo graag werken) dan niet in hun auto en komen hier werken als er ginder geen werk is?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:29   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Over welke houding van de Vlamingen heeft u het?
TAK, Vlaams Belang en andere boerenkinkels die er rotzooi komen trappen. Maar ja, die sukkels hebben blijkbaar niets anders te doen dan "Waalse ratten, rol uw matten" te schreeuwen. Ze beseffen niet dat internationale TV-zenders dit komen filmen en dat die clowns het imago van Vlaanderen in het buitenland tonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:30   #43
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het ventileren van hun haat tegen alles wat niet flamingant is. Tegen vreemdelingen, moslims, Walen, Vlamingen die een andere opinie of taal hebben.
De "mesthoop" waar Bart Dewever over sprak dus...
De overgrote meerderheid van de Vlaams-nationalisten haten de Walen niet; hetzelfde geldt voor mij. Ik ben een groot voorstander van een onafhankelijk Wallonië; hoe kan ik dan de Walen haten?

Vlaams-nationalisten zijn anti-Belgisch; niet anti-Waals.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:31   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heu, wat ik wil weten is zijn ze echt lui? Als dat zo is, tja dan is luie waal eigenlijk geen scheldwoord.
En btw Vlamingen staan gekend als propere mensen, fransen en walen daarentegen staan niet bekkend als de meest hygienische mensen.
O ja! En als de hardwerkende Vlaming en de luie waal een fabeltje is, waarom stappen die waalse gasten (als ze zo graag werken) dan niet in hun auto en komen hier werken als er ginder geen werk is?
Walen zijn niet welkom in Vlaanderen. Als de Walen welkom in Vlaanderen waren, zou er geen Vlaams-Nationalisme bestaan.
Oud 6 december 2007, 14:32   #45
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U kan dan misschien een stand bij houden, hoeveel keer sale flamand gebruikt wordt en hoeveel keer luie waal gebruikt wordt.
Luie waal is geen scheldwoord ... het is de realiteit ...
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:33   #46
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen zijn niet welkom in Vlaanderen. Als de Walen welkom in Vlaanderen waren, zou er geen Vlaams-Nationalisme bestaan.
Walen zijn wel welkom, maar ze moeten Nederlands leren. Of men wil Belgie en men leert Frans en Nederlands, of men wil geen Belgie en dan leert men maar wat men wil. Niet moeilijk, hé ...
Oud 6 december 2007, 14:34   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van de Vlaams-nationalisten haten de Walen niet; hetzelfde geldt voor mij. Ik ben een groot voorstander van een onafhankelijk Wallonië; hoe kan ik dan de Walen haten?

Vlaams-nationalisten zijn anti-Belgisch; niet anti-Waals.
Het reden van bestaan van het Vlaams-Nationalisme is toch een gratis haat tegenover de Franstaligen met als "gezochte excuus", de Wereldoorlog met de Vlaamse soldaten, enz......
Oud 6 december 2007, 14:35   #48
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
TAK, Vlaams Belang en andere boerenkinkels die er rotzooi komen trappen. Maar ja, die sukkels hebben blijkbaar niets anders te doen dan "Waalse ratten, rol uw matten" te schreeuwen. Ze beseffen niet dat internationale TV-zenders dit komen filmen en dat die clowns het imago van Vlaanderen in het buitenland tonen.
Precies of dat wordt in het buitenland uitgezonden: ik heb hier in Italie nog geen minuut over de crisis gehoord ... en trouwens: ze vestraan niet eens wat er wordt geroepen ...

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 6 december 2007 om 14:35.
Oud 6 december 2007, 14:37   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Walen zijn wel welkom, maar ze moeten Nederlands leren. Of men wil Belgie en men leert Frans en Nederlands, of men wil geen Belgie en dan leert men maar wat men wil. Niet moeilijk, hé ...
Dat verandert niets. Ik ben Franstalig, ken het Nederlands maar voor niets ter wereld zou ik naar Vlaanderen willen verhuizen. Ik voel me trouwens niet thuis in Vlaanderen. Ik voel me wel thuis in Frankrijk en nee, ik ben geen rattachist.
Oud 6 december 2007, 14:38   #50
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Ik ben al heel veel in het buitenland geweest en wanneer ik zei dat ik uit Vlaanderen afkomstig ben, heb ik nog geen enkele keer een negatieve reactie gekregen.
Oud 6 december 2007, 14:38   #51
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het reden van bestaan van het Vlaams-Nationalisme is toch een gratis haat tegenover de Franstaligen met als "gezochte excuus", de Wereldoorlog met de Vlaamse soldaten, enz......
Het nationalisme staat aan de wieg van de Europese democratie ...

Natie = volk = demos

U verkettert nationalisme als ideologie maar weet niet eens wat het betekent ... zonder nationalisme bestond niet eens Belgie ...
Oud 6 december 2007, 14:39   #52
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Ik ben al heel veel in het buitenland geweest en wanneer ik zei dat ik uit Vlaanderen afkomstig ben, heb ik nog geen enkele keer een negatieve reactie gekregen.
Ik woon in het buitenland, en idem hier. Veel bangmakerij van brave Vlamingen die niet gewoon zijn om op hun strepen te staan. Vandaar ook hun problemen met de assertieve Nederlanders ...
Oud 6 december 2007, 14:43   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nationalisme staat aan de wieg van de Europese democratie ...

Natie = volk = demos

U verkettert nationalisme als ideologie maar weet niet eens wat het betekent ... zonder nationalisme bestond niet eens Belgie ...
Als je écht Grieks wil gebruiken zou je je eerst eens moeten informeren naar het verschil tussen de begrippen "demos", "ethnos" en "laos" in het oude Griekenland.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:43   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies of dat wordt in het buitenland uitgezonden: ik heb hier in Italie nog geen minuut over de crisis gehoord ... en trouwens: ze vestraan niet eens wat er wordt geroepen ...
Op het nieuws van France 2 hebben ze er wel daarover gesproken met de reactie van Frank Vanhecke : "Vlaanderen is een Nederlandstalig land". Vanhecke weet dus blijkbaar niet dat hij nog in België leeft en dat Vlaanderen dus geen land is, dat hij het wil of niet. Na de grapjes van Grote Hofnar, de grapjes van Jan Klaassen. En dat is zeker nog niet gedaan : volgende grapjes zullen nog komen.......
Oud 6 december 2007, 14:43   #55
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luie waal is geen scheldwoord ... het is de realiteit ...
Zoals vlaamse fascist?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:44   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wel aan de Vlaamse Kust. En Vlamingen die Franstaligen slecht bekijken omdat ze ONDER HEN in het Frans spreken. Vlamingen zoeken de oorlog, ze zullen die vinden. Die scheldwoorden zijn maar het begin.
En wat gaat er volgen? De fysieke aanvallen? De burgeroorlog?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:44   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon in het buitenland, en idem hier. Veel bangmakerij van brave Vlamingen die niet gewoon zijn om op hun strepen te staan. Vandaar ook hun problemen met de assertieve Nederlanders ...
Citaat:
Philips Inc
...

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 december 2007 om 14:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:45   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, logisch aangezien ze nooit over België in het buitenland spraken. Maar de tijden zijn aan het veranderen.

P.S. : In het buitenland zeg ik nu dat ik Fransman ben.

Laatst gewijzigd door Everytime : 6 december 2007 om 14:45.
Oud 6 december 2007, 14:46   #59
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets. Ik ben Franstalig, ken het Nederlands maar voor niets ter wereld zou ik naar Vlaanderen willen verhuizen. Ik voel me trouwens niet thuis in Vlaanderen. Ik voel me wel thuis in Frankrijk en nee, ik ben geen rattachist.
Mijn moeder heeft een Franse/Joodse vriend uit de Bourgonge en heeft er pas een huis gekocht. En ik voel mij daar ook thuis, net zoals ik mij hier in Italie thuis voel (ik spreek/schrijf Italiaans), en in Vlaanderen .

In de Bourgonge spreken wij Frans. Hij, de fransman, komt heel graag naar Vlaanderen, vindt het bij ons heerlijk leven, qua eten, drinken, economische faciliteiten, producten die er te kopen zijn niet te vergelijken met La France profonde, etc ...

Dus dat gemekker over Vlaanderen is zo typisch van die brave Vlamingen die nog nooit verder gekomen zijn met de caravan dan zuid-Frankrijk en Salou.

In Vlaanderen is het zeer goed leven. En diegene die er willen wonen moeten zich integreren, niet omgekeerd.
Oud 6 december 2007, 14:46   #60
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
U kent duidelijk niets over de geschiedenis van de Vlaamse beweging en het ontstaan van het Vlaams-nationalisme.

De Vlaamse beweging is ontstaan dankzij het feit dat België in de 19de eeuw volledig Franstalig was. (de bestuurstaal was Franstalig, de universiteiten waren Franstalig enz...) Vlamingen waren tweederangsburgers in België en dat is de reden waarom er een Vlaamse beweging was ontstaan.

Aanvankelijk ijverde de Vlaamse beweging enkel voor gelijke rechten; het probleem was dat het een tijdje duurde vooraleer de Vlamingen die gelijke rechten ook kregen (nog tot de jaren '60 van de 20ste eeuw). Doordat het zo lang duurde is de Vlaamse beweging geradicaliseerd, met als gevolg dat de Vlaamse beweging vandaag separatistisch is.

En het is ook een feit dat er in de Eerste Wereldoorlog Vlaamse soldaten stierven, omdat ze de Franstalige bevelen van de officieren niet begrepen; dat is helemaal geen excuus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be