Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 december 2007, 18:39   #41
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Even sterk, namelijk heel zwak.

Het verschil is dat Vlaanderen en Wallonië dan wel voluit voor hun eigen belangen kunnen gaan op internationaal vlak zonder eerst een mengvorm van hun belangen te moeten maken en die dan dan te moeten verdedigen. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat ze niet vaak zullen kunnen samenwerken. Hoe meer hoe liever, maar enkel als het een voordeel heeft.
Ze er eerst uit trappen en dan vragen om samen te werken? Ze gaan u zien komen.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 18:40   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat deze zender Leterme al maanden en maanden persoonlijk aan het bashen is. Leterme heeft gelijk dat hij zich niet meer laat doen. Dat er daar een boude uitspraak bij komt kijken, des te beter.
De man had evengoed gewoon kunnen zeggen dat hij niet akkoord gaat met de wijze waarop RTBF hem en zijn ideeën neerzet. Goed. Tot daar. De verwijzing naar Radio Mille Dinges was nergens voor nodig.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 december 2007 om 18:41.
solidarnosc is offline  
Oud 8 december 2007, 18:42   #43
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De man had evengoed gewoon kunnen zeggen dat hij niet akkoord gaat met de wijze waarop RTBF hem en zijn ideeën neerzet. Goed. Tot daar. De verwijzing naar Radio Mille Dinges was nergens voor nodig.
Hij dacht dat zijn oneliners even goed waren als die van Tobback; maar ook op dat vlak heeft hij nog veel te leren.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 18:45   #44
fransV
Gouverneur

Standaard collega's

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Collega's van mij hebben familie in Ieper en in tegenstelling tot wat we op tv zagen, is men in Ieper heel wat minder positief over het geklungel van YLT.
En collega's van mij hebben ook familie in Ieper en die zijn wel positief over deze geitenboer.
fransV is offline  
Oud 8 december 2007, 18:46   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Buiten de racistische staatszender zijn er nig wel overeenkomsten tssn WL en enkrle naties uit centraal Africa
born2bewild is offline  
Oud 8 december 2007, 18:46   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij dacht dat zijn oneliners even goed waren als die van Tobback; maar ook op dat vlak heeft hij nog veel te leren.
Tobback? Tobback. Die naam zegt me iets maar wat was dat ook al weer.
solidarnosc is offline  
Oud 8 december 2007, 18:46   #47
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ze er eerst uit trappen en dan vragen om samen te werken? Ze gaan u zien komen.
Tja, als ze koppig in hun eigen grote gelijk willen voortdoen doen ze maar.. Er zijn genoeg kleine landen in de EU waarmee samen te werken valt. Als Wallonië zich wil isoleren omdat zij de grote democraten zijn (grondwet, taalimperialisme, etc even vergeten) dan doen ze maar.
vooruit is offline  
Oud 8 december 2007, 18:47   #48
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
En collega's van mij hebben ook familie in Ieper en die zijn wel positief over deze geitenboer.
De meningen zijn dus op zijn minst verdeeld over YLT
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 18:47   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
voor u niet.
Voor mij wel.
born2bewild is offline  
Oud 8 december 2007, 18:49   #50
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Tja, als ze koppig in hun eigen grote gelijk willen voortdoen doen ze maar.. Er zijn genoeg kleine landen in de EU waarmee samen te werken valt. Als Wallonië zich wil isoleren omdat zij de grote democraten zijn (grondwet, taalimperialisme, etc even vergeten) dan doen ze maar.
Ze zullen dan wel met Frankrijk samenwerken en VL links laten liggen.

Zal harde klap zijn voor de vele firma's die nu in WL actief zijn: bouwfirma's enz...
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 18:50   #51
vooruit
Gouverneur

Standaard

Hij zegt overigens ook niet dat de RTBF gelijk is aan Radio Mille Collines. Hij zegt dat ze er mee vergeleken wordt. Toch nog even een klein verschil.
vooruit is offline  
Oud 8 december 2007, 18:51   #52
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zeg al jaren dat de echte reden voor het cordon sanitaire de onafhankelijkheidsstrijd van het VB is.
Inderdaad. Nu zullen ze het Vlaams Kartel proberen te cordoneren, maar met een politieke formatie van 30%, zal dat niet zo simpel zijn.

Ik zou wel eens benieuwd zijn moest er een Vlaams superkartel opgericht worden van Vlaams Belang, NVA en een groot deel van CD&V (want het grootste deel is Vlaams geworden). Dit kartel zou zeker 40% van de stemmen kunnen halen. Ik reken Lijst Dedecker niet bij de Vlaams gezinde partijen omdat Dedecker nu eens mag uitmaken wie hij steunt. Hij heeft vorige week geen beste beurt gemaakt.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 december 2007, 18:53   #53
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb die radio nooit gehoord en moet dus geloven wat jullie beweren. Vreemd dat geen enkele 'hogere instantie' die radio uit de ether haalde als die wél hoorde waartoe er werd opgeroepen.

Het VB was niet van plan om tot wat dan ook op te roepen en toch werd die partij door de groenen met dezelfde radio mille collines vergeleken.
D�*�*r hoor ik jullie echter niet over klagen. Wél weer over Leterme die een toespeling maakt op de houding van de Waalse media tegenover hem én tegenover Vlaanderen.

Wat de RTBF deed was veel erger dan wat de zender van het VB verweten wordt. De RTBF had duidelijk de bedoeling om Vlamingen en Walen tegen elkaar op te zetten en de belgicisten aan het gedroomde slagveld te krijgen.
Knuppel, hier een boek met de geschiedenis van Rwanda ik ben daar geweest kort na de genocide en kan alleen maar bevestigen wat ze daar schrijft. (je mag mijn ex. lezen als je het niet vind)
Els De Temmerman -boek- De doden zijn niet dood http://nl.wikipedia.org/wiki/Els_De_Temmerman

Laatst gewijzigd door De Waal : 8 december 2007 om 18:57.
De Waal is offline  
Oud 8 december 2007, 18:53   #54
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Zal harde klap zijn voor de vele firma's die nu in WL actief zijn: bouwfirma's enz...
Ai nee! We gaan allemaal failliet gaan! Het einde van de wereld komt er aan!

Doe niet onnozel, we leven in de EU en Wallonië wordt nog altijd niet (helemaal) door de staat geleid. Dus de enige manier om uw doemscenario te zien uitkomen is dat elke individuele ondernemende Waal een pure Vlamingenfobie krijgt na de onafhankelijkheid.

Maar zelfs dat kan die ramp niet teweegbrengen want dat is volgens u nu ook al zo. Of waren al die 'doomsday' draden van de laatste maanden maar om te lachen?
vooruit is offline  
Oud 8 december 2007, 18:57   #55
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

met welk geld gaat WL nog bouwwerken financieren
born2bewild is offline  
Oud 8 december 2007, 19:04   #56
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad. Nu zullen ze het Vlaams Kartel proberen te cordoneren, maar met een politieke formatie van 30%, zal dat niet zo simpel zijn.

Ik zou wel eens benieuwd zijn moest er een Vlaams superkartel opgericht worden van Vlaams Belang, NVA en een groot deel van CD&V (want het grootste deel is Vlaams geworden). Dit kartel zou zeker 40% van de stemmen kunnen halen. Ik reken Lijst Dedecker niet bij de Vlaams gezinde partijen omdat Dedecker nu eens mag uitmaken wie hij steunt. Hij heeft vorige week geen beste beurt gemaakt.
De CD&V was al Vlaams, en ze is al Vlaams sinds haar stichting.

Al zijn er veel Vlaams-nationalisten die blijkbaar het onderscheid tussen Vlaams, Vlaamsgezind en Vlaams-nationalistisch niet kunnen maken...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 8 december 2007, 19:04   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Knuppel, hier een boek met de geschiedenis van Rwanda ik ben daar geweest kort na de genocide en kan alleen maar bevestigen wat ze daar schrijft. (je mag mijn ex. lezen als je het niet vind)
Els De Temmerman -boek- De doden zijn niet dood http://nl.wikipedia.org/wiki/Els_De_Temmerman
Ik geloof je.

Nu hier nog op reageren.

Citaat:
Het VB was niet van plan om tot wat dan ook op te roepen en toch werd die partij door de groenen met dezelfde radio mille collines vergeleken.
D�*�*r hoor ik jullie echter niet over klagen. Wél weer over Leterme die een toespeling maakt op de houding van de Waalse media tegenover hem én tegenover Vlaanderen.

Oud 8 december 2007, 19:08   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De CD&V was al Vlaams, en ze is al Vlaams sinds haar stichting.

Al zijn er veel Vlaams-nationalisten die blijkbaar het onderscheid tussen Vlaams, Vlaamsgezind en Vlaams-nationalistisch niet kunnen maken...
Net zoals er belgicisten zijn die geen onderscheid kunnen maken tussen Vlaams, belgicistisch en fransgezind.
De VLD heeft al sinds mensenheugenis een 'V' in haar naam staan. Daarom dat ze ooit, helemaal terecht overigens, de Pest Voor Vlaanderen genoemd werd.
Oud 8 december 2007, 19:08   #59
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Politiek is ook zijn mening aan anderen kunnen verkopen.

Leterme zat echt achteraan in de klas te slapen toen de verkoopstruc werden uitgelegd.
verhofstadt zat op de eerste rij.
Oud 8 december 2007, 19:10   #60
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

met welk geld gaat WL nog bouwwerken financieren

Met het geld dat ze via Europa van Vlaanderen krijgen uiteraard.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be