![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Van komende scheurings wil ik niets van weten, in elk geval... ![]() (Mijn geliefde en al overleden vader, officier van de Spaanse leger in de Luchtmacht -ik herinner me hem plots, ik weet niet precies waarom- was hier in 57 met de Spaanse stand bij de Wereldetentoonstelling, die van de Atomium. Ze waren fier van hun stand de dag vlak voor het begin, toen zij, 's nachts, bevel kregen van boven, alles in het Nederlands te moeten herschrijven...Oude wrok -tegen de Spaanse neutraliteit- van de verslagen van de Twede Werld Oorlog!...Zo herdenk ik die herinnering van mijn overleden vader van toen. Van die veel veel ouder wrok!) Geen schudgevoel meer voor het Spaanse verleden in Flandes a.U.b! Goeien nacht! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een beetje "mutatis mutadis" gelijk de "passion espagnole" van links overal in de wereld, in verband met de Spaanse burgeroorlog (François Furet, "le passé d'une illusion") ""Antorcha es mi espada rota en tus hermanos, Albertino, alumbrame ese camino, que viene de la derrota" (Uit het verhaal van een oude capitein van Flandes die zich aan zijn hier geboren zon, uit een Vlaamse moeder, s'adresseert, op het einde van zijn leven, hier in de oude Nederlanden. "En Flandes se ha puesto el sol", de Eduardo Marquina) Dag (en take it easy! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |