Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 12:52   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Een wet die dronken rijden verbiedt heeft daar geen impact op.

Wel als je die mensen kan oppakken voor ze iemand omrijden.
Ten andere, als er geen straffen of gevolgen stonden op dronken rijden zouden meer mensen het doen en zouden meer mensen sterven.
Dus heeft het wel een impact.
Oud 10 december 2007, 14:12   #42
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Wat een onzin. Als de staat iets mag beslissen is het dit wel. Auto's zijn je reinste moordwapens als je er niet voorzichtig mee omgaat. Daarom heb je ook een rijbewijs nodig om ermee te kunnen rijden. De alcohollimiet is gewoon een veilige grens. Anders zou je tonnen mensen hebben die met droge ogen beweren dat ze nog prima kunnen rijden met 1,5 promille. Alleen omdat het ietwat ongemakkelijk is voor een paar lui om een glas minder te drinken moet het hele beleid omver geworpen worden? Onzin.
'k Vraag me toch telkens weer af wie het grootste gevaar op de weg is. Diegene die, een paar pinten gedronken, aan 50/uur langs binnenwegen naar huis tuft of diegenen die met onaangepaste maar wel toegelaten snelheden rondkoersen?
Haal de idioten uit het verkeer, diegenen die er maar op los rijden, alle verkeersregels aan hun laars lappen, voorrangsregels niet respecteren en je zou al heel wat ongevallen voorkomen. Jammer dat je dat niet met wat statische controle en flitscamera's kan bereiken, dat vergt een grotere inspanning.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:15   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Vraag me toch telkens weer af wie het grootste gevaar op de weg is. Diegene die, een paar pinten gedronken, aan 50/uur langs binnenwegen naar huis tuft of diegenen die met onaangepaste maar wel toegelaten snelheden rondkoersen?
Haal de idioten uit het verkeer, diegenen die er maar op los rijden, alle verkeersregels aan hun laars lappen, voorrangsregels niet respecteren en je zou al heel wat ongevallen voorkomen. Jammer dat je dat niet met wat statische controle en flitscamera's kan bereiken, dat vergt een grotere inspanning.
Het een sluit het andere niet uit: mensen die gedronken hebben zijn gevaarlijk achter het stuur. Mensen die snel rijden ook. Beiden moet je van de weg afhalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:31   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is volgens jou, in deze problematiek, heeft geen fluit belang. Nul komma nul belang dus.
Freespirit gaf ook maar cijfers zonder een bron te vermelden. Ik nam tenminste nog de moeite om er bij te zeggen dat het slechts om mijn mening gaat.

Citaat:
Wat de gevolgen zijn van alkohol op je stuurvaardigheden, dat is een zaak van de medische wereld.
Fout. Dat is voor statistici of biologen. Niet voor geneeskundigen.

Citaat:
En als er zo al eens een spoedarts in het nieuws ten berde gevoerd wordt, en bvb. van zijn/haar gat maakt dat nogal wat van zijn financieel inkomen afkomstig is van (ook lichte) dronkaards die betroken zijn bij verkeersongevallen, dan heb ik zo een neiging om hem/haar te geloven.
Zo kan je het ook altijd doen, de uitspraken die wel goed in je kraam passen van iemand zonder boe of ba aannemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:32   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je moet ook niet dronken zijn om een minder inschattingsvermogen te hebben.
Waar lees je dat ergens in mijn reactie?
Oud 10 december 2007, 14:34   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Dan bouwen we ne laser in die constant naar uw ogen kijkt en het netvlies controleert en herkent, voordeel is ook dat diene ziet als je in't slaap aan't vallen bent.

wie drinkt er nu al voor dattem gestart is
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:34   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wel als je die mensen kan oppakken voor ze iemand omrijden.
Ten andere, als er geen straffen of gevolgen stonden op dronken rijden zouden meer mensen het doen en zouden meer mensen sterven.
Dat weet jij helemaal niet, je gaat er simpelweg vanuit.

Citaat:
Dus heeft het wel een impact.
Misschien wel, misschien niet. We zouden het eens kunnen uittesten hier in België
Oud 10 december 2007, 14:41   #48
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Drinken en rijden is geen geen garantie op ongelukken. Drinken en rijden kan perfect samen.

men kan beter de onervaren rijders uit het verkeer wijderen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:42   #49
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie drinkt er nu al voor dattem gestart is
Ik begrijp het, U bent een klant die naast de alcoholmeter ook een ingebouwde ijskast in het dashboard besteld om de pils koud te houden. Tja business is business natuurlijk, hoe ga ik dat oplossen?

Neen, serieus het gaat niet samen, rijden en drinken, om de redenen die ik al opgesomd heb.

Hier

Laatst gewijzigd door Ovidius : 10 december 2007 om 14:45.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:45   #50
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Vooral in het weekend rijden er heel wat mensen stomdronken rond. Ik vind dat echt erg. Hoeveel mensen zijn er intussen niet al dood gereden door iemand die dronken achter zijn stuur zat?
Door dronken iemand dood te rijden wordt om één moment het leven van vele mensen verwoest. Ook dat van de bestuurder en zijn familie. Je zal maar de dag erna tot het besef komen dat je met je dronken voeten iemands leven op je geweten hebt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:52   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Vooral in het weekend rijden er heel wat mensen stomdronken rond. Ik vind dat echt erg. Hoeveel mensen zijn er intussen niet al dood gereden door iemand die dronken achter zijn stuur zat?
Door dronken iemand dood te rijden wordt om één moment het leven van vele mensen verwoest. Ook dat van de bestuurder en zijn familie. Je zal maar de dag erna tot het besef komen dat je met je dronken voeten iemands leven op je geweten hebt.
Door figuren als hellfigger die denken dat ze goed kunnen rijden.....
Oud 10 december 2007, 14:55   #52
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het een sluit het andere niet uit: mensen die gedronken hebben zijn gevaarlijk achter het stuur. Mensen die snel rijden ook. Beiden moet je van de weg afhalen.
correctie, onaangepast rijden.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:56   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat klopt allemaal wel, maar de vraag die ik me stel is of die verstrengde politiecontroles daar een invloed op gaan hebben. De mensen kunnen zich beter zelf ervan bewust worden hoe gevaarlijk het is om dronken te rijden en het ook laten. Al die superhoge boetes enzo veranderen daar weinig aan.

Heb jij misschien de indruk dat er de dag van vandaag minder mensen worden aangereden door dronken personen, dan dat 10 jaar geleden het geval was? De wetgeving daaromtrent is nochtans drastisch strenger geworden.
Oud 10 december 2007, 14:56   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
correctie, onaangepast rijden.
ik ben "te" vergeten. Je hebt gelijk.
Oud 10 december 2007, 14:58   #55
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door figuren als hellfigger die denken dat ze goed kunnen rijden.....

Nooit beweerd dat ik kan rijden, wel durf ik beweren dat ik meer ervaring heb dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten en mensen die enkel naar en terug van het werk rijden. Ik heb zelfs meer ervaring met rijden dan 90% hier op het forum.

Anticiperen in het verkeer en je voertuig kennen is het belangerijkste , niet dat je goed kan achteruit kan rijden of dat je aan de kilometers houdt.
Oud 10 december 2007, 15:01   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nooit beweerd dat ik kan rijden, wel durf ik beweren dat ik meer ervaring heb dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten en mensen die enkel naar en terug van het werk rijden. Ik heb zelfs meer ervaring met rijden dan 90% hier op het forum.

Anticiperen in het verkeer en je voertuig kennen is het belangerijkste , niet dat je goed kan achteruit kan rijden of dat je aan de kilometers houdt.
Grappig tussendoortje: Als je in zaal vol met mensen vraagt wie van zichzelf vindt dat hij een betere chauffeur dan gemiddeld is, dan krijg je +- 80% mensen die hun hand omhoog steken. Wat natuurlijk onmogelijk is, het kan maar maximum 50% zijn.
Oud 10 december 2007, 15:03   #57
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zelfoverschatting is dan ook 1 van de effecten van alcohol
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:08   #58
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zelfoverschatting is dan ook 1 van de effecten van alcohol

onzin, ik heb dikwijls zat (wat is zat?) gereden en nooit een ongeval veroorzaakt.

Het zat zijn is geen probleem, wel de vermoeitheid na een avond uitgaan. Dat is gevaarlijk.
Oud 10 december 2007, 15:08   #59
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Grappig tussendoortje: Als je in zaal vol met mensen vraagt wie van zichzelf vindt dat hij een betere chauffeur dan gemiddeld is, dan krijg je +- 80% mensen die hun hand omhoog steken. Wat natuurlijk onmogelijk is, het kan maar maximum 50% zijn.

Slechts 1% kan rijden.
Oud 10 december 2007, 15:08   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Als jij gedronken hebt gaat je vermogen om te reageren en anticiperen op situaties heel erg snel achteruit. Met je ruime rijervaring kan je als je nuchter bent wel goed reageren op een situatie, als je gedroken hebt kan het wel eens snel te laat zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be