Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 15:43   #41
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Edina, het is niet erg verdraagzaam( wat je zegt zo vaak dat belangrijk te vinden) om hier Polly een beetje belachelijk te maken, zeg eens, is dat bij jou nu haat of angst, de manier waarop je nu reageert?
pollywrong is gewoon gepakt op zijn vooroordelen en racisme. Je moet hem niet komen verdedigen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:45   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, het is niet erg verdraagzaam( wat je zegt zo vaak dat belangrijk te vinden) om hier Polly een beetje belachelijk te maken, zeg eens, is dat bij jou nu haat of angst, de manier waarop je nu reageert?
Polly maakte zichzelf héél grondig belachellijk: professionele job. Wat sleur jij hier verdraagzaamheid bij? Verdraagzaamheid tegenover loze beschuldigingen en vooroordelen? Is het d�*t wat je nu eist?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2007 om 15:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:48   #43
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Styllo, kun je jezelf wat beschaafder uitdrukken? Mijn punt is dat de manier waarop Polly dacht, helemaal niet zo vreemd is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:51   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polly heeft ZICHZELF hier belachelijk gemaakt en het is niet de eerste keer dat ze dat doet trouwens...

En leer eens wat verdraagzaamheid inhoudt hé! Dat is in ieder geval niet het tolereren van het verspreiden van vooroordelen.

Maar mijn naam blijft werken als een rode lap op een stier bij jou hé?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:52   #45
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Styllo, kun je jezelf wat beschaafder uitdrukken? Mijn punt is dat de manier waarop Polly dacht, helemaal niet zo vreemd is!
ach zo

mevrouw vindt vooroordelen en racisme dus normaal!!!
Oud 7 december 2007, 15:53   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat de manier waarop Polly dacht, helemaal niet zo vreemd is!
Voor mensen met vooroordelen is dat inderdaad niet vreemd. Die hebben immers geen nood aan feiten om conclusies te trekken.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 december 2007 om 15:53.
Oud 7 december 2007, 15:56   #47
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, jullie maken je eerder belachelijk door zo te reageren,de haat en woede druipt er zowat af, Polly zat verkeerd, des te beter lijkt me!
Maar dat betekend nog niet dat haar redenering volslagen idioot was, gezien de keren waarop bommen en moslims wel iets met elkaar te maken hebben!

Bij Edina druipt het leedvermaak OMDAT Polly er naast zat er van af, waar is dat voor nodig?
Ze is voor mij echt geen rechtse islamofobe trut omdat ze dit dacht, wel ben ik blij dat het dus niet zo is, wat niet betekend dat ik niet kan begrijpen dat ze die connotatie legde!
Maar verdraagzaamheid en begrip wat ik mensen zoals Edina hier zo vaak hoor verdedigen lijken ineens ver zoek, als het gaat om het betreijden van de nieuwe vijand, iedereen blijkbaar die kritisch ( soms ook onterecht zoals dit keer) kijkt naar de maatschappij, hou eens op met dat moddergevecht en durf eens behoorlijk een debat aangaan, zonder direct kleinerend naar mensen uit te halen die een andere mening hebben!
Oud 7 december 2007, 15:59   #48
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verband leggen tussen bommen en moslims is geen vooroordeel maar gevolg van het aantal keren dat dit verband er is!
Uw mening om te concluderen dat ''mevrouw'' dus racisme normaal vind een gigantisch vooroordeel, met dergelijke borden voor je kop is een discussie wel erg moeilijk
Oud 7 december 2007, 16:05   #49
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, jullie maken je eerder belachelijk door zo te reageren,de haat en woede druipt er zowat af, Polly zat verkeerd, des te beter lijkt me!
Maar dat betekend nog niet dat haar redenering volslagen idioot was, gezien de keren waarop bommen en moslims wel iets met elkaar te maken hebben!

Bij Edina druipt het leedvermaak OMDAT Polly er naast zat er van af, waar is dat voor nodig?
Ze is voor mij echt geen rechtse islamofobe trut omdat ze dit dacht, wel ben ik blij dat het dus niet zo is, wat niet betekend dat ik niet kan begrijpen dat ze die connotatie legde!
Maar verdraagzaamheid en begrip wat ik mensen zoals Edina hier zo vaak hoor verdedigen lijken ineens ver zoek, als het gaat om het betreijden van de nieuwe vijand, iedereen blijkbaar die kritisch ( soms ook onterecht zoals dit keer) kijkt naar de maatschappij, hou eens op met dat moddergevecht en durf eens behoorlijk een debat aangaan, zonder direct kleinerend naar mensen uit te halen die een andere mening hebben!
mevrouw, mag ik je vriendelijk op wijzen dat we pollywrong aan het bekritiseren zijn, niet omdat ze ze zei dat de aanslag gepleegd was door een moslim, maar omdat ze zei dat de aanslag door een moslim gepleegd is nog voordat de dader of het motief bekend was.

Zie je, het gaat hier vooral om wat volgt na "nog voordat"
Oud 7 december 2007, 16:08   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verband leggen tussen bommen en moslims is geen vooroordeel maar gevolg van het aantal keren dat dit verband er is!
Zoek eens op wat vooroordeel precies betekent. Je kan er nog iets uit leren.
Oud 7 december 2007, 16:11   #51
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uw mening om te concluderen dat ''mevrouw'' dus racisme normaal vind een gigantisch vooroordeel, met dergelijke borden voor je kop is een discussie wel erg moeilijk
Mevrouw,

als een bom in Irak of afghanistan afgegaan was en iemand kwam onmiddelijk beweren dat het door islamisten gedaan was, dan zou ik dat niet zo vreemd vinden. Voor mij zou het dan geen vooroordeel zijn maar een logisch gevolgtrekking.

Maar als een bom afgaat in een parijse advocatenkantoor, en men zonder enig bewijs de moslims aanwijzt, dan is dat wel een vooroordeel en racisme.

En als jij de gedachtegang van pollywrong normaal of evident vindt, dan ben jij evenzeer racistisch en heb je vooroordelen.
Oud 7 december 2007, 16:11   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben intelligent genoeg om dat door te hebben hoor, juist daarom zeg ik dat die vergissing niet volslagen vreemd is gezien de keren dat bommen en moslims daar wel mee te maken hebben.
Beeldvorming heet dat!
Blij te horen dat het GEEN moslim was, maar juist de manier waarop wordt gereageerd op de inderdaad te snel getrokken conclusie van Polly is volgens mij verdroevend! Leedvermaak en haat omdat iemand een vergissing maakt?
Laten we liever blij wezen dat het een vergissing is!
Oud 7 december 2007, 16:17   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent beledigend als u mensen uitscheldt voor racist en dat getuigt niet van intelligentie.
Maar goed; zou het kunnen dat gezien de confrontatie tussen Zarkozy en jongeren in aandachtswijken, wat met repressie door politie tot stilstand kwam, mensen heeft doen denken dat mogelijk een van die jongeren een bom liet bezorgen?
Is dat zo vreemd dat die mogelijkheid overwogen werd?
Nee toch?
Is het daarom goed dat Polly er dus vanuit ging dat dit zo was?
Nee, er waren evengoed een boel andere mogelijkheden, terecht stel je dat die ook overwogen hadden moeten worden voor Polly een conclusie trok maar ik stel even terecht, dat hoe Polly dacht, niet racistisch was, er is een probleem met helaas vaak moslim jongeren en geweld in grote steden of is ook een vooroordeel?
Oud 7 december 2007, 16:20   #54
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus beschuldigen we maar in het wilde weg zonder dat de politie zelf iets weet?
Kan u volledig bijtreden dat men niet in het wilde weg mag beschuldigen. U hebt hier een overschot van gelijk.

Bent u ook die mening toegedaan wanneer er hier of daar een allochtoon in de klappen deelt en men dan direct met de vinger wijst naar een bepaalde partij, in dit geval het VB.

Of zoals destijds met HVT, vingerke richting VB. Want het VB was toch de hoofdbrok in aanloop naar HVT z'n proces nietwaar.

Zo zou het dan nu ook kunnen zijn na de straatterreur, criminalitiet en lastigvallen van brave burgers dat er snel met het vingerke wordt gewezen naar een bepaalde groep in de samenleving nietwaar. U weet of weet niet, alles heeft twee kanten. Is snelle conclusie's in het één geval volgens u onrechtvaardig moet dan eraan denken dat het dit ook in het andere geval zou kunnen zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 16:20   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tuurlijk Edina, wie jou tegenspreekt moet nog van alles leren.
De nuance lijkt aan jou niet besteed vandaag, dus toeter nog wat verder, mocht je ooit van je strijdros stappen voor een normaal gesprek merk ik dit vanzelf.
Oud 7 december 2007, 16:23   #56
styllo_ben
Minister-President

Standaard

at alice

maar madammke toch!

doe niet zo moraliserend.

Polly is heus geen kind dat een keer een vergissing begaan heeft.

Het is die haar racistische aard om bij ieder geweldsdelict meteen aan moslims te denken.

Ja!

wat ben jij toch een moraliserende burgerlijke seut!

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 7 december 2007 om 16:23.
Oud 7 december 2007, 16:23   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben intelligent genoeg om dat door te hebben hoor, juist daarom zeg ik dat die vergissing niet volslagen vreemd is gezien de keren dat bommen en moslims daar wel mee te maken hebben.
Beeldvorming heet dat!
Blij te horen dat het GEEN moslim was, maar juist de manier waarop wordt gereageerd op de inderdaad te snel getrokken conclusie van Polly is volgens mij verdroevend! Leedvermaak en haat omdat iemand een vergissing maakt?
Laten we liever blij wezen dat het een vergissing is!
Een vergissing? Haat zaaien op basis van vooroordelen.

Ik geef toe dat toen ik las welke de specialiteit van de studie was-immobiliënrecht, ik gedacht heb aan bewoners van een eiland waar nogal gemakkellijk bommen en branden afgaan tegen Fransen die er onroerend goed kopen, vooral omdat in Parijs thans ook een ophefmakend proces tegen iemand van daar loopt. Meer dan een idee, zonder enig bewijs was 't niet, dus schreef ik 't niet (en noem ik nu ook nog geen naaam en toenaam: de TS had zich beter ook daaraan gehouden: geen bewijs? Dan ook geen veronderstellingen en verdachtmakingen)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 16:29   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Styllo, als je na drie zinnen niet verder kunt zonder racist en burgertrut zijn we uitgepraat,als je wilt debatteren doe dit dan maar liefst op een volwassen manier, laat maar weten als je dit denkt aan te kunnen.
Filosoof, ik geef je gelijk dat Polly veel te snel en onterechte conclusies trok, maar daarom zijn ze nog wel te begrijpen, ik erger me aan de hele onmogelijkheid langzamerhand om van standpunten te wissen zonder links en rechts parcours met bijbehorende haat en leedvermaak!
Oud 7 december 2007, 16:32   #59
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Styllo, als je na drie zinnen niet verder kunt zonder racist en burgertrut zijn we uitgepraat,als je wilt debatteren doe dit dan maar liefst op een volwassen manier, laat maar weten als je dit denkt aan te kunnen.
waarover wil je debateren? Over ofdat vooroordelen aanvaard moeten worden, dat ze normaal zijn?

trut!
Oud 7 december 2007, 16:34   #60
styllo_ben
Minister-President

Standaard

madam alice,

als jij ene bent die vindt dat racisme uitgepraat zal worden, dan ben jij ongeloofelijk dom. En ook een moraliserende burgerlijke seut.

racisme moet bestreden worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be